صد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

وزیر اسرائیلی: تا شکست حماس متوقف نخواهیم شد/ شمار شهدای فلسطینی از مرز 24 هزار نفر عبور کرد

جنگ اسرائیل و حماس وارد صد و یکمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

وزیر اسرائیلی: تا شکست حماس متوقف نخواهیم شد/ شمار شهدای فلسطینی از مرز 24 هزار نفر عبور کرد

تأکید یمن بر ادامه حملات علیه رژیم اسرائیل، وعده بایدن به خانواده‌ اسرای این رژیم نزد حماس مبنی بر بازگردان این اسرا و یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری از مهمترین تحولات فلسطین اشغالی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناکامی رژیم اسرائیل بعد از گذشت صد روز از حمله به غزه برای از بین بردن حماس و از همه مهم‌تر شکست در بازگردان همه اسرای صهیونیست نزد مقاومت منجر به اختلاف و سرافکندی در بین صهیونیست‌ها شده است؛ مسئله‌ای که رئیس جمهور آمریکا که در  حمایت از جنایت‌های تل‌آویو در صدروز گذشته علیه غزه، چیزی کم نگذاشته، به میدان بیاید و وعده بازگردان این اسرا را بدهد که بیشتر یک تبلیغ انتخاباتی برای جذب آرای صهیونیست‌های آمریکاست.

علی رغم حملات مشترک آمریکا و انگلیس به مواضع ارتش یمن طی روزهای جمعه و شنبه، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور ایران بر تداوم عملیات‌های تلافی‌جویانه صنعاء علیه صهیونیست‌ها تا شکست محاصره و توقف جنگ علیه غزه تأکید کرد.

تأکید یمن بر تداوم عملیات‌های ارتش این کشور علیه صهیونیست‌ها

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان تماس تلفنی با «مهدی المشّاط»، رئیس این شورا داشته و المشاط طی این تماس بر تداوم عملیات ارتش یمن علیه صهیونیست‌ها تا توقف جنگ و محاصره علیه یمن تأکید کرده است.

گردان‌های القسام به زودی فیلمی از اسرای صهیونیست منتشر خواهد کرد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس با انتشار ویدیوئی کوتاه اعلام کرد که درباره سرنوشت اسرای صهیونیست نزد خود روشن‌گری خواهد کرد.

در ویدیوئی که بخش رسانه‌ای القسام منتشر شده، تعدادی از اسرای صهیونیست خود را معرفی می‌کند و در متنی که در این ویدیو آمده، نوشته است: منتظر بمانید! فردا (دوشنبه) شما را در جریان سرنوشت ‌آن‌ها می‌گذاریم. حکومت شما دروغ می‌گوید.

وعده بایدن به خانواده‌‌های اسرای صهیونیست بعد از 100 روز ناکامی

رئیس جمهور آمریکا بعد از 100 روز از ناکامی کشورش و رژیم اسرائیل در بازگرداندن اسرای صهیونیست گفت که واشنگتن به تماس‌های مستمر خود با قطر، مصر و اسرائیل به منظور بازگرداندن اسرای صهیونیست نزد حماس ادامه خواهد  داد.

بایدن همچنین گفت که به اسرا و خانواده‌های آن‌ها تأکید می‌کند که در کنار آن‌ها ایستاده و هرگز از بازگرداندن این اسرا به خانه‌هایشان دست از تلاش برنخواهد داشت.

عضو حماس: مقاومت فلسطین می‌تواند به مقاومت ادامه دهد

سامی ابو زهری، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس گفت که مقاومت فلسطین در غزه این توانایی را دارد که نبرد با متجاوزان هرچقدر طولانی شود، مقاومت کند و دشمن اشغالگر به هدف خود که نابود کردن حماس است، هرگز نمی‌تواند دست یابد.

گالانت: اسرائیل تا شکست حماس متوقف نخواهد شد

با وجود به شهادت رسیدن ۲۴ هزار نفر در حملات رژیم صهیونیستی در غزه، وزیر جنگ این رژیم می‌گوید که به استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی در جنگ متعهدیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید که اسرائیل تا شکست حماس متوقف نخواهد شد.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گفت: یکصد روز از روزی که حماس به اسرائیل حمله کرد و به ادعای او زنان و کودکان را کشت، تجاوز کرد و مورد شکنجه قرار داد گذشت. یکصد روز از روزی که عزیزان و نزدیکان ما به گروگان گرفته و به غزه برده شدند گذشت. یکصد روز گذشته و ما تا زمانیکه پیروز نشویم متوقف نخواهیم شد.

به ادعای وزیر جنگ اسرائیل، نیروهای دفاعی این رژیم در حال نبرد در عادلانه ترین جنگ تاریخ اسرائیل هستند و تاکید کرد، اگر چه ما با یک دشمن ظالم روبرو هستیم ما به حفظ استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی ادامه خواهیم داد.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درحالیست که طی صد روز گذشته ارتش اسرائیل در این جنگِ به گفته او عادلانه دست کم ۲۴ هزار نفر که اغلب آنها زن و کودک هستند را کشته است و بیش از ۲ میلیون نفر را آواره کرده است.

جنایات رژیم صهیونیستی حتی صدای آمریکا نزدیکترین متحد این رژیم را هم درآورده است و اختلافات دو طرف روز به روز در حال افزایش است. پایگاه خبری آکسیوس شامگاه یک شنبه از تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه خبرداده و نوشت که رئیس جمهور آمریکا در آخرین تماس با نخست وزیر اسرائیل، تلفن را به روی صورت نتانیاهو قطع کرده و به گفت‌وگو پایان داد.

طبق آمارهای نهادهای وابسته به سازمان ملل که در غزه فعال هستند، حملات اسرائیل به تعطیلی حداقل ۲۵ بیمارستان و مرکز درمانی در غزه منجر شده و ممانعت از ارسال کمکهای بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح، مردم غزه به ویژه کودکان را در معرض مرگ ناشی از گرسنگی و کمبود اقلام پزشکی قرار داده است.

اظهارات گالانت پس از آن مطرح شد که شامگاه یک شنبه صدها نفر از خانواده های اسرای اسرائیلی در یک تجمع اعتراضی خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو به دلیل عملکرد ضعیف در مدیریت جنگ و بی توجهی به جان اسرا شده‌اند.

رسانه عبری: السنوار در شکل دادن جنگ چند جبهه‌ای موفق عمل کرد

یک رسانه عبری در گزارشی اذعان کرد که رئیس جنبش حماس در غزه موفق به ایجاد چند جبهه‌ای در مقابل رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: «یحیی السنوار رئیس حماس در نوار غزه اگر می‌خواست نبردی را در جبهه‌های مختلف ایجاد کند، در این کار موفق شده است.»

«دانا فایس» مفسر سیاسی این شبکه گفت: جنبش انصارالله در یمن و حزب الله لبنان حملات به اسرائیل را مستقیماً با وضعیت غزه در ارتباط می‌دانند و می‌گویند تا زمانی که جنگ در غزه ادامه داشته باشد، این چالش‌ها برای اسرائیل ادامه خواهد داشت.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی با اشاره به گزینه‌های محدود این رژیم گزارش داد: اسرائیل با گزینه‌هایی مواجه است که طبق این گزینه‌ها، یا باید جنگ را مهار کند و ببیند آیا پایان دادن به نبرد در جنوب (جبهه غزه) امکان‌پذیر است یا نه و سپس به جبهه شمال (لبنان) بپردازد، یا وقایع را تشدید کند و در چنین صورتی اسرائیل به جنگی کشانده می‌شود که آمادگی آن را ندارد.

طبق این گزارش، در شرایط فعلی گزینه دیگری که رژیم صهیونیستی می‌تواند در پیش بگیرد روند دیپلماتیک و توافق برای آتش‌بس و تبادل اسرا است.

این شبکه همچنین به نقل از «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گزارش داد که هدف حماس شعله‌ور کردن کرانه باختری و قدس اشغالی در مقابل صهیونیست‌ها است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

شمار شهدای فلسطینی از مرز 24 هزار نفر عبور کرد

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از مرز 24 هزار نفر عبور کرده و هنوز پیکر تعداد زیادی از شهدا زیر آوارها و در خیابان‌ها هستند که نیروهای امدادی امکان انتقال آن‌ها را ندارند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، امروز (دوشنبه)، از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده و تعداد مجروحان به ۶۰ هزار و ۸۳۴ نفر افزایش یافته است.

اشرف القدره اضافه کرد که ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار جمعی در نوار غزه انجام داده که به دنبال آن، ۱۳۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۲۵۲ نفر دیگر مجروح شدند.

او در عین حال اشاره کرد که تعدادی از شهدای فلسطینی زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و نیروهای امدادی به علت اقدامات ارتش اسرائیل امکان انتقال آن‌ها را ندارند.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است. 

اکثر  مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز گذشته در جریان نشست مطبوعاتی اشاره کرده بود که ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن و کودک هستند.

القسام: کشته شدن ۲ اسیر «اسرائیلی» بر اثر بمباران غزه

گردان‌های شهید عزالدین القسام اعلام کرد بر اثر بمباران غزه توسط جنگنده‌های رژیم اسرائیل، ۲ اسیر این رژیم نزد مقاومت فلسطین کشته شدند.

گردان‌های عزالدین القسام نام این ۲ اسیر صهیونیست در غزه را «یوسی شرعابی» و «تایس فریسکی» اعلام کرد.

این در حالی است که ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام یکشنبه شب در پیامی تصویری گفت که طی هفته‌های اخیر بسیاری از اسرا به دلیل حملات و بمباران رژیم صهیونیستی کشته شدند./ایرنا

در حال تکمیل...

بیشتر بخوانید: 

صدمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتادمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هنیه کوجاست هرچی می‌کوشیم از شماست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها