سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

اسرائیل در ادعایی: محاصره شهر غزه کامل شده است/ سازمان ملل: آوارگی 1.5 میلیون نفر از جمعیت 2.2 میلیونی غزه/ شدت گرفتن بحران اقتصادی در اسرائیل

جنگ اسرائیل و حماس وارد سی‌ و یکمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

اسرائیل در ادعایی: محاصره شهر غزه کامل شده است/ سازمان ملل: آوارگی 1.5 میلیون نفر از جمعیت 2.2 میلیونی غزه/ شدت گرفتن بحران اقتصادی در اسرائیل

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی: محاصره شهر غزه کامل شده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم موفق شده است نوار غزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم و شهر غزه را محاصره کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که محاصره شهر غزه را تکمیل کرده است و نوار غزه را به دو قسمت تقسیم کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یک شنبه با ادعای اینکه محاصره شهر غزه کامل شده است و آنها به ساحل غزه رسیده‌اند بار دیگر از فلسطینیها خواست به جنوب غزه بروند.

وی همچنین مدعی شد که ارتش این رژیم تحت فرماندهی تیپ گولانی نوار عزه را به دو بخش شمال و جنوب تقسیم کرده است.

وی با بیان اینکه ارتش امشب نیز حملات خود را به شیوه ای موثر علیه غزه تشدید کرده است از مردم غزه خواست به سمت مناطق جنوبی بروند.

ارتش رژیم صهیونیستی درحالی از مردم غزه خواسته به سمت جنوب بروند که جنگنده‌های این رژیم مناطق جنوبی از جمله پناهگاه‌های شناخته شده زیر نظر سازمان ملل را نیز از حملات مرگبار خود بی نصیب نگذاشته است.

 شبکه الجزیره اما از یورش و درگیری مسلحانه رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت حماس در جاده ساحلی در غرب غزه خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

سازمان ملل: 1.5 میلیون نفر از جمعیت 2.2 میلیونی غزه آواره شده‌اند

آژانس امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه اعلام کرد که 1.5 میلیون نفر از جمعیت 2.2 میلیون نفری غزه آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسم به آنروا اعلام کرد که از زمان شروع جنگ اسرائیل در غزه حدود 1.5 میلیون نفر از جمعیت 2.2 میلیون نفری غزه آواره شده‌اند که بیش از نیمی از آنها در حدود 150 مقر و پناهگاه وابسته به سازمان ملل پناه گرفته‌اند.

آنروا در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: غزه در حال حاضر در شرایط قطع کامل ارتباطات قرار دارد چرا که اسرائیل دوباره خطوط ارتباطی و اینترنت غزه را قطع کرده است.  

این نهاد وابسته به سازمان ملل در غزه همچنین گفته: 48 مقر و مکان این سازمان از ابتدای حملات اسرائیل به غزه دچار آسیب شده است.

آنروا در ادامه تاکید کرده است که مردم غزه به طور کامل از عزیزان خود و همچنین جهان خارج جدا افتاده‌اند.

وزارت ارتباطات و تکنولوژی فلسطین روز یک شنبه از قزع دوباره اینترنت و خطوط ارتباط در غزه به دست رژیم صهیونیستی خبر داد.

هشدار «مهم‌ترین فرمانده ارتش آمریکا» به رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه

«مهم‌ترین فرمانده ارتش آمریکا» با توجه به شکست‌های این کشور در جنگ‌های آن در منطقه، با هشدار درباره بدتر شدن اوضاع برای ارتش رژیم صهیونیستی با طولانی‌تر شدن جنگ غزه، تاکید کرد که این رژیم باید راهبردهایی برای اداره غزه پسا-جنگ در نظر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ژنرال بازنشسته «دیوید پترائوس» که فرماندهی ارتش آمریکا را در جنگ‌های آن با القاعده و داعش را بر عهده داشت، می‌گوید، ارتش رژیم صهیونیستی با بدتر شدن چالش‌های پیش رویش در میدان جنگ غزه، باید از تجربیات تلخ آمریکا در جنگ‌های نام‌برده واشنگتن در منطقه درس بگیرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی در این باره نوشت: درک اشتباهات فاحش نظامی اسراییل که منجر به غافلگیری کامل آن توسط حماس در حمله ۷ اکتبر شد، برای پترائوس سخت بوده است که مهم‌ترین فرمانده ارتش آمریکا در قرن ۲۱ خوانده می‌شود. او ابراز ناامیدی و دل‌سردی کرد که رهبران اسراییل برنامه مشخصی برای فردای جنگ ندارند و این تا حد زیادی شبیه عملکرد آمریکاست که هیچ راهبرد خروج جامعی پس از سرنگونی صدام در دو دهه پیش نداشت.

پترائوس در گفت‌وگویی تلفنی به هاآرتص گفت که «برای پیروزی در جنگ، سران غیرنظامی و نظامی باید چهار وظیفه را به درستی انجام دهند. اولین تکلیف این است که ایده‌های بزرگ (راهبرد) به درستی انجام شوند. دومی این است که این ایده‌های بزرگ به نظامیان و تمامی کسانی که سهمی در نتیجه جنگ دارند منتقل شود. سومی، نظارت بر اجرای این ایده‌های بزرگ است. چهارمی نیز این است که با پیش رفتن اوضاع در میدان جنگ، باید معلوم شود که چطور این ایده‌ها باید اصلاح شوند تا این چهار وظیفه مدام قابل اجرا باشند.»

با این معیارهایی که پترائوس اقدامات رژیم صهیونیستی در چهار دهه گذشته را می‌سنجد، اولین تکلیف انجام شده است. او می‌گوید «در این زمینه، نخست‌وزیر و کابینه او بزرگ‌ترین ایده را اعلام کرده‌اند که از بین بردن عناصر نظامی و سیاسی حماس است»؛ بنابراین، این ماموریت نیروهای نظامی اسرائیل است. اما دیگر اهداف چه می‌شود؟ پترائوس در اینجا تذکری می‌دهد: «اگرچه ارتش اسراییل راهبرد مشخصی برای انجام دادن ماموریت بسیار مهم خود دارد، باید آن را در محیطی شهری به سرانجام برساند که اوضاع را سخت‌تر نکند.»

رئیس سیا وارد اراضی اشغالی شد

یک مقام آمریکایی گفت که ویلیام برنز، رئیس سیا روز یکشنبه برای دیدار با سیاستمداران و همتایان اطلاعاتی در سراسر خاورمیانه وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش ایسنا، این مقام گفت: «آنها در مورد موضوعات مهم دوجانبه از جمله وضعیت غزه، حمایت از مذاکرات درباره اسرای نزد حماس و تعهد آمریکا برای ادامه بازدارندگی بازیگران دولتی و غیردولتی از گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس گفت‌وگو خواهند کرد.»

این مقام افزود: «این سفر تعهد ما به همکاری اطلاعاتی به ویژه در زمینه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم و ​​امنیت را تقویت خواهد کرد.»

انتقال کمک‌های دارویی اردن به غزه با چتر نجات

پادشاه اردن اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک محموله کمک‌ فوری دارویی و تجهیزات پزشکی را از طریق هوا به بیمارستان اردنی غزه ارسال کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، عبدالله دوم، پادشاه اردن اعلام کرد: «نیروهای هوایی ما در تاریکی شب کمک‌های دارویی و تجهیزات پزشکی فوری را از طریق هوایی به بیمارستان میدانی اردنی واقع در نوار غزه منتقل کردند.»

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، پادشاه اردن همچنین تصریح کرد: «کمک به مجروحان و کسانی که در اثنای جنگ علیه غزه زخمی شده‌اند، جزو وظایف ما است.»

عبدالله دوم در ادامه تأکید کرد که اردن حامی، پشتیبان و نزدیک‌ترین دوست فلسطینیان باقی خواهد ماند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل: فروپاشی بهداشت غزه یک فاجعه انسانی ایجاد می‌کند

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی از وخامت وضعیت بهداشت در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی از وخامت وضعیت بهداشت در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: وضعیت کنونی به معنای فروپاشی بخش بهداشت در غزه است. این فروپاشی یک فاجعه انسانی را ایجاد می‌کند که هر روز وخیم‌تر می‌شود.

شهادت یک فلسطینی در عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی

منابع خبری صبح امروز از عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی و مجروح شدن دو صهیونیست در جریان این عملیات خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی شهاب اعلام کرد که یک فرد در محله قدیمی قدس اشغالی با چاقو به صهیونیست‌ها حمله کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد که این عملیات ضد صهیونیستی منجر به مجروح شدن دو صهیونیست شد.

کتائب القسام 4 خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کرد

شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان مقاومت موفق شده‌اند 4 خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به همراه یک تانک در نوار غزه منهدم کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (دوشنبه)، طی بیانیه‌هایی کوتاه از انهدام تعدادی از ماشین آلات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

کتائب القسام در قالب چند بیانیه کوتاه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ۴ خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بلندی‌های اردوگاه «الشاطئ» و محله «الشیخ رضوان» با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم شده‌اند.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای دیگر همچنین اعلام کرد یک تانک اسرائیلی که به جنوب «تل الهوا» (جنوب غزه) نفوذ کرده بود، با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم شد.

ارتش اسراییل ساحل رفح غزه رو بمباران کرد

ملکه اردن: مخالفان آتش‌بس «مرگ» را نادیده می‌گیرند/ اسرائیل نماینده همه یهودیان جهان نیست

ملکه اردن با تاکید بر لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، دستور این رژیم به فلسطینیان برای ترک غزه را «آوارگی اجباری» فلسطینی‌ها توصیف و تاکید کرد که مخالفان آتش‌بس در غزه، مرگ غیرنظامیان را نادیده می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، رانیا آل‌ عبدالله، ملکه اردن در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان خواستار آتش بس در جنگ اسرائیل علیه غزه شد و گفت که حفاظت از جان فلسطینی‌ها به معنای «یهودی ستیزی» یا »طرفداری تروریسم» نیست.

ملکه اردن تصریح کرد: اجازه دهید خیلی خیلی واضح بگویم. طرفدار فلسطین بودن به معنای یهودستیزی نیست، طرفدار فلسطین بودن به این معنی نیست که طرفدار حماس یا تروریسم هستید. اما آنچه در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، اتهام یهودی‌ستیزی است که به منظور خاموش کردن هرگونه انتقاد از اسرائیل استفاده می‌شود.

غزه به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شد/ محور مقاومت تدبیری خواهد کرد؟

خبرفردا نوشت:در ادامه حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به کرانه غزه، شب گذشته مناطق بیشتری تحت کنترل این رژیم درآمد.

طبق ادعای برخی از صهیونیست‌ها پیش بینی می شود تا ۴۸ ساعت آینده حمله اصلی به شهر غزه آغاز شود.

این پیشروی‌ها در حالی است که محور مقاومت در کشورهای منطقه برخی اقدامات تهاجمی علیه رژیم اسرائیل را انجام داده‌اند اما تاکنون نتوانسته بازدارندگی ایجاد کند.

علاوه بر این، اظهارات محکوم کننده مقامات کشورهای مختلف نیز تاکنون نتوانسته تاثیر مثبتی بر تحولات غزه داشته باشد و همچنان رژیم اسرائیل دست برتر را در میدان نبرد دارد.

با این شرایط آنچه که مشخص است پیشروی‌های این رژیم و کشتار و نسل کشی مردم غزه همچنان ادامه خواهد داشت و باید دید محور مقاومت و رهبران آن چه تدابیری خواهند اندیشید؟

رژیم صهیونیستی دستور تخلیه شهرک «کریات شمونه» در مرز لبنان را صادر کرد

شهرداری شهرک «کریات شمونه» در الجلیل الاعلی در مرز با لبنان از ساکنان خواست فورا آن را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، شهرداری شهرک «کریات شمونه» در الجلیل الاعلی در مرز با لبنان از ساکنان خواست به دلیل وخامت وضعیت امنیتی فورا آن را ترک کنند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرک‌های شمالی مجاور با دیوار مرزی با لبنان شاهد تنش‌های شدیدی هستند و ساکنان برخی شهرک‌ها آنجا را ترک کرده‌اند.

شبکه المنار اعلام کرد که موشک‌های جدیدی به شهرک کریات شمونه شلیک شده است و سامانه گنبد آهنین در رهگیری آن شکست خورده است.

 اسرائیل تنها بیمارستان چشم پزشکی غزه را بمباران کرد

وزارت بهداشت فلسطین: جنگنده‌های اسرائیلی تنها بیمارستان روانپزشکی و چشم پزشکی نوار غزه را بمباران کردند.

از سوی دیگر یک منبع پزشکی اعلام کرد که هشت آواره در بمباران بیمارستان کودکان النصر و الرنتیسی در شهر غزه به شهادت رسیدند./ تسنیم

نبرد سنگین مقاومت با صهیونیست‌ها در بیت‌لاهیا

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس: رزمندگان ما با نظامیان دشمن که به منطقه السلاطین در شمال غربی بیت‌لاهیا رخنه کرده‌اند، درگیر شده‌اند.

بلینکن: با فیدان درباره تلاش برای صلح پایدار در خاورمیانه رایزنی کردیم

بلینکن: با فیدان درباره تلاش برای صلح پایدار در خاورمیانه رایزنی کردیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه آنکارا در این باره اظهار کرد: من با وزیر امور خارجه ترکیه درباره تلاش‌ها برای گسترش کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید و گسترش درگیری در غزه صحبت کردم.

طبق گزارش شبکه الجزیره، بلینکن گفت: ما سخت تلاش می‌کنیم تا کمک های بشردوستانه بیشتری به نوار غزه برسانیم و به خارج کردن افراد از آن ادامه دهیم. من فکر می‌کنم در روزهای آینده خواهیم دید که کمک‌ها می‌تواند به روش‌های قابل توجهی گسترش یابد. آمریکا نگران وضعیت نوار غزه است و با اسرائیلی‌ها برای انجام اقداماتی جهت «به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان» گفتگوهایی داشته است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: در آنکارا درباره بحران غزه، کمک رسانی و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها گفتگو کردیم. هر کاری از دستمان بر می‌آید برای آزادی بازداشت شدگان توسط حماس (اسرای صهیونیست در غزه) انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: تلاش‌های ما برای دستیابی به آتش‌بس در غزه با افزایش تعداد قربانیان در میان زنان و کودکان ادامه دارد. ما از میزان نگرانی‌ها در مورد تعداد زیاد قربانیان زن و کودک آگاه هستیم و این چیزی است که ما هر روز با اسرائیلی‌ها درباره آن در ارتباط هستیم.

بلینکن همچنین اعلام کرد: ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها هستیم تا اقداماتی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام دهیم و برای رساندن کمک‌ها به غزه تلاش می‌کنیم.

بلینکن ظهر امروز با هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای خود در مقر وزارت خارجه ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

برخی منابع رسانه‌ای هدف از این سفر را آرام کردن موضع ترکیه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ارزیابی کرده‌اند.

با این حال برخی گزارش‌ها و تصاویر منتشره از این دیدار حاکی از آن است که وزیر خارجه ترکیه از در آغوش گرفتن بلینکن خودداری کرده که همین امر ناخرسندی و خشم وزیر خارجه آمریکا را موجب شده است.

مقاومت عراق: 4 پایگاه آمریکا را هدف قرار دادیم

مقاومت عراق: 4 پایگاه آمریکا را هدف قرار دادیم

 مقاومت اسلامی عراق خبر داد که از بامداد امروز دوشنبه، چهار پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را در سوریه و عراق، شش بار هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: سه حمله به پایگاه عین الاسد در غرب عراق و یک حمله به هر کدام از پایگاههای نزدیک به اربیل در شمال عراق، تل البیدر در شمال سوریه و التنف در جنوب سوریه صورت گرفته است.

این گروه مقاومت تأکید کرد که این حملات با سلاحهای مناسب صورت گرفته و به اهداف نیز اصابت کرده است.

شبکه خبری المیادین نیز ساعتی پیش، گزارش داد که یک پهپاد انتحاری، پایگاه اشغالگران آمریکایی را در شمال شرق سوریه هدف قرار داده است. این پایگاه در نزدیکی روستای «قصرک» در شمال الحسکه واقع در شمال شرق سوریه قرار دارد.

به دنبال تشدید جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، پایگاه‌های آمریکا در مناطق مختلفی از عراق و سوریه طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفته‌ و در پی این حملات، ده‌ها نظامی آمریکایی مجروح شده‌اند.

حملات مقاومت، اشغالگران آمریکایی را مجبور کرد تا دو سوم پرسنل نظامی و «غیرنظامی» خود در عراق را علاوه بر خروج سفیر و کارکنان اصلی، تنها ظرف یک هفته از این کشور خارج کنند.

مقاومت عراق تنها یک هفته پس از شروع عملیات علیه اشغالگران آمریکایی ثابت کرد که با آمادگی بالای خود توانسته در تمام غرب آسیا با این اشغال‌گری مقابله کند، تکرار می‌کنم در تمام غرب آسیا. این یک تصمیم است نه یک شعار، بلکه زمان مقاومت و فقط مقاومت است.

سازمان ملل: اسرائیل هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی را می‌کشد

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: در جنگ (غزه) به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته شده و دو تن مجروح می‌شوند.

در این گزارش آمده است: حفاظت از غیرنظامیان در مناقشات تنها یک آرمان یا ایده‌آل نیست؛ بلکه وظیفه و تعهدی است که انسانیت همه ما.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) پرکارترین نهاد سازمان ملل متحد در نوار غزه است. این نهاد در مدارس خود در غزه حدود ۶۷۰ هزار فلسطینی را که بر اثر حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند، پناه داده است. از آغاز جنگ جدید غزه دست‌کم ۷۰ تن از نیروهای این سازمان در حملات نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

همچنین وزارت بهداشت غزه امروز در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۶۰۰۰ تن از آنان کودک و زن هستند.

امروز جنگ غزه در حالی وارد سی‌ویکمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شد که نیروهای اشغالگر همچنان به دلیل حملات مقاومت، عملیات زمینی خود را به‌کندی پیش بردند. با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی امروز هم به حمله هوایی به تأسیسات غیرنظامی و مسکونی نوار غزه ادامه داده و حملات خود را به مناطق پیرامون بیمارستان‌ها تشدید کرد.

بحران اقتصادی در اسرائیل شدت گرفت

منابع غربی در گزارش‌هایی اعلام کردند که اسرائیل به دلیل ادامه جنگ علیه غزه با بحران اقتصادی مواجه شده است.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به سبب جنگ کنونی علیه غزه که قریب به یک ماه ادامه داشته با بحرانی اقتصادی همانند دوران همه‌گیری کرونا مواجه شده است.

این روزنامه به نقل از شرکت‌های اسرائیلی بیان کرد که صد‌ها شرکت در آستانه ورشکستگی هستند و کابینه نتانیاهو به وعده‌های خود در زمینه حمایت از آن‌ها عمل نکرده است.

فایننشال تایمز همچنین به نقل از انجمن تولید کنندگان رژیم صهیونیستی عنوان کرد که کابینه نتانیاهو وعده‌های خود را فراموش کرده و بسیاری از شرکت‌ها هیچ غرامتی دریافت نکرده اند، موضوعی که موجب شده بحران مالی بی‌سابقه‌ای بر آن‌ها حاکم شود.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 86
  • ناشناس
    4

    حماس حریف اسراییل نشد چجوری بسیجی ها فردا روز میخواهند حریف بشند بسیجی فدای ملت نترسید ما ملت برایتان دعا می‌کنیم که به ارزویتان شهادت برسید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      59

      از اونجا جلوتر بیاین با ما طرفید

    • ناشناس
      61

      به خدا قسم ما مومنین فقط منتظر یک بهانه هستیم تا اسرائیل را از صفحه روزگار محو کنیم

      اگر اسرائیل دست از پا خطا کند والله چنان سیلی جانانه‌ای به او میزنیم که باعش نابودی‌اش شود

      ما شیر هستیم. اسرائیل با دم شیر بازی نکند

    • انشالله
      6

      وقتشه که سپاه از موشک‌های سرعت بالایش رو نمایی کند

    • ناشناس
      1

      عجب دفاعی حماس از مردم غزه کرد!!!!!!!! این مصداق بارز گز نکرده ، پاره کرد ؛ است .جواب تمام این خون ها را شروع کننده این جنگ باید بدهد

    • 0

      رجز نخوانید عملا فقط روز اول خوب جشنی گرفتید ایول!

    • 3

      ما جمیعا مردمی هستیم که دوست را از دشمن تشخیص نمیدهیم عقلمون به چشمانمون است و بس که تاریخ و کتاب نخواندیم تبدیل به مظلوم شدیم که آب در آسیاب دشمن میریزه و چرخ جنگ را می چرخانیم.

    • ناشناس
      0

      در جواب 12:52منتظر بهانه هستید خجالت هم خوب چیزی اگه داشته باشید هزار نفر کشته شدن هنوز دنبال بهانه ید کم زر بزنید ترسو های بذدل

  • پدر
    4

    غزه در آرامش = جهان اسلام ، حمايت از غزه ، كمك مالي به غزه
    غزه درحال تهاجم = پيروزي جهان اسلام ، پخس سيريني و شربت ، فرياد سوت و كف ، مابوديم و مردم غزه
    غزه پس از حمله اسرائيل = كي بود كي بود من نبودم ، بدون هماهنگي بود ، خودشون از پس آمريكا و اسرائيل بر مياند ، همايش قابلمه ، تحريم كوكاكولا ،
    آيا كسي هست ما را ياري كند ؟؟؟؟؟؟ ( البته مردم غزه رو ميگم نه حماس )

  • ناشناس
    1

    با یه خریت ببین چه بلایی به زندگی مردم بدبخت آوردید !
    به کدامین گناه ؟ به چه جرمی فرزندان بیگناه یه خانواده رو یتیم و آواره میکنید ؟
    به کدامین گناه جان و مال پدر و مادر طفل خردسال را میگیرید ؟
    سگ هار و کفتارهای وحشی از شما با شرفتره !
    هرکسی بانی و باعث این فلاکت است روزی خودش و عزیزانش باوجدانی کثیف و آلوده به درک واصل خواهند شد

    نظرات شما -
    • شیرینی به شما میدن !؟
      0

      اونایی که شیرینی پخش میکردن
      موندم اندر عقل و شعورشون !!!!!!!!!!!
      یعنی واقعن فکر نمیکردن مردم غزه
      قراره آواره بشن !؟ برای آوارگی این مردم شیرینی میدادین یا فکر میکردین که اسراییل که کلاهک هسته ای داره ( گوگل کنین کشورهای دارای سلاح هسته ای )
      با چند تا خمپاره و چند تا موتور سوار قراره نابود بشه !!!!!!
      اون وقت . اون کلاهک ها بدست کیا موفتادن !؟
      یعنی فکر نمیکنین که حتی ر و س
      نمیزاره که نقشه ژئوپولیتیکی نظامی دنیا عوض بشه
      و اون سلاح ها روانه چند کشور مختلف نشن و امنیت جهانی بخطر نیوفته !!!!؟

      به شما شیرینی میدن ؟

    • ناشناس
      1

      یادون نره همین بلا خیلی وقته سر ما اومده و البته بدترش چون الان خیلی راحت میگن کشور مال اونهاست

  • جواد
    9

    خوب حالا میره سراغ لبنان با خیال راحت. دهنت سرویسه خرسولا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      80

      داداش اون اگر توانایی این کارو دادشت تا حالا صدبا حزب ا.. رو صاف کرده بود
      پس زود خوشحال نشو

    • ناشناس
      68

      جواد در خواب بیند پنبه دانه
      گهی لوپ لوپ خورد
      گه دانه دانه

  • ناشناس
    46

    شتر در خواب بیند.....

    نظرات شما -
    • 1

      مذاکرات انجام شد هنیه درتهران

  • ملت
    5

    درود و سپاس بر رزمندگان اسرائیلی که در جبهه حق علیه تروریسم مبارزه می‌کنند و در راه آن شهید می‌دهند.جنگ و مبارزه از شما و دعای خیر از ملت ما.دست حق پشت و پناهتان ای مدافعان حق و ازادی

    نظرات شما -
    • 0

      فکر کن غزه با دومیلیون جمعیت 80 بیمارستان دارد یعنی تهران 15 میلیونی باید 600 بیمارستان می داشت ! مظلوم خودتی ایرونی با هفت جد و آبائت!

    • ناشناس
      0

      غزه هرچی داره توسط اسراییل ساخته شده

  • خدمتگزار
    4

    ظلم تا کی ادامه دارد خون مظلوم هیچ وقت پایمال نمی شود.

    نظرات شما -
    • 0

      در تاریخ خون مظلومین جنگ مغولها جنگ کرمان جنگ جهانی جنگ اعراب جنگ رومیها ...هیچوقت پایمال نشده؟پس چی شده؟

  • فاطمی
    2

    حالا از کدام مسیر وارد غزه بشیم برای جنگ

    نظرات شما -
    • 1

      ازراه قابلمه

    • 0

      از راه رجز خوانی برای قوی پنجه تر از خودت!

  • ناشناس
    3

    در این جنگی که حماس آنرا شروع کرد و 1430 نفر از شهروندان 34 کشور را کشت و 240 کودک و زن و پیرزن را به اسارت برد! از همه دروغ شنیدیم بجز اسرائیل. اسرائیل هم آمار کشته های نظامی و غیر نظامیش را درست میگوید و هم از میزان پیشرفت نظامیش. بارت ادعا در تیتر خبر شما نادرست است.

  • اسدالله خان
    4

    مردم ایران قدرت خرید مواد غذایی ندارند بجای گوشت قرمز سویا می‌خورند روغن وبرنج کمی ارزان شده ولی قدرت خرید مردم همچنان پایین ترازسال گذشته است

  • Bro بالاش
    3

    عجب آشفته بازاریست دنیا عجب بیهوده تکراری دنیا

  • ناشناس
    4

    ب امید نابودی زودتر حماسوحزب..ه پیروزی نزدیکه اونوقت شیرینی روماپخش میکنیم

  • ناشناس
    4

    خدا رو شکر....مردم غزه اگر حماس جنایتکار اجازه بده تا خارج بشن خوبه ...الهی به حق تورات و انجیل و قرآن حماس رو ریشه کن کن

  • ناشناس
    3

    علت گرانی نان خالی ازبی لیاقتی مسئولین اسرائیل و آمریکااست

  • ناشناس
    69

    شماها که دایم توی سایتهای مختلف دنبال نون و آب و ... هستید (که البته وضعتون خوبه و به دلار حسابتون را ارباب پر می کنه و فقط وظیفه سیاه نمایی و... مطابق راهبرد کاخ سفید علیه ایران را دارید ) پول خرید اینترنت از کجا میارید !!!

    نظرات شما -
    • 0

      شما اینجا چیکارمیکنی پول ملت می خوری جلوی مردم هم سینه چاک میکنید

    • 3

      پول خرید اینترنت را از مادرت میگیریم عزیزم

    • ناشناس
      0

      تو هم خوب خودتو به خواب زدی، این مردم وضعشون خوبه؟؟؟

    • ناشناس
      0

      خاک تو سر اونی که پول از هر حکومتی میگیره که براش یا ماسمالی کنه یا سیاه نمایی.....شما سایبریها نون خون دل مردم رو میخورید

    • ناشناس
      1

      از یارانه مثل خودت.

    • ناشناس
      1

      آخه سایبریء ماله به اختیار ، بسته اینترنتی ۱۳ هزار تومانه و برای یکماه مصرف میشه ، ولی یک قالب پنیر که سه روزه مصرف میشه ۵۰ هزار تومانه ،
      یک کورس تاکسی سوار بشی ۱۵ هزار تومانه ، چی رو داری با چی مقایسه میکنی ؟!
      خط فقر ۲۰ میلیون تومانه و تو هرکی که در ماه یک بسته اینترنتی ۱۳ هزار تومانی را استفاده میکنه را پولدار میدانی ؟!

    • ناشناس
      0

      بسته اینترنت۵۰هزاره ماهیانه، اما خرج روزانه زندگی معمولی ۶۰۰هزارتومنه حقوق کارگر۳۵۰تومنه...

  • مشدی
    0

    هر ۵هزار نفر یک داروخانه این یعنی ما از غزه بدتریم اینکه از شمال لبنان از جنوب غزه از شرق حوثی ها از غرب مقاومت عراق از شمال شرقی سوریه از جنوب غربی ایران ببین طرف چیه و چه قدرتی دارد و چه صبری دارد انکار به شیر کفتار ها حمله کردند بلانسبت ایرانمان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      34

      احسنت باریکلا گل گفتی هر وقت میرم داروخانه دارو هست این چه وضعیه واقعا چرا برای هر پنج هزار نفر یه داروخانه هست در حالیکه استاندارد جهانی برای هر نفر پنج هزار داروخانه داره.
      تو این کشور داریم زجر میکشیم چون اینترنشیونال میگه ما اگر مغز تو کله مون بود که اجازه نمیدادیم منو تو برامون فکر کنه .
      خیلی اوضاع خرابه چون اسرائیل فارسی میگه
      خاک تو سرت

  • ناشناس
    58

    خیلی شرم آوره که منادیان حقوق به اصطلاح بشر کشته شدن جمعی غیر نظامیان رو به چشم می‌بینند اما همچنان از اشغالگر حمایت میکنند . شما حامیان اسرائیل هم بدونید با این کامنتهای آشغالتون فقط ذات لجن خود را نشان میدهید جاییکه همه آزاد اندیشان جهان در برابر جنایات بی سابقه موضع گرفتند شما بی مایه گان مفلس در لجنزار توهم غوطه ورید.
    از منفی هاتون کمال تشکر را دارم افتخاریست برای همه آزادگان عالم ..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شستشوی مغزی شده ای

    • چکش
      0

      خودت رو از آزادگان عالم میدونی.

    • 1

      حتمن حقوق بشر بیست سال موشک و بمب ساختن و پنهان کردن اونها زیر ساختمان‌های مسکونی و مکان‌های عمومی هست؟ شما هم که چقدر برای زنان و کودکان و بی گناهان ارزش قائلید و حقوقشان را در همین ایران رعایت می کنید... این شعارها برای ۳۰ سال پیش بود...دیگه جواب نمیده

    • ناشناس
      0

      شما به لجن علاقه مندی؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      کسی شستشوی مغزی میشه که مغز داشته باشه مال اینا درحد قارچ سمی هست

  • ناشناس
    0

    اسراییل ادعا نمیکنه دروغ نمیگه غزه را شخم زده اما درداخل ایران مسعولان

  • ناشناس
    1

    هرچه اسرائیل بگه همش ادعا و دروغ است،ولی هرچه شما بگید،راست و حقیقت است،حال فردا که این حرف درست از آب درآمد، چه خواهید گفت؟؟؟

    نظرات شما -
    • 1

      اینا پرروتر از اونن که برملاشدن دروغاشون خیطشون کنه

  • آقا
    2

    من به عنوان یک شهروند و یک جزوی از پازل ایران زمین به دولتمردانی که برمن حکومت میکنند که اگر من وما نباشیم اونا شلغم هم نیستند هشدار می دهم که دست از جنگی که به ما ربطی اصلا ندارد بردارند وبه فکر مردمی باشند که زنش ۷ ماهه بارداره و پول سونوگرافی ندارد که ببینه بچه شکمش سالمه یا دختر یا پسره یا میلش چیزی میخواد نمی تواند تهیه کنه وبا تمام نادانی میگویند بچه بیارید الان ساندیس خورها میریزند میگویندپول اینتر تو جمع کن بده سونوگرافی

    نظرات شما -
    • 1

      اول بگو حزب الهی هستی بعدایرانی که نیستی توانتخابات پرشورشرکت کردی اگرجوابت اره باشه برو کمیته امدادبررسی میشه

  • به ۱۱و۵۲
    0

    مریض هر ۵هزار یک داروخانه یعنی مریض اینقدر هست که همه بخاطر سودش داروخانه زدند و اون آمار هم اشتباهه چون فقط توی خیابان ۲۰۰ متری ۴ تا داروخانه هست محل ما و هیچ کس هم دکتر نمی ره چون توان ندارد سرطان هم داشته باشند فقط مسکن میخورند تا درد نداشته باشند فقط حماس تروریست حسن گردن گلفت حوثیها وبشار جون براتون مهم هست نه مردم والبته شیر خشک هم با کارت ملی میدن یادت نره

    نظرات شما -
    • 0

      ببخشید 4 داروخانه یعنی برای 20هزار نفر درصورتی که آنجا بالای صد هزار نفر جمعیت دارد.

  • ناشناس
    0

    خدایا لطفا به آدم احمق اسلحه و قدرت نده ببین چطور با خریتشون مردم بیچاره را گوشت قربانی کردند ببین خودشان کجا زندگی می کنن ببین

    نظرات شما -
    • 0

      امان از مردم خوش باور و احساساتی!خدایا ببین چطور مظلومیتشون را منکر میشوند؟

  • جنتی
    0

    زمانی که برجام به نتیجه رسید روی موشک ها چی نوشتین
    اون موشک ها برای روز مبادا بود روز مبادا کی میرسه
    حتما به قدرت پوشالی خود آگاهی دارین

    نظرات شما -
    • 0

      غزه بازی تمام شد

  • ناشناس
    1

    حماس اعلام کرده 40 هزار سرباز در غزه داره. مردم عادی هم که رفتن جنوب غزه پس هر کسی الان در شهر غزه هست یا به اجبار حماس مونده که ازشون به عنوان سپر انسانی استفاده کنند یا همو 40 هزار سرباز هستن.

  • ایرانی
    0

    در جنگ ایران و عراق تعداد کشته های ایران را تکذیب می‌کردید الان ۴۰ ساله دارید جنازه میارید شرم خوب چیزیست

  • ناشناس
    0

    هیچ دقت کردید در کشورهای عربی هم خبری از تظاهرات نیست مثه دفه های قبل... مردم کشورهای عربی هم فهمیدن ریشه این آتش افروزیها از گور کدام رژیم منطقه در میاد

  • مشدی
    0

    آقای خبر فوری چرا وقتی که تصویر بعضی از مثلا بزرگان را میزاری نمیگویید دیدگاهتان را بنویسید ما هم خیلی بی تربیت نیستیم ها

    نظرات شما -
    • 0

      میترسند انتقاد صاحبان مملکت از نوکرانشون عادی است

  • عادل
    0

    من مخالف هر نوع کشتار غیره نظامی هستم مردم فلسطین بیگناه کشته میشه اما حماس تروریست نباید. کسی طرفداری بکنه چون رحم ندارند بدون هیچ دلیلی حمله کرده ۴۰ سال حق. ملت ایران خورده باید الان پس بده لقمه حرام حق کودک کار ایران خوردن

  • الماس تفكر
    1

    دوستان دقت كردين من چند روز پيش گفتم اسرائيل پيروز ميشه و بعدش نوبت ايران هست بعضى از دوستان گفتن تو خائن هستى و ايرانى نيستى چرا از الان ميگى اين حرف و اسرائيل جرعت حمله به ايران و ندار و ….. اما دقت كنين كه هر روز پيشرويش بيشتر ميشه داخل غزه و بعد از جنوب مردم رو از شمال غزه با نظارت شديد به جنوب ميارن كه بعد از اون هسته حماس رو در قسمت جنوب غزه نيز نابود كنند و بعد از اين موضوع نوبت ايران هست همون جور كه گفتم با زدن پايگاه هاى ايران داخل منطقه و مرگ اقتصادى كه از الان شروع شده و نا امنى كه هر روز ميبينيم چندين سلبريتى داخل ايران يا دزدى ميشه ازشون يا خفت ميشن و همه اين ها به خاطر فقر هست كه از مرگ اقتصاد مياد شما منتظر باشين تا ماه دى تا بهمن دلار تا ٨٠ ت يا بيشتر هم ميره و بعد از همه اين ها و ظعف ايران و خراب شدن وضعش تو منطقه نو بت به حملات تروريستى و حملات به نيروگاه هاى هسته اى و نظامى ايران ميشه و اين باور كه اسرائيل به حزب الله حمله ميكنه اول غلط هست چون اين يه استراتژى هست از قديم تا الان كه جواب ميده كه اگر ميخواى لشگرى قوى رو شكست بدى سعى كن اول ژنرال اون رو نابود كنى و ژنرال مقاومت در فلسطين و عراق و سوريه و همچنين حزب الله كيه؟ ايران چون تمام اون ها تا از ايران دستور نگيرند اب نميخورند و براى همين هست كه بعلاوه ٢ ناو جنگى امريكا زير دريايى هسته اى اون هم وارد منطقه شد امروز در نظر داشته باشين كه ايران با حمله به اسرائيل اشتبا استراتژيك كرد چرا كه امريكا منتظر يك اشتباه بود كه بحونه داشته باشه براى حمله به ايران و چين و روسيه چون بقاش به عنوان قدرت يك جهان تو نابودى اين اتحاد هست خواهيد ديد اين اتفاق هارو به زودى

    نظرات شما -
    • التماس تفكر
      1

      شرمنده براى اشتباهات تايپى قسمت شمال و جنوب غزه اشتباه و جابجا تايپ شده باز شرمنده 🙏🏻

    • ناشناس
      19

      تو اگر اسراییل بودی حتما فرمانده ارتش سگیونیستی میشدی حیف که نیستی

    • 0

      جناب ولی ظاهرا عربستان تحت محاصره واقع شده از جنوب حوثی ها از غرب سومالی از شرق ناو آمریکایی خلیج و از شمال اسی کاملا آماده حمله است.ولی آمریکا اگر به پاره تنش حمله کند که دیگر بهانه ای برای حضور نخواهد داشت؟

  • علی
    1

    شروع کننده ی جنگ غزه هر که باشد ظلم بزرگی در حق مردم غزه و مسلمانان کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هر که باشد؟ حماس همان اول به عهده گرفت و جشن گرفت و بقیه هم بوسیدنشان.

  • خخخ
    2

    به آقا احسن

  • به ۱۲و۲۲دقیقه
    0

    ✌👏

  • ناشناس
    0

    خبر فوری کامنتهای اون خانمی که گفته ایران مال حزب الهی هاست رو باز کن. مردم میخوان از خجالتش در بیان

    نظرات شما -
    • محمودی
      0

      اگر منظورش از حزب الهی خودش و دارودستشه باید بگم بدون هیچ دلیلی بیاد دزدها اختلاس گرها باجناقها سعید طوسی ها می افتم

    • جعفری
      1

      ملت ایران جواب دندان شکنی در قضیه غزه به حزب الهی ها داد این شما و این جنگ در غزه بجنبید تا در شهادت باز باز است

    • ناشناس
      0

      خوب شد گفتید. راستی پرستوها چه موقع مهاجرت می کنند که با و بارون بهشون نمیخوره؟

    • 0

      ازمردم محلات می خواهم گروه تشکیل بدهند برای آگاهی از مملکت واداره کنندگان نامشروع وغیرقانونی با پخش اعلامیه

  • ناشناس
    14

    رفتار امریکا در منطقه اشکارا رنگ رفتار با ابله ها,عقب مانده ها و منگولها را دارد با ان حرفهای صدمن کمتر از یک غاز بلینکن.امریکا کاملا نقش پادو و گماشته صهیونیهارا بازی می کند.

    نظرات شما -
    • 0

      توتمان جنگ‌های اعراب با اسراییل بعدازحمله اول تا چند ماه التماس برای آتش بس مثل جنگ ۳۳روزه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    باید اون ۶ میلیون که نمایندگان و خیلی از مسئولین متظاهر و ریا کار هم جز آن هستند سریعا به غزه اعزام تا ملتی و مملکتی راحت و آزاد شوند .

  • ناشناس
    0

    همه اینها نتیجه مال حرامی است که در اختیار مردم غزه برای سالیان سال قرار گرفت. مردم ایران بدبخت و فقیر و گرسنه اما مردم غزه با پول مردم ایران ساختند وخوردن و گردنشان کلفت شد.
    مال حرام خوری یعنی همین

  • شهروند
    2

    اسرائیل یک جنایتکار جنگی است.
    البته پشتیبانی شیطان بزرگ موجب شده که تا الان دوام بیلورد در حالی که شکست خورده و توان مقاومت با رزمتدگان حماس را ندارد

  • ناشناس
    1

    کاریه بمب اتم کشید

  • شهروند
    3

    واقعا متاسفم برای اونا که کبف میکنند و نام صیهونیست ها را بخوبی به زبان می آورند.

    مشکل اقتصادی که کمر مردم را شکانده من خودم به این دولت رای دادم و الان دارم چوبش را میخورم در حالی که دولت مقصر نیست اون کابینه دولت است که باعث گرانی شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      "دولت مقصر نیست اون کابینه دولت است که باعث گرانی شده"
      جمله فوق، نمونه‌ای است از سطح شعور رای‌دهندگان به این سیستم

  • ناشناس
    0

    پس ادعای پیروزی حماس چی شد؟دم خروس را باور کنیم یا قسم ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها