سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه/ اسرائیل: حملات در غزه برای 4 ساعت متوقف خواهد شد/ قسام تل آویو را هدف قرار داد

جنگ اسرائیل و حماس وارد سی و نهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه/ اسرائیل: حملات در غزه برای 4 ساعت متوقف خواهد شد/ قسام تل آویو را هدف قرار داد

واشنگتن پست از احتمال برقراری آتش بس ۵ روزه در غزه خبر داد

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی خبر داد که (رژیم) اسرائیل و حماس به توافقی برای برقراری یک آتش بس موقت ۵ روزه نزدیک شده‌اند.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی، افزود: (رژیم) اسرائیل و حماس به توافقی برای آتش‌بس موقت ۵ روزه با آزادی ده‌ها زندانی نزدیک شده‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، این مقام صهیونیست روز دوشنبه در مصاحبه‌ای در این باره، گفت: در توافقنامه آزمایشی، زنان و کودکان اسرائیلی به صورت گروهی و هم‌زمان با زنان و جوانان فلسطینی که در زندان‌های (رژیم) اسرائیل نگهداری می‌شوند، آزاد می‌شوند.

وی مدعی شد: این توافق می‌تواند کمک‌های بین‌المللی بیشتری را برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه فراهم کرده و بحران انسانی در غزه را کاهش دهد.

به نوشته واشنگتن پست، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از تلاش‌های میانجی‌گرایانه دوحه برای دست یافتن به توافق با حماس، قدردانی کرد.

مقامات ایالات متحده امیدوارند که توافقنامه آزادی اسیران و آتش‌بس موقت بتواند از هیاهوی بین‌المللی پیرامون جنگ در غزه بکاهد.

به گزارش ایرنا، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام دوشنبه شب، گفت: برادران ما در قطر تلاش زیادی برای آزادی اسرای دشمن اعم از زن و کودک در مقابل آزادی ۲۰۰ کودک فلسطینی و ۷۵ زن در زندان‌های این رژیم انجام دادند.

ابوعبیده اضافه کرد: دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه است و ما به واسطه‌ها اعلام کردیم طی آتش‌بسی ۵ روزه در غزه می‌توانیم اسرا را آزاد کنیم، مشروط به اینکه در این مدت درگیری‌ها متوقف شده و کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه ارسال شود.

وی همچنین گفت: فائول ازای مارک اسیانی از اسرای زن اسرائیلی در حملات چند روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی به غزه کشته شد.

سخنگوی قسام افزود: این اسیر اسرائیلی زنده به اسارت گرفته شده بود و قبل از آغاز حمله زمینی به غزه خواستار آزادی خود از غزه شده بود و ادامه حملات هوایی و زمینی به غزه هر لحظه زندگی دیگر اسرای اسرائیلی را هم به خطر می‌اندازد. ما آنچه را که لازم بود بیان کردیم.

بیشتر بخوانید:

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

یونیسف: بیش از ۷۰۰ هزار کودک در غزه آواره شدند

رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از تداوم حملات جنایتکارانه اشغالگران به مناطق مختلفی از نوار غزه خبر دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد که جنگنده‌های رژیم موقت صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه النصیرات حمله کردند.

همچنین شمار شهدای حمله هوایی صهیونیست‌ها به اردوگاه جبالیا در شامگاه دوشنبه به ۳۱ نفر افزایش یافت.

«یونیسف» نیز اعلام کرد بیش از ۷۰۰ هزار کودک در غزه آواره و مجبور به ترک همه چیز شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز خبر داد که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «طولکرم» در کرانه باختری، دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های مستقیم به شهادت رسید.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۱۲۴۰ نفر رسید که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر نیز زن هستند.

ادامه بمباران غیرنظامیان و بیمارستان‌های غزه/ حمله مقاومت به تجمع صهیونیست‌ها

حملات شدید رژیم صهیونیستی در سی و نهمین روز تجاوز به نوار غزه ادامه دارد که طی آن شمال نوار غزه در معرض حملات شدید قرار گرفته‌است. در عین حال ارتش اشغالگر به کشته شدن دو سرباز و زخمی شدن تعدادی دیگر در جریان درگیری با مقاومت فلسطین اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی محاصره بیمارستان‌ها را تشدید کرده، اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه که رسماً از کار افتاده همچنان شاهد نبردهای شدید است. در غرب غزه، اشغالگران به حملات خشونت آمیز خود به مناطق مختلف باریکه ادامه می‌دهند.

شش شهید و تعدادی مجروح بر اثر بمباران خانه خانواده السوارکه در کنار مدرسه الفاخوره در وسط اردوگاها جبالیا به بیمارستان اندونزی منتقل شدند. تعداد شهدای بمباران اشغالگران علیه دو منزل خانواده ال آغا و ابوجمیزه مقابل مسجد جعفر در خط شرقی خان یونس، به ۱۰ نفر افزایش یافت.

همچنین شامگاه دوشنبه بر اثر بمباران اشغالگران علیه منطقه باشگاه خدمات جبالیا در شمال غزه ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد. تلویزیون رسمی فلسطین در تلگرام اعلام کرد: در بمباران اشغالگران ده‌ها شهید پیدا شد و ۱۲ منزل مسکونی به طور کامل ویران شد.

بعداً تلویزیون گفت که «تاکنون ۳۱ شهید پیدا شده است».

تلویزیون دولتی از طریق تلگرام تصاویری از «شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به یک محوطه مسکونی در منطقه باشگاه خدمات جبالیا را منتشر کرد.

تنها ژنراتور برق بیمارستان الامل هلال احمر در خان یونس متوقف شد

تنها ژنراتور برق در بیمارستان الامل وابسته به جمعیت هلال احمر فلسطین در خان یونس در جنوب نوار غزه از کار افتاد و جان ۹۰ بیمار تحت درمان در این بیمارستان از جمله ۲۵ بیمار بخش توانبخشی پزشکی در معرض خطر قرار گرفت. علاوه بر آن ۹۰۰۰ آواره در مقر جمعیت هلال احمر و بیمارستان پناه گرفته‌اند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که بیمارستان در حال حاضر به یک ژنراتور بسیار کوچک تنها برای تامین برق بخش زایمان متکی است و علاوه بر روشنایی بخش اورژانس، می‌داند که سوخت باقی‌مانده ظرف ۲۴ ساعت تمام می‌شود.

این نهاد تاکید کرد که توقف ژنراتور برق بر کار دفتر جمعیت هلال احمر و بیمارستان الامل که شامل اتاق عملیات اورژانس نوار غزه است، تأثیر می‌گذارد، زیرا منجر به قطع ارتباط با اتاق‌های عملیات در سراسر نوار غزه و توقف خدمات ارتباطی شده است.

قطع اعضای بدن زخمی‌ها بدلیل نبود امکانات

خلیل الدقران، سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی گفت: به دلیل نبود امکانات و ناتوان از انجام عمل جراحی ناگزیر شدیم اعضای بدن برخی از زخمی‌ها را قطع کنیم.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از زخمی‌ها در نتیجه خونریزی به شهادت رسیده‌اند و ما نتوانستیم هیچ خدمات پزشکی به آنها ارائه دهیم.

الدقران گفت: امروز بیش از ۲۵ شهید دریافت کردیم که سه تن آنها کودک بودند که بدن‌هایشان تکه تکه شده بودند.

تلاش پزشکان «الشفا» در غزه برای حفظ جان نوزادان نارس

پس از توقف ژنراتورها، کارمندان بیمارستان الشفا در غزه از تلاش خود برای حفظ جان نوزادان نارس در بیمارستان عکس گرفتند.

تیم‌های پزشکی بعد از اینکه چند روز پیش مجبور شدند بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را تعطیل کنند، نوزادان نارس را به اتاق عمل بیمارستان منتقل کردند.

آنها نوزادان را دور هم جمع کردند و دورشان را با فویل آلومینیومی احاطه کردند تا حدودی گرمای اطرافشان را حفظ کنند و برای حفظ جانشان حداقل محیط مناسب را در اطرافشان فراهم کنند.

آنها خواستار سوخت گیری ژنراتورها شدند تا واحدهای مراقبتی به طور فوری عملیاتی شود، یا با توجه به محاصره بیمارستان توسط تانک‌های اشغالگران نوزادان را به شرایط مناسب منتقل کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد شهدا از بین مجروحان گرفتار در بیمارستان الشفا به ۲۷ نفر و تعداد نوزادان نارس به هفت نفر رسیده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه به الجزیره گفت که بیمارستان‌ها دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی در بحبوحه بمباران اشغالگران نیستند و در صورت وارد نشدن کمک‌ها، بیمارستان‌ها در ۴۸ ساعت آینده کار خود را متوقف خواهند کرد.

از سوی دیگر، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، تجمع صهیونیست‌ها در شمال غرب غزه در  نزدیکی باشگاه سوارکاری در شمال غرب غزه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داد.

فائو: همه ساکنان غزه از ناامنی غذایی رنج می‌برند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که تمامی ساکنان غزه جزء دسته‌هایی هستند که از «ناامنی غذایی» رنج می‌برند.

کو دونگیو، مدیرکل سازمان مذکور در بیانیه‌ای در وبگاه رسمی این سازمان گفت: «سازمان معتقد است که کل جمعیت غیرنظامی غزه در این مرحله از ناامنی غذایی رنج می‌برند». وی توضیح داد که تشدید درگیری بین اشغالگران و فلسطین به شدت بر تمام ابعاد امنیت غذایی تأثیر می‌گذارد.

پسر رئیس رژیم صهیونیستی حاضر در جنگ غزه هیچ تماسی با خانواده‌اش نگرفته

همسر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر روز دوشنبه فاش کرد که هیچ تماسی با پسرشان که در داخل نوار غزه در حال جنگ است، دریافت‌ نکرده‌اند.

میشل هرتزوگ به شرکت پخش صهیونیستی (کان) گفت که یکی از پسرانش در میان سربازان صهیونیست بود که برای جنگ در غزه فراخوانده شده بودند. او افزود: «ما مدتی است که با او تماسی نداشته‌ایم، اما امیدواریم.»

ارتش اشغالگر از کشته شدن دو سرباز خود خبر داد

ارتش اشغالگر اعلام کرد، تعداد سربازان کشته شده در صفوف آن که مجوز انتشار اسامی آنها را یافته به ۳۶۵ نفر افزایش یافت.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری در شمال نوار غزه، شش سرباز دیگر کشته و زخمی شدند.

سخنگوی رسمی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اسامی دو سرباز ارتش را که در درگیری‌های شمال غزه کشته شدند، فاش کرد. آنها گروهبان روعی ماروم ۲۱ ساله اهل رعنانا از فرماندهان گردان ۹۰۶ و گروهبان ذخیره راز ابوعافیه ۲۷ ساله اهل مشفون از نیروهای گردان ۶۸۶۳ تیپ ۱۲ هستند. در این درگیری‌ها چهار سرباز نیز زخمی شدند.

این بیانیه می‌افزاید: یک سرباز ذخیره یگان ۵۸۲۸ و یک سرباز از تیپ ۶۰۵ در نبردهای شمال نوار غزه به شدت مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین روز گذشته دو سرباز یگان ۲۹۹ ارتش رژیم صهیونیستی وابسته به لشکر ۳۰۰ بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح شدند.

واکنش نتانیاهو به تحولات جبهه شمال

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اوضاع جبهه شمال در مرزهای با لبنان، آن را بازی با آتش خواند.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان بازدیدش از جنوب و دیدار با سربازان ارتش این رژیم مدعی شد: « ما پیروز خواهیم شد. اینجا هیچ فاصله و وقفه‌ای وجود ندارد. نیمه‌راهی وجود ندارد. این یک عملیات یا گشت‌زنی نیست.»

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، بنیامین نتانیاهو در ادامه مدعی شد: « این نبرد ما است و نبرد اصلی اینجا است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود ادعا کرد: «ما در شمال تبادل آتش داریم. شما این موضوع را می‌دانید و در این تبادل آتش در شمال، کسانی هستند که معتقدند می‌توانند حملات به نیروهای ما و غیرنظامیان را گسترش دهند. آن بازی با آتش است. هر آتشی، با آتش بزرگ‌تری مواجه خواهد شد. آنها نباید ما را محاکمه کنند زیرا ما قدرت کمی از خودمان نشان داده‌ایم! امنیت را به شمال و جنوب بازمی‌گردانیم. ما امنیت را به دولت اسرائیل باز می‌گردانیم اما قبل از هرچیز پیروزی اینجا است و جنبش حماس نابود خواهد شد.»

نتانیاهو درخصوص جنگ علیه غزه گفت: «اینجا توقف و مصالحه‌ای وجود ندارد، این یک کارزار نظامی نیست.»

غزه: ارتش اسرائیل افکار عمومی را درباره بیمارستان‌ها گمراه می‌کند

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با هدف تخریب بیمارستان‌های غزه و کشتار بیماران آنها، دروغ‌پراکنی کرده و افکار عمومی را درباره بیمارستان‌های غزه گمراه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در بیانیه‌ای به شرح دروغ‌پراکنی‌ها و گمراه‌سازی‌های ارتش رژیم صهیونیستی جهت فراهم کردن مقدمات تخریب بیمارستان‌ها و کشتار بیماران آن پرداخت.

در این بیانیه آمده است، «سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیلی در کنفرانسی مطبوعاتی مملو از دروغ حاضر شده و در چارچوب طرح گمراه‌سازی و تحریک افکار عمومی علیه بیمارستان‌ها، ویدیوهایی را به نمایش گذاشت که به شکلی متناقض، غیرحرفه‌ای و بی‌منطق ساخته شده بودند و آشکارا تصاویری ترکیبی، ساختگی و گمراه‌کننده برای افکار عمومی را نشان می‌دادند.»

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: «این تلاشی ناموفق برای توجیه جنایاتی است که این رژیم با بمباران بیمارستان‌های المعمدانی، الشفاء، اندونزی، الرنتیسی، خدمات عمومی، القدس، ترکیه و دیگر بیمارستان‌ها با صدها شهید و زخمی از میان غیرنظامیان، کودکان و زنان مرتکب شد، همچنین این اقدام تلاشی مذبوحانه برای توجیه کشتار بیماران و زخمی‌ها، هدف قرار دادن کادر پزشکی، تیراندازی و شلیک خمپاره به آوارگان و هدف قرار دادن خودروهای آمبولانس است.»

 انتقاد رهبر انصارالله یمن از اجلاس اخیر سازمان همکاری اسلامی/ حمله جدید علیه رژیم صهیونیستی انجام شد

الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در شبکه‌اجتماعی ایکس با انتقاد از اجلاس اخیر سازمان همکاری اسلامی نوشت: اجلاسی که می‌گویند نماینده تمام مسلمانان جهان است، تنها بیانیه‌ای صادر می‌کند که در آن درخواستی لفظی مطرح شده است. آیا این قدرت ۵۷ کشور عربی است؟!

رهبر انصارالله در بخش دیگری از این بیانیه اعلام کرد یگان موشکی و پهپادی یمن روز گذشته عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

شنیده شدن صدای انفجارها در خلیج حیفا/حملات موشکی از لبنان به مواضع صهیونیست‌ها

رسانه‌های عبری از شنیده شدن صدای انفجارهایی در خلیج حیفا خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند: تعدادی موشک هدایت‌شونده نقاط و سایت‌های ارتش اسرائیل را در مرز شمالی با لبنان هدف قرار دادند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که صدای انفجارهایی در خلیج حیفا شنیده شد و ارتش رژیم صهیونیستی درحال بررسی دلایل آن است.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی هدف مشکوکی را در نزدیکی سواحل «عکا» رصد و رهگیری کردند.

همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف طیرحرفا و شهرک بلیدا در بخش مرکزی جنوب لبنان را با چهار گلوله هدف قرار داد.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دو موشک ضدتانک از لبنان به پایگاه‌های نظامی در الجلیل علیا شلیک شد و ارتش به این حملات پاسخ داد.

اسرائیل: حملات در غزه برای چهار ساعت متوقف خواهد شد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حملات این رژیم در غزه برای چهار ساعت متوقف خواهد شد.

مهر: آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات در غزه برای چهار ساعت متوقف خواهد شد تا باقیمانده غیرنظامیان این منطقه را ترک کنند.

ادرعی به زبان عربی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما امروز عملیات‌ها در منطقه التفاح را از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به وقت محلی متوقف خواهیم کرد.

وی اضافه کرد که کریدور بشردوستانه جهت تخلیه غیرنظامیان از شمال نوار غزه دوباره از ساعت ۷ صبح الی ۱۴ بعدازظهر فعال خواهد بود. این مسیر از جاده صلاح‌الدین تا جنوب غزه امتداد دارد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی فرصتی (۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر به وقت محلی) را برای تخلیه در اختیار ساکنان اردوگاه الشاطی قرار خواهد داد.

از زمان عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه جنایت‌های روزانه رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجدالاقصی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران بمباران نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه را آغاز کرده است. بنابر آمارهای رسمی تاکنون بیش از ۱۱ هزار فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که ۴۵۰۶ نفر از آنها کودک هستند و نزدیک به ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

نتانیاهو: حماس از بین نرود، گزینه بعدی حمله، احتمالا اروپا و آمریکا باشد

بایدن: باید از بیمارستان‌های غزه محافظت شود

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد در بعد از ظهر امروز پایگاه صهیونیستی رویسات العالم را در مزارع شبعا هدف قرار داد

عضو دفتر سیاسی حماس:

کمیته بین المللی برای رد ادعا‌های اشغالگران درباره بیمارستان‌های غزه تشکیل شود

اسامه حمدان در این باره اظهار داشت: بار دیگر از سازمان ملل و سایر نهاد‌های بین المللی می‌خواهیم برای حمایت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در نوار غزه حضور یابند.
 
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وی افزود: خاکسپاری پیکر ۱۷۰ شهید در قبر‌های دسته جمعی در بیمارستان شفا، برای جامعه جهانی مایه ننگ است و رژیم اشغالگر اسرائیل برای ارتکاب یک نکبت جدید در مقابل دیدگان جهان مدرن برنامه‌ریزی می‌کند.

اسامه حمدان تصریح کرد: هدف اشغالگران از حمله به بیمارستان‌ها، آواره کردن ملت فلسطین و تکرار نکبت است و ادعا‌های این رژیم درباره بیمارستان‌های غزه به ویژه بیمارستان الرنتیسی ساده لوحانه و نشان دهنده وضعیت روحی یک ارتش شکست خورده است.

عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: همچنان منتظر بازگشایی کامل گذرگاه رفح برای وارد شدن کمک‌های بشردوستانه و مداوای زخمی‌ها هستیم.

اسامه حمدان تأکید کرد: به همگان اطمینان می‌دهیم که گردان‌های مقاومت در وضعیت خوبی به سر می‌برند و کنترل میدان را در اختیار دارند و به اشغالگران که تاکنون ۱۸۰ تانک را از دست داده‌اند نیز می‌گوییم که ما هنوز در ابتدای جنگ هستیم و در آینده، ضربات بزرگتر و سنگین‌تری را خواهند دید.

عضو دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: ما به نمایندگی از امت اسلامی و عربی، در میدان نبرد حضور داریم و برای آزادی سازی سرزمین‌مان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تلاش می‌کنیم.

اسامه حمدان در پایان ضمن تقدیر از حمایت ملت‌های عرب و مسلمان و همچنین سایر آزادگان جهان، از آن‌ها خواست به تظاهرات خود تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

انتقام گردان‌های قسام از اسرائیل

گردان‌های قسام اعلام کرد تل‌آویو را به تلافی جنایات رژیم اشغالگر با موشک‌های خود هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی: گوترش استعفا کند

کوهن در کنفرانسی خبری در ساختمان سازمان ملل کفت: گوترش لیاقت هدایت سازمان ملل را ندارد. گوترش باعث توسعه روند صلح در منطقه نمی‌شود. گوترش همانند تمامی کشورهای آزاد باید به طور آشکار و با صدای بلند بگوید «غزه را از دست حماس آزاد کنید».

کوهن همچنین با اشاره به دیدار خود با سران کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی گفت: ما از صلیب سرخ انتظار داریم که از تمامی اهرم‌های فشار برای حصول فرصت دیدار با اسراء استفاده کند، شرایط را بسنجند و مطمئن شود که آن‌ها مراقبت‌های پزشکی لازم را دریافت می‌کنند. صلیب سرخ باید این کار را در رأس اولویت‌های خود قرار دهد و تا زمان محقق نشدن این مسئله بیکار ننشیند.

بایدن: معتقدم که آزادی اسراء اتفاق می‌افتد

بایدن در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگارانی که می‌پرسیدند «پیام شما به اعضای خانواده اسراء چیست؟» گفت: تحمل کنید. ما داریم می‌آییم.

وی عنوان کرد که هر روز با طرفین مذاکرات در رابطه با آزادی احتمالی اسراء گفت‌وگو دارد، اما در حال حاضر قصد به اشتراک‌گذاری هیچ اطلاعاتی را ندارد.

سی ان ان: حماس و اسرائیل در حال آماده‌سازی توافق آزادی اسرا هستند

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مطلع گزارش داد که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در حال آماده‌سازی توافقی برای آزادی اسرا هستند که شامل یک آتش‌بس طولانی‌مدت می‌شود.

این مقام آمریکایی در این زمینه گفت: آن‌ها به حصول این توافق نزدیک‌تر هستند اما این توافق تا بدین لحظه تکمیل نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد که این مذاکرات همچنان متزلزل است.

همچنین یک دیپلمات اروپایی به شبکه سی ان ان گفت که برخی از اسرا می‌توانند طی روزها یا هفته‌های آتی آزاد شوند.

مذاکرات برای آزادی اسراء با میانجی‌گری قطر در جریان است.

اعضای خانواده صهیونیست‌های به اسارت گرفته شده راهپیمایی پنج‌روزه را از تل‌آویو به قدس اشغالی راه‌انداخته‌اند تا از این رژیم بخواهند تا در راستای آزادی اسراء تلاش کند.

تاکنون در اثر بمباران رژیم صهیونسیتی در نوار غزه بیش از ۱۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که قریب به ۴۰ درصد از آن‌ها کودک هستند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • فرهاد
    33

    خدا کنه این اتفاق بیوفته.اوضاع خیلی وحشتناک شده.خدایا رحم کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      نترس. بهش سپردم رحم کنه

    • ناشناس
      13

      والله قسم اگر اسرائیل پاش را از گلیمش درازتر کنه با خاک یکسانش میکنیم
      ما مومنین فقط منتظر یک بهانه هستیم تا اسرائیل را از صفحه روزگار محو کنیم
      کافیه اسرائیل این بهانه را به ما بده تا محوش کنیم
      ما شیر منطقه هستیم. اسرائیل با دم شیر بازی نکنه

    • ناشناس
      0

      اگر شیر بودن به لفاضی بود هر روباهی اعلام می‌کرد من یک شیر هستم

    • 1

      اتفاقی که برای فلسطین افتاد خیلی‌ها رو از خواب غفلت بیدار کرد و خیلی چیزها رو آشکار ساخت
      وقتی در عمل کاری از شما ساخته نیست بیخود لاف نزنید
      یا ایها المسلمون....

    • ناشناس
      0

      نباید آتش بس بسه فقط جنگ جنگ تا پیروزی. اسراییل داره نابود میشه فقط یه کم دیگه مونده خخخخخخخخحح

    • ناشناس
      1

      پیروزی فقط به تعداد کشته ها و آسیب های وارد شده نیست.
      در زمان جنگ ایران و عراق برای اینکه جنازه یک زن عریان شده ایرانی رو که عراقی ها به تیری آویزان کرده بودند چند شهید دادیم. شاید بگویید برای یک زن مرده چند نفر کشته شدند پس ما در این بخش شکست خوردیم. خیر اصلا اینطور نیست. به این میگن غیرت.
      غیرت نسبت به ناموس
      غیرت به وطن
      غیرت به خاک سرزمین

  • ناشناس
    5

    ملت یهود پیروز است باید واقیعت رو پذیرفت
    یهودیان با مسیحیان متحد شدند ولی مسلمانان نتونستند متحد بشند یک‌دست صدا نداره البته حماس حقشه ولی مردم قربانی شدند

    نظرات شما -
    • 28

      واقعیت اینه که خیلی از مسلمان نماها بی غیرت اند

    • 🐜
      11

      ب بایدن پیری و نتانیاهوکودک کش وبیمار کش هردو جفت پوچ

    • 0

      جایگاه خداوند رو فراموش نکنید.
      خداوند با مومنین هست. امام حسین (ع) با 72 نفر به ظاهر شکست خوردند اما الان میبینیم پیروز تاریخ شده اند.
      اینا یهودی واقعی نیستند. بیشتر فراماسونری هستند

  • عادل
    6

    تروریست ها باید نابود بشه نه ملت بی‌گناه ۹کشور عربی با اسراییل هستند این نشان میده که واقعا حماس تروریست هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      42

      همچنین بی غیرت هایی امثال شما را هم شناختیم

    • M
      34

      عزیزم این بنده خدا بی غیرت نیست.مزدوره.تو بهش پول بده از فردا به نفع حماس کامنت میزاره. در قاموس اینا چیزی به عنوان غیرت تعریف نشده که داشته باشن یا نه

  • ناشناس
    2

    کشورهای عربی به خصوص مصر حاضر هستند ۲ میلیون ساکن غزه کشته بشن ولی آرمان فلسطین حفظ بشه و گرنه تا حالا مرز رفح رو باز کرده بودن و اجازه میدادن غیر نظامی ها وارد مصر بشن.عرب ها به خودشون رحم ندارن بعد انتظار دارن جامعه جهانی ازشون حمایت کنه

    نظرات شما -
    • عرب
      7

      شما چکاره هستید تا برای دولت و ملت مصر که یک میلیون شهید دادا نسخه می‌نویسید، شما برو افغانی ها همسایه خودت نجات بده برو جلوی نابودی ملت سوریه به دست حزب الله لبنان و مزدوران بگیر

    • 1

      در اوکراین جنگ شد و کشورهای اروپایی آوارگان اوکراینی را پذیرفتند. چرا کشورهای عربی آوارگان غزه را نمی پذیرند؟

  • ناشناس
    1

    هنیه کجاست تو قطر نشسته فقط دستور میده خون تمام مردم به گردن توست وووو

    نظرات شما -
    • 0

      شما چی دستور میفرمائید؟
      بگم بره غزه؟
      زمان جنگ همه باید تو خط مقدم باشند؟
      آشپز لشکر ارزشش کمتر از تخریبچیه؟

  • مشدی
    1

    تمام رهبران جهان با پیش رفت زمان عوض اینکه بهتر بشند اسکل و جنگ طلب تر شدند آخه اسکل و ابله ها از جنگ بجز کشتار چی بدست میاد از تحریک دیگران به جنگ چی میخواهی بدست بیاری آخه از خوک کثیف ترها اعلان همین جنگ اسرائیل وحماس کثیف نتیجه اش چی شدبجز ویرانی و کشته شدن ۱۴ هزار نفر جواب خدا را فردا چی میخوای بدی بعد داری از انسانیت مثل بلبل حرف میزنی خدایا خودت اقدام نکنی اینها فقط خودشان می مونندوخانوده شان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جواب خدا را فردا چی میخوان بدن؟! انقدر ساده‌لوح و غافل هستی که خیال میکنی به خدا اعتقاد دارن که بخوان نگران پاسخگویی بهش باشن

    • مهدی مهدی
      0

      مشدی این جنگ 75 ساله با اشغال فلسطین آغاز شده.
      فلسطین خط مقدم بین کشورهای اسلامی و مسیحی هست. اونها یهود رو به جان مسلمانها انداختند تا هم از شر اونها خلاص بشند و هم مسلمانها رو مشغول کنند

  • ناشناس
    1

    اگه گروگانها آزاد نشوند آتش بسی درکار نبوده واسراییل تا نابودی کامل حماس پیش میرود بعدش هم نوبت حزب الله مفت خور وحسن ترسو هست

  • علی
    16

    ان شالله بزودی جنگ کاملا متوقف بشه.

  • حزب اللهی
    31

    لعنت خدا و رسول خدا بر کسانی که موافق آتش بس و جلوگیری از محو اسرائیل، نباید فرصت نفس کشیدن به صهیونیست ها داد

    نظرات شما -
    • 1

      خیلی ...ی نمی بینی مردم چطور تلف می شن؟ اسرائیل داره نابود می شه؟

  • سعید
    0

    الان ملت غزه باید از حماس بپرسد آیا ارزش داشت بیش از ۱۱۰۰۰ زن و کودک فلسطینی کشته بشند در مقابل ۱۳۰۰ یهودی آبا ارزش داشت خانه های آنها ویران شود و از اسرائیل فقط چند ده عدد خانه ویران شود اصلا رهبران حماس و بچه های آنها کجا هستند پسر رئیس جمهور و نخست وزیر اسرائیل در حال جنگ در غزه هستند باید رهبران حماس توسط مردم غزه محاکمه شوند

  • ناشناس
    2

    به ما چه؟مشکل مملکت ما اتباع بیگانه س..کی اخراجشون میکنید؟

    نظرات شما -
    • 2

      افغانی هارو کارندیدبهشون

  • ناشناس
    0

    یک پرسش مهم
    حماس برای چه می جنگد؟
    حماس بیمارستان ها، کودکستان ها، مدارس و دانشگاه، مسجد و شهربازی و دیگر مکانهای عمومی را پایگاه نظامی خود کرده است و پشت مردم غیرنظامی، کودکان و زنان وبیماران سنگر گرفته است!
    آنها مردم را فدای خودشان میکنند!
    آنها چرا و برای چه می جنگند؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      پول مفت آدم رو هار میکنه !!!!!

  • ناشناس
    0

    12 هزار نفر مردن و صد ها هزار نفر بی خانمان شدن و در نهایت 100 زن و کودک کبادله بشن و 5 روز آتش بس!!؟ عجب پیروزی و شوکتی

  • ناشناس
    0

    طبق منابع خبری حماس ، صدا و سیما و حزب اولا ، اسرائیل در حال شکست خوردن است پس نباید آتش بس اجرا شود.

    نظرات شما -
    • خخخخخ
      14

      حزب اولا؟؟؟؟؟!!!!!عزیزم برو اول درست نوشتن یاد بگیر بعد بیا اظهار نظر کن.حزب اولا🤣🤣🤣🤣

  • عترت
    4

    شب غزه شب پر پر شدن چلچله ها

  • تلمبه
    0

    درود بر زلنسکی

  • شبشکن
    0

    چرا مردم از کشتن و نسل کشی اهالی غزه خوشحال میشن یا دست کم بی تفاوت هستن چرا ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نیاز به توضیح نداره
      اگه عقل داشته باشی خودت دلیلش را میفهمی

    • ب ناشناس
      0

      داد نزن بیا واسم ساز بزن جوجو

    • 0

      بعضی از مردم ایران بخاطر مخالفت با حکومت اینگونه شده اند.
      هیچ منطقی ندارند.
      در لندن نیم میلیون نفر میاند برای حمایت از فلسطین بیرون اما بعضیا در داخل دارند عقده هاشون رو خالی میکنند

  • ناشناس
    0

    پسر رئیس جمهور اسرائیل سربازه و در غزه هست؟!!!! خیلیاباید از این موضوع درس بگیرن

  • ناشناس
    0

    پسریکی ازمقامات مهم اسراییل رفته غزه دمشون گرم برای ما میرن انگلیس وامریکا وکانادا

  • ناشناس
    0

    احسنت بر ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار غزه

  • عادل
    0

    نشناس ۱۰/۴۷ غیرت تو ساندیس وهم نوع خود را فروختن هست از نظر شما وگرنه از حقیقت شما فراری هستید

  • ناشناس
    3

    ای بابااااااا همش غزه غزه، گوشت سیری چند؟ افغانیهای قاتل مهرجویی چی شدن، پس کی افغانیهارو اخراج میکنین ؟

  • ناشناس
    1

    اشتباه نتانیاهو فرصت نفس کشیده به حماس است .

    نظرات شما -
    • 3

      انشالا در قیامت با نتانیاهو محشور شوی.....

    • امیر
      0

      حماس از دل همین مردم رنج کشیده هست.
      حماس برای آزادی کشورش میجنگه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها