سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

درگیری شدید اطراف بیمارستان الشفا در غزه/ رایزنی تلفنی بایدن و امیر قطر/ پارلمان غزه به اشغال ارتش اسرائیل در آمد

جنگ اسرائیل و حماس وارد سی و هشتمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

 درگیری شدید اطراف بیمارستان الشفا در غزه/ رایزنی تلفنی بایدن و امیر قطر/ پارلمان غزه به اشغال ارتش اسرائیل در آمد

حملات و درگیری شدید اطراف بیمارستان الشفا در غزه/ تلفات جدید ارتش اشغالگر

در حالی که جنگ غزه وارد سی و هشتمین روز خود شده، نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در نوار غزه ادامه دارد. بارزترین این مناطق اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه است که به طور رسمی از کار افتاده است، در حالی که اشغالگران به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، اطلاعات تأیید می‌کنند که اشغالگران در جریان تهاجم به محور غربی غزه که در تلاش برای محاصره بیمارستان الشفا هستند، با نبردهای شدید و مستمر مواجه‌اند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در مجاورت بیمارستان الشفا در حال وقوع است.

شاهدان عینی همچنین گزارش دادند که درگیری‌های شدیدی بامداد روز دوشنبه در میدان الخور و محله الریمال در تل الهوا در غرب شهر غزه و نیز انفجارهای شدید در این منطقه در نتیجه حملات جنگنده‌های صهیونیست رخ داد. رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه نیز خبر دادند.

«گردان‌های القدس» شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» پیشتر اعلام کرد که «در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت محلی، گردان‌های القدس مقر کرم ابو سالم و پایگاه آمیتای را با گلوله‌های موشکی بمباران کردند».

طبق گزارش‌ها، رژیم اشغالگر بمب‌های فسفری را به صورت گسترده در اطراف بیمارستان القدس در غرب غزه شلیک کرد.

رسانه‌های فلسطینی در ادامه گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را به اردوگاه تل‌السلطان در شمال غربی شهر رفح انجام دادند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین منطقه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

همچنین این رسانه‌ها اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک سری حملات شدید به اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه انجام دادند.

بر اساس آنچه رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را نیز به اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه انجام دادند.

ارتش اشغالگر از کشته شدن دو سرباز جدید در جریان نبردها در شمال غزه خبر داد

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه از کشته شدن دو سرباز صهیونیست از یگان کماندویی در جریان نبردهای جاری در شمال نوار غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در آخرین حمله ۱۵ موشک از لبنان شلیک شد و گنبد آهنین تنها چهار فروند از آنها را رهگیری کرد و بر اثر اصابت گلوله‌های خمپاره در منطقه مناره، هفت سرباز صهیونیست نزدیک مرز لبنان مجروح شدند.

حماس: ما در اطراف بیمارستان الشفاء نیستیم

جنبش مقاومت اسلامی حماس ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور نیروهای خود در اطراف بیمارستان الشفاء را رد کرد و آن را بهانه‌ای برای گرفتن جان بیماران و نوزادان در این بیمارستان خواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت حماس در غزه در بیانیه‌ای ادعاهای اسرائیل درباره حضور نیروهای مقاومت در اطراف بیمارستان الشفاء را رد و تاکید کرد که ما در اطراف این بیمارستان نیستیم.

حماس مجددا از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست برای انتقال سوخت به بیمارستانهای غزه و راه اندازی آنها مداخله کنند.

حماس در این بیانیه تاکید کرده است که اشغالگران برای انتقال تنها 300 لیتر سوخت به بیمارستان الشفاء درد و رنج بیماران را نادیده گرفته و به نوزادان در بیمارستان آسیب رسانده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته به بهانه حضور نیروهای حماس در اطراف بیمارستان الشافء با تانک و خودروهای زرهی این بیمارستان را به محاصره درآورده‌اند. این درحالیست که برخی از نوزادان در بخش آی سی یو به دلیل نبود اکسیژن و دیگر امکانات جان خود را از دست داده و جان دهها نوزاد دیگر در خطر است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «سخنگوی ارتش اسرائیل برای تبرئه خود از کشتار کودکان، اکاذیب و ادعاهای نادرست پخش می‌کند».

در این بیانیه تاکید شده است: «ارتش اشغالگران با حمله و بمباران علیه ۵ بیمارستان [در نوار غزه]، قتل عام مرتکب شده است».

گروه‌های فلسطینی گفتند: «ما از سازمان ملل خواستیم که برای افشای حقایق، پاسخگو کردن و جلوگیری از جعل حقایق، از بیمارستان‌های غزه بازدید کند».

این بیانیه همچنین افزود: «تلاش اشغالگران برای نشان دادن ظاهری انسان دوستانه از خود، پس از عدم اثبات ادعاهایشان مبنی بر نظامی‌ بودن بیمارستان‌ها صورت گرفت».

 

رایزنی تلفنی بایدن و امیر قطر درباره تحولات غزه

کاخ سفید می‌گوید که جو بایدن و امیر قطر ضمن رایزنی درباره تحولات جاری در غزه بر تلاشها برای حصول خاورمیانه‌ای صلح آمیز، باثبات و مرفه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید از تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شیخ تمیم بن آل ثانی امیر قطر درباره تحولات جاری در غزه خبر داد.

براساس بیانیه کاخ سفید، بایدن با امیر قطر در مورد لزوم حفاظت از غیرنظامیان و تلاش برای افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه گفتگو کرده است.

ادعاهای آمریکا درباره ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه در حالیست که این کشور تا کنون از هرگونه فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرفتن هرگونه آتش بس انسان دوستانه خودداری کرده است. 

بایدن همچنین از دوحه و شخص امیر قطر به خاطر تلاشهای قبلی این کشور در آزادی اسرای در بند حماس قدردانی کرد.

کاخ سفید می‌گوید که بایدن و امیر قطر توافق کردند که به تلاش‌ها برای ترویج چشم‌اندازی برای خاورمیانه‌ای صلح‌آمیز، امن، مرفه و باثبات‌تر ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

درخواست فوری صلیب سرخ درباره غزه

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار حفاظت از غیرنظامیانِ در حال خروج از شمال نوار غزه و کسانی شد که در آنجا باقی مانده‌اند.

به گزارش ایسنا، این کمیته در بیانیه‌ای خواستار حفاظت فوری از غیرنظامیانی شد که در بحبوحه درگیری‌ها در غزه گیر افتاده‌اند، چه آنها که در تلاش برای خروج و تخلیه هستند و چه آنها که در شمال غزه می‌مانند.

در این بیانیه آمده است: درگیری‌ها در مناطق پرجمعیت شهری از جمله مناطق اطراف بیمارستان‌ها، جان آسیب‌پذیرترین گروه‌ها مانند کادر پزشکی، بیماران و مجروحان، نوزادان نارس، معلولان و سالمندان را به خطر می‌اندازد.

ویلیام شومبرگ، مدیر هیأت فرعی کمیته بین‌المللی در غزه، توضیح داد: این یک تراژدی انسانی غیرقابل تحمل است که در برابر چشمان ما رخ می‌دهد. مردم شبانه روز با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که می‌ترسند درهای خانه‌های خود را از ترس از کشته باز کنند و به دنبال کمک هستند تا آنها را به جای امن برسانند.

وی افزود: من به عنوان یک کارمند بشردوستانه از ناتوانی خود در پاسخگویی به این تماس‌ها ناامید هستم، زیرا تیم‌های ما فاقد ضمانت‌های اولیه امنیتی لازم برای تحرک در شمال غزه هستند.

این کمیته گفت: «کمیته بین‌المللی عمیقاً نگران شرایط خطرناک و ناامن است که در آن غیرنظامیان تخلیه می‌شوند. مردان، زنان و کودکان با اهتزاز پرچم‌های سفید ده‌ها کیلومتر از کنار اجساد افتاده در جاده‌ها عبور می‌کنند و از نیازهای اولیه مانند آب و غذا محروم هستند.»

وی ادامه داد: در عین حال، نیروهای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه و کارکنانی که در خطوط ارتباطی مستقیم کار می‌کنند، تماس‌های زیادی از افراد آواره دریافت می‌کنند که در جستجوی اعضای خانواده‌شان هستند و این بسیار مهم است که اعضای یک خانواده از هم جدا نشوند. در طول عملیات تخلیه، صرف نظر از شیوه‌های عملیات تخلیه یا مناطق امن یا دوره‌های آتش‌بس بشردوستانه، طرف‌های درگیری باید به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند.

وی افزود: «در حالی که غیرنظامیان از شمال به جنوب غزه به مهاجرت ادامه می‌دهند، صد هزار آواره فاقد نیازهای ضروری مانند سرپناه، غذا، آب و لوازم بهداشتی هستند. وضعیت به سرعت در حال نزدیک شدن به آستانه یک فاجعه انسانی است، زیرا منطقه جنوب فاقد تجهیزات لازم برای رفع نیازهای تعداد زیادی از مردمی است که آواره شده‌اند. ما خواستار لزوم ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به صورت منظم و بدون هیچ مانعی هستیم.»

ادعای ارتش اشغالگر درباره انتقال اسرای صهیونیست به جنوب غزه در بین کاروان‌های آوارگان فلسطینی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که احتمالا حماس اسرای صهیونیست را در میان کاروان آوارگان غیرنظامی از شمال نوار غزه به جنوب آن منتقل کرده‌است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، جاناتان کونریکس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارتش اسرائیل احتمال می‌دهد که حماس اسرای ما را در میان کاروان آوارگان غیرنظامی از شمال نوار غزه به جنوب آن برده باشد. یکی از تیم‌های اطلاع رسانی همراه یگان‌های رزمی در نوار غزه حین عبور کاروان آوارگان فلسطینی از شمال به جنوب به زبان عبری فریادی زد تا از وجود یا عدم وجود اسرای اسرائیلی بین آن‌ها اطمینان یابد.

وی گفت: ارتش ایست‌های بازرسی در محل عبور کاروان‌های آوارگان ایجاد نکرده‌است، اما تلاش می‌کند تا از وجود اسرا بین آن‌ها اطمینان یابد و مانع آن شود.

ادعای نتانیاهو درباره تامین سوخت بیمارستان الشفا/ حماس ادعای صهیونیست‌ها را رد کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، پیشنهاد کرده سوخت بیمارستان الشفا را که در بحبوحه این جنگ تعطیل شده، تامین کند، اما جنبش حماس این پیشنهاد را نپذیرفته‌است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «پیشنهاد دادیم سوخت بیمارستان الشفا را تامین کنیم، اما آنها نپذیرفتند.» وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد، ارتش پیشنهاد کرده ۳۰۰ لیتر سوخت به این بیمارستان بدهد، اما حماس اجازه نداده بیمارستان الشفا آن را دریافت کند.

جنبش حماس هم در واکنش به این ادعا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این ادعا هم یکی از دروغ‌های هر روزه ارتش اشغالگر است که نماینده ارتش نازیسم آن مدعی است به اداره بیمارستان پیشنهاد کرده مقداری از سوخت را تامین کند، اما حماس آن را نپذیرفته‌است. این جنبش در ادامه تاکید کرد، حماس بخشی از اداره این بیمارستان نیست و در تصمیمات آن هم دخالت نمی‌کند و بیمارستان الشفا کاملا توسط وزارت بهداشت فلسطین اداره می‌شود.

حماس در ادامه اعلام کرد، این پیشنهاد ارتش رژیم صهیونیستی هم «تبلیغات رسانه‌ای سخیف» است و با این کار می‌خواهد جنایت‌های خود را بپوشاند.

در همین راستا، «محمد ابوسلمیه»، رئیس مجتمع پزشکی الشفا گفت، ارتش رژیم صهیونیستی با بیمارستان تماس گرفت و اعلام کرد، ۳۰۰ لیتر سوخت خواهد داد و بیمارستان هم استقبال کرد.

وی افزود، ارتش رژیم صهیونیستی شرط کرد که یک اورژانس به همراه یکی از اعضای کادر پزشکی ساعت دو بامداد به محلی نزدیک این بیمارستان که ارتش تعیین کرده، برود.

ابوسلمیه گفت، به دلیل خطری که می‌توانست بر زندگی کادر پزشکی اعزامی داشته باشد این شرط ارتش را نپذیرفته‌است‌. وی تاکید کرد، رژیم صهیونیستی با وجود جنایت‌هایی که علیه بیمارستان الشفا و افراد موجود در آن مرتکب می‌شود، تلاش می‌کند به تصویری دست پیدا کند مبنی بر اینکه به این بیمارستان کمک می‌کند.

رئیس این مجتمع پزشکی افزود، این مقدار سوختی که اشغالگر پیشنهاد داده حتی یک دستگاه را هم فعال نمی‌کند. روزانه برای فعالیت دستگاه‌های بیمارستان دستکم ۸۰۰۰ لیتر سوخت نیاز است در حالی که این رژیم فقط از ۳۰۰ لیتر صحبت می‌کند. بیمارستان الشفا می‌خواهد سوخت را از طریق نهادهای بین‌المللی مثل صلیب سرخ و به مقدار کافی دریافت کند.

تصاویر ماهواره‌ای داده‌هایی از استقرار و عملیات‌های رژیم اشغالگر در غزه را افشا کردند

تیم تحقیقاتی منبع باز در «آژانس سند» شبکه الجزیره توانست تصاویر ماهواره‌ای را که تعداد خودروهای ارتش اشغالگر، مکان‌های استقرار آن و خطوط پیشروی را نشان می‌داد تجزیه و تحلیل کند تا به مختصات دقیق عملیات نظامی زمینی در داخل غزه دست یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این تیم برای تحلیل دقیق خود و استخراج اطلاعات با برخی برنامه‌های ویژه، به تصاویر ماهواره‌ای بسیار باکیفیت از تاریخ یکم تا دهم نوامبر تکیه کرد.

تیم یاد شده به دلیل استانداردهایی که شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای مربوط به جنگ اشغالگران علیه غزه اعمال می‌کنند، نتوانست تصاویر مورد استفاده در این تحلیل را منتشر کند.

در ادامه به مهمترین داده‌های به دست آمده از تصاویر یاد شده اشاره می‌شود:

تعداد کل خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ هشتم نوامبر ۲۹۵ دستگاه بوده که از سوم همین ماه که ۳۸۳ دستگاه بود، ۸۸ دستگاه کمتر شده و همانطور که می‌دانیم ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد که در محور بیت لاهیا و بیت حانون، ۱۳۶ دستگاه خودروی زرهی به شکل کامل منهدم شده و یا به صورت جزئی آسیب دیدند.

هشتم نوامبر آخرین نقطه‌ای که رژیم اشغالگر به آن دسترسی داشت، در محور بیت لاهیا (نزدیک به مسجد شهدای الشاطئ) با خیابان المشتل واقع در شمال غرب نوار غزه بود.

نیروهای اشغالگر مدارس را به پایگاه‌های خود تبدیل کردند و هفت مدرسه که خودروهای زرهی ارتش اشغالگر در آنها وجود داشتند، مشخص شد که عبارت هستند از مدارس ابتدایی پسرانه ابن سینا و خالد العلمی و نیز مدارس سامی العلمی، العوده، صرفند، الزهاوی و اسدود.

اشغالگران در هر مدرسه به طور  میانگین ۱۰ تا ۱۵ خودروی زرهی را مستقر کردند.

تصاویر ماهواره‌ای مربوط به تاریخ ششم نوامبر وجود شش پهپاد جاسوسی مدل هرون و نیز یک پهپاد دیگر که مدل آن ناشناخته بوده و طول باله‌های آن به ۱۱ متر می‌رسد، در مناطق مختلف واقع در محور شمالی را نشان داد.

ارتش اشغالگر عامدانه تمامی خودروهای زرهی را در کنار یکدیگر در منطقه‌ای محصور به موانع شنی قرار داد.

آمریکا تعداد سامانه‌های پاتریوت در غرب آسیا را افزایش داده است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، واشنگتن در پی حملات هفته‌های اخیر به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه تعداد بیشتری از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت خود را به غرب آسیا فرستاده است.

به گزارش ایسنا، در یک ماه گذشته ده‌ها سرباز آمریکایی مستقر در عراق و سوریه به دلیل حملات گروه‌های مقاومت این کشورها به مواضع و پایگاه‌های آنها مجروح شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، مقام‌های پنتاگون اظهار کردند، گروه‌های شبه نظامی در این کشورها از 17 اکتبر تاکنون حدودا 50 حمله را به پایگاه‌های محل استقرار پرسنل نظامی آمریکا اجرا کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند این حملات با راکت و پهپاد اجرا شده‌اند.

به نوشته بیزینس اینسایدر، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز 21 اکتبر اعلام کرد، واشنگتن در پاسخ به ادعای «تشدید اخیر تنشها توسط ایران و نیروهای نایبش در سراسر منطقه خاورمیانه» گام‌هایی برای تقویت «آرایش نیروها» از جمله با استقرار تعداد بیشتری از آتشبارهای پاتریوت در سراسر این منطقه اتخاذ می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا تعداد آتش‌بارهای جدید سامانه پاتریوت را که به غرب آسیا می‌فرستد، اعلام نکرد. با این وجود افراد مطلع به وال استریت ژورنال گفتند، واشنگتن شش آتشبار جدید از این سامانه را به منطقه فرستاده و تعداد سامانه‌های مستقر در منطقه را دو برابر کرده است.

همچنین رسانه‌های آمریکایی مشخص نکردند که این آتشبارهای جدید دقیقا کجا مستقر خواهند شد.

سازمان موسوم به «ائتلاف حمایت از پدافند موشکی»، سازمانی غیر انتفاعی که از توسعه پدافند ضد موشک‌های بالستیک حمایت می‌کند اعلام کرده که رژیم صهیونیستی هم اکنون سه آتشبار پاتریوت را به صورت فعال دارد. این سامانه‌ها در زمان جنگ 2014 غزه نقش آفرینی کردند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از طرح اظهارنظرهای بیشتر خودداری کرد.

اقدام کابینه رژیم صهیونیستی علیه شبکه «المیادین»

کابینه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اتخاذ تدابیری علیه فعالیت‌های شبکه خبری المیادین را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه خبری المیادین اعلام کرد، در حالی که المیادین به پوشش اخبار مربوط به حملات رژیم  اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه ادامه می‌دهد، کابینه سیاسی و امنیتی این رژیم در جلسه صبح امروز خود با توقف فعالیت‌های این شبکه خبری در فلسطین اشغالی موافقت کرده و اتخاذ تدابیری علیه فعالیت‌های این شبکه در فلسطین اشغالی را تصویب کرد.

بر اساس بیانیه مشترک یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شلومو کرعی، وزیر ارتباطات این رژیم، پیشنهاد ارائه شده از سوی وزیر اطلاع‌رسانی به این دلیل مطرح شد که شبکه خبری المیادین به «امنیت» این رژیم ضربه می‌زند.

در بیانیه یاد شده، در توجیه تصمیم گرفته شده، آمده است، طبق مقررات شرایط فوق‌العاده کابینه، وزیر ارتباطات در این حالت و پس از موافقت کابینه، می‌تواند حکمی را برای تعطیلی دفاتر و مصادره تجهیزات پخش و نیز ممانعت از استفاده از زیرساخت‌های مختلف ارتباطی مرکز پخش را صادر کند.

همچنین در بیانیه مذکور آمده است، این دستورالعمل‌ها و اقدامات علیه المیادین در سال ۲۰۱۸ مقرر شده بود.

از سوی دیگر گالانت پس از صدور این بیانیه تصریح کرد که رژیم اشغالگر هرگز اجازه پخش تبلیغات «خطرناک» از شبکه المیادین را نخواهد داد.

وب‌سایت روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که کابینه رژیم اشغالگر دفتر المیادین در کرانه باختری را تعطیل خواهد کرد و تجهیزات خبرنگاران آن نیز ضبط خواهد شد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وزیر ارتباطات رژیم اشغالگر خواستار تعطیلی شبکه المیادین و دیگر کانال‌ها در فلسطین اشغالی شد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با قوانینی موافقت کرد که به کابینه اجازه می‌دهد ایستگاه‌های پخش خارجی را به دلیل تهدید «امنیت داخلی» تعطیل کند.

رسانه عبری: بیشتر سلاح‌های حماس از مصر تامین می‌شود

رسانه‌های عبری اتهامات مستقیمی را علیه مصر مبنی بر مسلح کردن جنبش حماس مطرح کرده و مدعی شدند بیشتر سلاح‌هایی که حماس به دست آورده است، از تونل‌ها از سینا آورده شده است.

به گزارش ایسنا، وبگاه «بحدری حردیم» که حامی جریان دینی یهودی تندرو در اراضی اشغالی است، ادعا کرد بیشتر زرادخانه تسلیحات حماس علیه رژیم صهیونیستی از مصر آمده است.

این وبگاه همچنین مدعی شد: اسرائیل دارای پیشرفته‌ترین نیروهای مسلح در جهان است. حماس نیز در حال حاضر دارای سلاح‌های پیشرفته‌ای است. بسیاری از سلاح‌های ضدتانک از طریق تونل‌های سینا در مصر به نوار غزه و از طریق کامیون‌هایی که بین مصر و غزه در حال حرکت هستند، به غزه قاچاق شده است.

این وبگاه نوشت چند سال قبل، نیروهای اسرائیلی با سنگ و کوکتل مولوتف‌هایی مواجه می‌شدند که نیروهای فلسطینی پرتاب می‌کردند، اما امروز ارتش اسرائیل با سلاح‌هایی همچون سلاح‌های هدایت شده با لیزر و سلاح‌های ضد تانک در غزه مواجه است.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به خبرنگاران حاضر در جنوب لبنان/ حزب‌الله به شدت محکوم کرد

حزب‌الله لبنان به حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از خبرنگاران حاضر در شهرک مرزی «یارون» در مرز لبنان و فلسطین اشغالی واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز دوشنبه، خبرنگاران حاضر در شهرک مرزی یارون بین لبنان و فلسطین اشغالی را با شلیک دو موشک هدف حمله قرار داد.

روابط عمومی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ما قویا اقدام رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن خبرنگاران در جنوب لبنان هنگام انجام ماموریتشان در یارون را محکوم می‌کنیم».

در این بیانیه آمده است: «ما این اقدام رژیم اشغالگر را جنایت و تجاوز آشکار با هدف جلوگیری از افشای اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها توسط رسانه‌ها می‌دانیم».

روابط عمومی حزب الله تأکید کرد که «جنایت جدیدی به کارنامه جنایات دشمن علیه خبرنگاران و رسانه‌ها اضافه شده است».

تعداد شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز بمباران رژیم صهیونیستی، تاکنون ۱۱۲۴۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که ۴۶۳۰ تن از این افراد کودک و ۳۱۳۰ تن زن بوده‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

وقوع ۴ انفجار در تل‌آویو در پی حمله راکتی القسام

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس تل‌آویو و شهرک‌های اسرائیلی «ریشون لتسیون»، «حولون»، «رحوفوت» و «بات یام» را هدف حمله راکتی قرار دارند.

منابع فلسطینی خبر دادند که در پی این حملات، چهار انفجار در تل‌آویو رخ داده است./فارس

گفتگوی تلفنی هنیه و میقاتی درباره آخرین تحولات جنگ غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان پیرامون آخرین تحولات جنگ در غزه با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (دوشنبه) به صورت تلفنی با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت‌وگو کرد.

طرفین در این تماس تلفنی، در مورد آخرین تحولات جنگ در غزه رایزنی کرده و بر لزوم توقف هر چه سریعتر حملات تروریستی رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه تأکید کردند.

هنیه و میقاتی همچنین مخالفت قاطع خود را با سلب حقوق مشروع ملت فلسطین و هرگونه تعدی علیه لبنان اعلام کردند.

photo_2023-11-13_23-33-56

photo_2023-11-13_23-33-56 (2)

پارلمان غزه به اشغال ارتش اسرائیل درآمد/ عصر ایران

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    6

    حماس هم دیگه شورش را در آورده ، یه گروه چقدر میتونه خودخواه و بی مسئولیت باشد که در بیمارستان ها و مدارس و مناطق مسکونی سنگر بگیره و تا همه افراد آنجا را به کشتن ندهد دست بردار نباشد . حماس برای مردم فلسطین چیزی جز خسارت محض نیست .

    نظرات شما -
    • ماستتو برو بخور
      4

      یادمه
      چن سال قبل جنازه یک سرباز اسراییلی
      با 70 نفر فلسطینی زنده معاوضه شده بود
      یک به هفتاد
      حالا اگر نتانیاهو طبق همین معادله بیخاد پیش بره
      در عوض 2 هزار اسراییلی که کشته شدن
      تا 140 هزار نفر ازونا رو ......
      ول کن داستان نیست و خبری از صلح نیست
      من نمیدونم چی پیش میاد
      فقط حدس میزنم
      کلن به من چه . برم ماستو بخورم

    • ناشناس
      0

      از دست‌پرورده‌های اینا انتظار دیگری داری؟

  • تلمبه
    7

    به من چه به تو چه به این و اون چه سر برج پول اجاره خونه نداریم درمانده شدیم بدبخت شدیم پول نان روغن تخم مرع نداریم بمیریم راحت بشیم تازه غم مردن و خرج دفن کفن هم بعد از مردن داریم بمیریم سوزانده بشیم پودر بشیم بهتره عجب صبری خدا دارد

  • Sssss
    2

    زینو سر لیلم بیا دیش دیم دیریم دیرین من دوست دارم بیا دیش دیم دیریم دیرین نکنه با ما نیایی اشکامو در بیاری زینو اومدم خواستگاری گفتن که نامزد داری زینو زینو زینو مو بی قراروم زینووووو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      از عباس قادری زدی به زینو زینو؟؟😂😂😂😁

    • 32

      چقدر کامنت گذاران این‌جا ماله کشی اسراییل رو می‌کنند چی گیر شما میاد از کفتار حمایت می‌کنید؟؟؟
      حداقل دهنتو نو ببندید

    • ب آدمک
      1

      کجاش طرفداری بود بیسواد شرح حال تو اینه شنگول منگولی تو پشمک با چیپس میزنی پشتک وارو میزنی واویلا چلی خرشچوفی خیلی

    • ناشناس
      0

      ۱۲:۵۸:۳۰ خیال میکنی اسرائیل براشون مهمه چونکه احمقی. نمیتونی بفهمی که اسرائیل فقط یک بهانه است. با همین کامنتها سوهان اعصاب و روانت شدند. آتش به جانت زدند. آزارت دادند🙂

  • عادل
    3

    پس اگر حماس در نزدیکی بیمارستان الشفا نیست این درگیری که نوشتن در بیمارستان بین حماس و اسراییل هست چجوری اتفاق افتاده

  • ناشناس
    4

    ارتش اسراییل میخاست ۳۰۰ لیتر سوخت رو به بیمارستان شفا برسونه اما حماس اون سوخت رو دزدید. نتیجه : تروریست شرف ندارد.

  • ناشناس
    2

    روزانه 8000 لیتر سوخت نیاز داره؟ مگر چند تا ژنراتور باید فعال بشوند و با چه ظرفیتی؟!!!!

  • ناشناس
    2

    اسرائیل می گه زیر بیمارستانها و مدارس و مساجد تونل زدن

  • ناشناس
    3

    اخه اگه فیلمهای بیمارستانرا اسراییل بگیرد وپخش کند که خیلی بد میشه .اونوقتمشخص میشه بیمارستان بوده یا زراد خونه .

  • ناشناس
    2

    اخه اگه بیمارستان دست اسراییل بیفتد معلوم میشه چه استفاده ای ازش می شده .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دقیقا.برای همین هست که چندتا کشوری که عربده میکشند میدونن که اگر این بیمارستان بیفته دست اسراییل، خیلی از پشت پرده ها اشکار هخواهد شد و حتی سران تروریست حماس هم اونجا قایم شدن.وگرنه هیچکس حالش به حال مردم غزه نمیسوزه، بلکه برای منافع شخصی که به خطر افتاده میسوزه

  • ناشناس
    28

    مرگ بر اسراییل.مرگ بر صهیونیست.مرگ بر انگلیس مکار.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه انگلیس نبود یک زوجی الان بچه نداشتند!

  • ناشناس
    23

    عامل این جنگ غزه بایدن کثیف است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جالبه که اکثریت بهت منفی دادند
      به همین راحتی یادشون رفت که نقطه آغاز همه این ماجراها همون ۶میلیارد کذایی بود که بایدن به اینا تحویل داد
      حالا همین ملت با این سطح فهم و هوششون میگن ما لایق بهترینها هم هستیم!

  • ناشناس
    1

    فقط موندم چرا پس ما گفتیم خط قرمز ما حمله زمینی است؟؟؟ پس چی شد؟؟؟ یا خط قرمزها دیگه خط قرمز نیستند یا کسانی که خط نشون میکشن دیگه کسی نیستند؟؟؟

  • ناشناس
    3

    در این جنگ که من میبینم با چشمانم این است که لامصب آمریکا ابرقدرتمندهست وکشوری هم نمی تونه جلوش بایستد.

  • ناشناس
    8

    منوتو تعطیل شد :)))
    ظاهرا خرج های تو غزه بالا رفته کارفرما سر کیسه رو سفت کرده

  • ناشناس
    5

    از بس تو این مدت اسم غزه رو شنیدم حالم دیگه بهم میخوره یاد خاله فضه میفتم ،بابا بیخیال غزه ،گوشت سیری چند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آدم نیستی!

  • ناشناس
    1

    خدا کنه این واقعیت نداشته باشه اگه اینطور که آمریکا میگه حماس بیمارستانها و مدارس را سپر انسانی خودشون قرار دادند.اگه راست باشه حماس بگوعقلت به اینجا نمیرسیده که یه موقع جنگ بشه مردم کجا پناه بگیرن فکر اینجا رانکرده بودیداگه واقعن راست باشه حرف آمریکا باید حماس اون دنیا جواب کودکانی که کشته شدندعدل الهی جواب پس بدهند.اما خداکنه اینطور نباشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها