نوزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

ادامه حمله اسرائیل به غزه و شهادت ده‌ ها نفر دیگر/ حمله زمینی به غزه باز هم به تعویق افتاد

جنگ اسرائیل و حماس وارد نوزدهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

ادامه حمله اسرائیل به غزه و شهادت ده‌ ها نفر دیگر/ حمله زمینی به غزه باز هم به تعویق افتاد

25 شهید در بمباران چند خانه در خان یونس

رسانه‌های عربی از شهادت دستکم ۲۵ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در خان یونس خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران خانه‌های فلسطینیان در نوار غزه ادامه می‌دهد و در تازه‌ترین جنایت چند خانه در خان یونس را بمباران کرد. 

براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی برای هجدهمین روز متوالی، به ۵۳۰۰ شهید و بیش از ۱۸۰۰۰ زخمی رسیده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که در نتیجه بمباران چند خانه در محله الأمل در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، دستکم ۲۵ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. 

شبکه المیادین نیز از حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس خبر داد.

انفجار خودروهای صهیونیست‌ها در جِنین توسط مقاومت

سرایا القدس اعلام کرد که در حین مقابله با یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و اردوگاه جنین، خودروهای اشغالگران را با دستگاه‌های انفجاری هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره» بامداد چهارشنبه گزارش داد که رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین در کرانه باختری یورش برده و با مبارزان مقاومت فلسطین درگیر شده است.

گردان جِنین، زیر مجموعه «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) نیز دقایقی بعد، از منفجر کردن خودروهای نظامی صهیونیست‌ها در یورش به کرانه باختری خبر داد.

بیشتر بخوانید: 

هجدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

چهار شهید در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین

در نتیجه بمباران گروهی از فلسطینیان در نزدیکی اردوگاه جنین توسط ارتش رژیم صهیونیستی، چهار فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، نیروهای اشغالگر با همراهی دو بلدوزر نظامی به شهرک بورقین، وادی بورقین و منطقه مورد نظر در نزدیکی اردوگاه جنین یورش بردند و تک تیراندازهای خود را بر بام تعدادی از خانه‌ها و ساختمان‌ها مستقر کردند. پس از آن یک هواپیمای رژیم صهیونیستی حداقل دو موشک به سمت گروهی از شهروندان در مجاورت اردوگاه جنین شلیک کرد که منجر به شهادت چهار شهروند و زخمی شدن تعدادی دیگر شد. جراحات تعدادی از آنها وخیم توصیف شد که به بیمارستان‌های شهر جنین منتقل شدند.

وزارت بهداشت غزه: به مرحله فروپاشی کامل رسیدیم

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد چهارشنبه گفت که از امروز دیگر نمی‌توانند هیچ خدماتی در بیمارستان‌های نوار غزه ارائه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد چهارشنبه اعلام کرد: «امروز به مرحله فروپاشی کامل در سیستم بهداشتی نوار غزه رسیده‌ایم».

وی در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «امروز ما نمی‌توانیم هیچ خدماتی در بیمارستان‌های نوار غزه ارائه کنیم».

این مقام فلسطینی با بیان اینکه ساعات آینده برای خدمات درمانی خطرناک‌تر خواهد بود، اظهار داشت: «لازم است فوراً سوخت وارد نوار غزه شود تا نظام سلامت را نجات دهد».

وی با بیان اینکه اگر کمک پزشکی نرسد نظام سلامت در غزه قادر به ارائه خدمات نخواهد بود، افزود: «ما فقط چند ساعت تا توقف تمام خدمات پزشکی در بیمارستان‌های نوار غزه فاصله داریم».

ادامه بمباران غزه با بمب فسفری!

ارتش رژیم صهیونیستی در حملات دیشب به غزه از بمب‌های ممنوعه فسفری استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان کودکان «الدره» در شرق غزه در پی حمله جنگنده‌های اسرائیلی با بمب‌های فسفری از خدمت خارج شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین برخی از شهرک‌ها و روستاهای مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار می‌دهد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا با بمب‌های فسفری اطراف شهرک الضهیره در جنوب لبنان را هدف حمله قرار داده است.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که «متوجه شدیم که یگان‌های نظامی اسرائیل در بمباران غزه از بمب‌های فسفری استفاده کردند».

حماس: ۷۰۴ غیرنظامی در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه شب گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۴ غیرنظامی در حملات رژیم صهیونیستی در غزه شهید شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، حازم قاسم، افزود: دشمن صهیونیستی سه‌شنبه در اجرای سیاست نازی خود دست به کشتار ۷۰۴ شهروند از جمله ۳۰۵ کودک زد.

وی گفت: این کشتار همزمان با برگزاری نشست ویژه شورای امنیت درباره تجاوز به نوار غزه بود که بار دیگر بر میزان بی اعتنایی رژیم صهیونیستی به تمامی نهادهای بین المللی و تصمیمات آنها صحه می‌گذارد.

سخنگوی حماس اضافه کرد: مواضع روشن و عملی همه طرف‌ها در قبال این کشتار هولناک و آشکار و ادامه تروریسم صهیونیستی لازم است.

پیش تر دفتر اطلاع رسانی دولت حماس اعلام کرده بود، حجم بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی تا کنون بر غزه فرو ریخته، با قدرت بمب اتمی برابر است که به هیروشیما اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، به طور میانگین در هر کیلومتر مربع از خاک غزه ۳۳ تن مواد منفجره بر سر مردم فرو ریخته شده است.

photo_2023-10-25_08-49-40

شهادت  ۹ تن از نیروهای حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در درگیری‌های روز گذشته این گروه با ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان، ۹ تن از نیروهایش شهید شدند. بدین ترتیب شمار شهدای حزب‌الله از ابتدای درگیری‌های جاری با رژیم غاصب صهیونیستی به ۳۹ نفر رسیده است./ نور نیوز

افزایش شمار شهدای غزه به ۶۰۵۵ تن و موج حملات موشکی مقاومت

در نوزدهمین روز از جنگ غزه اشغالگران با اشاره‌های مستمر مبنی بر آغاز تهاجم زمینی به غزه به حملات هوایی بی‌امان به این باریکه و مناطق مختلف کرانه باختری به خصوص اردوگاه جنین ادامه دادند. این درحالی است که وضعیت انسانی غزه شاهد فاجعه بی‌سابقه‌ای است و سیستم بهداشت و درمان به بدترین مرحله در تاریخ خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع پزشکی به الجزیره گفت، از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تعداد شهدای این منطقه به ۶۰۵۵ تن و تعداد زخمی‌ها به ۱۵ هزار و ۱۴۳ تن افزایش یافته است.

 دیدار سیدحسن نصرالله با زیاد نخاله

 دیدار سیدحسن نصرالله با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شیخ صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس 

▫️در این دیدار وقایع اخیر نوار غزه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و تحولات پس از آن بررسی شد.

پیشنهاد وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح انتقال ساکنان غزه به سینای مصر

یک روزنامه عبری اعلام کرد که وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک سند داخلی پیشنهاد اجرای طرح انتقال ساکنان غزه به سینای مصر بعد از پایان جنگ این رژیم علیه غزه را داده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری کالکالیست اعلام کرد، گیلا گملئیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در یک سند داخلی پیشنهاد اجرای طرح انتقال ساکنان غزه به سینای مصر را بعد از پایان جنگ داده است. این سند شامل سه مرحله است: ایجاد چادرهایی در سینا در جنوب غرب نوار غزه، ایجاد گذرگاه انسانی برای کمک به ساکنان و ایجاد شهرهایی در منطقه سینای شمالی. بر اساس این سند یک منطقه امنیتی در سینای شمالی ایجاد می‌شود که ساکنان آن دیگر نمی‌توانند به نوار غزه بازگردند. همچنین در این سند بر لزوم همکاری تعداد زیادی از کشورها برای استقبال از فلسطینی‌های آواره از غزه تأکید شده است.

این روزنامه اعلام کرد، این سند در مذاکرات داخلی بین وزارتخانه‌ها به کار گرفته می‌شود و ممکن است به دست مردم نرسد اما به دست گروهی رسیده است که قصد دارند جنبشی را به نام «مقر شهرک سازی-نوار غزه» تأسیس کنند که برای ازسرگیری شهرک سازی در نوار غزه تلاش می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی و عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره این سند گفت: این وزارتخانه مسئولیتی در قبال دستگاه‌های اطلاعاتی ندارد. ممکن است پیشنهادات را به کار گیرد و ممکن است آن را نادیده بگیرد.

ظرف 48 ساعت دیگر بیمارستان‌های غزه به گور دسته‌جمعی تبدیل خواهد شد

ارتش اسرائیل:مردم غزه در ازای پول و تضمین امنیتی مکان نگهداری اسرای حماس را فاش کنند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آتش‌بس فوری شد. 

او گفت طرفی نباید خود را فراتر از قوانین بشردوستانه بین المللی بداند. آقای گوترش همچنین گفت حمله حماس در هفتم اکتبر «در خلاء اتفاق نیفتاد» و صحبت‌هایش به تاریخ «اشغال» و «شهرک‌سازی» اشاره کرد.

 در پاسخ الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل در شبکه اجتماعی (ایکس) اظهارات آقای گوترش را «تکان دهنده» و «بی‌ارتباط با واقعیات منطقه» دانست.

وزیر خارجه امور خارجه اسرائیل دیدار خود با دبیرکل سازمان ملل را لغو کرد./ بی بی سی

محمود عباس: اسرائیل مسئول رخدادهای جاری است/ ماکرون: آینده فلسطینی‌ها مرتبط با «مبارزه با تروریسم» است

ادعای جدید سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش: دستورات برای انجام اقدامات تروریستی از ایران آمده

ایران قبل از حملهٔ هفتم اکتبر (روز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) کمک کرده و این کمک ادامه دارد.

 امارات عملیات حماس را جنایت توصیف کرد

 وزیر امور همکاری‌های بین‌المللی امارات در نشست شورای امنیت سازمان ملل، عملیات حماس علیه اسرائیل را جنایت توصیف کرد و خواستار آتش‌بس در فلسطین شد./ فارس

فیدان: اسرائیل باید فوراً وحشی‌گری را متوقف کند

وزیر امورخارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای قطری‌اش ضمن انتقاد از اقدامات خودسرانه و خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفت: اسرائیل باید فورا از این اشتباه عقب‌نشینی کند.

عملیات زمینی علیه غزه این وحشی‌گری را به یک قتل‌عام کامل تبدیل خواهد کرد. باید فورا آتش‌بس اعلام شود و کریدوری برای کمک‌های بشردوستانه ایجاد شود.

شهادت 22 خبرنگار در غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار شهدای خبرنگار در نوار غزه در نتیجه بمباران مستمر رژیم اشغالگر به 22 نفر افزایش یافت.

این تعداد بعد از شهادت«سائد الحلبی» خبرنگار شبکه الاقصی در بمباران منزلش در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه افزایش یافت./ جماران

کشته شدن نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی هنگام نفوذ به غزه

به نوشته العالم، تیمی از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی که قصد نفوذ به داخل نوار غزه به منظور شناسایی محل نگهداری اسرا را داشتند، به دست نیروهای مقاومت تار و مار شدند.

خبرگزاری نووستی گزارش داد که "داگلاس مکگرگور" مشاور سابق پنتاگون اذعان کرده که نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی که قصد ورود به غزه برای اطلاع از محل نگهداری اسرا را داشتند، کشته شدند.

مکگرگور خاطرنشان کرد که طی 24 ساعت گذشته گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی قصد ورود به غزه به منظور اجرای عملیات شناسایی و مشخص کردن محل نگهداری اسرا در نوار غزه را داشتند که هدف تیراندازی قرار گرفته و همگی کشته شدند.

وی تصریح کرد که نه تنها تحت هیچ شرایطی نمی‌توان پیروزی را در این جنگ برای "اسرائیل" تصور کرد، بلکه این جنگ برای خود آمریکا هم به سبب احتمال وقوع جنگ با ایران بسیار خطرناک است.

این مشاور سابق پنتاگون تصریح کرد که نیروهای نظامی آمریکایی در ضعیف‌ترین وضعیت خود در عصر حاضر قرار دارند، بنابراین این کشور به هیچ وجه آماده ورود به یک جنگ گسترده نیست.

پیش از این نیز پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون از حضور مستشاران نظامی آمریکایی در ارضی اشغالی برای کمک به اسراییلی ها در جنگ علیه غزه خبر داده بود./  جماران

حمله موشکی از لبنان به ۲ موضع نظامی صهیونیست‌ها

منابع خبری بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از حمله موشکی از خاک لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که یک موشک هدایت شونده ضد تانک از لبنان به سمت پایگاه «آویویم» این رژیم شلیک شد.

رسانه‌های عبری نیز در این باره اعلام کردند که درپی این حمله چندین محور در جاده‌های حومه آویویم مسدود شد.

همچنین شبکه المیادین از حمله به موضع نظامی «البیاض» در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

سفر ماکرون به اردن/ عبدالله دوم: توقف جنگ در غزه یک ضرورت مطلق است

رئیس جمهوری فرانسه در مرحله دوم سفر منطقه‌ای خود به امان پایتخت اردن رسید و با مقامات این کشور درخصوص تازه‌ترین تحولات منطقه، به‌ویژه درگیری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به بحث و رایزنی پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که برای ابراز همدردی با مقامات صهیونیست ابتدا به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، روز سه شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار کرد و امروز با عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت‌وگو کرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان این دیدار تاکید کرد که «توقف جنگ در غزه یک ضرورت مطلق است و جهان باید فورا وارد عمل شود.»

پادشاه اردن همچنین گفت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که فورا برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل به منظور توقف جنگ و رفع محاصره نوار غزه اقدام کند.»

ماکرون با هدف جلوگیری از تشدید تنش نظامی پس از عملیات حماس در ۷ اکتبر و آغاز مجدد فرایند صلح بعد از اردن، راهی مصر می‌شود و با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود دیدار خواهد کرد.

اردوغان : سفرم به اسرائیل را لغو کردم/ حماس یک سازمان آزادی‌بخش است

اردوغان افزود: تا زمانی که اسرائیل به هدف قرار دادن افراد بی‌گناه ادامه دهد، هیچ کشتی یا هواپیمایی برای آن صلح نخواهد آورد، اسرائیل نباید منتظر امنیت از خارج باشد بلکه باید آن را در منطقه جستجو کند.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در واکنش به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سفر خود به اراضی اشغالی را لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در نشست فراکسیون پارلمانی حزبش عدالت و توسعه در شهر آنکارا اظهار کرد: ما در مورد اسرائیل حسن نیت داشتیم، اما آنها از حسن نیت ما سوء استفاده کردند و من هم سفرم به اسرائیل را لغو کردم.

اردوغان گفت: اسرائیل خونین‌ترین حملات تاریخ را آغاز کرده و ما این اقدامات را تایید نمی‌کنیم و نمی‌توانیم قتل کودکان توسط اسرائیل را تحمل کنیم، زمان آن رسیده که آشکارا با کسانی که زنان و کودکان را به قتل می‌رسانند، گفت‌وگو کنیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: حماس یک سازمان تروریستی نیست بلکه یک جنبش آزادی‌بخش است که برای نجات سرزمین و مردمش تلاش می‌کند.

او در ادامه اقدامات فعلی رژیم صهیونیستی را جنایات ضدبشری و کشتار جمعی در حق فلسطینی‌ها دانست و گفت: اسرائیل نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد حتی اگر آمریکا و غرب کنار آن بایستند.

اردوغان افزود: تا زمانی که اسرائیل به هدف قرار دادن افراد بی‌گناه ادامه دهد، هیچ کشتی یا هواپیمایی برای آن صلح نخواهد آورد، اسرائیل نباید منتظر  امنیت از خارج باشد بلکه باید آن را در منطقه جستجو کند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تاکید کرد: همه طرف‌ها باید دست خود را از روی ماشه بردارند و فورا آتش‌بس اعلام کنند، همچنین باید فورا یک گذرگاه انسانی برای انتقال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ایجاد شود.

او ادامه داد: ما به تلاش‌هایمان برای برگزاری یک کنفرانس صلح فلسطینی-اسرائیلی با حضور تمامی کشورهای موثر منطقه ادامه خواهیم داد.

همچنین اردوغان گفت: ترکیه پیشنهاد داد کشور ضامن باشد و ما حاضریم ضامنی برای طرف فلسطینی باشیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما همواره به مساله فلسطین از منظر انسانی نگاه می‌کنیم، از هفتم اکتبر هر کاری که می‌توانستیم انجام دادیم و تمام تلاش‌مان را کردیم تا بحران بزرگ‌تر نشود، تاکنون هشت هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی را به فرودگاه العریش فرستادیم و ۲۵ تن از کادر پزشکی‌مان را اعزام کردیم.

او تصریح کرد: جهان بزرگتر از پنج کشور بوده و ساختار آن ناعادلانه و ناکارآمد است و باید در اسرع وقت خود را به‌روزرسانی کرده و تغییر دهد، ما نباید امنیت جهان را به منافع پنج کشور عضو دائم شورای امنیت بسپاریم.

اردوغان با اشاره به اینکه جهان از صحبت درباره کشتار کودکان و زنان در غزه اجتناب می‌کند، گفت: تحولات اخیر در غزه ناتوانی سازمان ملل در اتخاذ هر گونه تصمیمی را نشان داد.

قطر: اظهارات تحریک‌آمیز تل‌آویو مانع آزادی اسرا می‌شود

وزیر خارجه قطر در نشست خبری با همتای ترکیه‌ای، اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیستی را که تلاش‌های جاری برای آزادی اسرا را تضعیف می‌کند، محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای که به دوحه سفر کرده، جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و اتخاذ سیاست کشتار جمعی را محکوم کرد. 

وی نیز مانند «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، استاندارد دوگانه در رفتار با بحران غزه را رد و بر ضرورت آتش‌بس در غزه و توقف هدف قراردادن غیرنظامیان تاکید کرد. 

امیر قطر روز گذشته گفت:ما استانداردهای دوگانه را نمی‌پذیریم. طوری رفتار می‌شود که انگار جان بچه‌ها به حساب نمی‌آید. دیگر جایز نیست که واقعیت های اشغالگری، محاصره و شهرک‌سازی نادیده گرفته شود. آنچه در حال وقوع است از جمله پایمال شدن تمام ارزش‌ها، عرف و قوانین دینی و دنیوی بسیار خطرناک است. ما می‌گوییم کافی است و نشان دادن چراغ سبز بی‌قید و شرط به اسرائیل و دادن اجازه کشتار نامحدود جایز نیست.

ارسال ۲ سامانه گنبد آهنین از سوی پنتاگون به تل‌آویو

با ادامه درگیری بین حماس و ارتش رژیم صهیونیستی، پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد ۲ سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کند.

photo_2023-10-25_17-57-46

photo_2023-10-25_17-57-47

تصاویری از تخریب تونل‌های زیرزمینی حماس

تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد اسرائیل به تونل‌های زیر زمینی حماس در غزه حمله کرده است./ بامداد نو

انهدام تانک رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله

تهران-ایرنا- حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی در حملات بعد از ظهر امروز به شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المیادین، در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: نیروهای مقاومت یک تانک اسرائیلی را با موشک در موضع نظامی «افیفیم» هدف قرار داد و خدمه آن کشته یا زخمی شدند.

در همین حال، رژیم صهیونیستی از اصابت چهار راکت به شمال فلسطین اشغالی و گلوله باران منطقه مرزی جنوب لبنان خبر داد.

پیش از این، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که یک موشک هدایت شونده ضد تانک از لبنان به سمت پایگاه «افیفیم» این رژیم شلیک شد.

نماینده حزب‌الله: دشمن تلفات خود را پنهان می‌کند

یک نماینده پارلمانی مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به جانفشانی‌های نیروهای مقاومت می‌گوید دشمن اسرائیلی تلفات خود را در درگیری با رزمندگان مقاومت پنهان می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن فضل‌الله» نماینده فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومه» وابسته به جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (چهارشنبه)، تاکید کرد تلفات نظامیان صهیونیست زیاد است.

نماینده حزب‌الله با بیان اینکه نبرد کنونی نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی با نبردهای سابق قابل مقایسه نیست، گفت نیروهای مقاومت در خطوط مرزی و در خط مقدم به شهادت می‌رسند.

حسن فضل‌الله در ادامه اظهار داشت: «دشمن تلفات سنگینش را پنهان می‌کند و مقاومت ۳ گروه دشمن را درگیر کرده است».

حمله زمینی به غزه باز هم به تعویق افتاد!

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی نوشت: اسرائیل موافقت کرد که حمله زمینی به غزه را به تعویق بیندازد تا آمریکا بتواند به سرعت دفاع موشکی به منطقه بفرستد!

رسانه‌های عبری: اسرائیل روزانه در جنگ ۲۴۶ میلیون دلار از دست می‌دهد

▫️رسانه‌های عبری امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که جنگ جاری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حداقل سه ماه به طول خواهد انجامید و هدف آن «نابودی توانمندی‌های نظامی و دولتی حماس» است.

تل‌آویو نیز روزانه در این جنگ ۲۴۶ میلیون دلار از دست می‌دهد.

ویدیویی که حزب‌الله لبنان از حمله‌‌اش به پایگاه‌های اسرائیلی «المناره» و «برانیت» منتشر کرد

 درخواست وزیر خارجه آمریکا از نخست وزیر قطر برای تغییر لحن شبکه الجزیره درباره غزه

تارنمای آکسیوس نوشت که وزیر امور خارجه آمریکا یکم آبان جاری به جمعی از رهبران جامعه یهودی ایالات متحده گفته بود که از نخست وزیر قطر خواسته است تا لحن خبررسانی شبکه الجزیره درباره جنگ غزه را ملایم کند./ ایرنا

نتانیاهو: برای ورود زمینی به به غزه آماده می‌شویم/ غیرنظامیان باید به جنوب نوار غزه بروند

نتانیاهو اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای ورود زمینی به غزه آماده می‌شود. من برای حفاظت از جان نظامیان از زمان صحبت نمی‌کنم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: منتظر مهیاشدن شرایط برای آغاز عملیات زمینی در غزه هستیم. حماس را مجبور می‌کنیم که هزینه اقدامات خود را بپردازد. غیرنظامیان باید به جنوب نوار غزه بروند.

حمله موشکی قسام به تل‌آویو

 گردان‌های قسام اعلام کرد که در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

 مقامات صهیونیستی از شهرک‌نشینانِ شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خواستند که در نزدیکی پناه‌گاه‌ها بمانند و تا اطلاع ثانوی از جابه‌جایی خودداری کنند.

مکرون: یک کشتی برای حمایت از بیمارستان‌های نوار غزه اعزام می‌شود

رئیس‌جمهور فرانسه در سفر خود به خاورمیانه از اعزام یک کشتی نیروی دریایی برای "پشتیبانی" از بیمارستان‌های غزه خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون بعد از دیدار با همتای مصری خود در قاهره در روز چهارشنبه گفت، قرار است این کشتی "طی ۴۸ ساعت آینده" بندر تولون را ترک کند. 

علاوه بر این، یک هواپیمای حامل کالاهای پزشکی برای نوار غزه نیز پنج‌شنبه وارد مصر خواهد شد و پس از آن هواپیماهای دیگری اعزام می‌شوند. 

مکرون این اتهام را که کشورش در بحران خاورمیانه استاندارد دوگانه‌ای دارد، رد کرد و گفت: «قوانین بین‌المللی برای همه معتبرند و فرانسه ارزش‌های بشردوستانه جهانی را نمایندگی می‌کند.»/ دویچه وله

گانتس زمان بازگشت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را سال آینده اعلام کرد

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی: بنی گانتس عضو کابینه جنگ (رژیم صهیونیستی) به ساکنان شهرک‌های پیرامونی غزه اعلام کرد، زمان بازگشت آنها به خانه‌هایشان احتمالا یک سال بعد خواهد بود و در این مدت باید در مسکن‌های جایگزین زندگی کنند./ تسنیم

ادعای سازمان یهودی: از زمان حمله حماس به اسرائیل، یهودی‌ستیزی در آمریکا ۴۰۰ درصد افزایش یافته!

داده‌های گروه «لیگ ضد افترا» ADL که سازمانی غیردولتی و حامی یهودیان است نشان می‌دهد که از تاریخ ۷ تا ۲۳ اکتبر امسال نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته موارد یهودی‌ستیزی در آمریکا ۳۸۸ درصد بیشتر شده است. 

به نوشته یورونیوز؛ این سازمان یهودی در گزارش خود مدعی شده در این بازه زمانی ۳۱۲ حادثه یهودی‌ستیزانه در ایالات متحده گزارش شده که شامل مواردی چون آزار و اذیت، خرابکاری و همچنین حمله بوده است. حدود ۱۹۰ مورد از این موارد مستقیما با جنگ بین اسرائیل و حماس مرتبط بوده است. 

هدف حمله حماس جلوگیری از عادی سازی رابطه اسرائیل با کشورهای عربی بوده است/ اگر حمله زمینی به غزه انجام شود، اسرا در خطر قرار خواهند گرفت

اعلام آمادگی اسرائیل برای تبادل اسرا

رسانه‌های عبری زبان: اسرائیل آمادگی دارد هزاران اسیر فلسطینی را در برابر آزادی تمامی اسرای اسرائیل در غزه، آزاد کند./ تسنیم

حماس: ۲۶ نفر عصر چهارشنبه در محله‌ای در غزه کشته شدند

حماس می‌گوید، دست کم ۲۶ نفر در حملات اسرائیل به یکی از محلات غزه در عصر روز چهارشنبه ۲۵ اکتبر کشته شده‌اند. علاوه بر این بیش از صد نفر نیز زخمی شده‌اند. 

شاهدان عینی می‌گویند، در حمله اسرائیل به جنوب نوار غزه یک نانوایی در محله دیر البلح تخریب شده است./ دویچه وله

این خبر بروزسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    10

    درود بر اسرائیل.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فلسطین همونیه ک۸سال تمام قد درجنگ عراق،باایران جنکید

    • سردار عشق
      13

      ای نتانیاهوی قمارباز
      من حریف تو هستم
      به جای بمباران مردم معصوم غزه بیا با من روبرو شو

    • ناشناس
      0

      درود خداوند بر اسرائیل

  • ملت
    3

    خوردن حق ملت مظلوم ایران حرام است و آنهایی که به آنها می‌دهند هم مدیون هستند.

  • 🐜
    40

    جنگ درفلسطین اشغالی پایان ندارد ادامه جنگ ب سود کدامیک از کشورهای جهان است پول مخارج زندگی و مهمات مقاومت دربرابر استعمارگران انگلیسی آمریکایی اسرائیلی را ایران زمین پرداخت کرده است نیروهای مقاومت در جهان توانایی پیروزی در میدان جنگ را ندارند لطفاً نیروهای نظامی کارکشته ایرانی ب جبهه های مقاومت اعزام کنید که تکلیف دلارهای نفتی گازوطلا پتروشیمی ومعادن زیرزمینی را بدانیم چرا همه دلارهای نفتی را صرف عرب‌ها می‌کنید ۹۵درصد فروش انواع ثروت ملی خرج و مخارج زندگی و مکان عربهای مبارز را تأمین می‌کند. من ب عنوان یک ایرانی مبارز و ضد صهیونیسم هرگز راضی نیستم پول ملت فرودست ایران زمین رایگان تحویل سرکرده های مفتخور حماس فتح حزب الله لبنان شودجنگ فرسایشی زندگی ماملت فرودست ایران را نابود کرده و می‌کند بسه دیگه کشت و کشتار مردم بی گناه غزه قهرمان و کودکان ومادران اسرائیل و غزه ۷۵سال دیگه هم کنار یکدیگر قرار دارند سرزمینی عربی آفریقایی بفهمید بفکر گدایان تهران و فرودستان واقعی وطن ایران زمین باشید شیاطین پست های مدیریتی را قبضه کردند بدون هیچ توضیحی

  • ناشناس
    6

    «امروز به مرحله فروپاشی کامل در سیستم بهداشتی نوار غزه رسیده‌ایم»
    «امروز ما نمی‌توانیم هیچ خدماتی در بیمارستان‌های نوار غزه ارائه کنیم»
    «ما فقط چند ساعت تا توقف تمام خدمات پزشکی در بیمارستان‌های نوار غزه فاصله داریم»

    قبل از حمله باید فکر اینها را می‌کردید
    اگه اوضاعتون انقدر داغونه شکر زیادی خوردید که جنگ راه انداختید
    الان دیگه برای این حرفها خیلی دیر شده
    مجبورید بی‌قیدوشرط تسلیم شید یا اینکه نابود شید
    انتخاب با خودتونه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      با این روند که اسرائیل پیش میرفت دیر یا زود غزه رو هم همچون سایر بخش های فلسطین از فلسطینی ها خالی میکرد و شهرک میساخت.
      شما بگو باید چکار میکردند؟

    • ناشناس
      1

      نفوذی های اسرائیل این طرح را به طراحان حماس دادند تا کاریکسره شودعاقلان رااز انسانهای احساساتی اینجا می توان شناخت

  • ناشناس
    7

    بدرک که کشته شدند وقتی منه کارگر تو ایران باید دارو ومواد غذایی را گرون گرون گرون با درآمد ناچیز خرید کنم گونی برج ده کیلویی هندی شده ۵۰۰هزار تومن ونمیتونم خرید کنم لعنت به حماس وحزب الله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      لعنت بهت که در قبال رنج انسانها بی‌تفاوت هستی
      لعنت بهت

  • شهرام.ر
    5

    آیا بزدلان حماس نمی بینند که زنان و کودکان غزه به خاطر حماقت اونا در حال کشته شدن هستند؟ کی از توی سوراخ بیرون خواهند آمد؟ رهبران در ویلا ، جنگجویان در سوراخ موش ، زنان و کودکان و غیرنظامیان جلوی توپ و تانک !!!!.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      تو قبل از زر زدن برو کفش های نتانیاهو رو لیس بزن روانی

  • محمدرضا
    5

    آنطور که پیداست طوفان الاقصی به نسیمی بسیار ملایم تبدیل شد..

  • جواد
    5

    ماشیناشون همه بنز و بی ام و یه دونه پرایدم توشون نیست. وسط اون بدبختی هم لاکچری زندگی میکنن مثه ایرانیا نیستن هر چی بهشون میدن حرف نمیزنن. البته با پول مفت ما

    نظرات شما -
    • 6

      حقوق کارگرمظلوم فلسطینی۳۰میلیون تومن برا۸ساعت کاره...چقدرمظلومند...حجاب آزاده زندکیشون راحته مابدبختین مظلوم ماییم نه اونا

    • ناشناس
      14

      بابا یکی یه پراید به این بده مرد از بی ماشینی

  • ناشناس
    37

    احسنت بر ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار فلسطین احسنت بر عمرتان!

  • عادل
    5

    برادران مومن شیر ینی شربت دیگه بخش نمیکند

  • ناشناس
    8

    افغانهاروازایران بیرون کنید

  • عادل
    5

    حماس نمی‌دانست دوره بزن در رو تمام شده

  • جاوید
    13

    امیدوارم که کسانی که از مصیبت و درد دیگران در هر جای دنیا برای خودشون جوک درست میکنند و تمسخر میکنند و چشمشون رو به جنایتها بستند خودشون دچار همین اتفاقات و مصیبتها باشند

  • ناشناس
    0

    افرادی میلیارد ها دلار و طلا می گیرند جنگ و درگیری راه بیندازند و خود و خانواده در هتل آرمیده اند و کودکان در زیر موشک و آوار جان می سپارند. خدایا کمک کن یا الله!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها