هفتاد و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بمباران بیمارستانی در جنوب غزه/ شهادت ۱۰۰ فلسطینی در جبالیا در شمال غزه

جنگ اسرائیل و حماس وارد هفتاد و سومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

بمباران بیمارستانی در جنوب غزه/ شهادت ۱۰۰ فلسطینی در جبالیا در شمال غزه

بمباران بخش زایمان بیمارستان ناصر در خان یونس

منابع رسانه‌ای از بمباران بخش زایمان یک بیمارستان در خان یونس در جنوب غزه خبر داده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره از بمباران بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

براساس این گزارش، در این حمله ساختمان بخش زنان و زایمان بیمارستان هدف قرار گرفته که بر اثر آن دست کم یک نفر کشته و شماری مجروح برجا گذاشت.

این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستانهای غزه را هدف بمباران قرار می‌دهد. بنابر گزارش شبکه المیادین، رژیم صهیونیستی تمامی بیمارستان‌های شمال غزه را از چرخه خدمت خارج کرده و برخی از آن‌ها را به پادگان‌های نظامی تبدیل کرده است. 

2وزارت بهداشت فلسطین نیز روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی از آغاز تجاوز رژیم صیهونیستی به غزه، به بیش از ۱۹ هزار و ۸۸ نفر رسیده است.

این نهاد فلسطینی با اشاره به اینکه ۵۴ هزار و ۴۵۰ نفر از مردم فلسطین زخمی شده‌اند، گفت: ۷۰ درصد از شهدا، زنان و کودکان هستند و شمار زیادی هم مفقود شده‌اند.

خبرگزاری سما نیز گزارش داد، بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمان، ۳۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی و ۱۳۵ نفر از کارکنان آنروا به شهادت رسیده‌اند.

شمار تلفات زمینی نظامیان صهیونیست به ۱۲۲ کشته رسید

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که شمار تلفات نظامیان این رژیم در نبرد زمینی غزه به ۱۲۲ کشته رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه(دیروز) به کشته شدن دو تن از نظامیان خود در درگیری با مبارزان فلسطینی در نوار غزه اذعان کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که از آغاز نبرد زمینی(دو هفته پس از آغاز جنگ غزه) تاکنون شمار نظامیان کشته شده این رژیم در نبرد زمینی به ۱۲۲ نفر رسید. 

بنابر گزارش شبکه المنار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه (دیروز) از زخمی شدن شش نظامی این رژیم در نبرد زمینی در غزه خبر داد.  

در همین ارتباط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نظامیان این رژیم از خستگی شدید جنگ در غزه رنج می‌برند و برخی از آنها یک‌ونیم ماه است که در میدان نبرد هستند.

حماس: اسرائیل ۳ گزینه بیشتر ندارد

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که اشغالگران تنها سه گزینه دارند و قبل از آتش‌بس در غزه مذاکره وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس روز یکشنبه تاکید کرد که مردم فلسطین با قرار گرفتن در کنار مقاومت، اصالت خود را نشان می‌دهند.

حمدان در گفت‌وگو با المیادین با اشاره به اینکه خشم مردم در خیابان‌های اسرائیل به دلیل آزاد نشدن اسیران و کشته شدن سه نفر توسط نیروهای خودی برانگیخته شده، تاکید کرد: «موضع ما محکم است و آن این است که هیچ صحبتی از مذاکره قبل از توقف تجاوز وجود ندارد.»

وی همچنین با تاکید بر اینکه «مقاومت ماه‌ها می‌تواند پایداری کند»، خاطرنشان کرد: «اشغالگران گزینه‌های زیر را دارند: گزینه شلیت یا گزینه سربازانی که با گلوله همرزمان‌شان کشته می‌شوند یا گزینه رون آراد.»

گلعاد شلیت سرباز صهیونیست است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در سال ۲۰۰۶ موفق شد او را به اسارت درآرود. اشغالگران در طول سال‌ها علیرغم انجام بیش از یک حمله به نوار غزه نتوانستند او را پیدا کنند تا اینکه حماس در سال ۲۰۱۱ موفق شد او را با بیش از هزار اسیر مبادله کند. اما در مورد رون آراد، او خلبانی است که پس از سرنگونی هواپیمایش در سال ۱۹۸۶، ناپدید شد و اشغالگران نتوانستند اطلاعات مهمی در مورد سرنوشت او به دست آورند.

حمدان افزود: موضع حماس روشن است، هیچ مذاکره‌ای قبل از آتش‌بس وجود ندارد و همه پرونده‌ها قابل بحث هستند.

وی با تاکید بر اینکه «اسرائیلی‌ها در طول نبرد نتوانستند به تمام اهداف خود دست یابند»، توضیح داد که هیچ‌کس نمی‌داند که یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه چگونه نبرد را مدیریت می‌کند و رهبری از مدیریت آن احساس راحتی دارد.

حمدان همچنین خاطرنشان کرد که «هماهنگی کاملی در کار بین رهبری حماس و رهبری گردان‌های القسام وجود دارد».

حمدان با بیان اینکه اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا «نشان می‌دهد که اختلاف اسرائیل و واشنگتن در شکل است و نه محتوا»، تاکید کرد: «این دو در حالی چنین هستند که جنگ ادامه دارد.»

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو اعلام کرده می‌خواهد رهبران حماس را در خارج ترور کند، گفت: «اما باید بداند که هیچ جنایتی بدون مجازات نخواهد بود» و تاکید کرد که «الگوی اثربخشی مقاومت در لبنان و عراق در حمایت از غزه هوشمندانه و به صورت صعودی اجرا می‌شود.»

وی همچنین با تاکید بر اینکه «محور مقاومت موید حرکت هماهنگ است»، گفت: این برای این نبرد و نبردهای آینده مهم است.

حمدان خاطرنشان کرد که «آمریکایی‌ها تمایلی به گسترش نبرد آن‌طور که نتانیاهو دارد، ندارند».

وی افزود: تغییر موضع بین‌المللی را نمی‌توان در جهت حمایت از مردم فلسطین یافت، بلکه می‌توان آن را برای توقف تجاوزات ایجاد کرد.

حمدان در پایان سخنان خود به سخنان حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح که گفته بود: «حماس پس از آتش‌بس در نوار غزه پاسخگو خواهد بود، پاسخ داد.»

حمدان گفت: «بزرگترین گناهی که ما مرتکب شدیم، امضای قرارداد با اشغالگران بود به جای اینکه برای مقاومت در برابر آن گرد هم بیایم. آیا الشیخ منظور این حرف را فهمید؟»

او با تعجب گفت: «اسرائیل می‌خواهد مقاومت را از بین ببرد و حسین الشیخ می‌خواهد آن را بازخواست کند، او در کدام میدان قرار دارد؟»

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق

تلویزیون رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک حمله متجاوزانه به اطراف دمشق انجام داد.

به گفته منابع، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با موشک‌های رژیم صهیونیستی مقابله کرده و برخی از آن را سرنگون کردند.

توافق تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین برای آزاد کردن اموال بلوکه‌شده

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توافق تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین برای آزاد کردن اموال بلوکه‌شده این تشکیلات توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین با مکانیزمی برای آزاد کردن اموال بلوکه شده این تشکیلات توسط رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.

بر اساس این مکانیزم این رژیم در جریان اسامی کسانی که در نوار غزه از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق دریافت می‌کنند، قرار می‌گیرد.

این شبکه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی معتقد است که اعضای حماس در غزه از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق دریافت می‌کنند.

به گفته این شبکه این توافق بعد از موافقت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا صورت گرفت.

شهادت ۱۰۰ فلسطینی در جبالیا در شمال غزه

مدیر کل وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که در بمباران و گلوله باران جبالیا در شمال غزه ۱۰۰ شهروند فلسطینی شهید شدند، ۲۰ نفر زخمی شدند و ۱۰۰ نفر دیگر هم زیر آوار هستند.

مهر: شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته و بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلف نوار غزه را در هم کوبیدند به طوری که این حملات هوایی بیت حانون، بیت لاهیا، الشجاعیه، دیر البلح، المغازی، البریج، خان یونس و رفح را در برگرفت.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک ساختمان در اطراف بیمارستان شفا واقع در شهر غزه را بمباران کردند که باعث به وجود آمدن آتش سوزی دراین منطقه شد.

حمله هوایی این جنگنده‌ها علیه منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که تنها در جریان بمباران منازل مسکونی در جبالیا واقع در نوار غزه دست کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات توپخانه ای خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه منطقه الصحابه واقع در محله الدرج در مرکز شهر غزه شدت داده‌اند.

مدیر کل وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ شهید در حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا برجای مانده و ۱۰۰ تن دیگر نیز همچنان زیر آوار این حملات قرار دارند. ۲۰ فلسطینی نیز تاکنون در جریان این حملات زخمی شده‌اند.

جزئیات جدید درباره مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس

منابع مصری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از تمدید آتش‌بس و آزادی اسرا استقبال می‌کنند، اما همچنان اختلافاتی درباره چگونگی اجرای آن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو منبع امنیتی مصری اعلام کردند: مصر و قطر که قبلا برای آتش‌بس یک هفته‌ای و آزادی اسرا مذاکره کردند بر افزایش کمک‌ها و بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم قبل از آغاز هرگونه مذاکره‌ای پافشاری کردند. ارسال کمک‌ها به دلیل عملیات تفتیش به تأخیر افتاده‌است و هنوز وارد غزه نشده‌است.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی و جنبش حماس از تمدید آتش‌بس و آزادی اسرا استقبال می‌کنند، اما همچنان اختلافاتی درباره چگونگی اجرای آن وجود دارد.

این دو منبع اعلام کردند: حماس بر آتش‌بس کامل و توقف حملات هوایی در غزه و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی به عنوان شرط اصلی برای مذاکرات اصرار دارد. حماس موافقت خود را با تکمیل آتش‌بس و تحویل اسرا با لیست خود و بدون مداخله هیچ طرفی اعلام کرده‌است. اسرائیل نیز با لیست حماس موافقت کرد، اما خواهان جدول زمانی و دیدن لیست اسرا قبل از مشخص کردن موعد و مدت آتش‌بس است.

رژیم صهیونیستی نیز با عقب نشینی نیروها از غزه مخالفت کرده‌است.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد: برای من مهم است که بگویم ارتش اسرائیل مصمم به تکمیل مأموریت نابودی حماس است.

هنوز هیچ واکنشی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا حماس صادر نشده‌است.

این در حالی است که در هفتاد و سومین روز از تجاوزات اشغالگران به غزه، این نبرد به سمتی می‌رود که صهیونیست‌ها انتظار نداشتند. آنها با توهم اینکه گسترش تهاجم، عملیات مقاومت را تضعیف می‌کند با وضعیتی متفاوت روبه‌رو شده‌اند،‌ به طوریکه در حال حاضر خسارات جانی و مادی زیادی را تجربه می‌کنند.

تل‌آویو در حال بررسی آزادی اسیران «خاص» فلسطینی/ مذاکرات مثبت موساد و قطر درباره تبادل اسرا

سازمان رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که دولت اشغالگر در حال بررسی آزادی اسرای فلسطینی «خاص» در توافق تبادل آتی است، از جمله اسیرانی که به اتهام کشتن اسرائیلی‌ها محکوم شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این رسانه‌ عبری زبان در این باره از اقدام جدی کابینه رژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات غیرمستقیم با حماس به منظور دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار محاصره شده غزه خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، این اقدام درپی افزایش فشار بر کابینه رژیم صهیونیستی برای از سرگیری مذاکرات انجام شده‌است.

در همین راستا، سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد که کابینه این رژیم به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای دستیابی به توافق با حماس، همه گزینه‌ها از جمله آزادی «اسرای خاص» را که با محکومیت طولانی مدت مواجه هستند، بررسی می‌کند.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی از مذاکره درباره آزادی این دسته از اسرا در چارچوب توافق قبلی خودداری می‌کرد.

کان به نقل از مقامات دولتی رژیم صهیونیستی گزارش داد: دیدار جمعه رئیس موساد و نخست وزیر قطر در اسلو تنها آغاز است و راه همچنان طولانی و دشوار است.

این منابع اعلام کردند که دیوید بارنیا، رئیس موساد به عنوان بخشی از مذاکرات برای تمدید توافق تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس، طی روزهای آینده بار دیگر با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر قطر در یک کشور اروپایی دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، رئیس موساد پس از دیدار با نخست وزیر قطر خطوط احتمالی برای دستیابی به توافق را بررسی و چراغ سبز را برای پیشبرد آن با میانجی‌ها دریافت کرد.

این شبکه به نقل از منابع مطلع از محتوای دیدار بارنیا و نخست وزیر قطر گزارش داد که محمد بن عبدالرحمان از رئیس موساد خواسته تا ابتکار عمل را برای ارائه پیشنهاد رژیم صهیونیستی به دست بگیرد.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی خطوط کلی یک توافق احتمالی را به میانجی‌ها ارائه کند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز اعلام کرد که گفت وگوهای مثبتی میان رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر درباره تبادل اسرا انجام شد.

شبکه ۱۲ رژیم اشغالگر گزارش داد که خطوط کلی توافق جدید احتمالی شامل ارائه دستورالعمل‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی است و از میانجی‌ها می‌خواهد توافقی را تنظیم کنند که شروط این رژیم را در نظر بگیرد.

طبق گزارش این شبکه، رژیم صهیونیستی اصرار دارد که اسرای زن آزاد شوند و به محض پایان توافق، جنگ را ادامه دهد.

این در حالی است که دو منبع امنیتی مصری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آماده آتش‌بس و آزادی اسرا هستند، اما همچنان بر سر نحوه اجرای آن اختلاف نظر وجود دارد.

این دو منبع به رویترز اعلام کردند، مصر و قطر که پیش از این درباره آتش‌بس یک هفته‌ای و آزادی اسرا میانجیگری کرده بودند، بر افزایش کمک‌ها و باز کردن گذرگاه «کرم ابو سالم» قبل از شروع هرگونه مذاکره برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید اصرار دارند.

رسانه‌های عبری: نظامیان اسرائیلی از مشکلات جسمی و روانی رنج می‌برند

با تداوم حملات صهیونیست‌ها که با مقاومت هر چه بیشتر مقاومت فلسطین مواجه می‌شود، رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره مشکلات روانی و جسمی سربازان این رژیم به دلیل جنگ غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه عبری معاریو با اذعان به وضعیت نابسامان نظامیان صهیونیست گزارش داد: اندوه و غم، درد و مشکلات مرتبط با خواب و تنفس و بی‌اشتهایی در سربازان دیده می‌شود. سربازانی که از جنگ بازگشته‌اند، از مشکلات روانی و جسمانی رنج می‌برند.

در این گزارش آمده است: با پیشرفت جنگ که احتمالا برای یک دوره طولانی ادامه داشته باشد، میزان خسارت و درد و حزن نظامی‌ها افزایش خواهد یافت.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر نیز به تأثیر منفی جنگ بر وضعیت روانی سربازان و شهرک‌نشینان صهیونیست و افزایش درخواست‌ها برای کمک روانی پرداخته بودند.

یووال بغانو، خبرنگار امور اجتماعی معاریو گفت: ما شاهد افزایش ۹۰ درصدی استفاده از دارو در میان اسرائیلی‌ها هستیم.

همچنین روزنامه هاآرتص پیشتر اعلام کرده بود که در ماه اکتبر تعداد نسخه‌های داروهای آرام‌بخش در مقایسه با ماه قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

در هفتاد و سومین روز از تجاوزات اشغالگران به غزه و به‌رغم بمباران مناطق مختلف از جمله بیمارستان‌ها، این نبرد به سمتی می‌رود که صهیونیست‌ها انتظارش را نداشتند. آنها با توهم اینکه گسترش تهاجم، عملیات مقاومت را تضعیف می‌کند با وضعیتی متفاوت روبه‌رو شده‌اند،‌ به طوری که در حال حاضر خسارات جانی و مادی زیادی را تجربه می‌کنند.

با گذشت بیش از ۵۰ روز از آغاز تهاجم زمینی اشغالگران به غزه، به نظر می‌رسد محاسباتی که اشغالگران برای کنترل هر چه سریع‌تر اوضاع نوار غزه انجام داده بودند، دیگر برای پیگیری عملیات زمینی معتبر نیست.

حمله اسرائیل به مراسم تشییع شهید حزب‌الله

یک پهپاد اسرائیلی در حالی یک ساختمان را در جنوب لبنان هدف حمله قرار داد که مردم این کشور در اطراف این ساختمان در حال برگزاری مراسم تشییع یکی از شهدای حزب‌الله بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی لبنان، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی محل برگزاری مراسم تشییع پیکر یک شهید مقاومت اسلامی لبنان را هدف حمله قرار داده است.

براساس گزارش رسانه‌های محلی لبنان، یک پهپاد اسرائیلی این حمله را انجام داده و موشک‌ شلیک‌شده تنها به فاصله چند متری محل حضور شرکت‌کنندگان در این مراسم اصابت کرده است.

این حمله در حالی انجام شده است که موشکی اسرائیلی، روز سه‌شنبه هفته گذشته، به محوطه مدرسه دولتی «یاطر» در جنوب لبنان اصابت کرده بود.

خبرگزاری رسمی لبنان (ان‌ان‌ای) در این باره گزارش داده بود که این موشک به خودروی مدیر مدرسه برخورد کرده و مدیر تنها چند دقیقه قبل از اصابت موشک از خودرو پیاده شده است.

نتانیاهو: بودجه دفاعی بزرگترین چالش ما بعد از جنگ است

نخست‌وزیر اسرائیل امروز دوشنبه گفته افزایش بودجه دفاعی بزرگترین چالش پیش روی رژیم بعد از پیروزی در جنگ در علیه حماس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز دوشنبه گفته افزایش بودجه دفاعی بزرگترین چالش پیش روی رژیم بعد از پیروزی در جنگ در علیه حماس است.

نتانیاهو گفت که اسرائیل با توجه به آنکه توسط «نیروهای افراطی» که قصد نابودی اسرائیل را دارند محاصره شده بایستی بودجه دفاعی خود را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد.

نتانیاهو که در مراسم برای تمدید دوره دوم ریاست «عامیر یارون» بر بانک مرکزی حضور داشت گف: «ما باید خودمان را تقویت کنیم. ما نیاز به توانایی برای ایجاد ائتلاف هم در منطقه و هم در خارج از آن داریم. این مسئله مستلزم افزایش قابل توجه در بودجه دفاعی است.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که رژیم اسرائیل در حال انجام عملیات زمانی در غزه است. جنگ در غزه اکنون بیش از ۲ ماه است که ادامه داشته و در همان حال، اسرائیل در جبهه شمال نیز با حزب‌الله لبنان درگیر است.

نتانیاهو مدعی شد که اسرائیل طی چند سال توانسته بود بودجه دفاعی‌اش را به صورت مطلق افزایش داده و سهم این بودجه از تولید ناخالص داخلی را کاهش دهد.

او گفت که ادامه این سیاست دیگر ممکن نیست چون بودجه دفاعی بایستی سالانه ۲۰ میلیارد شِکِل (معادل ۵.۵ میلیارد دلار) افزایش پیدا کند. به گفته نتانیاهو این میزان افزایش معادل ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «بعد از پیروزی در جنگ این بزرگترین چالشی است که با آن مواجه هستیم.»

اظهارات نتانیاهو در شرایطی مطرح شده که انتقادهای بین‌المللی از اسرائیل به دلیل افزایش نرخ تلفات غیرنظامیان در غزه به شدت تشدید شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت که اسرائیل به هنگام بمباران مناطق در غزه بین اهداف نظامی و غیرنظامی تمایز قائل نمی‌شود.

بورل گفت: «شاهد رویه وحشتناک عدم تمایزگذاری در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم. عبادت‌کنندگان، سه گروگان اسرائیلی و صدها غیرنظامی در جریان عملیات اخیر اسرائیل کشه شده‌اند. این باید متوقف شود. به توقف فوری جنگ بری اقدامات بشردوستانه نیاز است.»

این انتقادها از رژیم اسرائیل بعد از آن مطرح می‌شوند که مقام‌های رژیم روز جمعه مدعی شدند سه اسیر اسرائیلی در غزه را هنگام انجام عملیات در منطقه الشجاعیه به اشتباه «تهدید» تشخیص داده و آنها را کشته‌اند.

 قتل اشتباهی این سه اسیر فشارها روی بنیامین نتانیاهو را افزایش داده است. او در روزهای گذشته از یک طرف به دلیل شکست امنیتی-اطلاعاتی بابت حمله ۷ اکتبر و از طرف دیگر به دلیل ناتوانی در بازگرداندن اسرا از غزه آماج انتقادات شدید قرار گرفته است. 

«ماریوا زانزین»، از تحلیلگران «گروه بین‌المللی بحران» حدود ۱۰ روز پیش گفته بود خانواده‌های اسرای غزه از اینکه ارتش اسرائیل قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس عملیات نظامی در غزه را از سر گرفته‌اند «به شدت عصبانی» هستند. 

قبل از آن، روز ۱۴ آذرماه شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از بروز هرج و مرج در جلسه میان خانواده اسرا در غزه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خبر داده بود.

این رسانه گزارش داده بود که نتانیاهو ظاهراً در این نشست به خانواده اُسرا اطلاع داده که نمی‌تواند همه اسرا را بازگرداند. پس از آن جلسه به آشوب کشیده شده و خانواده اسرا از این نشست خارج شده‌اند.

نزدیک به ۱۹ هزار فلسطینی در نوار غزه بعد از حملات سهمگین رژیم اسرائیل در این منطقه به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

تعداد شهدای غزه به ۱۹۴۵۳ تن رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر، ۱۹۴۵۳ تن به شهادت رسیده‌اند و ۵۲۲۸۶ تن زخمی شده‌اند.

زخمی شدن ۴۸ سرباز صهیونیست ظرف ۲۴ ساعت گذشته در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴۸ تن از نظامیان مستقر رژیم در نوار غزه زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این هم گزارش داده بود: در جریان درگیری‌ها در شمال نوار غزه یک سرباز کشته و یک تن دیگر زخمی شد و تعداد کشته‌های ارتش از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون به ۴۵۸ تن رسیده است.

به نقل از خبرگزاری «معا»، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام قبلا گفته بود که خسارت‌های ارتش رژیم صهیونیستی بیشتر از آن چیزی است که اعلام می‌کند.

با گذشت بیش از ۵۰ روز از آغاز تهاجم زمینی اشغالگران به غزه، به نظر می‌رسد محاسباتی که اشغالگران برای کنترل هر چه سریع‌تر اوضاع نوار غزه انجام داده بودند، دیگر برای پیگیری عملیات زمینی معتبر نیست.

این خبر بروزرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: 

هفتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    همه میدانند آنجا پایگاه نظامی است و نه بیمارستان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرت نگو مگه تو اونجا بودی؟

  • 🐜
    0

    گرانی و بیکاری بی داد کرده یارانه نقدی را ب هر نفر ۵ میلیون تومان افزایش دهید باتشکر فراوان!!!

  • ناشناس
    2

    لعنت به حماس .نصرالله حوثی عراق سوریه

  • ناشناس
    0

    ما با عربها کاری نداریم همین فلسطینیان
    خون مارو نجس میدونند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      امثال شماها که صد در صد هستی شک نکن

  • ناشناس
    0

    وای وای خدا بریم نزاریم موشک بزن بیمارستان البته نه شهید میشیم میریم بهشت مال اموالمونو چه کنیم بجاش بلند بگوووو مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا دفعه بعد نمیزنن بیمارستنو قول میدم قول

  • ایرانی برای وطن جون میدهد برای هم وطنی جون میدهد اسرایل سگه که باشه
    3

    ای ادمای بی بخار بی غیرت شمااز حرمله بعد ترین خدا اون بلا را نازل خوانادتون بکنه امین این حرف چیه نوشتین یکم شعور داشته شماها یا مهتاد گرسنه هستین یا با نون حرام بزرگ شدین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها