هشتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حمله اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان

جنگ اسرائیل و حماس وارد هشتاد و نهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حمله اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان

حمله صهیونیست‌ها به مناطقی در جنوب لبنان

شبکه «المنار» بامداد چهارشنبه گزارش داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی، به مناطق نزدیک «رب ثلاثین»، «مرکبا» و «حولا» حمله کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی بامداد چهارشنبه از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه «المنار» در این‌باره گزارش داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی، به مناطق نزدیک «رب ثلاثین»، «مرکبا» و «حولا» حمله کردند.

خبرنگار المنار از جنوب لبنان گزارش داد که صهیونیست‌ها در این حملات از مهمات ممنوعه فسفری نیز استفاده کردند.

حزب الله لبنان هر روز پس از طوفان الاقصی، در حمایت از ملت فلسطین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مقرهای نظامیان صهیونیست را هدف حملات خمپاره‌ای، موشکی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

با حملاتی که حزب الله و مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین انجام می‌دهند، بخش اعظمی از شهرک‌های واقع در شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده است؛ البته مسئولان تل‌آویو بارها مدعی شده‌اند که شرایط برای بازگشت صهیونیست‌ها در حال فراهم شدن است.

پیش از این نیز جنبش مقاومت حزب‌الله اعلام کرد که طی یک ساعت اخیر، دو بار محل تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف یک پایگاه نزدیک مرز جنوب لبنان را هدف قرار داده که منجر به کشته و زخمی‌شدن آنها گردید. 

حزب‌الله لبنان: جنایت ترور شهید العاروری هرگز بدون پاسخ نمی‌ماند

حزب‌الله لبنان اعلام کرد، جنایت ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان شهیدش در قلب ضاحیه در جنوب بیروت، حمله‌ای خطرناک به لبنان، مردم، امنیت، حاکمیت و مقاومت آن است.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به امت عربی و اسلامی و نیز گروه‌های مقاومت فلسطین به مناسبت شهادت «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از همراهان مجاهد وی تصریح کرد که «خداوند متعال زندگی این رهبر بزرگ را با بالاترین مدال‌های افتخار و کرامت به پایان رساند و به شهادتی نائل شد که همواره در پی آن بوده و آرزوی آن را داشته است‌».

در این بیانیه آمده است: دشمن جنایتکار که پس از ۹۰ روز جنایت، کشتار و ویرانی نتوانست غزه، خان یونس، اردوگاه جبالیا و بقیه شهرها، اردوگاه‌ها و روستاهای فلسطین را تحت سلطه خود درآورد، به سیاست ترور و انحلال فیزیکی همه کسانی روی آورده است که در عملیات قهرمانانه طوفان الاقصی برنامه‌ریزی و یا از آن حمایت کردند و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین نقش داشتند.

حزب‌الله تصریح کرد: جنایت امروز، ادامه جنایت ترور رهبر سید رضی موسوی، مستشار نظامی ایران در سوریه است. این جنایت شنیع تنها موجب افزایش ایمان نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن، سوریه به آرمان عادلانه، تعهد و عزم راسخ آن‌ها برای ادامه راه مقاومت و جهاد تا پیروزی و آزادی می‌شود.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که جنایت ترور صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان شهیدش در قلب ضاحیه در جنوب بیروت، حمله‌ای خطرناک به لبنان، مردم آن، امنیت، حاکمیت و مقاومت آن است و پیام‌های سیاسی و امنیتی آن تحولی خطرناک در جریان جنگ بین دشمن و محور مقاومت است.

این حزب تاکید کرد که این جنایت هرگز بدون پاسخ و مجازات نمی‌ماند و مقاومت در برابر تعهد و اصول خود ثابت قدم است و دستش بر روی ماشه است و نیروهای آن در بالاترین سطح آمادگی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی: رهبران حماس را همه جا هدف قرار می‌دهیم

در پی ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که ارتش رهبران حماس را همه جا مورد هدف قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش در همه جبهه‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و برای هر سناریویی آماده است.

وی افزود که ارتش این رژیم در حال حاضر روی جنگ با جنبش حماس متمرکز است و رهبران حماس را در همه جبهه‌ها مورد حمله قرار خواهد داد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی در غزه به توفیقی دست نیافته و ضربات سنگینی را از مقاومت فلسطین دریافت کرده است.

سخنگوی ارتش این رژیم در ادامه گفت که ارتش در عملیات نظامی خود در نوار غزه در محور خان‌یونس متمرکز است.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید العاروری در حالت آماده باش قرار گرفت و به همه نیروهای خود دستور داد برای مقابله با حملات موشکی آماده‌ باشند.

جنوب و مرکز غزه زیر آتش حملات اشغالگران/ هلاکت افسر صهیونیست

جنگ در نوار غزه با تداوم بمباران مناطق مختلف نوار غزه وارد هشتاد و نهمین روز خود شده‌است، در حالی که ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس در حومه بیروت حکایت از تشدید اوضاع دارد.

به گزارش ایسنا، درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در مناطق شرقی خان یونس با ادامه حملات هوایی اشغالگران و گلوله باران‌های توپخانه‌ای در شرق و مرکز نوار غزه از سر گرفته شد.

منابع محلی گزارش دادند که بر اثر بمباران خانه خانواده ماضی در قیزان النجار در جنوب خان یونس در جنوب نوار غزه، دو مجروح به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار المیادین در غزه، هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را به مناطق وسیعی از منطقه مرکزی نوار غزه انجام دادند.

این خبرنگار افزود که کمربندهای آتش شدید توسط اشغالگران در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه ایجاد شد. همچنین در بمباران اشغالگران خانه‌ای پشت مدارس آنروا در شرق المغازی هدف قرار گرفت که چندین شهید نیز برجای گذاشت.

خبرنگار المیادین تایید کرد که تنها روز سه شنبه ۴۰ شهید و ۹۸ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه منتقل شدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که توپخانه‌های  رژیم صهیونیستی از ساعت‌ها پیش اردوگاه النصیرت را هدف قرار داده و بر منطقه بلوک C و مجاورت ورودی اصلی، مدرسه خالد و خیابان بیست و منازل در کمپ ۲ در مجاورت مسجد الشقاقی و نواحی شمالی اردوگاه النصیرات متمرکز بودند.

این رسانه‌ها افزودند که بر اثر بمباران یک خانه در رفح، سه شهید و ۱۰ مجروح به بیمارستان النجار منتقل شدند.

تجاوز مجدد اشغالگران به نوار غزه پس از آن صورت می‌گیرد که منابع اشغالگر اعلام کردند جنبش حماس از میانجی‌ها خواسته تا ارتباطات در مورد آتش‌بس یا تبادل اسرا را در پی ترور صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی این جنبش، متوقف کنند.

در حالیکه رژیم صهیونیستی پاسخ داده که نابودی رهبران حماس را متوقف نخواهد کرد.

تلفات ارتش اشغالگر در غزه ادامه دارد

وبگاه یدیعوت آحارونوت به نقل از ارتش اشغالگر گزارش داد که یک افسر در واحد مهندسی از یگان یاهلوم در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

ارتش گفت که مرون موشه گِرش (۲۱ ساله)، اهل شهرک «پتاح تیکوا»، صد و هفتاد و چهارمین سربازی است که در حمله زمینی به غزه کشته شد.

رسانه‌های عبری: ۳۸ سرباز از آغاز جنگ تحت عمل قطع عضو قرار گرفته‌اند

رسانه‌های عبری اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه ۳۸ سرباز تحت عمل جراحی قطع عضو قرار گرفتند.

شبکه «کان» رژیم صهیونیستی نوشت ۳۸ سرباز از آغاز جنگ تحت عمل جراحی قطع عضو قرار گرفته‌اند.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درحال حاضر ۲۰۰۰ سرباز در مراکز توانبخشی هستند.

سازمان جهانی بهداشت حمله رژیم صهیونیستی به مقر و بیمارستان هلال احمر در غزه را محکوم کرد

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، بمباران مقر و بیمارستان هلال احمر فلسطین در نوار غزه را محکوم کرد و این بمباران را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

تدروس در بیانیه‌ای گفت: «من حملات امروز به بیمارستان الامل را که توسط جمعیت هلال احمر فلسطین اداره می‌شود، محکوم می‌کنم.»

وی تاکید کرد که بمباران مذکور غیرقابل قبول است. سیستم بهداشتی در غزه اساساً فرو ریخته‌است و کارکنان بهداشتی و امدادرسانان به دلیل حملات دائماً با موانعی در تلاش برای نجات جان افراد مواجه هستند.

پیش از این هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بر اثر بمباران مقر این سازمان در خان یونس توسط رژیم صهیونیستی پنج تن شهید و سه تن دیگر مجروح شدند.

اعتصاب سراسری در کرانه باختری در سوگ شهید فرمانده العاروری

امروز (چهارشنبه) در سوگ از دست دادن شهید صالح العاروری، رهبر ملی و معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اعتصاب همه جانبه در تمامی شهرها و شهرستان‌های کرانه باختری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مغازه‌ها، بازارهای تجاری، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و مؤسسات در پاسخ به فراخوان گروه‌ها و نیروهای اسلامی و ملی در کرانه باختری که در پی ترور العاروری و تعدادی از هم‌رزمانش در ضاحیه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان عزای عمومی و اعتصاب همه جانبه اعلام کردند، درهای خود را بستند.

​شبکه الجزیره گزارش داد امروز فلسطین شاهد اعتصاب عمومی در سوگ صالح العاروری است که شب گذشته بر اثر حمله رژیم اشغالگر به ساختمانی در حومه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

این اعتصاب پس از ان انجام شده که احزاب ملی و اسلامی فلسطین پس از شهادت العاروری خواستار اعتصاب عمومی همه جانبه و پاسخگویی به ترور از همه میادین شدند و شب گذشته و بامداد امروز در بسیاری از شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری راهپیمایی‌هایی در محکومیت این ترور برگزار شد.

پس از ترور شهید العاروری شهرهای مختلف کرانه باختری نیز صحنه تظاهرات فلسطینی‌ها بود. شهروندان فلسطینی در شهر رام‌الله به خیابان‌ها آمده و ترور این فرمانده مقاومت را محکوم کردند.

فلسطینی‌ها با راهپیمایی در خیابان‌های شهر رام‌الله در کرانه باختری و مقابل منزل صالح العاروری در زادگاهش در روستای عاروره در شمال رام‌الله تجمع کردند.

در حال تکمیل...

بیشتر بخوانید: 

هشتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتادمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    1

    درود بر اسراییل صلح طلب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از در عقب

    • ناشناس
      0

      در عقبت که مال باجناقته !

  • ناشناس
    1

    نشان می دهد که هیچ ترسی از حزب ا... ندارد

  • ناشناس
    0

    همچین برن تو قوطی کبریت که یاد نگیرن حمله کنن

  • حزب اللهی
    3

    اسرائیل نقشه کشید تا ایران و حزب الله لبنان وارد جنگ کند ولی کور خوانده‌ ، صدها نفر بکشید و شهید کنید ما با شما کاری نداریم و بهیچ عنوان جنگ نمی‌کنیم

  • عادل
    0

    حماس اگر جان ملت فلسطین براش ارزش داشت تا حالا خودش تسلیم کرده بود چون حماس اگر یک نفر بکشه اسراییل ۱۰۰ نفر می‌کشه ای یه واقیعت باید بپذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها