نود و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بمباران جنوب نوار غزه توسط اسرائیل/ نتانیاهو: ما «اپیدمی درز اطلاعات» داریم!

جنگ اسرائیل و حماس وارد نود و چهارمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

بمباران جنوب نوار غزه توسط اسرائیل/ نتانیاهو: ما «اپیدمی درز اطلاعات» داریم!

حماس: نتانیاهو برای نجات خود، به دنبال ادامه جنگ است

یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به شکست صهیونیستها در تحقق اهداف خود در غزه، گفت که دشمن در نهایت مجبور خواهد شد، شروط مقاومت را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس می‌گوید که دشمن صهیونیستی از منطقه شمال غزه عقب‌نشینی کرده و فقط در بخش غربی آن حضور دارد.

حمدان با اشاره به اینکه مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: اسرائیل هیچ یک از اهداف مد نظر خود را در غزه محقق نکرد. نتانیاهو هم فقط به دنبال ادامه جنگ است تا خود را نجات دهد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با اشاره به اینکه رخدادهای عملیات طوفان الاقصی، هرگز نباید بار دیگر اتفاق بیفتد، گفت: «ما جنگ علیه حماس را تا تحقق همه اهدافمان متوقف نخواهیم کرد. حزب‌الله باید از (وضعیت) حماس درس بگیرد و هیچ مصونیتی برای مبارزانش وجود ندارد».

تاکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در غزه در حالی مطرح می‌شود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در سخنانی با تاکید بر دستیابی به آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت که ۱۰۰ درصد ساکنان این باریکه با بحران غذا مواجه هستند.

خبرگزاری شهاب به نقل از حمدان مقام حماس گزارش داد، دشمن صهیونیستی هفت تیپ نیرو در خانیونس مستقر کرده، ولی تا کنون موفق نشده است هیچ دستاوردی کسب کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در نهایت مجبور خواهد شد، شروط مقاومت را بپذیرد تا اسرای خود را آزاد کند، گفت: نیروهای مقاومت در کرانه باختری، ثابت قدم هستند و تلفاتی به دشمن وارد کرده‌اند.

حمدان گریزی هم به مسئله کوچاندن مردم فلسطین زد و تأکید کرد: اخیرا مسئله کوچاندن این مردم تحت عنوان ساده‌لوحانه‌ای به نام مهاجرت داوطلبانه در حال تکرار شدن است، ولی سرزمین ما، فقط متعلق به مردم فلسطین خواهد بود.

بمباران جنون‌آمیز جنوب نوار غزه

منابع خبری رژیم صهیونیستی از بمباران گسترده مناطق مختلف خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی از حدود نیم ساعت پیش به طور گسترده و جنون‌آمیز در حال بمباران مناطقی در خان یونس در جنوب نوار غزه است.

جنگنده‌های صهیونیستی همزمان با این حملات، مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه را هم شدیدا بمباران کردند.

همزمان منابع عبری زبان از حمله راکتی از نوار غزه به شهر اشغالی سدیروت در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

در پی این حمله، آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

نتانیاهو: ما «اپیدمی درز اطلاعات» داریم!

بنیامین نتانیاهو گفت کابینه‌اش از «اپیدمی افشاگری‌ها و درز اطلاغات» رنج می‌برد و او نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد. همچنین نتانیاهو به یک مقام امنیتی دستور داد تا لایحه «کشف دروغ» را در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ترویج کند.

به گزارش ایسنا، این سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه وی بیان شد.

طبق گزارش کانال ۱۲ عبری، نتانیاهو گفت: ما یک «اپیدمی درز اطلاعات» داریم و من آمادگی ادامه این روند را ندارم، این یک پدیده غیرقابل تحمل است و من هیچ دولتی در جهان نمی‌شناسم که در آن این اتفاق بیفتد.

به گفته همین منبع، نتانیاهو به تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی دستور داد تا لایحه «کشف دروغ» را ترویج کند که بر اساس آن همه وزرایی که در جلسات کابینه و مذاکرات امنیتی شرکت می‌کنند باید آزمون دوره‌ای «کشف دروغ یا دروغ سنج» را انجام دهند.

هفته گذشته، گزارش‌های جلسه «کابینه» به بیرون درز پیدا کرد که شاهد حمله چهار وزیر دولت نتانیاهو به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پس از اعلام قصدش برای تشکیل تیم تحقیقاتی به منظور کشف ناکامی‌های منجر به حمله ۷ اکتبر گذشته بود که در آن جنبش مقاومت فلسطینی حماس به ده‌ها شهرک و پایگاه نظامی اسرائیل در اطراف نوار غزه حمله کرد.

نوامبر گذشته، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) گزارش داد: «طبق پیش‌نویس قانونی که دفتر نخست‌وزیر در حال حاضر در حال تهیه آن است، شرکت‌کنندگان در جلسات کابینه برای انجام آزمایش دروغ‌سنجی احضار خواهند شد تا از نشت مسائل امنیتی که در جلسات بحث می‌شود، جلوگیری شود.

این رسانه عبری افزود: «نخست وزیر دستور داد که آژانس امنیت عمومی (شین بت) مسؤول انجام آزمایش‌های دروغ سنجی برای وزرا باشد، اما شین بت «شروط خود را در مورد انجام این کار» اعلام کرد.

این رسانه به نقل از امنیت عمومی گزارش داد: «اگرچه پرسنل شین بت نیز معتقدند که باید اقداماتی برای جلوگیری از درز اطلاعات جلسات کابینه اتخاذ شود، اما این آژانس در مورد متن قانون شروطی داشته و درخواست جلسه با شورای امنیت داخلی در این مورد را دارد.»

این رسانه رسمی عبری گزارش داد: از متن این پیشنهاد به نظر می‌رسد که همه شرکت کنندگان در جلسات کابینه اعم از مشاور حقوقی دولت، روسای سازمان‌های امنیتی و مقامات ملزم به گذراندن آزمون‌های دروغ‌سنجی هستند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) افزود: اما منابع آگاه می‌گویند که انتظار می‌رود خود نتانیاهو از انجام این آزمون معاف شود، زیرا ضربان ساز در قفسه سینه او کار گذاشته شده‌است.

به گفته مقامات نوار غزه و سازمان ملل متحد، ارتش اشغالگر از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرده‌است که تا روز یکشنبه ۲۲ هزار و ۸۳۵ شهید، ۵۸ هزار و ۴۱۶ زخمی، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه برجای گذاشته‌است.

رسانه صهیونیستی: هزینه جنگ غزه ۲ برابر کسری بودجه اسرائیل شده است

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به کسری بودجه ۳۰ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی گزارش کرد که جنگ این رژیم در نوار غزه علاوه بر دست نیافتن به اهداف خود، تاکنون به نزدیک ۶۰ میلیارد دلار هزینه هم داشته است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند که هزینه جنگ رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه که هنوز اهداف آن تحقق نیافته است، به ۲۱۷ میلیارد شِکِل (۵۹.۳ میلیارد دلار) رسیده است.

خبرگزاری آناتولی با استناد به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: پس از جدول‌بندی تمامی جنبه‌های جنگ تا به این‌جا،‌ هزینه‌ها به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این هزینه شامل بودجه جنگ و کمک‌های مالی متعدد به غیرنظامیانی است که درآمدشان در نتیجه این جنگ کاهش یافته است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به شکست تل‌آویو در «از بین بردن» حماس و آزادسازی اسرا در نزد آن،‌ گزارش کرد که اهداف دولت اشغالگر قدس هنوز محقق نشده‌اند که یکی از  دشوارترین آن‌ها، کشتن فرماندهان ارشد حماس است.

هزینه شناسایی و خنثی‌سازی تله‌های انفجاری،‌ دست یافتن به قدرت مانور کارآمدتر به منظور پرهیز از حملات غافلگیرانه و بیرون بردن مجروحان رو به افزایش است.

هزینه جنگ غزه، روزانه، حدود ۲۷۲ میلیون‌ دلار است. در اراضی اشغالی، شمار جمعیتی که از خانه‌هایشان هم در شمال و هم در جنوب خارج شده‌اند، حدود ۱۲۵ هزار نفر است و هزینه مراقبت از آن‌ها میلیاردی است. 

بودجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر با ۳۰ میلیارد دلار کسری مواجه است که مستلزم اصلاح بودجه و افزایش مالیات برای تنظیم بودجه به میزان بیش از ۱۸ میلیارد دلار است. این امر تاثیر مشهودی بر کیفیت زندگی و کاهش خدمات به شهروندان اراضی اشغالی به طور گسترده خواهد داشت.

پس از عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، تل‌آویو حملات هوایی و زمینی خود علیه نوار غزه را با هدف «نابودی حماس» آغاز کرد.

به گفته مقامات وزارت بهداشت غزه، تا کنون، حداقل ۲۲ هزار و ۸۳۵ فلسطینی کشته شده و ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر مجروح شده‌اند. شمار کشته‌شدگان شهروندان اراضی اشغالی در حمبه ۷ اکتبر هزار و ۲۰۰ نفر بود و ۲۴۰ نفر نیز به اسارت درآمدند.

حملات رژیم صهیونیستی غزه را ویران کرده است؛ ۶۰ درصد زیرساخت‌های آن آسیب دیده یا تخریب شده‌اند و نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکان آن از خانه‌های خود آواره شده‌اند و با کمبود شدید غذا، دارو و آب مواجه هستند.

بسیاری از کارشناسان حقوق بین‌الملل گفته‌اند اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه جنایت جنگی یا نسل‌‎کشی محسوب می‌شود و کشورهایی از جمله ترکیه و آفریقای جنوبی در تلاش هستند پرونده‌هایی را در این زمینه، در دادگاه‌های بین‌المللی به جریان بیاندازند.

انهدام چند خودروی نظامی صهیونیست‌ها در غزه/ زخمی شدن ۱۰۳ نظامی اسرائیل در یک روز

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای درباره آخرین تحولات نبرد زمینی در نوار غزه از انهدام چند خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دست مقاومت فلسطین و زخمی شدن ۱۰۳ نظامی اسرائیلی خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی شاخع نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در این باره اعلام کرد: پس از تماس مجدد با یگان‌های رزمی ما در محله «التفاح» در شرق غزه، اعلام شد که سه خودروی نیروهای دشمن در حال نفوذ به این محله هدف قرار گرفته و منهدم شدند.

در همین راستا، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد: رزمندگان ما درحال درگیری شدید با نظامیان دشمن صهیونیستی در خانیونس هستند.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که داده‌های ارتش اسرائیل از زخمی شدن ۱۰۳ نظامی این رژیم در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

این خبر بروزرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: 

نود و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نود و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هشتادمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها