چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حماس: ۶۲ خودروی نظامی اسرائیل را منهدم کردیم/ غزه همچنان در میان هشدارها درباره بحران انسانی زیر آتش حملات است

جنگ اسرائیل و حماس وارد چهل و سومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حماس: ۶۲ خودروی نظامی اسرائیل را منهدم کردیم/ غزه همچنان در میان هشدارها درباره بحران انسانی زیر آتش حملات است

پنج شهید در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به مقر جنبش فتح در اردوگاه بلاطه

خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داد که پهپاد رژیم صهیونیستی مقر جنبش فتح در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس را بمباران کرد که پنج شهید برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، این آژانس خبری فلسطینی تاکید کرد که این پهپاد مقر فتح در اردوگاه بلاطه را با موشک هدف قرار داد و خسارات زیادی به این مکان وارد کرد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که بامداد شنبه در بمباران رژیم صهیونیستی به اردوگاه بلاطه در شرق شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی پنج تن شهید شدند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: این پهپاد مقر جنبش فتح را در خیابان السوق در مرکز اردوگاه بمباران کرد که خسارات زیادی به محل وارد کرد.

خبرگزاری فلسطین (وفا) به نقل از جمعیت هلال احمر اعلام کرد که نیروهای این سازمان هفت مجروح بسیار جدی را در نتیجه بمباران ساختمان در اردوگاه بلاطه تحت مداوا قرار دادند که به بیمارستان دولتی رافیدیه منتقل شدند و در آنجا پزشکان از شهادت پنج تن خبر دادند.

بامداد شنبه نیز در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر طوباس در شمال کرانه باختری، یک فلسطینی شهید و دو فلسطینی دیگر زخمی شدند که به این ترتیب تعداد شهدا در ۲۴ ساعت گذشته در کرانه باختری به ۱۳ نفر رسید.

جمعیت هلال احمر فلسطین گفت: سه جوان در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر بر اثر اصابت گلوله مجروح شدند که مجروحیت یکی از آنها وخیم توصیف شد و پزشکان در بدو ورود به بیمارستان شهادت وی را اعلام کردند.

یشتر بخوانید:

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

گریفیث: نیاز فوری به آتش‌بس در نوار غزه برای اهداف بشردوستانه وجود دارد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بر «نیاز فوری» به آتش‌بس در نوار غزه برای «اهداف بشردوستانه» تأکید کرد و خواستار «جریان گسترده کمک‌ها» شد.

به گزارش ایسنا، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، بر «نیاز فوری» به آتش‌بس در نوار غزه به منظور «اهداف بشردوستانه» تاکید کرد و افزود که این موضوع «حداقل کار برای تامین نیازها و حفاظت از جمعیت این منطقه» تلقی می‌شود.

گریفیث هشدار داد که جنگ در نوار غزه تهدید می‌کند که کرانه باختری رود اردن را هم در بر بگیرد، «و شاید فراتر از آن به کل منطقه برسد که می‌تواند فاجعه‌های ترسناکی ایجاد کند».

وی بر ضرورت «تأمین امنیت» برای مراکز توزیع به ویژه در جنوب نوار غزه و افزایش تعداد «پناهگاه‌های امن» تحت نظارت «آنروا» که در حال حاضر صدها هزار نفر را پناه داده‌است، تأکید کرد.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه صدها هزار فلسطینی در شمال نوار غزه، جایی که شدیدترین نبردها در حال وقوع است، باقی مانده‌اند،  نیز در اشاره به اینکه به رغم ادعاهای اشغالگران که جنوب امن است، اما در واقع هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد، توضیح داد: «به آنها گفته شد که مناطق جنوبی امن است، اما از آنها خواسته شد دوباره به سمت غرب بروند.

وی اعلام کرد که تنها ۱۳۲ میلیون دلار از ۱.۲ میلیارد دلار برای امداد را دریافت کرده‌است.

در مورد سوخت، گریفیث اشاره کرد که ۲۴ هزار لیتر آنروا به این بخش آورده‌است و توضیح داد که این مقدار «در مقایسه با نیاز، کم است» زیرا این بخش روزانه ۲۰۰ هزار لیتر نیاز دارد.

حماس از انهدام ۶۲ خودروی نظامی اسرائیل خبر داد

سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- گفت که طی چهار روز گذشته نیروهای حماس موفق به از کار انداختن ۶۲ خودروی نظامی اسرائیل شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- گفت که طی چهار روز گذشته نیروهای حماس موفق به از کار انداختن ۶۲ خودروی  نظامی اسرائیل شده‌اند.

وی اضافه کرد مبارزان گردان‌های القسام دیروز موفق به تخریب ساختمانی در بیت حانون شده‌اند که نیروهای ویژه اسرائیل در آن تجمع کرده بودند. 

ابوعبیده تصریح کرد مبارزان حماس در میدان هستند و از خیابانی به خیابان دیگر نیروها و خودروهای دشمن را دنبال می‌کنند. 

او گفت که حماس خودش را برای مبارزه‌ای طولانی آماده کرده است و نیروهای اشغالگر هر چه بیشتر در غزه بمانند بر خسارت‌هایشان اضافه می‌کنند. 

ابوعبیده گفت که نظامیان رژیم اشغالگر به جرائم تجاوزکارانه خود علیه نوزادن و غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

سخنگوی گردان‌های القسام تأکید کرد مبارزان القسام نظامیان رژیم اشغالگر را مجبور به عقب‌نشینی از بسیاری از جبهه‌ها کرده‌اند. 

ابوعبیده ورود نظامیان اسرائیلی به داخل مجموعه بیمارستانی الشفاء را یک رسوایی برای جامعه بین‌المللی توصیف کرد. 

مقام صهیونیست: غزه را بسوزانید؛ اجازه ورود آب و سوخت ندهید

معاون پارلمان رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه جنگی این رژیم برای دادن اجازه ورود مقادیر بسیار محدودی سوخت به غزه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناسیم واتوری»، معاون کنست (پارلمان رژیم صیهونیستی) به شدت از تصمیم کابینه جنگی اسرائیل برای دادن اجازه ورود مقادیر بسیار محدودی سوخت به غزه انتقاد کرده است. 

رژیم صیهونیستی عصر جمعه اعلام کرده بود با ورود روزانه ۲ تانکر سوخت به نوار غزه موافقت کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام تل‌آویو گزارش داد: «شورای جنگ با اتفاق‌آرا در بیانیه‌ای با توصیه مشترک ارتش اسرائیل و شاباک مبنی بر پذیریش درخواست آمریکا  و اجازه ورود روزانه ۲ کامیون حامل سوخت دیزل به غزه موافقت کرده است».

آژانس کاریابی و امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این هفته، اعلام کرده بود پیش از آغاز جنگ در نوار غزه، ۵۰ کامیون حامل سوخت به صورت روزانه وارد این منطقه می‌شد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، نوار غزه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت روزانه به ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد.

واتوری که یکی از اعضای حزب حاکم لیکود است در پیامی در فضای مجازی از این تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و مدعی شده اسرائیل دارد «بیش از حد انسانی» رفتار می‌کند. 

او در بیانیه‌ای تند نوشت: «غزه را همین الان بسوزانید. اجازه ورود سوخت ندهید، اجازه ورود آب ندهید، تا زمانی که گروگان‌ها برگردانده شوند.»

داوود

نقاشی ستاره داوود با مرکاوا روی ویرانه‌های غزه!

صهیونیست‌ها به سرعت در حال نشانه گذاری در نقاط مختلف غزه هستند.

صهیونیست‌ها تصاویری منتشر کردند که در مناطق تحت اشغال غزه، با استفاده از تانک‌های مرکاوا یک ستاره داوود نقاشی کرده‌اند! جامعه جهانی چشم بر روی تغییر بافت و هویت غزه بسته‌اند و صهیونیست‌ها به سرعت در حال نشانه گذاری در نقاط مختلف غزه هستند.

واکنش منفی سازمان جهانی بهداشت به پیشنهاد ایجاد «منطقه امن» در غزه

سازمان جهانی بهداشت با پیشنهادهای فعلی برای ایجاد به اصطلاح «منطقه امن» مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشست عمومی غیررسمی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سازمان جهانی بهداشت در ایجاد منطقه به اصطلاح امن در نوار غزه بدون توافق گسترده و تا زمانی که شرایط اساسی برای امنیت و سایر نیازهای اساسی فراهم نشود، شرکت نخواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی از پیشنهاد ایجاد «منطقه امن» در منطقه «المواصی» در جنوب نوار غزه انتقاد و تاکید کرد که «این یک مسیر مستقیم به سوی فاجعه است».

تدروس آدهانوم همچنین تاکید کرد: تلاش برای اسکان این تعداد از مردم در چنین منطقه کوچکی و با چنین زیرساخت‌های ضعیفی، خطرات سلامت عمومی را به شدت افزایش می‌دهد.

غزه همچنان در میان هشدارها درباره بحران انسانی زیر آتش حملات است

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه برای چهل و سومین روز ادامه دارد نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع یک بحران انسانی در این باریکه هشدار می‌دهند، اما نیروهای اشغالگر بی‌توجه به این هشدارها همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی هواپیماهای اشغالگر به خانه‌ای در محله الجنینه در شرق رفح حمله کردند و تعدادی از شهروندان را شهید و زخمی کردند که به بیمارستان النجار منتقل شدند.

رژیم اشغالگر همچنین ساختمانی در شهر غزه را بمباران کرد و شاهدان عینی به المیادین وجود اجساد و ده‌ها مجروح را تایید کردند و از تیم‌های مربوطه برای اطفای حریق درخواست کردند.

رژیم اشغالگر در ادامه تجاوزات خود به نوار غزه، ساختمان خانواده الصواف را در میدان شوا در شهر غزه هدف قرار داد. شاهدان عینی به المیادین گزارش دادند که ده‌ها نفر زخمی شدند و تاکید کردند که جسدها ده‌ها متر دورتر از ساختمان مورد نظر پراکنده شده‌اند.

همچنین بامداد امروز، شنبه در بمباران چند آپارتمان مسکونی در شهر خان یونس توسط جنگنده‌های اشغالگر حدود ۲۷ فلسطینی که بیشتر آنها کودک بودند، شهید شدند. تعداد زخمی‌ها نیز ۲۳ تن برآورد شد.

خبرگزاری فلسطینی (وفا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین حمله متوالی به آپارتمان‌های شهرک مسکونی حمد در خان یونس انجام دادند که منجر به شهادت ۲۷ شهروند که اکثر آنها کودک بودند و و نیز زخمی شدن ده‌ها تن شد.

خبرنگار العربی الجدید نیز گزارش داد که بامداد امروز بیش از ۱۵۰ حمله به شهر بیت لاهیا و اطراف آن در شمال نوار غزه در عرض نیم ساعت از زمین و هوا انجام شد. وی به بمباران دو خانه در پروژه بیت لاهیا اشاره کرد که یکی از آنها بر سر ساکنانش آوار شد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز خیابان النزهه در اردوگاه آوارگان جبالیا البلد را با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند که در پی آن تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

همچنین رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۴۰ گلوله شلیک شده از سوی ارتش اشغالگر به اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه اصابت کرد.

نیروهای اشغالگر کمربند آتش شدیدی را در اردوگاه جبالیا و اطراف بیمارستان اندونزی در شمال شرقی شهر غزه ایجاد کردند.

خبرنگار الجزیره در ادامه گفت: جنگنده‌های اشغالگر مسجد الکبیر در اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند. دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه در اوایل ماه جاری گزارش داد که حملات اشغالگران بیش از ۱۹۲ مسجد را در نوار غزه هدف قرار داده که از این تعداد ۵۶ مسجد به طور کامل ویران شده‌اند.

بازگشت جزئی خدمات ارتباطی و اینترنت به غزه پس از تامین مقدار محدود سوخت

​پس از ورود مقدار محدودی سوخت به نوار غزه از زمان آغاز تجاوز اشغالگران به نوار غزه در ۴۳ روز پیش، خدمات ارتباطی تا حدی به نوار غزه بازگشته است. این در حالی است که مناطق وسیعی از نوار غزه همچنان از قطعی خدمات ارتباطی و اینترنتی رنج می‌برند.

شرکت مخابرات فلسطین و اوردو فلسطین شامگاه جمعه در دو بیانیه جداگانه از بازگشت جزئی خدمات ارتباطی و اینترنتی به مناطق مختلف نوار غزه پس از قطع شدن آنها در روز پنجشنبه خبر دادند.

مخابرات فلسطین در بیانیه‌ای پس از ارائه مقدار محدود (بدون ذکر تعداد) سوخت از طریق سازمان امداد و نجات سازمان ملل (آنروا) برای راه اندازی ژنراتورهای زیرمجموعه‌های شرکت اصلی بازگشت جزئی خدمات ارتباطی ثابت، تلفن همراه و اینترنت در مناطق مختلف نوار غزه را اعلام کرد.

این شرکت توضیح داد که تداوم خدمات به شکل فعلی بستگی به ارائه مقادیر کافی سوخت به طور منظم در دوره آتی دارد.

گروه مخابرات فلسطین بزرگترین ارائه دهنده خدمات ارتباطات سلولی و اینترنت در نوار غزه و ارائه دهنده انحصاری خدمات ارتباطی ثابت در این منطقه است.

حزب‌الله لبنان: پهپاد «هرمس ۴۵۰» اسرائیل را سرنگون کردیم

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه خود به این منظور اعلام کرد: مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و نیز در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنان، یک پهپاد دشمن اسرائیلی از نوع هِرمِس ۴۵۰ را که یک پهپاد جنگی چندمنظوره است با موشک زمین به هوا سرنگون کرد.

یک نهاد حقوق‌بشری تعداد شهدا و مفقودی‌های جنگ غزه را ۲۰ هزار تن برآورد کرد

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه برآورد کرد که تعداد شهیدان و مفقودی‌های جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حدود ۲۰ هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد: با توجه به میزان تخریب گسترده ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان‌ها و عدم مشخص بودن سرنوشت هزاران نفر دیگر این تعداد رو به افزایش است.

براساس داده‌ها و برآوردها، در جنگ غزه تاکنون ۱۵۲۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از جمله آن‌ها ۶۴۰۳ کودک و ۳۵۶۱ زن هستند. همچنین بیش از ۳۲۳۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که ده‌ها تن از آن‌ها وضعیت وخیمی دارند و خدمات پزشکی لازم را دریافت نمی‌کنند.

این دیده‌بان حقوق بشری اعلام کرد: تعداد مفقودی‌ها بیشتر از ۴۱۵۰ نفر است که همگی به دلیل حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل زیر آوار ساختمان‌های ویران‌شده هستند. شانس بیرون آوردن آن‌ها بسیار اندک است. غزه همچنین با خطرات توقف کامل خدمات ارتباطی و اینترنت به ویژه بعد از تمام شدن سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتورهای برق مواجه است و این مسئله سلامتی غیرنظامیان و فراهم کردن کمک‌ها را با خطر شدید مواجه می‌سازند و آن‌ها را تبدیل به قربانیان قتل در سکوت می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه به حمله بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و مقرهای فعالیت آن‌ها و از بین بردن عمدی زیرساخت ارتباطات و اینترنت و قطع ارتباط مردم غزه با جهان خارج و در نتیجه عدم توانایی برای جمع‌آوری اسناد و مدارک درباره جنایت‌های رخ داده اشاره کرد.

این نهاد اعلام کرد: نوار غزه از ۱۱ نوامبر با قطعی برق روبرو است. ارتش اسرائیل مانع ورود سوخت می‌شود. تمام شدن سوخت منجر به توقف فعالیت ۲۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان در غزه شده است. بیش از ۲۰۰ تن از کادر پزشکی کشته و ۲۱۳ تن نیز زخمی شدند. بیش از ۲۰ تن از کادر نجات و دفاع مدنی و ۴۹ خبرنگار نیز کشته شدند. براساس آمارها تعداد آوارگان یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر هستند که نیمی از آن‌ها در پناهگاه‌های وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اقامت دارند.

حماس شهادت جانشین رئیس پارلمان فلسطین را تایید کرد

جنبش حماس با تایید شهادت احمد بحر جانشین رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین، یاد و خاطر وی را گرامی داشت.

احمد بحر در بمباران ارتش رژیم صهیونیستی زخمی و روز گذشته بر اثر جراحت های وارده به شهادت رسید.

 مهمترین بیمارستان غزه تخلیه شد اما نه از همه 

یکی از مسئولان بیمارستان شفا گفت که ارتش اسرائیل از کسانی که در بیمارستان شفا حضور دارند خواست که آن را ترک کنند اما همه نتوانستند خارج شوند.

تعدادی بیمارستان را ترک کردند اما تعدادی از زخمی ها و بیماران هنوز آن را ترک نکرده اند.

مدیر کل وزارت بهداشت در نوار غزه هم گفت که اشغالگر خواستار تخلیه بیماران و زخمی ها از بیمارستان شد.

این مسئول افزود که 5 پزشک همچنان در بیمارستان هستند و بر عملیات هماهنگی خروج زخمی ها نظارت می کنند.

وی افزود که 120 زخمی از  650 زخمی هنوز داخل بیمارستان هستند.

مدیر کل وزارت بهداشت غزه تأکید کرد که: به سمت جنوب می رویم و صحنه هایی که داریم می بینیم بسیار دردناک است و منطقه کاملا ویران شده است./ جماران

رسانه‌ اسرائیلی: تل‌آویو توافق تبادل ۵۰ اسیر در مقابل ۵۰ اسیر را نپذیرفت

یک رسانه اسرائیلی از مخالفت اسرائیل با توافق با حماس برای تبادل ۵۰ اسیر در مقابل ۵۰ اسیر خبر داد.

در این گزارش آمده است که اسرائیل بر عدم تفکیک خانواده‌های اسیر شده پافشاری دارد و خواستار آزادی همه مادران و کودکان اسیر اسرائیل است.

کابینه جنگ اسرائیل در نهایت به زعم خود به این نتیجه رسیده است که افزایش فشارهای نظامی علیه حماس می‌تواند فرصت‌های رسیدن به توافق را بیشتر کند.

برخی نمایندگان اسرائیل اعلام کردند که توافقی که به موجب آن ۷۰ تا۸۰ اسیر آزاد می‌شوند، همچنان مطرح بوده ‌و درحال بررسی است.

حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران تی‌آرتی

ویدئوهای منتشر شده حاکی از آن است که یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگار رسانه ترکیه‌ای تی‌آرتی حمله کرده و با لوله تفنگش دوربین این خبرنگار را شکسته است.

به گزارش ایسنا، تیم عکاس خبرنگاران تی‌آرتی در قدس شرقی مشغول به کار بوده‌اند؛ جایی که نیروهای رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها روز جمعه در حوالی مسجد الاقصی درگیر شدند.

تی‌آرتی در راستای حادثه پیش‌آمده گزارش داد: نیروهای اسرائیل به طور فیزیکی با تیم خبری تی‌آرتی درگیر شدند و همزمان با اینکه این خبرنگاران رویدادهای مربوطه را در این منطقه بی‌ثبات پوشش می‌دادند، دوربین آن‌ها را با لوله تفنگ شکستند. این تیم خبری در حال پوشش مسدودسازی مسیر توسط نیروهای اسرائیلی و استفاده از زور و اجبار این نیروها علیه فلسطینی‌هایی بودند که به سمت مسجدالاقصی می‌رفتند.

در ویدئو کوتاهی که منتشر شده یک گروه از افسران ارتش رژیم صهیونیستی مقابل لنز دوربین ایستاده‌اند که این دوربین توسط شخصی خارج از کادر شکسته می‌شود.

تشکیلات خودگردان: تجاوز به غزه صلح و امنیت را برای کسی به ارمغان نخواهد آورد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) نسبت به این مسئله که دولت آمریکا همچنان در مسیر تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف ساختن تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه سنگ اندازی می‌کند، ابراز تعجب کرد.

به گزارش ایسنا، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که دولت فلسطین مجدداً از دولت آمریکا می‌خواهد که مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفته و عملیات کشتار دسته جمعی که مردم فلسطین در معرض آن هستند و ده‌ها هزار شهید و زخمی قربانی آن شده‌اند، متوقف کند و کشتارهای دسته جمعی و جنایت‌های جنگی را که اشغالگر اسرائیلی بر انجام آن در مقابل دیدگان جهانیان در نقض فاحش قانون بین‌المللی و قوانین بین‌المللی انسانی اصرار دارد، متوقف گرداند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، ابو ردینه تاکید کرد: گزینه دیگری برای اسرائیل و دولت آمریکا جز متوقف کردن تجاوزات و پایان دادن به اشغالگری وجود ندارد؛ چراکه این عملیات در تمامی اراضی فلسطین که هدف از آن ایجاد آشوب و کشاندن منطقه به جنگ‌های بی‌پایان است، باعث سوختن همگان خواهد شد و هیچکس از آن نجات نخواهد یافت.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر هشدار داد: این تجاوز نه تنها صلح و امنیت را برای کسی به ارمغان نخواهد آورد، بلکه وضعیتی غیر قابل کنترل را در تمام منطقه ایجاد خواهد کرد. راه حل‌های نظامی و امنیتی شکست خود را ثابت کردند و تنها راه حل، پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای برخورداری از آزادی و استقلال بر اساس قوانین بین‌المللی است.

شولتس: به شهرک‌سازی‌های جدید در کرانه باختری نیازی نیست

صدراعظم آلمان از سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، امروز، در بازدید از شهر نوتتال ایالت براندنبورگ از سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انتقاد کرده و درخواست‌ به کار بستن «راهکار دو دولتی» برای حل مناقشه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را تکرار کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: شولتس در این باره گفت «به شهرک‌سازی‌های جدید در کرانه باختری و خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در این منطقه نیازی نیست.»

او همچنین اشاره کرد: «بهترین نتیجه‌گیری ممکن برای اسراییلی‌ها و فلسطینی‌ها هنوز هم راهکار دو دولتی است.»

صدراعظم آلمان تاکید کرد: «اگر برخی سیاست‌های اسراییل از این موضوع فاصله بگیرد، ما از آن دفاع نخواهیم کرد.»

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • ناشناس
    4

    اسرائیل در بهشت را برای مسلمانان باز کرده .درود بر اسرائیل.

    نظرات شما -
    • 0

      اهای آتش به اختیارهابجنبید

  • ناشناس
    1

    خخخ

  • حمار
    7

    پیروزی حماس در طوفان الاقصی به همه آزادگان جهان تبریک می‌گوییم

  • ناشناس
    1

    خوبه. چون اسرائیل داره شکست میخوره پس هیچ نیازی به آتش‌بس نیست. بهتره جنگ تا نابودی اسرائیل ادامه پیدا کنه. آتش‌بس ممنوعه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هاوالابلا

  • ناشناس
    6

    در این جنگی که حماس شروع کرد اخبار دقیق و درست را از اسرائیل می شنویم. حماس هم درباره عملیاتش پرحرفی میکند و هم آمار نادرست از تعداد کشته هایش میدهد.
    فیلم های تشیع جنازه کشته شده حماس که عطسه میکند دیده ایم!
    فیلم های عروسک های خون آلود را که تشیع میکنند دیده ایم!
    فیلم های زاغه مهمات و جنگ افزار حماس در مدارس و بیمارستانها و تختخواب کودکان را دیده ایم!
    فیلم های سلاخی زنان و کودکان 34 کشور جهان را که حماس انجام داده است دیده ایم!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      45

      خیلی فیلم دیدی
      از خودتم یه فیلم بگیر تا بیشتر باهات آشنا بشیم .
      البته اگر جیگرشو داشته باشی

    • ناشناس
      29

      ایتقدر پرت که نمیدانی با جنگ نامتقارن حماس جنازه های اسراییل چندین برابر هست و آخرش هم مجبور است عقب نشینی کند و شکست دیگر اما ایندفعه چون حمله القصی بود و برخلاف حملات گذشته که توسط اسرائیل شروع می شد محو این بار سنگین بر جهان سرعت یافت که از تصورت هم خارج هست و در سال های آینده خواهید دید

  • ناشناس
    41

    به امید پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر دشمن غاصب صهیونیست.
    صهیونیست در یهود مثل داعش در اسلام می ماند

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      0

      ناشناس انشاالله اسرائیل بیروز میشه مزدور

  • ناشناس
    6

    درود بر اسراییل صلح طلب و عربستان قدرتمند و توافق ابراهیم

    نظرات شما -
    • 34

      هردو باطلن

    • ناشناس
      38

      اگرخدابخواھدسپاہ اسرایل راشکست میدھد

    • امیر ب ناشناس
      0

      ناشناس خودت باید شکست بخوری ساندیس خور

    • ناشناس
      0

      درجواب ناشناس .اگر خدا بخاهد ......اگگگگرررررخدا بخاهد فعلا که نتیجه برعکس هست

  • ناشناس
    6

    بزن که داری خوب می‌زنی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      42

      این بلا سر خودت می اومد همین حرفو میزدی ؟
      اربابان آمریکایی تون زیر فشار افکار عمومی مجبورن به تشکیل دولت مستقل فلسطین اعتراف کنن شماها چه موجوداتی هستین ؟ کشتار کودکان بی گناه تاثیری بر وجدانتون نمیزازه؟

  • 🐜
    31

    ب قمارخانه رفتم همه را پاک باخته دیدم خدا جان گفته است درراه من هرچه باختی من ده برابر می‌دهم جان فدا کردن درراه حق و حقیقت زنده شدن مجدد است ای کاش من هم درغزه قهرمان حضور فیزیکی داشتم!!!

  • ناشناس
    28

    این دیگه اسمش جنگ اسراییل و حماس نیست. کشتار با تانک و هواپیما و بمب و موشک هست که فقط مردم عوام بی‌دفاع قربانیش میشن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      به مردم عوام بیدفاع فرصت دادند که از منطقه جنگی خارج بشن. خودشون هم اسکورتشون کردند. منتها فیلمهاش رو نشونت ندادند چون اون مردم داشتند به هنیه تف و لعنت میفرستادند. حماس هدف حملاته و وقتی میره پشت مردم مخفی میشه خون اون مردم گردن حماس است

  • تلمبه
    1

    امان از راه بی عابر امان از شهر بی شاعر امان از شعله آخر هجوم باد و خاکستر

  • ناشناس
    2

    حماس از ابتدای عملیات اسرائیل، نزدیک به ۱۲۰ تانک و نفربر و خودرو نظامی ء اسرائیلی را زده و منهدم کرده ولی در مجموع کلا 45 اسرائیلی توسط حماس و حزب اله کشته شده است ، یه جای آمار می لنگد !

    نظرات شما -
    • 🐜
      29

      برو لنگی انحرافی فکر خودتو میزون کن شک کردن چیز خوبی نیست

  • ناشناس
    2

    اسراییل راضیم ازت.

  • ناشناس
    16

    مثل اینکه تو محله مسلمانان مردی نیست جواب این نامرد را بده . نفس کش نیست . امام علی می فرمایند قبل از صحبت. فکر کن .شما قبل عمل فکر این جاها را نکردید . در بین یک میلیارد مسلمان خاورمیانه یهود دارد مسلمان کشی می کند و قلدری ...دیگر با طناب هیچ نامردی نباید به چاه افتاد .هیچ نامردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یهود دارد مسلمان‌کشی میکند و خیلی جالبه که آمار کشته‌های مسلمانان در غزه هنوز حتی یک‌صدم تعداد کشته‌شدگان سوری بدست رژیم سوریه و حامیانش نیست

  • ناشناس
    1

    بله بله شما راست میگی!! خخخخخ

  • ایرانی
    1

    میگن شیر نر رفت سمت خر ، خر داد زد عقب برو شیر عقب رفت خر جلو آمد شیر باز هم عقب رفت و این چندین بار تکرار شد تا یکدفعه خره دید خودش وسطه گله شیران ، شیر خندید به بقیه گفت دیدی شرط بردم و خره را با پای خودش آوردم براتون، حالا داستان حماس ( خره ) و اسراییل ( شیر نر )

  • ناشناس
    0

    خسته نباشید ۶۲ خودرو در مقابل تلفات ۲۰۰۰۰ نفری و نابودی غزه!!!!!!!!! دستاورد بزرگیه

  • فریادی
    1

    اسرائیل!! اگه مردی امروز ساعت ۳ بیا سر میدان انقلاب !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اسرائيل : چشم سوتون فقط كوچه هايى كه بستى رو باز كن بتونيم تاكسى بگيريم پياده نياييم 🤣

  • عادل
    4

    به امید روزی که حماس یه حمله ناگهانی بکنه در خیابانها شربت شرینی پخش کنیم

  • arad
    1

    چرا وقتی جنگی بین دو کشور اتفاق می افته فقط مردم بیگناه باید تاوان این غلدری را بدهند اگر هر دو طرف اینقدر جسارت دارند که با هم بجنگند چرا دارن پشت دیوارهای بزرگ پنهان میشوند و فقط دستور حمله میدهند چه اسراییل چه حماس هیچکسی حق گرفتن جان یک انسان را ندارد مرد جنگ هستید روردری هم بایستید و فقط مناطق نظامی مشخص شده را بزنید چرا از مردم مایه میگذارید آیا در آن دنیا جواب این همه کشتار را خواهید داد البته اگر اعتقادی داشته باشند !!!!!!!!

  • علی
    0

    نظام طبیعت از نظام کنونی در سطح بین المللاخلاقی تر است. اگر جانوران کره خاکی زبانی مشترکی با ما داشتند ناچار به ما آدم ها می گفتند: "شما از ما (جانوران) نیستید بلکه (چیزی) پست تر هستید"

  • ناشناس
    1

    با این اماری که شما هرروز میدید اسراییل دیگه با دوچرخه باید بره جنگ !!!

  • مشدی
    0

    بعد از ۲۳ سال انتظار بیمارستان خمینی شهریار روز یکشنبه افتتاح میشود ولی غزه و سوریه ۶ماه علت چیست ساندیس خورها و علامه دهرهای انقلاب جواب بدهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون عرب و عرب پرست زیاد داریم

  • ناشناس
    2

    مرسی که هستی اسرائیل

  • عادل
    0

    جنگ ربطی به ما نداره اما لعنت بر اسراییل و حماس که مردم بی گناه کشته میشه چه اسراییلی چه فلسطینی فرق ندارن بنده خدا هستند

  • آقا
    0

    خیلی برام جای سوال چرا یک نفر ایرانی در آمریکا مستقیم به صورت زنده با شبکه خبر ضد آمریکا و اسرائیل راحت میتونه حرف بزنه و تحت تعقیب قرار نمی گیره چون تصویرش هم پخش میشه ولی اینجا بعلت توهین به فلانی کم کمش اعدامه

  • جواد
    0

    ۱۲ هزار کشته ۵۰ درصد غزه ویران در مقابل نابود کردن ۶۲ خودرو اسرائیلی !
    مرغ اگر پس از بیرون آمدن از زیر خروس قدقد نکند چکار کند

  • ناشناس
    1

    تا حماس وجود دارد جنگ و درگیری ادامه دارد سرنوشت فلسطین باید به تشکیلات خود گردان محول شود تا منطقه آرامش خود را به دست آورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها