هشتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

درگیری فلسطینی‌ها با اسرائیل در کرانه باختری/ حماس: کوچاندن مردم غزه، توهم نتانیاهو است/ شمار شهدای غزه به مرز ۲۱ هزار شهید رسید

جنگ اسرائیل و حماس وارد هشتاد و یکمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

درگیری فلسطینی‌ها با اسرائیل در کرانه باختری/ حماس: کوچاندن مردم غزه، توهم نتانیاهو است/ شمار شهدای غزه به مرز ۲۱ هزار شهید رسید

درگیری فلسطینی‌ها با اشغالگران در طولکرم

رزمندگان مقاومت و جوانان فلسطینی بامداد سه‌شنبه با نظامیان صهیونیستی که به شهر «طولکرم» و اردوگاه «نور شمس» حمله کرده بودند، درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از یورش مجدد نظامیان رژیم صهیونیستی شهر «طولکرم» در کرانه باختری خبر دادند.

رزمندگان مقاومت و جوانان فلسطینی نیز برای مقابله با یورش صهیونیست‌ها به طولکرم و اردوگاه «نور شمس»، با سلاح گرم و بمب‌ها دست‌ساز به مقابله با آنها پرداختند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که ارتش اشغالگران، تک‌تیراندازهایی را بر بالای ساختمان‌هایی در داخل و اطراف اردوگاه نور شمس مستقر کرده تا فلسطینی‌ها را هدف قرار بدهند.

خبرگزاری «شهاب» نیز نوشت که صهیونیست‌ها ضمن یورش بردن به داخل منازل فلسطینی‌ها، تعدادی را بازداشت کرده و برخی خانه‌ها را نیز تخریب نمودند.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب‌های اخیر بارها به مناطق مختلفی از کرانه باختری شامل طولکرم، نابلس و جِنین حمله کرده که در تمام موارد با مقاومت مسلحانه رزمندگان و جوانان فلسطینی مواجه شدند.

پیش از این گروه مقاومت «کتیبه طولکرم» نیز اعلام کرد که رزمندگان آن با استفاده از بمب های «الامیر-۱» با یورش صهیونیست ها به طولکرم و اردوگاه نور شمس مقابله می‌کند. (جزئیات بیشتر)

سازمان زندانیان فلسطین نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۴۶۰۰فلسطینی را در کرانه باختری، از زمان عملیات طوفان الاقصی تا کنون به صورت غیر قانونی بازداشت کرده است.

علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر خرابکاری و تخریب منازل غیرنظامیان فلسطینی و مصادره اموال آنها در کرانه باختری مخابره شده است.

جهاد اسلامی هم ادعای رویترز درباره پیشنهاد مصر را تکذیب کرد

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ادعای خبرگزاری رویترز در خصوص مخالفت این جنبش و حماس با طرح پیشنهادی مصر را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که این جنبش هیچ اطلاعی از ادعای خبرگزاری رویترز مبنی بر مخالفت حماس و جهاد اسلامی با طرح پیشنهادی مصر، ندارد. 

خبرگزاری رویترز در خبری به نقل از برخی منابع مصری مدعی شد که حماس و جهاد اسلامی پیشنهاد مصر برای کناره‌گیری از قدرت در غزه در ازای برقراری دائمی آتش‌بس را رد کردند.

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که حماس هیچ اطلاعی از خبر منتشر شده در خبرگزاری رویترز درباره پیشنهاد مصر ندارد. 

الهندی نیز گفت که جهاد اسلامی اعلام کرد که از هر تلاشی برای توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین پیش از سخن گفتن درباره تبادل اسرا، استقبال می‌کند. 

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: «طرح پیشنهادی مصر شامل توقف تجاوزات اسرائیل در چند مرحله است». 

الهندی تصریح کرد: در طرح پیشنهادی مصر در خصوص تبادل اسرا هیچ سخنی درباره تعداد اسرا به میان نیآمده است. 

وی همچنین گفت که توافق فلسطینیان، نوع حکومت در کرانه باختری و نوار غزه را تعیین خواهد کرد. 

الهندی افزود: «آنچه برای ما مهم است  برقراری آتش‌بس کامل و فراگیر در غزه و کرانه باختری و آینده فلسطین است، گروه‌های فلسطینی نیز طرح پیشنهادی مصر را بررسی و موضع خود در این خصوص را اعلام خواهند کرد». 

حماس: کوچاندن مردم غزه، توهم نتانیاهو است

جنبش حماس بامداد سه‌شنبه تاکید کرد که اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ساکنان نوار غزه، پوچ و مهمل است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه‌شنبه گفت که اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ساکنان نوار غزه، پوچ و مهمل است.

حماس طی بیانیه‌ای گفت که مردم مقاوم فلسطین، بر موضع قاطع خود در مخالفت با مهاجرت اجباری تاکید کرده و راهی به جز ماندن در سرزمین خودشان را انتخاب نمی‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو بعد از شکست ارتش در رسیدن به اهداف خود، برای طولانی کردن جنگ غزه به توهم‌فروشی روی آورده است».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه خبر دادند که نخست وزیر این رژیم در نشست حزب لیکود گفته که تلاش‌ها برای یافتن کشورهایی که ساکنان غزه را به عنوان پناهجو بپذیرند در حال انجام است. 

پیش از این نیز یک روزنامه صهیونیستی نوشته بود که واشنگتن و تل‌آویو طرحی برای کوچاندن اهالی غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن دارند.

هرچند آمریکا در مراحل اولیه جنگ اعلام کرد که با آوارگی اجباری مردم غزه مخالفت خواهد کرد، اما اظهارات رسمی نشان می‌دهد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور با خروج داوطلبانه مخالفت نخواهد کرد.

هلال احمر فلسطین: اسرائیل مراکز ما را هدف قرار داد/ کمک‌ها ۱۰ درصد نیازها را تامین‌ می‌کنند

مسؤول هلال احمر فلسطین تاکید کرد: وضعیت بهداشتی در نوار غزه از همه جنبه‌ها چه خدمات آمبولانسی، بیمارستانی و یا حتی مراقبت از آوارگان در تمام مناطق نوار غزه بسیار دشوار است، زیرا کمک‌های دریافتی برای بیش از ۱۰ درصد نیازهای غزه کافی نیست.»

به گزارش ایسنا، عبدالجلیل حنجل، مسؤول هلال احمر فلسطین در مصاحبه‌ای با رادیو اسپوتنیک توضیح داد: «در شمال نوار غزه، مراقبت‌های بهداشتی کاملاً قطع شده‌است و همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نتیجه حملات ارتش اسرائیل از کار افتاده‌اند.»

وی تاکید کرد: «هلال احمر فلسطین یک مرکز درمانی تازه تأسیس داشت، اما ارتش اسرائیل آن را محاصره، منهدم و همه افراد حاضر در آن را دستگیر و بعداً تعدادی را آزاد کرد.»

حنجل خاطرنشان کرد: جنوب نوار غزه وضعیت بهتری نسبت به شمال ندارد، زیرا از ۳۵ بیمارستان، ۲۲ بیمارستان و مرکز درمانی از کار افتاده‌اند، در حالی که بقیه مراکز به دلیل قطع شدن تمام وسایل امدادرسانی، سوخت و سایر موارد اولیه زندگی با حداقل سطح ارائه خدمات کار می‌کنند.

حنجل خاطرنشان کرد که «بیمارستان‌ها نه تنها مجروحان، زخمی‌ها و بیماران را در خود جای داده‌اند، بلکه به مقر آوارگانی تبدیل شده‌اند که از شمال نوار غزه می‌گریزند».

۸ عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در جبهه شمال

حزب‌الله لبنان از انجام هشت عملیات ضدصهیونیستی طی روز دوشنبه در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، مقاومت اسلامی لبنان خبر داد در روزدوشنبه هشت بار به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی حمله کرده است.

مقاومت اسلامی لبنان بامداد سه‌شنبه خبر داد که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین، روز دوشنبه و در بخش شرقی جبهه شمال، چهار بار پایگاه‌ها، محل تجمع و شهرک‌های صهیونیستی را هدف قرار داده است.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد در عملیات‌های خود در بخش غربی نیز سه بار محل تجمع نظامیان صهیونیست و همچنین یک بار به شهرک صهیونیست‌نشین آویویم حمله کرده است.

حزب‌الله لبنان از هشتم اکتبر و یک روز پس از عملیات «طوان الاقصی»، حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی را آغاز کرده است.

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه «زبدین» رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه «زبدین» رژیم صهیونیستی را با «سلاح مناسب» هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت جسور و شریف، مبارزان حزب‌الله صبح امروز (سه‌شنبه) پایگاه «زبدین» را با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین از زمان عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و نیروهای اشغالگر مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شده‌اند. تعدادی از شهرک‌نشینان هم به صورت داوطلبانه شهرک‌ها را ترک کرده‌اند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است.

پیشتر نیز روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاشی دیپلماتیک برای جلوگیری از بروز درگیری همه‌جانبه میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، در حال بررسی راه‌هایی برای متقاعد کردن حزب‌الله به عقب‌نشینی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی هستند.

رسانه‌ عبری: تل‌آویو برای تغییر تاکتیک جنگی در غزه آماده می‌شود

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای تغییر نقشه خود در غزه است.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای تغییر نقشه خود در غزه است زیرا متوجه شده که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) «تنها با یک جنگ فرسایشی طولانی شکست خواهد خورد.»

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر، این رژیم از هفت جبهه با حمله مواجه شده است.

گالانت در ادامه افزود، ارتش رژیم صهیونیستی علیه شش جبهه از هفت جبهه مذکور اقدام کرد.

در همین حال یک مسئول نظامی ارشد که از خدمت در ارتش اشغالگر صهیونیست خارج شده، فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در تحقق هر هدفی از جنگش علیه غزه ناکام مانده است.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی از دن حالوتس، رئیس پیشین ستاد کل ارتش این رژیم نقل کرد: در حال حاضر وضعیت در اسرائیل نابسامان است. ما جنگ علیه حماس را باخته‌ایم و پیروزی ما با کنار زدن نتانیاهو از قدرت خواهد بود.

حالوتس نسبت به امکان شعله‌ور شدن یک جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی در سایه حضور تعداد زیادی از افراد مسلح حامی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی صهیونیستی هشدار داد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سر گرفته شد.

تعداد شهدای غزه به ۲۰۹۱۵ تن رسید

وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدا در نوار غزه به ۲۰۹۱۵ تن رسیده است.

به نقل از المیادین، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که تعداد مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به ۵۴۹۱۸ تن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که در ۲۴ ساعت گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۲۴۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

این خبر بروزرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: 

هشتادمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتاد و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • 🐜
    1

    درگیری فیل و فنجان چای دبش بی ثمر است!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کامنت قشنگی بوددمت گرم

    • ناشناس
      0

      احسنت بالاخره سوژه زیاده که چای دبش رو فراموش کنن

  • عادل
    0

    نه حماس نه ایران حریف اسراییل نیست یکلام باید حماس کنار بکشه تا ملت فلسطین کشته نشه این که. شعار تو خالی بدی و مردم به کشتن بدهی خودش جنایت است

  • ناشناس
    1

    اسکان موته تا مردم بهره مند ازغذا ودرمحیطی امن ودورازسپرسازی وسرکوب تا نابودی تروریستها استقراراداشته باشند

  • ناشناس
    2

    نفرین و لعنت بر فلسطین

  • ناشناس
    2

    درود بر اسراییل صلح طلب

  • 🐜
    1

    کسانیکه دوستدار شهادت هستند ای کاش درراه وطن خود ایران زمین شهید می‌شدند نه در راه اهداف بیگانگان عرب زبان؟؟؟

  • ناشناس
    0

    به درک اسفول السافلین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها