شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یورش گسترده اشغالگران به کرانه باختری/ حمله تند لاپید به نتانیاهو/ شیوع بیماری های گوارشی میان سربازان صهیونیست

جنگ اسرائیل و حماس وارد شصتمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

یورش گسترده اشغالگران به کرانه باختری/ حمله تند لاپید به نتانیاهو/ شیوع بیماری های گوارشی میان سربازان صهیونیست

در اولین دقایق بامداد شصتمین روز عملیات طوفان الاقصی، مقاومت فلسطین از نبرد سخت و تمام عیار رزمندگان فلسطینی با نظامیان متجاوز صهیونیست در شمال و شرق شهر خان یونس خبر داده است.

سران رژیم صهیونیستی هم که تا کنون هیچ دستاوردی در نوار غزه به جز کشتار کودکان و زنان بی دفاع و تخریب گسترده منازل و مدارس و بیمارستانها و دیگر زیرساختهای این منطقه کسب نکرده اند، بر ادامه جنگ و تجاوزات و جنایات خود تاکید کرده اند.

این در حالی است که طی روز گذشته، مقاومت لبنان و فلسطین ضربات کوبنده ای به اشغالگران صهیونیست وارد کردند و مناطق صهیونیست نشین و پایگاه ها و مواضع نظامی رژیم اشغالگر بارها هدف حملات راکتی و خمپاره ای مقاومت قرار گرفت.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز جنوب دیرالبلح و شهر خان یونس را به شدت بمباران کردند.

موضع انفعالی آمریکا در برابر عملیات کوبنده ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی

پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد: موج حملاتی که حوثی ها(ارتش یمن) به راه انداخته اند، ممکن است فقط کشتی های جنگی آمریکایی را هدف قرار ندهد.

این وزارت مدعی شد در صورتی که تصمیم به تحرک علیه حوثی ها بگیریم، این امر در زمان و مکان مناسبی خواهد بود که ما انتخاب می کنیم!

یورش بامدادی گسترده اشغالگران به شهرهای کرانه باختری و رویارویی شدید جوانان مقاوم با آنها​

منابع خبری از یورش گسترده شهرک نشینان مسلح و نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرهای نابلس، الخلیل، جنین و محله های فلسطین نشین قدس اشغالی و همچنین محاصره برخی شهرها خبر دادند.

این منابع همچنین از حمله نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری اشغالی و محاصره بیمارستان آن خبر دادند.

اقدامات تجاوزکانه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری/ آغاز  تخریب عمدی زیرساختهای جنین و اردوگاه آن

بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی تخریب عمدی زیرساختهای جنین را پس از یورش به این شهر و اطراف اردوگاه آن آغاز کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از 50 خودروی نظامی و چهار بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین یورش برده اند.

یورش اشغالگران به اریحا و رام  الله

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به اریحا و شهرکهای در شمال و غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین به اردوگاه عقبه جبر در اریحا حمله ور شدند.

یگانهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی به صورت همزمان به جنین، اریحا و شهرکهای شمال و غرب رام الله در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

به گفته منابع خبری، در پی یورش نظامیان صهیونیست به جنین و  اردوگاه آن، درگیری های شدیدی میان آنها و جوانان مقاوم رخ داده است.

جوانان مقاومت کرانه باختری با بسته های انفجاری خودروهای اشغالگران را هدف قرار دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین با یورش به شهرک نعلین و بیت لقیا در غرب رام الله اقدام به نصب موانع نظامی در ورودی های آن کردند.

اشغالگران همچنین در یورش به دیرابومشعل در شمال غربی رام الله، یک دختر جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی با بولدوزرهای خود به تخریب زیرساختهای جنین و اردوگاه آن پرداخت.

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه شعفاط و الدهیشه

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی و اردوگاه الدهیشه در بیت لحم حمله ور شده و اقدام به تخریب املاک مردم کردند.

از سوی دیگر در پی یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله درگیریهایی میان آنها و جوانان مبارز رخ داد.

بولدوزرهای ارتش اسرائیل در جنین و اردوگاه آن همچنان به تخریب زیرساختهای آن ادامه می دهند. درگیری جوانان مبارز با متجاوزان صهیونیست  همچنان  ادامه دارد.

نظامیان صهیونیست امروز به منطقه الدوحه شهر بیت لحم در کرانه باختری یورش بردند، اما جوانان مقاوم به مقابله شجاعانه با آنها پرداختند و اقدام به انفجار بسته های انفجاری در برابر خودروهای آنها کردند.

اعتراف  ارتش آمریکا به شلیک 15 راکت به پایگاه غیرقانونی این کشور در سوریه

فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد سه شنبه اعتراف کرد که روز یکشنبه، 15 راکت به سمت پایگاه الرمیلان در سوریه محل استقرار نظامیان آمریکایی شلیک شده است.

این ستاد تروریستی آمریکا مدعی شده که این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

دهها شهید در پی بمباران منازل مردم در جنوب محله الشیخ رضوان غزه

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه منازل مردم در جنوب محله الشیخ رضوان غزه را بمباران کردند که به شهادت دهها نفر از آنها منجر شده است.

وحشت آمریکا از گسترش جنگ در منطقه: نزاع گسترده در راستای منافع آمریکا و متحدانش در منطقه نیست

وزارت خارجه آمریکا: نزاع گسترده در خاورمیانه در راستای منافع ایالات متحده و شرکای منطقه ای آن قرار ندارد.

تیم لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن برای ادامه هماهنگی منطقه ای در خصوص حفظ امنیت دریایی به کشورهای منطقه خلیج فارس سفر می کند.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور غزه

منابع محلی فلسطینی از به صدا درآمدن آژیر هشدا در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه خبر داد.

کشته شدن 3 نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که سه تن از نظامیانش از جمله یک  افسر در درگیری‌های اخیر غزه کشته شده‌اند.

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور غزه

منابع محلی فلسطینی از به صدا درآمدن آژیر هشدا در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه خبر داد.

کشته شدن 3 نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که سه تن از نظامیانش از جمله یک  افسر در درگیری‌های اخیر غزه کشته شده‌اند.

هدف قرار دادن 3 خودروی نظامی ارتش اسرائیل در خان‌یونس

گردان‌های القسام حماس اعلام کرد که در درگیری‌های اطراف خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه،  سه دستگاه خودروی ارتش رژیم اسرائیل را با راکت «یاسین 105» هدف قرار داده است.

گردان القدس از هدف قرار دادن یک دستگاه خودروی زرهی اسرائیل خبر داد

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام رکد که یک خودروی نظامی صهیونیستی را با خمپاره (RPG)  در شرق خان‌یونس هدف قرار داده است.

بمباران مسجدی دیگر در غزه

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه «بطن السمین» در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه، یک مسجد تخریب شد. 

القسام یک تانک اسرائیلی را هم هدف قرار داد

گردان القسام همچنین از هدف قرار دادن یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس با راکت یاسین 105 خبر داد.

اعتراض جرمی کوربین به اقدام صهیونیست‌ها در پاکسازی کل جمعیت غزه

در شرایطی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از دو ماه عبور کرد، جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس، رژیم صهیونیستی را به «اقدام در راستای پاکسازی کل جمعیت غزه» متهم کرد.

این نماینده پارلمان انگلیس گفت که حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه به هیچ وجه با «رویدادهای وحشتناک» هفتم اکتبر «متناسب نیست.»

در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از ۱۵ هزار فلسطینی کشته شدند که بیش از ۶۰۰۰ تن از آنان کودک هستند.

جرمی کوربین همچنین به دنبال اطمینان خاطر بود که بداند هیچ سرباز بریتانیایی در میدان نبرد غزه حضور ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بریکینگ‌نیوز، اظهارات این سیاستمدار انگلیسی در جریان نشست مجلس عوام مطرح شد که طی آن لئو دوچرتی، معاون پارلمانی وزیر خارجه این کشور، در بحبوحه درخواست قانونگذاران برای پایان یافتن درگیری رژیم صهیونیستی و حماس، گفت صحبت از آتش‌بس «زودهنگام» است.

لئو دوچرتی گفت که «متعهد بودن حماس به نابودی» رژیم صهیونیستی، بدین معناست که دولت لندن همچنان برای «وقفه» بشردوستانه بیشتر – به جای آتش‌بس – برای آزادی اسیران و رساندن کمک‌ها به غزه، فشار می‌آورد.

در واکنش به این اظهارات، جرمی کوربین گفت که «اسرائیل آشکارا اقدام به پاکسازی کل جمعیت غزه می‌کند.»

او افزود: «این حرکات طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و به هیچ وجه پاسخی متناسب به رویدادهای وحشتناک هفتم اکتبر نیست. بنابراین می‌توانم از او بپرسم به نظر او هدف بلندمدت اسرائیل چیست؟ آیا هدف بیرون راندن کل جمعیت غزه به مصر است؟ و آیا او می‌تواند بگوید که نقش و هدف و مقصود نظامی مشارکت نظامی بریتانیا در کل منطقه چیست؟ و آیا او می‌تواند به ما اطمینان دهد که هیچ سرباز انگلیسی در غزه در میدان نبرد حضور ندارد؟»

لئو دوچرتی هم پاسخ داد که ارزیابی یا دیدگاه جرمی کوربین را در این زمینه ندارد و آشکارا بر طبل آنچه «حق» رژیم صهیونیستی «در دفاع از خود» مقابل حماس خواند، کوبید.

حمله تند لاپید به نتانیاهو/ نظرسنجی‌ها حکایت از درخواست‌ها برای استعفای فوری بی‌بی دارند

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم گفت: کسی که به این شکل شکست می‌خورد، نمی‌تواند ادامه دهد، اسم نتانیاهو روی این فاجعه حک شده و او اعتماد دستگاه امنیتی و مردم را از دست داده و باید تنها کار شایسته ممکن را انجام دهد و کنار برود، زمان آن رسیده که این کابینه ما را رها کرده و از مجازات خود معاف کند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، لاپید در ادامه نیز نتانیاهو را متهم کرد که باعث بزرگترین فاجعه تاریخ رژیم صهیونیستی است و باید از زندگی آنها کنار برود.

درخواست‌ها برای استعفای فوری نتانیاهو

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان در آن تاکید کردند که نتانیاهو باید فورا یا در پایان جنگ از سمتش استعفا دهد.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان تاکید کردند که نتانیاهو باید در پایان جنگ استعفا کند و ۲۹ درصد دیگر نیز اعلام کردند که او باید فورا از سمتش استعفا دهد و تنها ۱۸ درصد موافق ادامه دوره نخست‌وزیری نتانیاهو هستند.

همچنین ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نتانیاهو را مسؤول درگیری‌ها دانسته و ۳۳ درصد از آنها نیز ارتش رژیم صهیونیستی را مسؤول این درگیری‌ها معرفی کردند.

انتخابات پس از اتمام جنگ

بر اساس نظرسنجی یاد شده ، ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان برگزاری انتخاباتی پس از اتمام جنگ را خواستار شدند و تنها ۲۶ درصد از آنها اعلام کردند که کابینه فعلی باید در قدرت باقی بماند.

در حوزه اقتصاد نیز ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان اظهار کردند که سیاست‌های فعلی خوب نیست و تنها ۱۹ درصد از آنها رضایت خود را اعلام کردند.

در پایان ماه اکتبر نیز نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که ۶۶ درصد از ساکنان این مناطق از نتانیاهو می‌خواهند پس از جنگ از سمتش استعفا دهد.

رئیس سابق شاباک از نتانیاهو خواست فوراً استعفا دهد

 

یووال دیسکین، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در مقاله‌ای که آن را شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم منتشر کرد، نوشت، بنیامین نتانیاهو باید همین الآن به خانه‌اش برگردد.

دیسکین نوشت، چرا نتانیاهو باید همین الآن به خانه‌اش برگردد؟ عملکرد او از هفتم اکتبر به خوبی توضیح می‌دهد که چرا او باید همین الآن به خانه‌اش برگردد.

رئیس پیشین شاباک در ادامه نوشت، نتانیاهو در دو هفته اول سرد و شکست‌خورده و مردی به نظر می‌رسید که جهانش و نه لزوما جهان ما نابودش کرده‌است.

او با اشاره به امتناع نتانیاهو از پذیرش مسؤولیت شکست هفتم اکتبر در منطقه غلاف نوار غزه گفت که پس از عبور از مرحله شوک، یافتن کمترین احساس گناه یا مسؤولیتی، غیرممکن است و ذره‌ای همدردی با خانواده‌های کشته‌ها وجود ندارد. زبان بدن او سرد و به تازگی گستاخانه و متکبرانه شده و از همه مهمتر از واقعیت دوری می‌کند.

به گفته دیسکین، نتانیاهو در دو هفته اول پس از هفت اکتبر «شکست‌خورده و بی‌تفاوت» به نظر می‌رسید، زیرا او از پذیرفتن مسؤولیت عملیات حماس خودداری کرد.

دیسکین در مقاله خود نوشت، با توجه به پرونده بازداشت‌شدگانی که هنوز اسیر هستند، ماندن چنین جهنمی (نتانیاهو) روی صندلی هیچ فایده‌ای ندارد.

رئیس پیشین شاباک همچنین نوشت که نتانیاهو کمترین تواضعی ندارد در حالی این مساله برای روند اصلاح عمیق که به شدت به آن نیاز داریم، بسیار ضروری است، ما نیاز به تنفس اکسیژن داریم تا «اسرائیل را در تمامی ابعاد به مسیر درستش بازگردانیم».

او تاکید کرد: در انتخابات آتی باید یک رهبر جدید، شایسته، فروتن و از همه اینها مهم‌تر رهبری که مردم و نه خودش را دوست داشته باشد، انتخاب کنیم.

نتانیاهو به دلیل نپذیرفتن مسؤولیت حملات حماس به شهرک‌های مرزی مورد انتقاد فزاینده‌ای قرار گرفته‌است.

شیوع «غیر عادی» بیماری های گوارشی میان سربازان صهیونیست در غزه

از آغاز عملیات طوفان الاقصی کمک‌های غذایی به ارتش رژیم صهیونیستی رسیده، اما به گفته پزشکان، نگهداری نامناسب و وسایل حمل و نقل و نحوه آماده‌سازی نامناسب باعث افزایش بیماری‌های گوارشی، اسهال شدید و تب بالا در میان سربازان این رژیم شده‌است.

براساس نوشته روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت»، تال بروش، مدیر بخش بیماری‌های گوارشی در بیمارستان «أسوتا» در «أسدود» گفت: «اسهال در میان سربازان در جنوب و در محل استقرار آنها در مناطق مختلف و سپس در میان سربازانی که برای جنگ به غزه رفته‌اند، شیوع پیدا کرده است. ما شیوع باکتری شیگلا را تشخیص دادیم که باعث اسهال خونی می‌شود و بیماری بسیار خطرناکی است که در میان سربازان رژیم صهیونیستی غزه شیوع یافته‌است.»

وی در ادامه افزود، شیوع این بیماری‌ها بر وضعیت سربازان و روند عملیات‌های جنگی تاثیر گذاشته و در صورت سرایت باکتری در بین ۱۰ سرباز تیپ پیاده ‌نظام و پس از رسیدن دمای بدن به ۴۰ درجه دچار تب شده و هر ۲۰ دقیقه یک بار دچار اسهال می‌شوند؛ در نتیجه آنها نمی‌توانند برای مبارزه حضور مثبتی داشته باشند و به این ترتیب خود را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهند.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه دومین ماه خود را به پایان رساند. اشغالگران به گسترش عملیات زمینی خود در جنوب به ویژه در خان یونس تحت پوشش هوایی متشکل از حملات سنگین و کمربندهای آتش ادامه می‌دهند. مقاومت نیز به مقابله با تلاش‌های ارتش اشغالگر برای نفوذ به بسیاری از مناطق ادامه می‌دهد و چندین منطقه شاهد درگیری‌های شدید است.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

یراندازی نظامیان صهیونیست به بیمارستان کمال عداون غزه

رئیس وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اسرائیل بیمارستان کمال عدوان را به محاصره درآورده است و به صورت مستقیم به اطراف این بیمارستان تیراندازی می‌کند.

منیر البرش گفت که اوضاع این بیمارستان در سایه تداوم حملات و افزایش شمار شهدا که 108 نفر است، وخیم بوده و ده‌ها زخمی نیز در این بیمارستان حضور دارند.

یک منبع بیمارستانی هم به الجزیره گفت: وضعیت در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با پیشروی نیروهای اسرائیلی به سمت مجتمع این بیمارستان ، وخیم است.

حمله توپخانه‌ای صهیونیست ها به جنوب لبنان

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل اطراف شهرک‌های رامیه و عیتا الشعب واقع در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

 الجزیره از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از شمال غرب شهر غزه خبر داد

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در نوار غزه گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل بعد از درگیری های شدید با نیروهای مقاومت فلسطین از مناطق شمال غرب شهر غزه  عقب نشینی کرده است.

سازمان ملل: تنها 100 کامیون کمک وارد غزه شدند

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی گفت روز دوشنبه تنها 100  کامیون حامل کمک و 69 هزار لیتر سوخت از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند.
طبق این بیانیه، این رقم بسیار کمتر از ورود متوسط 170 کامیون و 110 هزار لیتر سوخت به غزه در دوران آتش‌بس موقت بین 24 تا 30 نوامبر است.
دفتر سازمان ملل برای هماهنگی‌های امور انسانی گفت که توزیع کمک‌ها در خان یونس در روز دوشنبه به دلیل درگیری‌های شدید متوقف شده است.

 ادعای وال‌استریت‌ژورنال درباره طرح اسرائیل برای پمپاژ آب دریا به تونل‌های غزه

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده اسرائیل در حال بررسی طرحی برای ایجاد سیل در تونل‌های غزه است.

این روزنامه مدعی شده اسرائیل ممکن است طرح مذکور را با استفاده از یک شبکه بزرگ پمپ آب که قادر به پمپاژ ده‌ها هزار متر مربع آب است عملی کند.  

مطابق ادعای مقام‌های آمریکایی رژیم صهیونیستی ماه گذشته اقدام به احداث دست‌کم 5 شبکه پمپاژ آب در نزدیکی اردوگاه الشاطی در غزه کرده است.

با وجود این، مقام‌های اسرائیلی با توجه به اینکه برخی از اسرا ممکن است در تونل‌های غزه نگهداری شوند هنوز تصمیمی برای اجرای این طرح نگرفته‌اند.

دومین بیانیه حزب الله در هدف قرار دادن تجمع نظامیان صهیونیست

حزب الله لبنان در دومین بیانیه امروز خود اعلام کرد که تجمع نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در م«ثلث الطیحات» با سلاح مناسب هدف قرار داده که به هدف اصابت کرده است.

صهیونیست‌ها 40 فلسطینی دیگر را در کرانه باختری ربودند

باشگاه اسرای فلسطینی از بازداشت 40 فلسطینی دیگر در کرانه باختری از سوی نظامیان صهیونیست خبر داد.

بدین ترتیب با بازداشت این افراد، تعداد بازداشتی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه تاکنون به 3هزار و 850 تن رسیده است.

حزب الله دو پایگاه نظامی دیگر رژیم اسرائیل را هدف قرار داد      

حزب الله لبنان در سومین بیانیه امروز خود اعلام کرد که پایگاه «زبدین« در مزارع اشغالی شبعا را با موشک هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین در بیانیه چهارم خود از حمله به مرکز نظامی «بیاض بلیدا» در شمال فلسطین اشغالی با سلاح مناسب خبر داد.

پیش‌بینی شبکه ۱۲ عبری از عملیات غزه

شبکه ۱۲ عبری پیش‌بینی کرد که عملیات زمینی و هوایی در جنوب نوار غزه در روزهای آینده گسترش یابد و ادعا کرد، تعمیق درگیری‌ها زمینه را برای آزادی اسرای صهیونیست فراهم می‌کند.

اشغالگران به سازمان جهانی بهداشت دستور دادند دو انبار خود را در جنوب غزه تخلیه کند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از ارتش اشغالگر یک دستور دریافت کرده‌است تا تجهیزات خود را از دو انبار پزشکی در جنوب غزه خارج کند.

مدیر این سازمان از اشغالگران خواست تا «دستور را پس بگیرند و تمام اقدامات ممکن را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهند.»

هلال احمر در غزه: کل غزه در معرض یک جنگ نابودی همه جانبه قرار دارد

سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه به الجزیره گفت: کل نوار غزه در معرض یک جنگ نابودی همه جانبه قرار دارد. ما برای رسیدن به مجروحان و شهدا در مناطق مورد نظر با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی افزود: ارتش اسرائیل از ساکنان می‌خواهد به مناطق خاصی بروند و سپس آنها را بمباران می‌کند.

یونیسف: شرایط در ارسال کمک‌ها در داخل غزه بسیار دشوار است

سخنگوی یونیسف گفت: حملات شدید مانع از کمک‌رسانی در داخل غزه شده و آب آشامیدنی و غذا در غزه وجود ندارد.

این سخنگو افزود: بیمارستان‌های غزه تبدیل به میادین جنگ و میادین درگیری شده‌اند.

به گفته این سخنگو، کودکان غزه در بیمارستان‌ها با استخوان‌های شکسته و بدن‌های تکه تکه شده بدون هیچ غذا و دارویی می‌میرند. مردم غزه نیاز به آب، غذا و دارو به صورت فوری دارند. اگر نابودی غزه ادامه یابد قطب‌بندی در جهان بیشتر خواهد شد. وضعیت غزه اکنون نامعلوم و کشنده استتت.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، هواپیماهای اشغالگر در میان قطعی ارتباطات و اینترنت، کمربندهای آتش را در سراسر بخش شمالی، مرکزی و جنوبی ایجاد کردند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که هواپیماهای اشغالگر کمربندهای آتش را در مناطق الفالوجا، الفاخوره و دیگر مناطق اردوگاه جبالیا ایجاد کردند و هواپیماهای جنگی اشغالگر همچنین به سمت شهروندان در مجاورت بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه آتش گشودند. اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه نیز همزمان با درگیری‌های مداوم مورد بمباران مستمر  قرار گرفت و طی ساعات گذشته تعدادی از منازل شهروندان در مجاورت این بیمارستان هدف حمله قرار گرفت.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها رسانه‌های فلسطینی از شهادت تعدادی فلسطینی در نتیجه حمله به خانواده النجار در خیابان غزه قدیم در جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۱۵ نفر در نتیجه بمباران تعدادی از منازل خانواده النجار در خیابان غزه قدیم در جبالیا البلد در شمال نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهید شدند.

بورل: حملات اسرائیل علیه نوار غزه «کشتار» است

بورل: حملات اسرائیل علیه نوار غزه «کشتار» استجوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در جریان سخنرانی خود در بیست و پنجمین همایش حقوق بشر در بروکسل به بررسی اوضاع غزه پرداخت و گرچه به آنچه «حق» تل‌آویو در «دفاع از خود» خواند، اشاره داشت اما گفت: «هیچکس نمی‌تواند چنین تلفاتی را در صفوف غیرنظامیان بپذیرد.»

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه با یکسان جلوه دادن حق مقاومت فلسطین برای دفاع از ملت خود و چشم‌پوشی از کشتار کودکان و زنان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت: «حمله حماس در هفتم اکتبر کشتار بود اما اقدامات اسرائیل در غزه نیز کشتار است و امکان ندارد ترس و وحشت، ترس دیگری را توجیه کند.»

بورل همچنین تصریح کرد: «ما از تعداد قربانیان در نوار غزه اطلاعی نداریم برخی آن را ۱۵ هزار تن تخمین زده‌اند اما من می‌ترسم که تعداد زیادی زیر آوار باشند.»

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه گذشته بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه اعلام کرد که از ابتدای تجاوزات به نوار غزه ۱۵ هزار و ۸۹۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. وزارت بهداشت غزه همچنین شمار کلی مجروحان تجاوزات به نوار غزه را ۴۲ هزار نفر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: 

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • ناشناس
    0

    همش اخبارهای یک طرفه پخش می کنید.مردم دیگه بیدار و آگاه شده اند،دوران بزن و در رو تمام شده؟؟؟؟.حماس اگه مرد بود می ایستاد لب مرز و از کشور خود دفاع می کرد نه اینکه بره بین مردن عادی قایم بشه و یا بره زیر زمین در تونل ها و مردم بی دفاع را تنها بزاره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      و رهبرشون فرار کنه بره در هتلهای قطر عشق و حال !!!!!

  • ناشناس
    0

    دمش گرم انتقام ملت ایران رو از فلسطینیا گرفتن چهل ساله حق ایرانیا رو خوردن مسبب وضعیت اقتصادی فلاکت بار ایرانیا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تا زمان مخابره گزارش در نوار غزه ۱۵ هزار و ۸۹۹ فلسطینی به هلاکت رسیدند و به درک واصل شدند
      🤗

  • تاییدی
    0

    مگه اسرائیل ضربه فنی نشده؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اسرایل و امریکا باشه نباشه مردم بازم یه دلیلی پیدا میکنن همو بکشن اینام نبودن شیعه و سنی الان داشتن همو میکشتن مسیحی میگه مسلمون باید بمیره مسلمون میگه یهودی و بهایی و .... باید بمیرن دین نباشه سره خاکه خاک نباشه باز یه چیزی پیدا میکنن ادما پس درگیر این چیزا نباشید چون اونایی که اون بالان جنگو راه میندازن نه خودشون میمیرن نه فک فامیلشون فقط مردم ابله که پیروی میکنن میمیرن اگه پیروزم بشید همه افتخارش واسه اون طرفه نه سرباز زندگیتو کن تا کسی کاری به کارت نداره با کسی کاری نداشته باش اگه شهادت چیزی بود که اینا میگفتن اخوندا بسیجیا نمیزاشتن اصلا به ما برسه نکه یکیشونم نرن اونجا اینا خودشونم به حرفای خودشون اعتقاد ندارن

    • ناشناس
      0

      نه ضربه فنی نشده شوخی کردم

    • نامتعارف
      0

      نه رفته تو مایه سگک

    • اسراعیل نابوودع ع
      5

      ضربه فنی شد رفت
      کجای کاری دادا
      این چن تا مزدور عزراییلی هم که میبینی دارن اسباب بازی میکنن
      چن تا ترقه میندازن
      همشون بیماری گوارشی دارن
      توالتهای اسراییل پر شده دارن میرن جاهای دیگه ... کاری کنن
      همشون بزودی از بین میرن
      و ما قدس رو پس میگیریم چون آروم نمیگیگیریم

  • ناشناس
    3

    در این جنگ اسرائیل خیلی سوسول بازی درمیاره. میبایست مثل روسیه که در سوریه و اوکراین قتل عام کرد، اسرائیل نیز چنین کند و برای همیشه از شر حماس و جهاد اسلامی و حزب الله لبنان و انصارالله یمن و الحشدالشعبی حلاص شود.

    نظرات شما -
    • تیک تاک
      0

      اون همه کرونا یاب موستاعان رو مسخره میکردین
      برین استغفار کنین
      با اون دستگاه ازینجا تونستن دستگاه گوارشی سربازای متخاصم دون لعین رو رصد کنن
      آورین خوشمان عامد خوشمان عامد

  • ناشناس
    41

    سلام .مریضی سربازان گرگونیسم خبر مسرت بخشی بود .خدایا شکرت‌.روح

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوبه خوراکت جور شد😂

  • عادل
    1

    عجب از جشن شادی از طرفداران حماس خبری نیست کجا رفتن شاید با شریعتی باهم رفتن غزه

  • ناشناس
    2

    خودشونم نمیدونن تواین دنیاچکاره هستن مثل سگ افتادن به جون هم زمینی که آخرش میشه قبرهمه دنیامیرن زیرخاک چه ارزشی داره مثل آدم بشینیدزندگی کنیدانگل ها ویروس هامیکروب ها.

  • مشدی
    0

    به فکر گوارش سربازان دلیر اسرائیل نباشید به فکر گوارش خودمان باشیم که داره دود میده بیرون وبا انواع سرطانها با تولید زورکی بنزین بی کیفیت ما به کسی وابستع نیستیم

  • ناشناس
    2

    درود بر فرزندان یعقوب نبی...

  • ناشناس
    3

    سلام خدا بر اسرائیل

  • 🐜
    1

    قتل عام کودکان غزه توسط اسرائیل مهم نیست مهم دزدی های چند میلیاردی دلاری مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی ایران است یکی از دزدهای اخیر دزدان چای دبش است که حکومت ایران درمدت ۴۴سال گذشته هیچ برخوردی باغارتگران و دزدان چندین میلیارد دلاری نکرده حتی نام دزدان را فاش نکرده مردم بی دفاع ایران روزی صدبار کشته میشن و زنده میشن روح وروان ملت ایران زمین را با دزدی های میلیارد دلاری وگرانی های پی درپی کشته آمد ایرانیان دیگراعتقادی ب خداهم ندارند اعتقاد و باور ملت ایران زمین توسط دزدی های هزار فامیل حکومتی ازبین رفته جنگ اسرائیل بابک گروه تروریستی بما ایرانیان ورشکسته و بیمار وبیکار وگرسنه هیچ ربطی ندارد بزنید بخورید ببرید تصرف کنید ب عقل قسم ماملت ایران زمین بدبخت تراز تروریست های غزه هستیم دست از سر ثروت ملی ایرانیان بردارید حکومت ب اندازه کافی از ملت ایران دزدی می‌کند خداهم حامی فسادگران ایران زمین است بخصوص هزار فامیل حکومتی

    نظرات شما -
    • رحیم آب شنگول
      0

      تا احمق در جهان است مفت خور در امان است

    • ناشناس
      0

      اسراییل پاره تن مردم ایران است

  • حمید
    1

    خوبیش اینه که این بیماری خوب شدنی است ما در کشورمون مشکل بیرون روی بین مسئولین زیاده و با هیچ دارویی خوب نمیشه اوضاع فلاکت بار ما هم خوب نمیشه

  • جانم فدای ایران
    2

    نه غزه نه لبنان نه سوریه نه حوث نه عراق نه دیگر کشورهای عقب مانده جانم فدای مردم بیچاره و درمانده ودست از همه چی شسته وبی صاحب ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بی صاحبشو خوب اومدی

  • چای دبش
    1

    ای قافله سالار کجایی که ببینی دزدان همگی همره این غافله هستند دردا در گنجینه به ماران بگوشدن اندوه که بر دوست ره خانه ببستند دردااااا رفتم بال مرغ بگیرم یا جگیر مرغ بگیرم پولم نرسید

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ب چای دبش>>> دوست عزیز بال مرغ
      وجگرمرغ که هیچ چیزی نمانده جگر و بال گنجشگ هم نمیتوانیم بخریم

  • ناشناس
    1

    طوفان!!!! این حمله شون نسیم بهاری هم نبود!! چطوریه حماس میزنه ولی نوار غزه با خاک یکسان میشه!!!عجیبتر اینکه شمار کشته شدگان ناچیز و شمار شهدا بسیار زیاد!!! داداشی ما رو گرفتید

  • طوفان الاقصی
    2

    طوفان الاقصی خود غزه را درنوردید فکر کنم از نوع گردبادی بود دور غزه پیچید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      این طوفان بزودی در یمن هم ورود میکند

  • ناشناس
    2

    درود بر اسراییل صلح طلب.مردم ایران ار روز دعاگوی مردم و دولت اسراییل هستند تا سالم و قدرتمند بمانند

  • ناشناس
    0

    دیگه چیزی ازغزه حماس نمونده همه میدانند چقدربادمیکنندتوکلاه حماس تامردم غزه فلسطین نتبود شودمسلمانان جنگ کشتارموردعلاقه شونه چراخون این همه انسان گردن دم کلفت های کشورای مسلمان است

  • ناشناس
    0

    حماس و افکار حماس باید از بین برود

  • ناشناس
    0

    کاش منشأ ظلم رو می‌دانستید....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها