خبرفوری بررسی می‌کند

نتایج توافق آتش بس در نوار غزه/ صلح موقت به نفع اسرائیل است یا فلسطین؟

آتش بس موقت اهداف نظامی دارد، اولاً اسرائیل می‌خواهد از آن برای جمع آوری اطلاعات مربوط به مقاومت و تونل ها استفاده کند و ثانیاً می خواهد نیروهای خود را به گونه ای جابجا کرده و تغییر استراتژی و تاکتیک دهد تا بتواند جنگ را از سر بگیرد.

نتایج توافق آتش بس در نوار غزه/ صلح موقت به نفع اسرائیل است یا فلسطین؟

به گزارش خبر فوری، "نتایج توافق آتش بس در نوار غزه چیست؟" این مساله ای است که بسیاری از تحلیلگران به دنبال پاسخ به آن هستند. الجزیره قطر در تحلیلی مفصل به این پرسش پرداخت. این شبکه قطری در مصاحبه با سه تحلیلگر یعنی خلیل العنانی، جمیل عزم و معین مناع به عواقب و نتایج آتش بس موقت پرداخت. در زیر به مهم ترین نکات بحث طولانی این سه تحلیلگر سیاسی با الجزیره می پردازیم:

۱. خلیل العنانی، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، معتقد است که اشغالگران «در طول 6 هفته جنگ نتوانستند دستاوردهای نظامی زمینی چندانی به دست آورند» و رسیدن به چنین توافقی (یعنی آتش بس موقت) نشان‌دهنده « تشدید تنش‌های اسرائیل» است.

۲.  تحلیلگر مسائل سیاسی، معین مناع گفت: «آتش بس موقت  اهداف نظامی دارد، اولاً اسرائیل می خواهد از آن برای جمع آوری اطلاعات مربوط به مقاومت و تونل ها استفاده کند و ثانیاً می خواهد نیروهای خود را به گونه ای جابجا کرده و تغییر استراتژی و تاکتیک دهد تا بتواند جنگ را از سر بگیرد.»

۳.  العنانی آتش بس موقت را نتیجه سیاسی دو امر اساسی می داند: اول استواری مقاومت فلسطین و ایستادگی آن در مقابل حملات بی سابقه اسرائیل که مورد حمایت آمریکا هم بود و دوم فشارهای داخلی و خارجی بر دولت نتانیاهو، که مجبورش کرد با اکراه، توافق مبادله و آتش بس را بپذیرد.

۳. از دیدگاه العنانی، از نظر نظامی، آتش بس اولین اعتراف غیرمستقیم اسرائیل به شکست عملیات نظامی زمینی است که هدف آن تلاش برای نجات گروگان ها با تفوق نظامی بود. برای دولت جنگ اسرائیل که شعار «نه به توقف جنگ، نه به تبادل گروگان‌ ها» را سر می‌داد این مساله که جنگ - هرچند موقت - متوقف شده و معامله و تبادل اسرا و گروگان‌ ها منعقد شده است، یک شکست اسفبار است.

۴. العنانی با جمیل عزم موافق است که یکی از نتایج این توافق، کمک به دو طرف برای تنظیم مجدد صفوف خود به منظور آمادگی نظامی برای دور بعدی جنگ است، اما جمیل عزم می‌افزاید که آتش بس یک شمشیر دولبه است. «رژیم صهیونیستی» در سال 1948 زمانی که نیروهایش در حال عقب نشینی بودند از آتش بس بهره برد تا نیروهای خود را از همه جا جمع کند. اسرائیل در حال حاضر ارتباط زیادی با جهان دارد و به همین دلیل، توانایی سازماندهی صفوف خود را بسیار بیشتر از مقاومتی دارد که در محاصره است.

۵. معین مناع معتقد است که آتش بس باعث استراحت و تجدید قوا می شود و فرصت هایی را برای امداد و تدارکات غذایی و آمبولانس فراهم می کند و اینها به خودی خود چیزهایی هستند که بیشتر در خدمت مقاومت قرار دارند و به نفع آن هستند.

۶. معین مناع معتقد است که مردم نوار غزه نیاز مبرمی به همه این تجهیزات دارند: بهداشت، کمک های بشردوستانه، غذا و انرژی و همچنین بازگشت آوارگان به خانه های خود در نوار شمالی. اما در مورد ورود این مواد به غزه، شک بسیار زیادی وجود دارد و حتی اگر وارد غزه شوند، تردید بسیار زیادی وجود دارد که به مقدار کافی وارد خواهند شد و نیازهای ضروری مردم غزه را بر طرف خواهند کرد یا نه، به خصوص با توجه به اینکه ممکن است مصر به بهانه عدم موافقت طرف غربی در خصوص آوارگی مردم غزه، گذرگاه را ببندد.

۷. خلیل العنانی معتقد است که جنگ همچنان یک انتخاب استراتژیک برای نتانیاهو است که از سرنوشت سیاسی خود پس از جنگ می ترسد. بنابراین، طولانی کردن جنگ نشان دهنده راه نجاتی است که از عواقب مفتضحانه شکست ارتش نتانیاهو در عملیات طوفان الاقصی می کاهد.

۸. احمد جمیل عزم تاکید کرد که لازم است از فرصت آتش بس استفاده کرد و "برای اتحاد بهتر صفوف فلسطینی ها تلاش نمود".

نظر شما چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 80
  • ناشناس
    3

    اگر آتش بس به نفع اسرائیل است .چرا حماس قبول کرد ،،پس به نفع دو طرف است

    نظرات شما -
    • 5

      چندین سال هست که اینها باهم جنگ میکنند بعد
      از چند روز اتش‌بس اعلام میکنند اینها مردم را سرکاری گذاشته‌اند هر چند عده‌ای از مردم بیگناه
      گشته شود

    • 9

      اسراییل می خواد گروگانها را ازاد کنه از بچه 3 ماهه تا پیرزن 80 ساله گروگان حماسی هستند که یه عده ادم خوار بهشون ذوق می کنند .

    • ناشناس
      1

      به نفع اسب بازنده است

  • عادلی
    8

    قطعا بنفع حماس است شاید تونل فرار به سمت ایران باز شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      خخخ تا دیروز که می گفتید حماس بای بای

    • ناشناس
      7

      اکنون هم می گویم حماس بای بای

    • ناشناس
      15

      کار حماس تموم هست صبر کنید وچندروز صبر کنید

    • ناشناس
      11

      جنگ قبلی هم راه انداختید تا حماس را نابود کنید چی شد به این روز افتادید که حمله شده این باز توسط حماس جنگ بعدی رخ بدهد چه فاجعه ای برای اسرائیل رخ می دهد؟ آیا باقی خواهد ماند؟

    • 8

      اگه تکلیف حماسو اسرائیل در این جنگ مشخص و یک سره نشه،این جنگ و درگیری تا ابد ادامه خواهد داشت،شادی یک مرتبه و شیون هم یک مرتبه،دو طرف الان در میدان هستند،مرد و مردانه با هم بجنگند تا هم تکلیف خودشان مشخص بشه و هم تکلیف جهان مشخص بشه که ۸۰ سال گرفتار این درگیری بی حاصل بر سر یک مسجدی و یا معبدی شده اند

    • ناشناس
      8

      09:56
      حماس باآن افتضاح روز اول و تلفات روزهای بعد دیگر امکان اداره غزه را نخواهد داشت. حتی دولتهای عرب حامی اتش بس هم حماس را پس زده اند. اگه می بینی هنیه تو قطر راست راست راه می ره، برای اینه که می خوان اول گروگانهاشون ازاد بشه بعد خدمتش برسن.

    • ناشناس
      27

      حماس یه گروه مردمیست و یک تفکر است.
      شاید بطور موقت قدرت این گروه کم شود اما آتش زیر خاکستر است و دوباره زبانه میزند.
      به امید نابودی همه اشغالگران عالم

    • ناشناس
      10

      07:39
      یک گروه مردمی و یک تفکر انسانی نوزاد سه ماهه بچه دو سه ساله و ... را گروگان می گیره؟؟؟ می گی نه؟ لیست گروگانها را نگاه کن

    • ناشناس
      6

      اسراییل توغزه دارد آماده میشه برای جنگی فراتر لبنان حماس دردی آتش بس بود چون مردم غزه داشتندازبی غذایی میمردن

    • ناشناس
      15

      اسرائیل به اسرای خودش که هیچ به شهروندان در اسرائیل خودش هم رحم نمی کند و باحمله مستقیم آنها را می کشد آن وقت تو دنبال چی هستی؟ تمام شد آن دوران 35 سال ماقبل که دنبال گسترش نیل تا فرات بودید و هر چه بگذرد به پاایان اسرائیل نزدیک می شوید

    • مهدی مهدی
      11

      سالها مردم فلسطین گروگان اسرائیل بودند. هر روز اونا رو میکشت در عین حال که خودشون به عنوان پناهنده به این کشور اومدند. اینا رو ندیدید حالا دارید میگید حماس زن و بچه گروگان گرفته!!!!!!
      همه اسرائیلی ها متجاوزند و باید با هر وسیله ای اونها رو به دریا ریخت تا برگردند به قبرستانی که ازش اومدند.

    • ناشناس
      3

      یه زمانی می‌گفتید اسد رفتنی است ، ماند و قدرتمند شد
      مادورو رفتنی است ، ماند و قدرتمند شد
      انصارالله رفتنی است ، ماند و قدرتمند شد
      حماس هم میماند و قدرتمند می‌شود
      چون حامی قدرتمند و وفاداری مثل ایران دارد

  • ناشناس
    11

    کلا شماها همیشه مخالفید ....جنگ رو خودتون شروع میکنید و بعد التماس میکنید برای آتش بس بعد باز میگید نه این آتش بس به نفع اسراییل است....با خودتون چند چند هستین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      32

      هنوز خیلی پرتی آمریکا پشتیبانی تسلیحاتی و نفراتی نمی کرد که اسرائیل جانت چند روز بیشتر دوام نمی آورد برای ادامه جنگ و همین الان هم به افزایش سرعت محو شدن سلام کن

    • ناشناس
      9

      ایا حماس و گروه‌های دیگر مفت خور فلسطینی اگه کمک های دیگران از جمله ایران نبود،قادر به عرضه اندام و حتی دوختن یک پالان الاغ بودند،پس وقتی تمام کشورهای اسلامی به فلسطین کمک می کنند و شب و روزشان شده فلسطین و آب و نان مردم خودشان را به این مفت خوران می دهند(بخصوص حکومت اسلامی که از فلسطینیان هم فلسطینی تر شده)،ایا کمک گرفتن اسرائیل از دیگران حرام و گناه است؟؟؟؟؟!!!!

    • 17

      اسرائیل مگه نمیگفت با حماس جنگ داره؟ پس چرا خونه های مردم رو میزنه؟
      زدن یه برج 10 طبقه تونلهای احتمالی زیر زمین رو از بین میبره؟؟؟؟؟
      اگه مرد بود زودتر حمله زمینی رو شروع میکرد و میومد رودرو میجنگید.
      اگه حماس درخواست آتش بس داشت بخاطر مردم هست.

    • ناشناس
      3

      گفته بودم اسراییل اجازه نخواهدداپبه حماس وکنترل غزه خواهدگرفت واین فرصت ازدست نخواهد داد بخاطرازادی گروگانهای خارجی وهم کمک به مردم غزه برای ادامه حیات مردم غزه گیرافتادن ونبایدبه حماس اجازه میدادن غزه تو دستش بگیرد وتاوانش دارد پس میدهد

    • حسن
      1

      شادی برای ۱۵۰۰۰کشته وازادی هزارنفر واوارگی میلیونهانفر

  • ناشناس
    8

    با ۴۰ هزار کشته و زخمی و ویرانی کل غزه و بدون بدست آوردن بک وجب خاک،آیا این اسمش شکست اسرائیل و پیروزی حماس است،همه می گفتن اگه فردا آتش بس بشه،فردا بصورت الکی و صوری طبل پیروزی تو خالی صدا خواهد کرد تا مردم را از عمق فاجعه و شکست خفت بار خود گمراه کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      20

      سلام
      فرمایش شما متین . دیروز وزرای امور خارجه اسپانیا و بلژیک در قاهره اذعان کردند که خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطینی هستند این یک رویکرد مثبت در قبال موضوع فلسطین نیست؟
      جنگ و خونریزی نزد هیچ کس مطلوب نیست اما برای بدست آوردن هدف ، ناگزیر باید هزینه داد.
      تمام محافل سیاسی دنیا راه حل موضوع فلسطین را به رسمیت شناختن ان بعنوان عضو دائم سازمان ملل میدانند و به آن اعتراف کردند. تنها راه صلح پایدار در منطقه همینه آیا شما پیشنهاد بهتری دارید؟

    • ناشناس
      2

      اینها مردم را چی فرض کرده‌اند !!!!!!

    • مرگ بر اشغالگر
      16

      فلسطینی ها روزی مالک همه سرزمین خود بودند و نه این باریکه به نام غزه.
      برای بیرون راندن دشمن باید هرکاری انجام داد.
      با تفکر شما بهتر بود ایران در مقابل عراق مقاومت نمیکرد تا اینهمه شهید نده و بهتر بود زود تسلیم میشد. در عوض اینهمه ویرانی و کشته نمیداد!!!!!!!!

    • 6

      مرز فرح بازبشه همه فرارمیکنندمصر

    • ناشناس
      1

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخ مرز فرح ؟

  • ناشناس
    43

    عزرائیل باشه امریکا باشه غرب باشه هیچ کدامشون به تعهداتشون عمل نمی کنن خییییییییلی حقه باز هستن مخصوصا انگلیس روباه پیر ازهمه پوست کلفت تره الهی که خداوند همشونو به سزای اعمالشون برسونه که نمیزان مسلمونا راحت باشن به حرمت خون تمامی انسانهایی که به ناحق ریخته شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      فقط ارباب روسیه و چین خوبن

    • ناشناس
      3

      مسلمونا 1400 ساله که با خودشان جنگ دارن به چندین مذهب تبدیل شده و این مذاهب یکدیگر را مرتد و کافر می دانند

    • ناشناس
      18

      مگه همه مانند شما غرب گداها دنبال نوکری برای دیگران هستند؟

    • 1

      وخونهای مردم ازادیخواه درسوریه وعراق وایران

    • ناشناس
      5

      باید حماس حذف شود

  • رضا
    6

    بخش شمالی غزه را در اشغال نگه میدارند تا میادین گاز تازه کشف شده برای اسرائیل شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      ظاهراً در صورت آتش بس باید اسرائیل تانک های خودش رو از منطقه غزه خارج کنه

    • 1

      غزه ازدست حماس وجهان خلاص شد

    • ناشناس
      3

      خخخخخه این رو باش که مگه خلاص شدن بابا تو دیگر کی هستی

  • ناشناس
    0

    صرفه نظر از نتایج آتش بس ، افسوس که آنهایی که کشته شدند دیگر زنده نمی شوند لعنت بر جنگ افروزان

    نظرات شما -
    • 4

      فکر کنم فلسطینیانی که تا بحال در این 75 سال توسط اسرائیلی ها کشته شده اند از تعداد زنده های آنها بیشتر باشد و عزیزانی که در آن دنیا دارند بیشتر است.
      لعنت بر جنگ افروزان

  • ناشناس
    3

    فعلاً که همه چیز به نفع اسراییل بوده ! اون میدان گازی رو هم تصاحب کرد و در جنگ های قبلی با مصر و اردن و سوریه هم که سابقه ی پیروزی و تصاحب زمین داره !

    نظرات شما -
    • حسن
      2

      میگن شرط نتانیاهو آزادی گروگانها بود پس این لاف زن‌ها روچی مانور میدن اینم موقته هم گروگانهارو گرفتن هم غزه نابودکردن

  • عادل
    2

    اسراییل وقتی اسیران خودش آزاد کرد هم از افکار ملت اش بهر ه می‌بره هم دیگه با خیال راحتر غزه را بمباران می‌کنه دیگه ترس کشته شدن اسیران خودش ندارد

  • پدر
    2

    جنگ چيست ؟؟؟؟ جنگ را عده اي احمق و رواني و پير مرد شروع مي كنند و جمع كثيري از جوانان كه هيچ مشكلي با هيچ كسي ندارند كشته مي شوند . جنگ فقط به نفع عده اي خاص است كه در كنار جنگ براي خود مال و ثروت و قدرت به دست مي آورند . تاريخ را بخوانيد و تاريخ حال را ببينيد : جنگ روسيه و اكراين ؟ جنگ غزه ؟ جنگ ايران و عراق
    اگر روزي در سازمان ملل قانوني تصويب شود كه در جنگ ها فقط رهبران و سران كشور ها مورد هدف و كشته شدن قرار گيرند ديگر شاهد هيچ جنگي در جهان نبوديم و همه اختلاف ها با گفتمان حل ميشد .

    نظرات شما -
    • مهدی مهدی
      13

      این حرف شما برای شروع کننده جنگ صدق میکند. اما برای دفاع قضیه فرق میکند.
      اسرائیل 75 سال پیش با کشتن فلسطینیان و اشغال فلسطین جنگ رو شروع کرد.
      چرا اروپا و امریکا از این اشغال حمایت میکنند؟
      چرا بخشی از سرزمین خودشان رو به یهودیان نمیدهند؟
      مگر هولوکاست رو آلمان انجام نداد؟ پس چرا آلمان جبران نمیکند؟
      چرا اسرائیل بطور مخفیانه کلاهک هسته ای داره و کسی چیزی نمیگه؟

      حالا به تاریخ خواندنتان ادامه دهید..............

    • پدر
      1

      مهدي عزيز دوست گرامي مطلب من رو نگرفتيد من ماهيت جنگ ها رو گفتم اگر تمام جنگ هاي دنيا رو بررسي كنيد متوجه خواهيد شد كه اين جنگ براي مردم نبوده و فقط عده اي خاص منفعت مي برند .
      مثلا من و شما اصلا همديگه رو نديده ايم و با هم مشكلي نداريم ولي يك نفر با يك ايدئولوژي خاص به من يا شما مي گوييد براي فلان تفكر با هم بجنگيد و خودش در حاشيه اي امن نظاره گر خواهد بود من و شما براي چه با هم بجنگيم ؟؟؟؟؟ آيا اين جنگ براي من و شما سودي دارد ؟؟؟

    • مهدی مهدی
      9

      الان شما مردم ما رو ببین به چه روزی از نظر تفکر افتاده اند.
      به راحتی حق و باطل را گم کرده اند. اگر 100 سال دیگه برای کسی تعریف کنید که گروهی به کشوری حمله کردند و مردان و زنان و بچه های آنجا را کشتند و آنها را از سرزمین هایشان بیرون کردند اما عده ای در ایران از حمله کننده حمایت کردند به ما لعنت میفرستند.

  • ناشناس
    18

    وقتي اسراييل درخواست آتش بس ميكنه و شروط حماس رو قبول ميكنه يعني حماس ميگه من صد تا اسير ميدم 150 اسير ميگيرم به نظرتون كي برنده هست الان اسراييل با كي توافق كرده با حماس پس حماس موجوديت داره و زنده هست و اونها نتونستند اسيرهاي خودشون رو با نابودي حماس بدست بيارن

    نظرات شما -
    • 2

      اسرائیل درخواست آتش بس نکرده. گفته است پس از وقفه برای آزادی ربوده شده های اسرائیل و دیگر کشورها، جنگ را ادامه میدهد.

    • 2

      اره غزه چی شدازدست رفت

    • 2

      توتوفضازندگی نمیکنی همه تلویزیون‌ها هر‌روز آژانس بس صحبت میکردندکه اسراییل پس میزد

  • ناشناس
    3

    با این آتش بس فشار افکار عمومی از روی اسراییل برای حمله سنگین تر برداشته میشود. و نفعش برای اسرائیل و مردم غزه هست که فرار کنند

    نظرات شما -
    • 1

      غزه چی میشه

  • حمید
    0

    در جنگها هیچگاه سران و مسئولان و خانواده هایشان آسیب نمی بینند همانطور که در جنگ ۸ ساله ما هم کسی از مسئولین عالیرتبه آسیب ندید فقط مردم بی دفاع همیشه آماج حملات بی رحمانه طرف مقابل هستند پس باید از مردم زیر جنگ پرسید آیا باید آتش بس و صلح برقرار شود یاخیر و حماس در مقامی نیست که تصمیم بگیرد مردم غزه باید تصمیم بگیرند

    نظرات شما -
    • Ali
      1

      !!!!
      شهید چمران وزیر وقت جنگ
      اسارت وزیر وقت نفت
      همین رهبری بارها در جبهه حضور داشتند پس لطفاً بدون مطلبی را نگویید خواهشاً
      بله یه عده مفت خور هستند اونا به کنار تعداد اونا هم کمه ولی به کل نسبت نده لطفاً

  • ناشناس
    1

    حماس 10000نفر رو به کشته داده واسه ازادی 32 نفر
    10000 مرد زن بچه کودک شیره خواره بعد افتخار هم میکنن پیروز شدن
    اینا اگه مردم براشون مهم بود این همه ادم رو بیگناه نمیکشتن برای 32 نفر
    مثل مسوولیین ما که مردم ذره ای براشون مهم نبوده نیس

    نظرات شما -
    • Ali
      1

      آخه عزیز چرا چرت و پرت میگی اسرائیل در حال کشتار بود تا ۱۴ مهر از مردم فلسطین چه در کرانه باختری چه در غزه می کشت
      قبلی ها چی اونارو هم به قول شما حماس شروع کرد مشکل و امثال شماها اینه که نگاه استراتژیک ندارید بیشتر از نوک بینی تون رو نمی بیند

  • ناشناس
    2

    اگه غزه و اسراییل الان را با دوماه قبل مقایسه کنیم: می شه بگید چه اثری از پیروزی غزه و شکست اسراییل در آن دیده می شه؟!!!! اینکه هنوز همشون کشته نشدن و فقط دو سوم غزه ویران شده پیروزی است؟!!!!!!!! اگه معیارهاتون برای پیروزی اینه که غلط می کنید با اسراییل در می افتید.

    نظرات شما -
    • حسن
      2

      ۶۰۰۰۰کشته وزخمی اوراگی‌یک میلیون بی خانمان واگراین کامیونها نمیرفتن غزه مردم آنجا ازگشنگی میمردن روزاخربدجوری لبنان زد اینها همش سیاست غربه انهاکه میگفتن کارغزه حمله شود اینکارمیکنیم نابودمیکنیم جاش غزه نابودشد این همه ویرانی پولش ارکجامیارند

  • 2

    یک نفر انقدر کتک خورده بود که فقط یک دندان تو دهنش مونده بود. با همان یک داندان راه افتاده بود ادعای پیروزی می کرد که دیدید طرف نتونست همه دندونامو از بین ببره!!!

  • سامان
    2

    جنگ یعنی نابودی و کشتار بی گناهان زن و مرد و کودکان بی گناه ؟ چرا بعضی ها هنور در خواب و غفلت فکر می کنند ؟ الان حدود 2 ماهه مردم غزه در بدترین شرایط بسر می برند نبود سوخت - آب - برق - گاز - اجناس سوپری و کل غزه بمباران شده و هیچ زیرساختی وجود ندارد و نیروهای اسرائیلی در غزه جولان می دهند چرا بعضی ها هنوز توی خواب فکر می کنند تازه رژیم اسرائیل گفته بعد از چند روز باز به حملات ادامه می دهد اینها نشانه چیست ؟ مردم غزه به زندگی فکر نمی کنند با بیش از 20 هزار کشته و ده هزار مجروح بدون امکانات درمانی اینجا باید خدایی قضاوت کرد؟ حالا باز حماس خط و نشان برای اسرائیل بکشد ؟ ایکاش چند سال گذشته با همین غزه بنام فلسطین رای می دادند این همه مردم کشته نمی شدند ؟ چرا نظر مردم غزه را در مورد حماس سوال نمی کنند ؟ چرا باید با گرفتن چنداسیر و چند موشک به سمت اسرائیل که بقول دولت حماس به پیروزی رسیدنداین همه مردم غزه کشته و 2 ماهه کل غزه نابود بشود ؟ مرگ بر جنگ افروزان و نابود باد مسئولی که به فکر مردمان خود نباشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برای اینکه خدا مسلمانان رو امتحان میکنه
      آیا به فریاد برادرانتان رسیدید؟؟؟

  • م . رفیع
    2

    ما مدیران شهرداری عمرا به حرف شهردار برای بازسازی برویم ، عمرا حتی برای بازدید نمیرویم

  • احسان
    11

    در هر صورت به نفع فلسطین و غزه و جبهه مقاومت میباشد

    نظرات شما -
    • 2

      شماها لاف بزنیدمردم بدبختیش تحمل کنند

  • ناشناس
    3

    اگر کل غزه مردمش کشته شوند و کل غزه با خاک یکسان شود باز هم سنگ پاشورها میگویند غزه برنده شد .دیدید مقاومت پیروز شد .رو که نیست .

  • واحد حقگو
    3

    سلام سیاست مداران از سیاست بازی خود دست بردارند اینکه به نفع چه کسی است این آتش بیت به فکر افراد بیگناه غزه باشند که در میانه جنگ کشته میشوند.

  • تیمور
    3

    این جنگ از قدیم بین قوم بنی اسرائیل و قوم لوط یا همون فلسطین بوده صلح برای همه خوبه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      جالب اینجاست که حتی طرفدارای فلسطینیها در ایران و سایر مناطق جهان هم قوم لوط هستند:
      طوسی و ثقتی و باجناقها و سایرین

  • آمر
    5

    امیدوارم آتش بس دایم بشه اگر چه میدونم امید بعیدیه دنیای استکبار متاسفانه زور وثروت دنیا رو در اختیار داره ومثل یه شطرنج باز ماهر با جهان سومیا بازی میکنه و هر بار هم منابع و ثروتهای جهان در آتش جاهلان و جنایتکاران میسوزه .اما اینک آتش بس به نفع کیه من فکر میکنم اگه فشارهای جهانی نبود که داشت موجب تنش دوستان اسراییل با این کشور میشد اسراییل هرگز آتش بس نمیداد

  • 3

    خیلی جالبه ، آنهایی که هدفشان تا دیروز نابودیء اسرائیل بود ، حالا خوشحالند که توسط اسرائیل نابود نشده اند و نیم نفسی می کشند !!!

    نظرات شما -
    • 0

      من امروز فهمیدم این ها پشه ای بیش نیستن
      منظورم فتنه برانگیزانه!!

    • ناشناس
      0

      هنوز نیم‌نفسی از مون میکشند

  • ناشناس
    5

    اینم پیروزی حماس باجنگی که شروع کرد هزاران کشه هزاران خانه خراب شد اسراایل تونلها راپیداکردچالوچوله گروه حماس راپیداکردبازم به جنگ ادامه میدهد حماس بیچاره راکی یاچه کسانی فریب دادن تونل بزند حمله کند ایا عواقبشو نمیدید چقدرمردم بیگناه غزه نابود شداززن کودک پیروجوان

  • ناشناس
    2

    به نفع اسراییله صددرصد

  • ناشناس
    3

    سلام من کاری به جنگ ندارم حتی نظری ندارم حق با کیست فقط این میدونم اگه این انرژی و که رسانه ها گذاشتن و مسئولین تو این مدت همین انرژی رو میزاشتن برای ساختن مملکت خودم بیشتر مشکلات مردم حل میشد

  • اوس اسمال
    0

    پیروز اصلی در این جنگ ،رفیق پوتین بود ومسبب این جنگ هم پوتین وروسیه کمونیست .به قیمت جان هزاران نفر فلسطینی افکار عمومی جهان رو از شکست جنگ با اوکراین منحرف کرد تا بتون نفسی بکشه

  • ناشناس
    0

    بیایید با اسراییل جنگ نرم راه بندازیم . عزیزم اسراییل چرا ناراحت شدی 240 اسیر چیزی نیست . نرم نرم برویم جلو هواسش پرت کنیم . نرمینه یادتون نره . حجاب بانها دستا بالا ای نرمه نرمه ای ....

  • ناشناس
    1

    قطعا" به نفع حماس است وشکست اسرائیل زیراکه پس از عملیات الاقصی که ضربات سختی برپیکر رژیم اشغالگرواردشد اسرائیل تصمیم قاطع گرفت تا به کمک همپیمانانش حماس را نابودکننر و مراکز نظامی آنان را تخریب نمایند وباقوه قهریه اسرا رو تزادکنند !!! ولی به این هدف نرسیدند ولی انتقام شکست خود را از زنان وکودکان گرفتند که این هم فاقدارزش نظامی است ودرنهایت تسلیم خواسته های حماس شدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها