چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حمله اشغالگران به بیمارستان جنین و بازداشت امدادگران/ نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم/ بازداشت 2735 نفر در کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه/ ویدئو

جنگ اسرائیل و حماس وارد چهل و دومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حمله اشغالگران به بیمارستان جنین و بازداشت امدادگران/ نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم/ بازداشت 2735 نفر در کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه/ ویدئو

در چهل و دومین روز از تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه حملات هوایی این رژیم به مناطق مختلف غزه بی وقفه ادامه دارد و مقاومت فلسطین نیز در اقدامی تلافی جویانه شهرک‌های صهیونسیت نشین را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرا می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

رسانه‌های فلسطینی بامداد جمعه گزارش دادند که نیروهای ارتش اشغالگر خواستار تخلیه فوری بیمارستان ابن سینا در شهر جنین شدند و دو امدادگر را دستگیر کردند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، منابع محلی تأکید کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی چند ساعتی است که این بیمارستان را از هر طرف محاصره کرده‌اند و آمبولانس‌ها را در مجاورت آن تفتیش می‌کنند و از طریق بلندگوها خواستار تخلیه بیمارستان شده‌اند.

به گزارش وفا، نیروهای ارتش اشغالگر تعدادی از امدادگران را مجبور کردند دستان خود را بالا ببرند و در محوطه بیمارستان آنها را تفتیش و تعدادی از آنها را دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، دکتر وسام صبیحات، مدیر کل وزارت بهداشت در جنین نیز تأکید کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ابن سینا را محاصره کرده و از رسیدن آمبولانس‌ها و حتی موارد بیمار به آن جلوگیری می‌کنند.

شایان ذکر است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بیش از هفت ساعت است که بیمارستان دولتی جنین را محاصره کرده و از انتقال مجروحان یا بیماران به آن جلوگیری می‌کنند.

دو شهید و تعدادی زخمی در نتیجه حملات پهپادی اشغالگران به اردوگاه جنین

منابع پزشکی به الجزیره گزارش دادند که در نتیجه بمباران اردوگاه جنین در کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند، این در حالی است به گفته خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر بیمارستان ابن سینا در نزدیکی اردوگاه جنین را نیز محاصره کرده‌ و خواستار تخلیه کارکنانش شدند.

نیروهای ارتش اشغالگر از چند جهت به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند، تمامی ورودی‌ها را بستند، آن را از محیط بیرونی جدا، چندین خیابان را با بولدوزر تخریب و هفت شهروند را دستگیر کردند، همچنین زیرساخت‌ها را در چندین نقطه در شهر و اردوگاه تخریب و منفجر کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌ها بامداد امروز میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر در مرکز شهر جنین آغاز شد.

در حالی که هلال احمر فلسطین گزارش داد، دو فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر در شهر جنین مجروح شدند.

به گزارش وفا، تعدادی از شهروندان نیز بر اثر حملات پهپادها و گلوله‌های ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند که در نتیجه به بیمارستان‌های این شهر منتقل شدند.

این سناریو چندین روز است که توسط اشغالگران علیه بیمارستان‌های غزه اجرا شده‌است. اشغالگران با ادعای وجود تونل‌های حماس زیر بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان الشفا اقدام به بمباران بیمارستان و محاصره آن کرده‌اند. بیش از چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس فلسطینی علیه شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه (مجاورت نوار غزه) می‌گذرد که طی آن تعدادی از نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست اسیر شدند.

رژیم صهیونیستی نیز با آغاز عملیات «شمشیرهای آهنین» شروع به بمباران شدید نوار غزه کرده که منجر به شهادت هزاران غیرنظامی، که اکثر آنها کودکان هستند همراه با قطع آب، برق و سوخت و اعمال محدودیت‌های اساسی برای ورود کمک‌های بشردوستانه شده و با دو برابر شدن بحران در این باریکه یک تراژدی واقعی رخ داده‌است.

تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به چند نفر رسید؟

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون ۳۷۲ نظامی این رژیم کشته شدند و به خانواده‌های آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که عملیات در داخل بیمارستان شفا که یک مجتمع درمانی بزرگ است، به طور دقیق و آرام ادامه دارد.

همزمان در جنایت تازه اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جبالیا، یک محله مسکونی کامل بمباران شد و ده‌ها نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

همچنین هواپیما‌های صهیونیستی منزلی را در شهرک قراره در شرق خان یونس بمباران کردند که طی آن دست کم ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه مسئولیت عملیات ایست بازرسی النفق را برعهده گرفت.

در بیانیه صادره از سوی گردان‌های قسام در این خصوص آمده است: گردان‌های قسام مسئولیت عملیات تیراندازی امروز در ایست بازرسی اسرائیلی النفق در نزدیکی بیت لحم را بر عهده گرفت.

بیانیه مذکور در این خصوص اضافه کرد: شماری از مبارزان این گردان‌ها در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه؛ نظامیان اسرائیلی را در ایست بازرسی نفق در نزدیکی بیت لحم مورد حمله قرار داده و شماری از آن‌ها را کشته یا مجروح کردند.

این در حالیست که ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش اعلام کرد که ۸ اسرائیلی از جمله ۶ نیروی امنیتی در عملیات تیراندازی به مقر ایست بازرسی «النفق» متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب قدس اشغالی زخمی شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر افزود که حال یکی از مجروحان وخیم و از او قطع امید شده است.

صهیونیست‌ها مدعی شدند که مجریان این عملیات را به شهادت رسانده اند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که ۳ فلسطینی در مقر ایست بازرسی النفق در حد فاصل قدس اشغالی و بیت لحم به شهادت رسیدند.

این خبر در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مجریان این عملیات ۳ بوده‌اند.

از طرف دیگر، سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود سوخت کلیه ارتباطات با غزه بار دیگر به طور کامل قطع شده است.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد «آنروا» روز پنجشنبه این موضوع را در جریان یک نشست خبری در ژنو اعلام کرد.

«فیلیپ لازارینی» در این کنفرانس خبری پس از اطلاع رسانی شفاهی به کشور‌های عضو سازمان ملل در خصوص شرایط جاری در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت: غزه بار دیگر از قطعی کامل ارتباطات رنج می‌برد و دلیلش هم این است که سوخت وجود ندارد.

این در حالیست که در روز‌های گذشته نیز اینترنت و خطوط تلفن در بخش‌هایی از نوار غزه بار دیگر قطع شد.

منابع خبری از نوار غزه گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی بار دیگر خطوط اینترنت و تلفن در بخش‌هایی از نوار غزه به ویژه در شمال آن را قطع کرده است.

پیش از این، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده بود که تل آویو با قطع راه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در غزه تلاش می‌کند جنایات و فجایع دسته جمعی خود را در این منطقه پنهان کند.

در همین راستا عفو بین الملل نیز خواهان وصل مجدد شبکه‌های اینترنتی در نوار غزه و راه‌های ارتباطی در این منطقه به صورت فوری شد تا گروه‌های امدادرسان بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

سندیکای خبرنگاری فلسطین نیز هشدار داده بود که رژیم صهیونیستی با قطع اینترنت و راه‌های ارتباطی به دنبال ارتکاب کشتار‌های بیشتر در نوار غزه است.

نتانیاهو: هیچ اسیری در بیمارستان الشفا پیدا نکردیم/ جلسه امروز کابینه جنگ درباره تبادل اسیران

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی ادعا کرد: «ما نشانه‌های قوی داشتیم که زندانیان نزد حماس در مجتمع الشفا هستند و این یکی از دلایلی بود که ما را وادار به ورود به بیمارستان کرد.

وی در ادامه ادعاهایش افزود: «اگر آنها آنجا بودند، از آنجا منتقل شده‌اند.»

نتانیاهو به سی‌بی‌اس خاطرنشان کرد که کابینه او «اطلاعاتی درباره زندانیان» دارد، اما از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرد و گفت: «هرچه کمتر صحبت کنم، بهتر است.»

این در حالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ساعت ۲۰:۳۰ امروز (جمعه) با توجه به مذاکرات درباره توافق احتمالی مبادله اسیران تشکیل جلسه می‌دهد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که مذاکرات برای توافق مبادله اسیران در حال پیشرفت است و این قرارداد ممکن است روزهای آینده بسته شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود: حماس در روزهای اخیر موافقت خود را برای آزادی ۸۰ اسیر پس گرفت و اکنون آماده آزادی ۵۰ زندانی است. اسرائیل مخالف بوده و اصرار بر آزادی بین ۵۰ تا ۸۰ زندانی در غزه دارد.

بر اساس برآوردها، حدود ۱۳۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

رژیم صهیونیستی در مذاکرات چندین خط قرمز ارائه کرد، از جمله خواستار جدا نشدن خانواده‌ها و آزادی کودکان به همراه مادرانشان شد. خط قرمز دوم مخالفت با آتش‌بس بدون آزادی اسیران است و نیز تاکید کرده که تعداد افرادی که آزاد می‌شوند بالاتر از خواسته کنونی حماس باشد.

پس از مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای مسن فلسطینی، حماس با آزادی زندانیان مسن مخالفت کرد. اشغالگران همچنین به شدت با آتش‌بس پنج روزه مخالفت کردند در حالیکه حماس خواستار آن شده بود و همین باعث شد حماس تعداد افرادی که قصد آزادی آنها در توافق فعلی را دارد از 80 نفر به 50 نفر کاهش دهد.

یکی دیگر از اختلاف نظرها در این مذاکرات، درخواست حماس مبنی بر این است که رژیم صهیونیستی در روزهای آتش‌بس از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز غزه خودداری کند در این صورت در هر روز آتش‌بس، حماس قصد دارد ده‌ها اسیر را آزاد کند. این در حالی است که اشغالگران با درخواست حماس مبنی بر اجازه آزادی رفت‌وآمد در جریان آتش‌بس میان غزه و جنوب نوار غزه مخالف هستند.

لحظه انفجار بمب در مسیر گشتی رژیم صهیونیستی در غرب جنین/ ویدئو

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش صهیونیستی شب گذشته با ۸۰ خودروی زرهی به اردوگاه جنین در کرانه باختری حمله کرده و آن را محاصره کرده‌اند. تک تیراندازهای صهیونیست نیز در برخی مکان‌ها مستقر شده‌اند.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که جسد دومین گروگان اسرائیلی از ساختمانی در نزدیکی بیمارستان شفا در شهر غزه بیرون آورده شده است.

در بیانیه ارتش آماده است جسد نوآ مارسیانو ۱۹ ساله، سرجوخه ارتش به اسرائیل منتقل شده است. روز پنجشنبه هم جسد «یهودیت ویس» زن ۶۵ ساله اسرائیلی در نزدیکی بیمارستان شفا پیدا شده بود. 

سخنگوی ارتش اسرائیل بدون ارائه جزییات بیشتر اعلام کرد که «ویس» توسط حماس کشته شده است.

طبق گزارش‌ها هنوز مشخص نیست که جسد این دو زن با هم پیدا شده است یا خیر و از شرایط دقیق مرگ آنها اطلاعاتی در دست نیست.

بازداشت 2735 نفر در کرانه باختری از ابتدای جنگ غزه

انجمن اسرای فلسطینی (نهاد غیر دولتی) شامگاه پنج‌شنبه (۲۵ آبان) اعلام کرد که از هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه ۲۷۳۵ نفر در کرانه باختری به دست ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، از ابتدای جنگ غزه، شهرهای کرانه باختری نیز به شکل روزانه شاهد یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاهها و شهرها و روستاهای فلسطینی و بازداشت جوانان است.

طبق آمار انجمن اسرای فلسطینی، در یورش صبح روز گذشته نظامیان اشغالگر، ۸۵ جوان فلسطینی بازداشت شدند.

از سوی دیگر اما ارتش رژیم اسرائیل در صفحه اجتماعی ایکس، با کاهش بیش از هزار نفری آمار بازداشت شدگان، تعداد آن‌ها را ۱۷۵۰ نفر در سراسر کرانه باختری اعلام کرد.

به ادعای ارتش اسرائیل، ۱۰۵۰ نفر از بازداشت شدگان وابسته به حماس هستند و شامگاه چهارشنبه نیز ۳۳ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت شدند که از آن میان ۲۰ نفر عضو حماس بودند.

در این راستا نظامیان اسرائیلی بامداد امروز نیز برای بار چندم در ۴۲ روز گذشته، به اردوگاه جنین در شمال فلسطین اشغالی یورش بردند؛ اشغالگران که با خودروهای زرهی و بولدزر وارد اردوگاه شده بودند، ضمن تخریب خانه‌های ساکنین و خیابان‌ها، حداقل چهار فلسطینی را به شهادت رسانده و تعداد نامشخصی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی در کرانه باختری به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند.

گروه مقاومت «گردان جنین» (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) نیز اعلام کرد که در جریان این یورش، به مقابله با اشغالگران پرداخته است. رسانه‌های فلسطینی نیز تصاویری از انفجار بمب‌های دست ساز در مسیر خودروهای ارتش اسرائیل منتشر کرده‌اند.

شهرداری جنین نیز اعلام کرد که شرایط اردوگاه «فاجعه‌بار» شده و رژیم اشغالگر جنگ تمام عیاری را علیه این اردوگاه آغاز کرده است.

یورش صهیونیست‌ها به تظاهرات مردم الخلیل

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز به تظاهرات حمایت از مردم غزه و مقاومت در الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی حمله‌ور شدند.

۸۰ شهید زیر آوار منزلی در اردوگاه النصیرات

بیش از ۸۰ فلسطینی در زیر آوار منزلی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات بمباران کردند، به شهادت رسیدند.

موافقت «کابینه جنگ» نتانیاهو با ورود ۲ تانکر سوخت به غزه به صورت روزانه

یک مسئول امنیتی صهیونیست گفت:کابینه جنگ با پیشنهاد مشترک ارتش و شاباک و در راستای درخواست آمریکا با ورود دو تانکر گازوئیل به صورت روزانه برای رفع نیازهای سازمان ملل و حمایت از زیرساخت آبرسانی و آب آشامیدنی در نوار غزه موافقت کرد./ ایسنا

ارتش اسرائیل مدعی است که به «متلاشی کردن سیستم نظامی در شمال غزه نزدیک شده است»/ یورونیوز

اشغالگران بیمارستان الشفاء را پادگان نظامی کرده‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین:اشغالگران اسرائیلی، بیمارستان الشفاء را به پادگان نظامی برای عملیات تجاوزکارانه خود تبدیل کرده است.

بیمارستان الشفاء به زندانی بزرگ تبدیل شده و اشغالگران از افراد حاضر در آن به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

درباره وقوع یک فاجعه بزرگ بهداشتی در داخل بیمارستان الشفاء به سبب انباشت زباله‌ها هشدار می‌دهیم./ تسنیم

فوت شمار زیادی از نوزادان در بیمارستان شفا

رئیس بخش سوختگی‌های بیمارستان شفا: به سبب ادامه محاصره بیمارستان، شمار زیادی از نوزادان نارس فوت شدند. نوزادان نارسی هم که زنده مانده‌اند، به سبب این شرایط چندان دوام نخواهند آورد. کودکان به سبب نبود آب شرب سالم دچار التهاب‌های روده‌ای شدید شدند.

وی گفت: وضعیت کلی ناامن است و به سبب نبود برق امکان عمل جراحی وجود ندارد. بیشتر بیماران بخش مراقبت‌های ویژه که نیاز به تنفس مصنوعی داشتند، جان باختند. اشغالگران آزادانه در داخل بیمارستان تردد می‌کنند و این ادعای آن‌ها مبنی بر وجود مقاومت در بیمارستان را رد می‌کند./ تسنیم

حملات راکتی القسام به تل‌آویو

دلیل جان باختن اسیر صهیونیست

گردان‌های قسام اعلام کرد که یک‌اسیر صهیونیست به دلیل وحشت‌زدگی از حملات هوایی که ارتش این رژیم انجام می‌دهد، جان باخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوپرس، گردان‌های عزالدین قسام در بیانیه‌ای  تاکید کرد: در پاسخ به دروغ‌های نتانیاهو و سخنگوی ارتشش مبنی بر وجود اسرای صهیونیست در بیمارستان‌ها اعلام می‌کنیم که تعدادی از آن‌ها را به دلیل اوضاع نامناسب‌شان ‌در راستای حفظ جان آن‌ها به مراکز مراقبت منتقل کردیم تا درمان شوند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که اخیرا یک اسیر صهیونیست به نام «آریه زالمن زدمانوفچ» به شماره ۰۰۱۰۱۸۵۷۹۱ یکی از این موارد بود که بعد از درمان و بهبودی به مکان بازداشتش منتقل شد اما به دلیل وحشتزدگی از حملات مکرر صهیونیست‌ها در نزدیکی مکان بازداشتش جان باخت و ما اسناد ‌ومدارکی منتشر می‌کنیم که این مساله را اثبات می‌کند.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، رئیس جمهور آمریکا و دولت او را مسؤول مستقیم جنایت پاکسازی نژادی که توسط نیروهای اشغالگردر بیمارستان الشفا انجام شده، معرفی کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه در مجتمع پزشکی الشفا رخ می‌دهد، نابودی سیستماتیک همه افراد داخل بیمارستان است که در مقابل چشم جهانیان انجام می‌شود.

در این باره محمد ابوسلمیه، مدیر بیمارستان الشفا در غزه به الجزیره گفت: ما در معرض نابودی هستیم و هر دقیقه تعدادی در بیمارستان شهید می‌شوند. تمام غزه در حال نابودی است و بیماران در خانه‌های خود می‌میرند و این جنایت جنگی است.

رژیم صهیونیستی خواستار تخلیۀ جنوب غزه شد 

اسکای‌نیوز گزارش داده ساکنان مناطق جنوبی غزه می‌گویند اسرائیلی‌ها با پخش‌کردن اعلامیه‌هایی خواستار ترک این مناطق از سوی ساکنان شده‌اند. 

این اعلامیه‌ها بعد از اظهارات وزیر جنگ اسرائیل مبنی بر اینکه عملیات نظامی اسرائیل در نهایت هم مناطق شمالی و هم مناطق جنوبی را در برخواهد گرفت در خان یونس پخش شده‌اند. 

در این اعلامیه آمده: «شما باید برای ایمنی خودتان فوراً محل سکونت خود را ترک کرده و به پناهگاه‌های شناخته‌شده بروید.»

همزمان مشاور نتانیاهو در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز خطاب به غیرنظامیان در خان یونس گفت: «دیدید که چه بر سر شهر غزه آمد. خان یونس هم مرکز فعالیت حماس است.»

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • 🐜
    61

    چله نشینی می‌کنیم ب یاد همه آزادگان جهان اگرگشور بزرگ ایران زمین نفت گازپتروشیمی اورانیوم معادن طلا نقره مس آب سنگین داشت مطمئن باشید می‌فروختم و بزرگترین بیمارستان ها در غزه ساخته می‌شد حیف که ایران زمین هیچ ثروت خدادادی ندارد مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا مرگ بر رژیم صهیونسیتی بیمارکش و بیمارستان ویران کن

    نظرات شما -
    • 0

      بیست سال است در اراک می‌خواهند بیمارستان ولیعصر را بساند

    • ناشناس
      46

      مورچه جان
      داشتن ضمیر انسانی یکی از فضائل اخلاقی است که شما از این فضیلت برخورداری . روحیه حق طلبی شما قابل تقدیره تو این مدت شما از ملت مظلوم فلسطین دفاع کردی .
      حماس توانایی ارتش اسراییل رو خوب میشناسد و می‌دانست در این کارزار شانسی برای پیروزی ندارد منتهی با این حرکت مسئله فلسطین را دوباره در افکار عمومی جهان به جریان انداخت . این جنگ هم مثل سایر جنگها تموم میشه اما فشار افکار عمومی بر دولتها سبب تسریع تشکیل دولت مستقل فلسطین خواهد شد. این موضوعی نیست که به سادگی فراموش بشه.
      کشور عزیزمان ایران از منابع و مخازن بسیاری برخورداره مهمترین اون نیروی انسانی مستعد و فعاله که منابع رو استخراج می‌کنه و ارزش افزوده این منابع در کیفیت سطح زندگی موثره.
      مراکز علمی و اکادمیک ما فعاله اولین ضعف ما مدیریت این منابعه دومی نحوه تعامل با جهان پیرامونه ما او این دو مورد شدیدا ضعف داریم .
      بنده صنعت گرم و به جرات میگم در مقایسه با کشورهای اطراف خیلی جلوتریم .
      کاش واژه مرگ در قاموس ما نبود چهل و پنج سال مرگ بر این و اون چهره کریه از ما به دنیا نشون داده این شعار نه در آیین باستانی ما ایرانیان جایگاهی داره نه حتی در دین خدا.
      خدای سبحان میفرماید
      یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا ۷۰یصلح لکم اعمالکم و یغفر لکم ذنوبکم و من یطع الله و رسوله فقد فاز فوزا عظیما ۷۱
      احزاب

    • ناشناس
      2

      مگر ایران نفت و گاز پتروشیمی ندارد و با فروش اینها
      و با دلارش‌ به غزه کمک نمی‌کند !!!!! حتماً تو ایرانی
      نیستی عرب‌ هستی چون فقط به فکر غزه هستی

    • ناشناس
      2

      هشتاد میلیون جمعیت هم داره شکم این جمعیت رو سیر کردن هنره.....

    • 🐜
      0

      ب ناشناس۱۱.۵۳ از راهنمایی شما ممنونم دیگه از کلمه مرگ استفاده نمی‌کنم که خدا جان ناراحت بشه و ای کاش روزی روزگاری دلارهای نفتی گازوطلا پتروشیمی ومعادن زیرزمینی پتروشیمی بین همه ایرانیان تقسیم بندی شود نقدی ماهیانه

    • التماس تفكر
      0

      خدا شفات بده 😂 وقتى حتى نميدونى كجا دارى زندگى ميكنى و چه گنج هايى كشورت دار البته مقصر نيستى چون نميدونى خوشبختى و سگ دو نزدن برا يه لقمه نون يعنى چى بايدم تعجب كنى از اين كه كشورت كلى منابع دار كاش شما و امثال شما ها كمى مطالعه ميكردين كه اگر عالم و اگاه ميشدين الان ثروت كشورمون تو حزبالله و حماس نبود كه باهاش ادم بكشن و بجاش ميشد شير خشك و غذا برا بچه هامون ميشد خوشبختى براى همه ايرانى ها از تهرانى تا سيستانى يعنى ميشه ديد اون روز رو ؟ خدا ميدونه خود خدا يه روزى يه كارى ميكنه كه چراغى كه تو خانه رواس تو مسجدى حرام هست نباشه

  • ناشناس
    39

    جنوب غزه خط قرمز ما است
    اگه اسرائیل دنبال ورود به جنوب غزه باشه دنیا را بر سرش ویران میکنیم

    نظرات شما -
    • ایران من
      0

      شماها ک مرد میدان نیستید
      اولش از غزه می گفتید...و تا شمال غزه اشغال شد،حالا از جنوب غزه می گویید

    • ناشناس
      10

      ما مرد میدان هستیم
      اگر تاکنون وارد میدان نشدیم به این دلیل بوده که نمیخواستیم آتش جنگ شعله‌ورتر بشه
      ولی صبر ما هم‌ حدی داره
      بهتره اسرائیل صبر ما را آزمایش نکنه
      ما شیریم‌. اسرائیل اگه عاقل باشه با دم شیر بازی نمیکنه

  • ناشناس
    18

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران و حکومت ایران تمام تلاش خود را برای بازسازی غزه خواهند کرد و آنرا بهتر از اولش خواهند ساخت!

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      2

      ناشناس این بولا خرج غزه میکنن بوله مردم نه مال اونا

    • ناشناس
      1

      بزور از بیت المال میگیرن میفرستن برای بازسازی کاری ندارن راضی هستید یا نه

  • ناشناس
    3

    حماس در شرایطی نیست که شرط بگذارد.
    لعنت خدا بر حماس و حامیان آن باشد که این معرکه را راه انداختند

  • اطلاعات
    1

    علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه ایران اقدامات ایران بعد از توقف تهاجم به غزه برای فرایندبعد از جنگ و دوره بازسازی و ثبات سازی ادامه پیدا میکند 🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱 فحش هم بدیم خبر فوری کامنتو نمیزاره آخه شماکشور خودت را به ثبات برسون بعد از این غلط ها بکن خودمان در مشکلات غوطه وریم از ۸میلیون حقوق ۳۵۰۰اجاره میدیم بعد برای غزه خانه میسازید درود بر اسرائیل خدایا خودت کاری نکنی اینها همه را زره زره میکشند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      ذره ذره
      زره به معنای سپر می‌باشد لطفا فارسی را پاس بدارید

  • درود
    10

    درود خدا بر قوم بنی اسراییل 🇮🇱

    نظرات شما -
    • 6

      اسراییل نفسمون است .

    • ناشناس
      21

      خداوند در قرآن ودر آیات متعددی قوم بنی اسرائیل را مورد لعن قرار داده است.کسانی که از این قوم حمایت می‌کنند یا قران را قبول ندارند یا خدارا قبول ندارند ویا حتی اگر هیچیک از اینها را قبول نداشته باشند از ابتدایی ترین آداب انسانیت دورند.

    • ناشناس
      26

      آره بوی باد معده میده خخخخ

    • ناشناس
      20

      حضرت موسی ع قوم بنی‌اسرائیل رو نفرین کرده
      برای همینه که این قوم هرگز رنگ آرامش رو نخواهد دید

  • ناشناس
    65

    اسرائیل توافق میکنه اما بعد از آزادی اسرا زیرتوافقش میزنه مجدد جنایت میکنه ماهیت حرومزاده ها همینه، حماس باید هشیارباشه فریب نخوره

  • ناشناس
    4

    اگر اون ۶ میلیون نفری که در پویش حریفت منم شرکت کرده بودن با پای پیاده به سمت اسراییل رفته بودن تا حالا رسیده بودن اونجا..!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این برادران دنیا پرست شدن فقط برای دیگر آن نقشه می‌کشند الان بقول خودشان دروازه‌ای بهشت بازه این هفت میلیون آماده رفتن باشند

    • ناشناس
      0

      باید دو ماه زودتر میرفتند موکبها موکب میزدند نرفتند بروند موکب بزنند یکی اورشلیم یکی تلاویو یکی در منزل نتایاهو موکبها در ایران تنبل شده اند رییسی باید فعالشون کند یکی این متن را براش بخوند شاید باز هم مشکل داشته باشد .

    • محمودی
      0

      الان تعداد به ۱۰ میلیون رسیده فقط معلوم نیست اینها کجان

    • 2

      منم می خوام بر کمک اسراییل ماهم شمارشگربگذاریم چقدرطرفدارکمک به اسراییل هستیم

  • ناشناس
    1

    غزه باید به زمین کاشت سیب زمینی تبدیل بشه تا حداقل منفعت غذایی برای مردم داشته باشه

  • تاییدی
    1

    فردا قراره حزب الهی ها در میدان انقلاب جمع شوند وبا شعار از اسرائیل انتقام بگیرند

  • سمن و
    32

    گلوله سینیه برادرم را میدره خمپاره جسمشون رو پاره پاره می کنه

    نظرات شما -
    • 0

      چرامعطلی بروکمکشون

  • afshar124
    35

    مظلومی به نام غزه بی دفاع ...
    تبیئین فکر و تعقل و بصریت و فعل انجام دفاع از امنیت نوامیس و دین و مسلمان مظلوم بی دفاع در یک ظرف با لحاظ به
    تشبثات دنیوی بسیار مشکل و کسانیکه از این برزخ عبور نموده در حقیقت به کمال انسانیت و حد اعلی عشق به دین رسیده
    که قطعا توفیق درجه قرب الهی را کسب نموده اند . برزخ غزه فلسطین واقعیت همین مطلب است یعنی جدال و کارزار با
    فتنه شیطان بزرگ ( به گفته امام راحل ره ) آمریکای اختاپوست و صهیونیسم کودک کش با جبهه حق و حقیقت الهی است .
    آنهم برای آنکه دین نباشد و مظلومی هم بنام فلسطین نباشد بلکه هر آنچه هست صهیونیسم نسل کش و سلطه طلبی آمریکا
    در غرب قاره آسیا از بحر تا نهر گسترش یابد .
    ای کاش مسلمانان تمام کشورهای اسلامی این واقعیت را در نظر بگیرند و با اتحاد واحد در لوای سپاه اسلام و با شریعت دین
    حضرت محمد مصطفی ( ص ) علیه این شیطان کثیف و صهیونیسم بین الملل اسرائیل غاصب کودک کش و به دور از نژاد و
    قوم و قبیله قیام و پرچم ظلم و بیداد اسرائیل و آمریکا را سرنگون و از صفحه منطقه آسیای غربی محو و نابود میکردند تا برای
    همیشه ملت مظلوم غزه فلسطین آزاد و رها شود و شاهد این همه خونهای به ناحق ریخته نباشیم .
    ( یا ایها الذین امنوا ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم )

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      سلام
      با نظر شما صد در صد موافقم.
      وقتی اظهارات کاربران رو مطالعه میکنم چند دسته رو به وضوح می‌بینم.
      اول عده ای مزدور که وظیفه تشویش دارند و حقایق رو وارونه جلوه میدن.
      دوم مردمی که شدیدا از وضعیت اقتصادی گله مند هستند و از لج حاکمیت به نفع دشمن کامنت میزارن.
      سوم مومنین که در هر حال از اصول اخلاقی و انسانی عدول نمی‌کنند.
      یادمه بعد از انقلاب آخر گذرنامه ها سه شرط اساسی می‌نوشتند .
      سفر به آفریقای جنوبی به علت نامشروع بودن اپارتاید ممنوع بود .
      در موسم حج بدون اجازه سازمان حج و زیارت اجازه سفر به سعودی داده نمیشد .
      سفر به سرزمینهای اشغالی فلسطین اکیدا ممنوع.

      جمهوری اسلامی همواره بابت موضع گیری اصولی هزینه داده و خواهد داد اما همچنان در برابر ظلم ایستاده و خواهد ایستاد.


    • 3

      خدالعنت کند حماس راکه باعث آغازاین جنگ شد مردم راسپرخودکرده

    • جعفری
      1

      دین از سیاست جداست عده ایی کاسه لیس دین را آلوده سیاست کرده اند برای حفظ قدرت و منافع مادی خود فقط شعار می دهند

    • به جعفری
      3

      دین هرگز از سیاست جدا نبوده و نیست

      جدایی دین از سیاست یک توطئه از جانب صهیونیها و امپریالیستها است

      شهید مدرس:
      سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است

      امام خمینی ره:
      والله اسلام همه‌اش سیاست است

  • ناشناس
    1

    دوستان وسیاستمداران گرامی
    این جنگ را روسیه دوست و عزیز راه انداخته
    چون به شدت مثل ... تو گل گیر کرده بود و شکستش در جنگ اوکراین حتمی بود
    میخواست حامیان اوکراین را در گیر جنگ دیگه ای کنه و از ایران و زیر مجموعه هاش سوءء استفاده کرد و به نتیجه هم رسید
    متاسفانه یکسری آدم بیگناه کشته شدند
    متاسفم برای جهان سوم که بازیچه و مستعمره قدرتهای بزرگ جهان هستند
    متاسفم برای مسئولان برخی کشورهای جهان سوم که منافع ملتشان را فدای سیاستهای غلط خودشان میکنند و از اشتبهات گذشته درس عبرت نمی گیرند

    نظرات شما -
    • 0

      دقیقاً

  • به ۱۰و۴۹
    1

    مگر حماسی مونده که هوشیار هم عمل کنه به هول قوه الهی همش نابود شدند فقط بیل و کلنگ آماده کنید بریم برای بازسازی و کمک به مردم البته از جیب خودشان ها

  • ناشناس
    1

    از آلمان خبر نمیگید که صبر دنیا لبریز شده

  • بشار اسد
    1

    لعنت بر دولت‌های که مروم بی گناه را کشتند و شهرهای روی سر ساکنین تخریب کردن و مردان غیر نظامی تیرباران کردن

  • ناشناس
    3

    خدایانظرلطفی هم به ما بکن وپولی برسان تاماهم ازدست احمقها کوته فکرها خلاص بشیم ومهاجرت کنیم

  • یا صاحب زمان
    4

    پول زیاد واسم برسان یا صاحب زمان جیب خالیه پوز عالیه

  • به ۱۵و۲۰دقیقه
    2

    ندیدبدید هند و چین نزدیک به یک میلیارد وپانصد هزار نفر شکمشان را سیر میکنندبا این همه ثروت خدادادی ایران فقط شکم لبنان سوریه حوثی ها وحماس سیر میشه نمی بینی نصر الله چقدر چاق و چله است من خودم به الله به قرآن یک شکم سیر غذا نخوردم فقط نون خالی یا با تخم مرغ چرا لعنت بر حماس درود بر اسرائیل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      یک میلیارد و چقدر؟ هرچی ریاضی دانه میاد اینجا کامنت میزاره مقصر شماها نیستید که بی سواد تشریف دارید. مقصر اونیه که هر چرت و پرتی رو نشر میده

  • ناشناس
    1

    گوشت سیری چند ؟

  • 4

    چرا افغانیها رو اخراج نمیکنین یعنی ما به اندازه پاکستان هم جرأت و جربزه نداریم ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خروج افغان ها مطالبه ی عمومی است.قوم بی فرهنگ وحشی که اینقدر پررو شدن و فکر کردن صاحب مملکت شدن

  • ناشناس
    5

    کاش اینجا هم جنگ بشه ،حداقل کمکهای جهانی برا ایران بفرستن چن تا کامیون غذا بفرستن مردیم از گشنگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      گوشیتو بفروش یه دست غذای سیر بخور

  • ناشناس
    1

    فقط یکم شرف داشتید فکر اینا می کردید که دیگه راه های زیادی برا دریافت خبر صحیح وجوددارد اگه ابرو داشتید بفکر ریخته نشدنش بودید .

  • 2

    وجالب این که همه دلسوزان فراموش فرمودند که این اتیشا حماس بپا کرد وجلوی جابجایی مردما گرفت از اماکن عمومی سپر ساخت وووو

  • ناشناس
    3

    غزه همین جاست ملتو در یاببین ملت مرد از فقر

  • ناشناس
    10

    اولا رژیم جنایتکار مادر زاد اسرائیل(عزرائیل) روح و روان ادولف هیتلر ژرمن را سفید و اسوده کرده است و گوی جانشینی ان را با فاصله زیاد از دیگر رژیمهای ادمکش تاریخ ربوده است.ثانیا امثال نتانیاهو لال بشوند بهتر است.سوم اینکه نمایندگان ارتشهای جهان(غیر از امریکا) باید با هماهنگی یکدیگردر بیانیه ای مشترک ضد نظامی بودن ارتش اسرائیل را اعلام و ان را به عنوان مایه شرم همه نظامیان جهان رسوا کنند که با این همه تجهیزات بر سر مردمی بی پناه و غیر نظامی ریخته و اموخته هایش از جنایات هیتلر را بر سر انها می اورد.

  • مشدی
    1

    به کامنت گذارانی که به آقای درود حمله کردند الان چکار کنیم بریم ۹میلیون اسرائیلی را بکشیم راحت میشیدآخه چرا فکر میکنید حق با ماست

  • به ناشناس ۱۸و۴۰
    1

    ممنونم

  • ناشناس
    5

    لعنت خدا بر قوم یهود
    لعنت خدا بر بایدن آلزایمری نفرین قرآن بر آنها یی برضد قرا نند
    خدا آنها رسوا خواهد کرد############

  • ایرانی
    0

    عرضه به این کوچکی با جمعیت کم ۲۶ بیمارستان داره با توتلهای پیوسته بهم . هزینه ساختش هم ایران داده در صورتی که خیلی از شهرستانهای ایران نه بیمارستان درستی داره نه دکتر متخصصی .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خودتون اینطور خواستید
      خودتون این طرز زندگی را انتخاب کردید

  • ناشناس
    0

    آقا محمودی عزیز !
    اون 10 میلیون نفر الان تو مخابرات جمهوری اسلامی ایرانن
    ( همراه اول ، ایرانسل و بقیه عرزشیها از خط مردم پیامک میفرستن )
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    0

    خدا روشکر انگلیسی بلد هستم و شبکه های خبری فارسی زبان را نمی بینم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها