خبرفوری بررسی می‌کند

ترور شهید سید رضی به جنگ اسرائیل و ایران می انجامد؟

ایران و رژیم صهیونیستی دائما همدیگر را تهدید کرده و در صدد محدود کردن منافع دیگری هستند اما در لحظه برخورد نهایی، تصمیم به عدم درگیری می‌گیرند و به همین دلیل، جنگ مستقیم بین آنها رخ نمی‌دهد.

ترور شهید سید رضی به جنگ اسرائیل و ایران می انجامد؟

به گزارش خبر فوری، ترور شهید سید رضی موسوی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی (اینجا بخوانید)، باعث التهاب بیش از پیش منطقه شده است.

ایران اعلام کرده که اسرائیل تقاص کار خود را پس خواهد داد و برخی تحلیلگران معتقدند این اقدام رژیم صهیونیستی و پاسخ ایران ممکن است به گسترش جنگ غزه یا رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل بینجامد.

در همین حال، برخی کارشناسان هم بر آن هستند که رژیم صهیونیستی به عمد این اقدام را انجام داده تا ایران را وارد جنگ کند. برای مثال، سردار جعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه گفته است: کاری که صهیونیستها انجام دادند کاری عقلانی و صحیح نبود ولی بنظر می رسد که آنها می‌ خواهند به هرچیزی چنگ بزنند اما هیچ فایده ای برایشان ندارد... آنها می‌خواهند جنگ را گسترش دهند و دوستان اسرائیل هم مدام به ما می ‌گویند خویشتنداری کنید اما چه سودی دارد این خویشتنداری برای صهیونیستها؟

اما آیا به راستی اقدام اخیر رژیم صهیونیستی به جنگ می انجامد؟

التهاب در منطقه/ اقدامات ایران و اسرائیل علیه هم

شکی نیست که بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، ایران و اسرائیل و متحدانشان شروع به اقدام علیه یکدیگر کردند. اگرچه از همان روز نخست مشخص شد که ایران در عملیات طوفان الاقصی نقشی نداشته و مقامات امنیتی و وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا هم بر این مساله تاکید کردند اما تنش ها بین ایران و اسرائیل بیشتر و بیشتر شد.

با ورود ارتش اسرائیل به خاک غزه، جبهه مقاومت از سه جهت شروع به مقابله با اسرائیل کرد. از طرف شمال، حزب الله لبنان با اسرائیل درگیر شد، از سویی دیگر نیروی هوایی و موشکی سوریه شروع به مقابله با رژیم صهیونیستی نمود و از سمت دریای سرخ نیز انصار الله یمن شروع به توقیف کشتی ها و نفتکش های اسرائیلی کردند.

از آن سو، آمریکا با ارسال ناوهای خود به دریای سرخ و خلیج فارس، جبهه مقاومت را تهدید کرد و اعلام کرد در صورت ورود ایران به جنگ، مقابله به مثل خواهد کرد. از آن سو، اسرائیل نیز شروع به بمباران مواضع مقاومت در سوریه کرد، بخشی از سیستم سوخت رسانی ایران را هک کرد و در آخرین حرکت، شهید سید رضی موسوی، از مستشاران باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت را به شهادت رساند.

اینها همه نشان می دهد که اسرائیل و ایران در لبه تیغ حرکت کرده و ممکن است هر لحظه وارد جنگ شوند اما آنچه مانع از ورود دو طرف به جنگ مستقیم می شود چیست؟

چرا ایران و اسرائیل وارد جنگ مستقیم با هم نمی‌شوند؟

 به نظر می رسد هم اسرائیل و هم ایران علاقه ای به جنگ مستقیم ندارند.

الف. بی علاقگی اسرائیل به ورود جنگ با ایران: اسرائیل در حال حاضر درگیر جنگی بزرگ و مستقیم با غزه است. جنگ زمینی رژیم صهیونیستی با غزه حدود 2 ماه طول کشیده و رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته به هدف خود یعنی اشغال کامل غزه و نابودی حماس دست یابد. همانطور که منشه امیر (روزنامه نگار ایرانی – اسرائیلی و سردبیر بخش فارسی وبگاه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی) گفته قدرت حزب الله صد برابر حماس است و طبعا قدرت ایران که حامی حزب الله است چند برابر حزب الله. بنابراین، ورود جنگ مستقیم با ایران عاقلانه نیست.

ضمن اینکه مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بارها گفته اند که فعلا قصد ورود جنگ مستقیم با کشوری غیر از غزه را ندارند و بر آنند که عملیات خود را مرحله به مرحله پیش ببرند و به شدت تلاش دارند که درگیر جنگ اصلی و بزرگ با حزب الله، یمن، عراق یا ایران نشوند چرا که این جنگ می تواند نقشه و برنامه آنها در غزه را به طور کامل از بین ببرد.

ب. بی علاقگی ایران به ورود جنگ مستقیم با اسرائیل: ایران نیز علاقه ای به ورود به جنگ ندارد. پایگاه «بیزینس استاندارد» در یکی از تحلیل های اخیرش تاکید دارد که ایران در ماه های اخیر شروع به کاهش اختلافات هسته ای اش با آژانس و غرب کرده و جنگ مستقیم با اسرائیل می تواند این تنش زدایی را به خطر انداخته و ماجرای هسته ای ایران را به یک بحران بزرگ تبدیل کند. بر اساس تحلیل بیزینس استاندارد، سیاست اخیر ایران کاهش تنش هسته ای و منطقه ای جهت ثبات اقتصادی است و به همین دلیل، ایران ترجیح می دهد تا حد امکان این تنش زدایی را به تنش زایی تبدیل نکند.

نظریه بازی‌ها چه می‌گوید؟

با این حال، شکی نیست که هم اسرائیل و هم ایران قصد تسلیم شدن ندارند. اگرچه هر دو طرف علاقه ای به ورود مستقیم به جنگ ندارند اما دوست هم ندارند که در مقابل فعالیت های طرف مقابل دچار انفعال محض شوند. به همین دلیل، همانطور که مشاهده شد سعی می کنند به طرف مقابل ضربه بزنند و نشان دهند که آماده جنگ هستند اما این ضربه را کنترل شده وارد می کنند تا اوضاع از دستشان خارج نشده و عملیات ضربتیِ ضربدری آنها به جنگی بزرگ تبدیل نگردد.

شاید تمثیلی از «تئوری بازی» بتواند این مساله را تبیین کند. بر اساس این تمثیل، دو عاشق بر سر یک دختر با هم شرط بندی می کنند. آنها سوار خودرو خود شده و با سرعت به سمت هم می آیند. شرط آنها این است که هر کس خود را زودتر کنار کشیده و ماشین را به سمت کنارگذر حرکت دهد، بازنده است. بر اساس تئوری بازی، دو راننده کمی قبل از لحظه برخورد، خودرو خود را کنار کشیده و هیچ وقت با هم برخورد نمی کنند. این تئوری در مورد رابطه ایران و اسرائیل هم قابل صدق است. ایران و رژیم صهیونیستی دائما همدیگر را تهدید کرده و در صدد محدود کردن منافع دیگری هستند اما در لحظه برخورد نهایی، تصمیم به عدم درگیری می گیرند و به همین دلیل، جنگ مستقیم بین آنها رخ نمی دهد.

البته باید توجه داشت همانطور که یک اشتباه یا تصمیم بر ادامه حرکت باعث می شود دو راننده عاشق کنار نکشیده و به یکدیگر برخورد کنند، ایران و اسرائیل نیز بر اساس یک اشتباه یا اصرار می‌توانند به راحتی وارد جنگ شوند. در نتیجه می توان گفت که رابطه ایران و رژیم صهیونیستی همواره در خطر بوده و این دو در لبه تیغ حرکت می کنند و هر چند بعید است وارد جنگ مستقیم با هم شوند، اما خطر جنگ همواره بر روابط آنها سایه افکنده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 73
  • Hamid
    12

    کی جرآت درگیری با اسرائیل داره همش شعار میدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      50

      فعلا اربابت پس شهری به نام غزه بر نیومده!!!
      خخخخخخخ

    • ناشناس
      3

      شما اگه غیرت و شرف داشتین الان وضعیت مردم این نبود شما نه به فکر مردم ایرانید نه غزه همه اینو میدونن حالا فیلم بازی کنید در اخر همه چی مشخصه شما 40 ساله میخواهید اسراییل نابود کنید وسایل مورد نیازم دارید از ترس 1 دونه موشک نزدید اونجا میدین اینور اونور بزنه اخرش میگید ما نبودیم بعد انتقام سخت میخواهید بگیرید؟تنها انتقامی کی داره گرفته میشه از مردم مظلوم ایرانه با سیاست های اشتباه شما که باید با این وضعیت زندگی کنن با اینکه از اول انقلاب مردم پشت جمهوری اسلامی بودن حمایت کردن شما چه حمایتی از مردم کردین یه قیمت ماست رو نمیتونید 3 ماه ثابت نگه دارید اقتدارتون در این حده!

    • 🐜
      3

      جرأت رو جمعه برادران ساندیس خور نشون میدن قرار صدتا پرچم اسرائیل آتش بزنند دودش هوا را آلوده تر کند و یک قوری چای دبش باهاش دم کنن!!!

    • ناشناس
      30

      آمریکا و اسرائیل فعلاً در تله دوستان نیابتی جمهوری اسلامی ایران گیر کرده اند

  • ناشناس
    0

    ده تا دیگه همه بشن ، جنگی نمیشه ، اوژاع خیلی خرابه

    نظرات شما -
    • اسدالله خان
      0

      کدام آدم عاقلی برای کشته شدن یکنفر وارد جنگ خانمان سوز میشه الکی شعار می‌دین انتقام از کی ؟

    • ناشناس
      0

      بله جنگ نمی‌شود مگر اینکه تاریخ مصرف ......
      تمام شده باشد

  • ناشناس
    10

    ملت یهود برنده هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      34

      خدا لعنت کنه صهیونیست رو

  • تاجدار
    60

    مگه اسرائیل هنوز هست؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نه، رضی موسوی هم کشته نشده!!!!!

    • ناشناس
      25

      الان نیست و قبلا هم نبوده.
      اونجایی که روی نقشه میبینید فلسطین هست که اشغال شده

  • ناشناس
    0

    تا وقتی خودکار قرمز هست جنگ چرا ؟

  • ناشناس
    1

    هیچ اتفاق خاصی نمیفته ی نفر کشته شده در جنگ حلوا پخش نمیکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      28

      ایران بطور غیر مستقیم انتقام خواهد گرفت

    • خخخ
      0

      خوب مساله همینه چرا مستقیم انتقام نمی گیره بابا اینقدر اولدورم پولدورم ما بلاخره یه جا دیده بشه دیگه

  • ناشناس
    1

    بجای بروز احساسات در منافع ملی کشور ومردم خرد ورزی واندیشه باید جایگزین نمود. ،ایران هم باید درحدکشورهای اسلامی و عربی در این قضیه به پیش برود نه بیشتر ،یادم میاد زمانی که آمریکا بعد از حمله صدام به کویت به عراق حمله کرد وداشت صدام سرنگون میکرد،عده ای از مسولین وروزنانه های داخلی واگر آشتباه نکنم از جمله کیهان در داخل قصد کمک به صدام داشتن برای جنگیدن با آمریکا ،ودلشتن کشور دودستی بعد از این همه جنایات صدام به پای او میخواستن هزینه کنند ولی همان زمان عده ای مسولین خردمند مانع این کار شدن،بایگانی ومستندات این کارها هست

  • علی
    1

    فعلا اوضاع اقتصادی اینقدر خرابه که نمی کنن روی کمک مردم حساب کنند اگر جنگ بشه فاتحه مع الصلوات

  • م
    1

    مگه برای قبلی ها با اسرائیل و آمریکا جنگیدن که برای این یکی بجنگن؟!؟ فقط جو دارن میدن چهل ساله می‌خوان بجنگند اگه قرار بود جنگی بشه تا حالا شده بود، الآنم یه هواپیمای ایرانی یا یه پایگاه خالی آمریکا رو نهایت بتونن بزنن بیشتر در توانشون نیست

  • ناشناس
    1

    ترور قاسم سلیمانی نتیجه اش چه بود؟
    جنگ با آمریکا!

  • ناشناس
    1

    انتقام سخت فراموش نشده

  • ناشناس
    1

    چهل اندی ساله میگن اسرائیل محو شود حالا که حماس احمق را خر کردند جلو انداختند میگن ما با یهودی دشمنی نداریم حماس این کار را کرده ما گروه نیابتی نداریم مثل ... دروغ میگویند شجاعت وشهامت هیچ فقط شعار

    نظرات شما -
    • ناشناس
      32

      قرار نیست جوگیر بشن و الکی جنگ راه بیاندازند.
      کشور فلسطین اشغال شده ایران باید به اونها کمک کنه تا خودشون کشورشون رو پس بگیرند

    • ناشناس
      11

      احسنت

  • ناشناس
    0

    شک نکنید هیچ جنگی بین ایران و اسرائیل رخ نخواهد داد. اگر غیر از این بود تا حالا بدترین و سنگین ترین بهانه برای جنگ بین دو طرف وجود داشته اما بنوعی هماوردی مسالمت آمیز با هم داشته اند. تنها یک نمونه در عرف بین المللی وقتی کشوری یک مسئول ارشد سیاسی نظامی کشور دیگر مثل وزیر یا ژنرال ارتش را میکشد (بخوانید ترور) بزرگترین بهانه برای رویارویی مستقیم نظامی را به کشور مقابل داده است. بشخصه معتقدم همانقدر که امریکا برای چاپیدن سرمایه و دلارهای نفتی کشورهای عربی به پروژه ایران هراسی نیاز مبرم دارد، همانقدر هم حکومت ایران به پروژه امریکا هراسی برای تداوم سرمایه گذاریهای نظامی و سیاسی و تشکیل جبهه ای تحت عنوان به اصطلاح محور مقاومت و استیلای رسانه ای در داخل ایران نیاز مبرم دارد. یعنی برای امریکا ایران هراسی منفعت مالی و همراهی بین المللی و برای ایران امریکا هراسی منفعت سیاسی و تداوم اجتماعی فرهنگی و همراهی داخلی در بر داشته است. حالا برای اسرائیل همینطور ایران هراسی و تخاصم رسانه ای حمایت مستقیم غرب و پوشش های اقتصادی سیاسی خوبی تدارک می بیند که جنگ آن را از بین خواهد برد. به همین سان در مقابل اسرائیل هراسی برای ایران حکم تجویز هزینه های تسلیح عملیاتی محور مقاومت و نصب ساماه های فکری و فیزیکی کنترل و محدودیت های داخلی و بگیر و ببند رسانه ای را خواهد داشت که جنگ مستقیم مطوئناً همه این آمال را منقطع خواهد کرد.

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      5

      جون خودت روضه نخون کوتاه و مختصر کامنت بزار

  • ناشناس
    0

    خیر مسئولین ما جراتشو ندارن، فقط لب و دهن

  • ناشناس
    0

    همش تهدید و جنگ و ناآرامی چرا ما هم نباید مثل کشورهای دیگر با آرامش و آسایش زندگی کنیم چرا اینجا متولد شدیم؟!!

    نظرات شما -
    • شهروند ثروتمند شهروند فقیر
      0

      برای رأی دادن اینجا متولد شدی

    • ناشناس
      1

      تونستید یه سر به روانپزشک بزنید

  • ایرانی
    1

    مطمئن باشیدکه جنگی نخواهدشد،حتی اگرچهارپنجم فرماندهان نظامی یا کل هیئت دولت را ترور کنه،،،
    چون خوب میدونن اسرائیل کیه.....

  • ایرانی
    1

    ایران جرات رویارویی مستقیم با اسراییل را نداره، عربهای بدبخت فلسطینی و یمنی و لبنانی و عراقی رو جلو انداخته و با پول ما مردم بدبخت !!!!

  • ایرانی
    0

    کسانی که بیت المال را خرج بیگانه کنند هم در این دنیا هم در آخرت روسیاه هستن

  • بهلول
    0

    حكومتى درجنگ مقاومت ميكندكه پشتيبانى مردمش راداشته باشدمثل اسراييل ويتنام درگذشته شمابامردم چه كرديدكه حمايتى نخواهيدديد

  • علیرضاامینی
    0

    اسراییل وامریکا که هیچ غلطی نمیتونه بکنه اما کی میخواد جلوی آرنولد و راکی وایسه

  • علیرضاامینی
    0

    بله این عزیزمون درست میگه یک شبه صدام یزیدکافر شد برادر مسلمان صدام حسین ومیخواستند برند کمک صدام بعثی جنایکار بجنگند اما رفسنجانی جلوش وایساد بعدم چندتا دیگه ازمسئولین باهاش همراه شدند

  • مهراد
    0

    جرات جنگ ندارید فقط هارت و پورت

  • تلمبه
    0

    در جنگ‌ فقط نابودی و فلاکت و توحش و دگر هیچ مگو

  • ناشناس
    0

    جنگ با اسرائیل یعنی جنگ با آمریکا و غرب یعنی پایان رانت و اختلاس و بخور بخور برخی مفت خورها پس خیالتان راحت ایران هرگز وارد جنگ مستقیم با اسرائیل نمی شود

  • ناشناس
    0

    فعلا تهدید از طرف مرز سیستان را انتقام بگیرند بعدش بروند سراغ اسراییل وآمریکا

  • آمر
    2

    برای ورود به یک جنگ دو دلیل میخواهد .کشوری مستقیما به کشور حمله کرده باشد . دوم کشوری غیرمستقیم به منافع استراتژیک کشور حمله کرده باشه و تمام حق با ما باشد.اما برای ادامه جنک یک کشور باید چند قابلیت داشته باشد .اول اکثریت مردم با حکومت همسو باشن دوم اون کشور از نظر نظامی و اقتصادی در وضعیت برتر نسبت به طرف مقابل قرار داشته باشه .ماهم از نظر اقتصادی و هم از نظر افکار عمومی به دلیل بد بازی کردن خود را در موقعیت کیش و مات قرار دادیم.

    نظرات شما -
    • هرس کردن
      16

      تیران کیش ومات نیست...ایران الان افتاده دست منافقین....اگر هرس بشود ..همون ایران هست که هشت سال جنگید ولی یک وجب خاک نداد
      اونهم با دست خالی .اسلحه های کهنه
      آزاد مرد باشید .چون تعصب انسان را کور میکند

    • خطاب به هرس کردن
      0

      8 سال جنگ را جوانان اصیل ایرانی بودند که سر سفره پدرشان نون حلال خورده بودند و ایرانیانی که به رشد و پیشرفت کشورشان برایشان مهم بود انجام داده اند نه ...زاده های دزد و جاسوس . الان کو آن جوانان و کدام ایرانی امیدوار به پیشرفت کشورش هست . هر روز یک ....زاده میاد میگه مملکت مال ماست. آنهایی که ارث پدرشان هست جوابگو باشند

    • اردلان
      0

      به هرس کردن هم مثل خودت چند تا پیدا می کنی مرد باشن برن جنگ با علم اینکه مطمئن باشن بر نمی گردن مطوئن ها نه مطمئن

  • ناشناس
    1

    چه ربطی داره!؟ برای چه تاوان کشته شدن ایشان را مردم ایران و اسراییل بدهند!! ؟؟؟هر کی جنگ میخواهد برود غزه و جنگ کند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      بحث سر مسلمانی است دیگه ...هر کس فریاد کمک خواهی مظلومی رو بشنود و کمک نکند مسلمان نیست

  • ناشناس
    0

    انوقت چرا؟ به جان و مال مردم رحم کنید مردم که گناهی دارند گیر شما افتاده اند الآن دارید در بورس مال مردم را تاراج می کنید زمانی هم در جنگ به جان مردم رحم نکردید

  • ناشناس
    2

    وقتی که روی موشک می نویسی اسرائیل باید محو گردد،،،وقتی که از سپیده دم تا غروب آفتاب فوش میدی به اسرائیل.. وقتی که در طول تاریخ اسرائیل هیچ مضرتی به ایران نرسانده..و نظام ایران به ناحق افتاده به جان اسرائیل و می خواهد از روی زمین محوش کنه..ولی به این سادگی ها نیست..اگر بخواد محوش کنه قطعا از صفحه روزگار محو خواهد شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      واقعا تاسف میخورم که برخی هموطنام اینقدر بیسوادن که میگن تا اسرائیل تا حالا آسیبی به ایران نرسانده! فقط کافیه یه کوچولو تحقیق کنین ببینین اسرائیل از موقعی که به وجود اومده از همون قبل انقلاب تا حالا چه دشمنی هایی با در حق کشور ما کرده

  • علی
    0

    تمام این خبرهای کذب فقط برای گرفتن آمار مردمی است که از نظر اطلاعات آمار طرفدار جنگ ومخالفین را عرض یابی کنند درحال حاضر ایران خود را باهیچ تهدیدی درگیر جنگ نمیکند چون میداند به بهای از دست رفتن نظام وکشور منجر خواهد شد ایران درمنطقه حتی ضعیفتر از طالبان است

  • عادل
    0

    سخنرانی هایشان موجود هست شعار اگر اسراییل دست از پا خطا کنه حیفا را باخاک یکسان میکنیم اسراییل بدبخت به اندازه کافی بهانه داده پس کو بنازم ترس

  • ممرضا
    0

    اسرائیل که جنگ را خیلی وقت هست شروع کرده
    هر کس از ما را کشتنددولتی ها و مسئولین گفتند ما محکوم میکنیم🤣😂😂😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂😂

  • ناشناس
    25

    اگر امام خامنه ای علیه السلام دستور دهند همه مردم ولایت مدار و بسیجی ایران آماده حمله به هر جهتی هستند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واستا که دستور حمله بده خودش 10 بار میاد میگه من نبودم

  • من
    0

    نوچ
    اولا عاقلانه نیست
    دوما ما جگر حمله نداریم
    سوما با این مسولین مردم همین الانشم تو جنگ هستن و بد جوری شکست خوردن از این مسولین انقلابی جنگ دیگه ایی نمی خواییم

  • ناشناس
    1

    برای شادی جوانان شهید شده در مصلی زاهدان و علی الخصوص یاسر شه بخش صلوات

  • ناشناس
    1

    حکومت بهتر از هر کسی از وضع اقتصاد و پشتوانه مردمی خود آگاه هست.پس نه با این حمله و نه با صد حمله دیگه هم وارد جنگ نظامی نخواهد شد.همین الان که جنگی نیست از تامین شیر خشک تا بنزین و برق و گاز مردم و صنایل عاجز هستند،کافیه یه ترقه شلیک بشه،مملکت به 100سال قبل برمیگرده.

  • J
    1

    جنگ بین دو کشور زمانی امکان پذیره که دو کشور مرز مشترک داشته باشند یا یک نیروی لجستیکی بزرگ مثل نیروی دریایی امریکا . که ایران و اسراییل ندارند . از طریق لبنان و سوریه هم نمیشود چون باید از عراق یا عربستان عبور کرد . این اختلاف همینطور ادامه پیدا میکند ( بدون جنگ ) و فقط خوراک تبلیغاتی دوطرف باقی می ماند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از کشور دوست و ارباب پوتین وارد میشوند مگه کاری داره ارباب فعلا از دست نوکرانش شدید عصبانی هست بدون جنگ داره جزایر ایرانی را می بخشه

  • ناشناس
    1

    جنگ اتفاق افتاده ولی اعلام نمی کنید . تا آخرین لحظه صبر کرده اید.ولی به زودی زود آتش دامن همه را خواهد گرفت .

  • ناشناس
    0

    ما ملت جنیفر لوپزیم. ما عاشق جنیفر لوپز هستیم. ما اهل کوفه نیستیم لوپز تنها بماند

  • عابد
    0

    تا اطلاع ثانوی که هماهنگ کنن و چند تا موشک چینی با رنگ پرچم ایران به چند تا چادر خالی و در بیابان های عراق یا یمن یا سوریه شلیک کنن از هرگونه مسافرت با هواپیما و قطار خودداری نمایید بهتر آن است از هرگونه سفری پرهیز شود در صورت ضرورت حتی المکان از اتومبیل های سواری شخصی استفاده نمایید.

  • ناشناس
    0

    فعلا مردم هستند که انتقام سخت پس می‌دهند
    کسی جرات درگیری با اسراییل نداره
    حتی شبها از ترس خواب نمیرند در پناهگاه هستند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      خاک تو سرت همش تو خونت نشستی بیرون بیا شب و روز ترافیکو ببین اونوقت بگو همش تو سنگر هستین

  • کرمی
    0

    ترسوها ایران و غزه را نابود کردند

  • بدبخت
    0

    جنگ نمیشه مالیات اضافه کنید برای راه رفتن حرف زدن هر کسی حرف زیادی زد باید ارزش افزوده بدهد

  • ناشناس
    0

    یک بار در چنین شرایطی فرمودند جنگی نخواهد شد.پس تصمیم از هردو طرف به کنار کشیدن هست ,اما در یک جنگ زرگری شاهدان را در دلهره نگه می دارند.ادمهای یک ارباب معمولا باهم جدی درگیر نمی شوند!

  • ناشناس
    6

    همین دو سه سال پیش ارتش اول جهان رو توی عین الاسد بمبارون کردیم و جیکشون هم در نیومد .اسراییل که فقط نوچه است .نیازی به تقابل مستقیم نیست نیروهای نیابتی مقاومت کارشون رو بلدن

  • فرهاد
    2

    به ناشناس ۱۳،۴۶ اگرشرف غیرت دارین خودت اولین نفر پیش قدم باش ایادل جرات در مقابل توپ و تفنگ دارین یا یک بزدلین که حرف مفت میزنین ساندیسخور

  • ناشناس
    0

    قضاوت با خوانندگان، ببینید چ کسی اهل لاف و شعار هست و چ کسی عملگراس بامقایسه این دو ب راحتی ملوم میشه کت تنه کیه

  • ناشناس
    5

    آمریکا و اسرائیل عین خر تو گل گیر کردن فعلا تو تله حماس و حزب الله هستن

  • ناشناس
    0

    مرگ بر اسرائیل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها