حمله اسرائیل به اطراف زینبیه دمشق و شهادت یکی از مستشاران سپاه/ سپاه در بیانیه ای: بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت/ پیام روسای قوا/ ویدئو

در حمله عصر امروز رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید.

حمله اسرائیل به اطراف زینبیه دمشق و شهادت یکی از مستشاران سپاه/ سپاه در بیانیه ای: بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت/ پیام روسای قوا/ ویدئو

برخی منابع خبری ساعاتی پیش گزارش دادند که صدای چند انفجار از منطقه زینبیه دمشق شنیده شده است که گفته می‌شد رژیم صهیونیستی بار دیگر این منطقه را هدف قرار داده است.

به گزارش فارس، رادیو «شام اف ام» هم خبر داد که انفجار اطراف زینبیه، به خاطر حمله رژیم صهیونیستی به یکی از مزارع بوده است که اطلاعات اولیه، حاکی از زخمی شدن چند نفر و خسارات مادی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

گروه‌های مقاومت طی هفته‌های اخیر در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از چند جبهه صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

حزب‌الله لبنان نیز طی هفته‌های اخیر، بارها مواضع صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و تلفات و خسارت‌های زیادی به صهیونیست‌ها وارد آورده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اواخر آذر ماه گذشته هم از حمله توپخانه‌ای به اهدافی در جنوب سوریه خبر داد. صهیونیست‌ها مدعی شدند که مواضع ارتش سوریه که از آنجا به شمال فلسطین اشغالی موشک شلیک‌شده بود را گلوله‌باران کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این خبر داده بودند که چند موشک از سوریه به سوی مناطق جولان اشغالی شلیک شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که چند موشک از خاک سوریه به سوی بلندی‌های جولان شلیک شده که این موشک‌ها در مناطق باز فرود آمده‌اند.

شهادت یکی از مستشاران سپاه در زینبیه دمشق

به گزارش ایرنا، در حمله  عصر امروز رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید.

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

photo_2023-12-25_18-44-36

 

تصویری از شهید سیدرضی موسوی (سمت راست تصویر) در  کنار شهید سیدمحمد حجازی (سمت چپ تصویر)/ جماران

بیشتر بخوانید: دوستی دیرینه فرمانده سپاه که امروز در سوریه شهید شد با سردار سلیمانی/ ویدئو

 

روابط‌عمومی کل سپاه ضمن تأیید شهادت سردار «سید رضی موسوی»: وی مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود

متن اطلاعیه بدین شرح است:

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی به دمشق «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تأکید می‌شود بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

اطلاعات بیشتر متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

جزئیات شهادت سید رضی موسوی از زبان سفیر ایران در سوریه/ منزل شهید سید رضی بوسیله سه موشک رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت

حسین اکبری سفیر کشورمان در سوریه در گفت‌وگو با مهر: امروز ساعت ۲ ایشان در سفارت بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر به محل اقامت و منزلشان در محله زینبیه رفتند‌. 

منزل ایشان ظاهرا با سه موشک رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب می‌شود پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تامین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

سفیر ایران در سوریه در پایان به فعالیت مستشاری شهید سید رضی در سوریه اشاره کرد.

اورشلیم‌ پست به نقل از مقام‌های اسرائیلی: اسرائیل انتظار پاسخ از جبهه شمالی را به کشته شدن سردار سپاه پاسداران ایران دارد.

رئیس‌جمهور در پیامی شهادت سردار سید رضی موسوی را تسلیت گفت/اسرائیل قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد

شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق را به ملت ایران و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم.

این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت.

بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

برنامه مربوط به شهید سید رضی موسوی که از شبکه ۱۴ اسرائیل در ۴ جولای ۲۰۲۲ پخش شده

متن خبر:سیدرضی رابط ایران در سوریه، مدیر دفتر رابط بین دمشق و تهران است.

او به عنوان مغز متفکر، جابجایی تجهیزات به انبارهای مهمات در سوریه یا به حزب الله لبنان را در منطقه دمشق انجام می دهد.

کسانی که انتقال سلاح به سوریه و لبنان را برنامه ریزی میکنند واحد ۱۰۹ سپاه پاسداران است، مغز متفکری که برای اسرائیل بسیار تهدید کننده است.

واکنش میثم مطیعی به شهادت سردار سیدرضی موسوی

مطیعی:اگر ‎سیدرضی شهید نمیشد جای تعجب داشت!آنهایی که سالیان اخیر با تحولات جبهه مقاومت مرتبط بودند، خوب می‌دانند که «فقط اسم سید رضی» در منطقه چه کارها که نمی‌کرد! چه رسد به خودش!

photo_2023-12-25_20-36-06

photo_2023-12-25_21-01-24

 تصویری از شهید مدافع حرم «سیدرضی موسوی» در پشت سر سردار حاج اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، در یکی از مراکز خدمات‌رسانی ایران در حلب سوریه

صهیونیست‌ها ۲ بار به شهید سیدرضی سوءقصد کرده بودند

رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت گفت:صهیونیست‌ها پیشتر ۲ بار به شهید سیدرضی موسوی سوءقصد کرده بودند. سید رضی آرزو می‌کرد در ایام شهادت حاج قاسم به شهادت برسد.

قالیباف شهادت سردار سید رضی موسوی را تسلیت گفت

بسم الله الرحمن الرحیم 

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ  فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بار دیگر یکی از فرزندان ایران و یاران خدوم ملت، فرمانده دلاور و سردار سرافراز مدافع حرم سید رضی موسوی به کاروان شهیدان پیوست.

سردار رشید و فرمانده ارشد سپاه، شهید سیدرضی موسوی، مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه و از همرزمان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بودند که در سال‌های طولانی‌ و عرصه‌های راهبردی، در دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و حریم اهل‌بیت‌(علیهم‌السلام) مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشتند.

این شهید والامقام به‌عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در حمله موشکی جنایتکارانه مزدوران صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید و بی‌تردید رژیم‌ سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد. 

ضمن عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و خانواده بزرگوار ایشان، امیدوارم روح بلند شهید سید رضی موسوی در جوار ارواح طیبه شهدا قرین الطاف الهی قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف 

رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

پیام رئیس قوه قضاییه در پی شهادت سردار سیدرضی موسوی

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خبر شهادت «سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی» از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به دست صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار موجب تألم شد.

وی که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود در جبهه نبرد با تکفیری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، مجاهدت‌ها و رشادت‌ها کرد و در آخر پاداش این عمل صالح با رزق شهادت به او عطاء شد و این شهید والامقام به هم‌رزمان شهیدش پیوست و بدون‌تردید بهشت، روزىِ نیکوى الهى و ارزانى شده از جانب خدا به شهداست؛ خداوند مقام شهیدان ما بالاخص سردار سیدرضی را متعالی و آنها را با شهدای کربلا محشور گرداند.

اینجانب شهادت این سردار والامقام را به ولی‌امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و نهاد مقدس سپاه پاسداران و هم‌رزمان و خانواده معظم شهید تبریک و تسلیت گفته و برای آنان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه باریتعالی مسئلت دارم.

واکنش حزب‌الله به ترور شهید سیدرضی موسوی

حزب‌الله لبنان:ترور سردار سرتیپ سیدرضی موسوی حمله آشکار و تجاوز به مرزها توسط دشمن صهیونیستی است.موسوی دهه‌ها برای حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان تلاش کرد و از همراهان سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

این خبر بروزرسانی شده است.

تصاویری از محل حمله موشکی و شهادت سید رضی موسوی را ببینید:

حجم ویدیو: 694.10K | مدت زمان ویدیو: 00:00:07 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 67
  • دکتر لکتر
    86

    ای بابا مرز سو ریه رو باز کنید شر او ازراعیل ادمخوارو بکنیم هر جارو دلشون بخواد بمباران میکنه

    نظرات شما -
    • امیر ب دکتر لکتر
      9

      چای دبش بنوش دکتر مزدور

    • فدایی رهبر
      58

      اگر کسی هست میتونه کمک کنه من اعزام بشم سوریه لطفا کمک کنه حاضرم هرچقدر لازمه اموزش ببینم ، خدمت هم رفتم

    • ناشناس
      3

      خخخخخخ
      انتقام سخت همیشگی ؟؟؟؟؟ !!!

    • ناشناس
      1

      اگه بخوای بری ، میری . اینجا شعار نده ، عمل کن ، برو به اعرابی که در جنگ ایران و عراق طرفدار صدام بودند و ایرانی ها رو می کشتند ، کمک کن . اینجا شعار نده ، برررررررروووووو

  • چای دبش
    87

    شربت شهادت افتخار ما است

    نظرات شما -
    • رابی
      7

      البته این شربت نبود ساندیس بود😅🤣😁

    • ناشناس
      4

      نوش جانتان

    • ناشناس
      1

      خدا بهت عقل بده

    • ناشناس
      1

      چای شهادت دبش بنوششش

    • ناشناس
      0

      شیاف وحدت برای شما که پشت جبهه ای بهتره

  • ناشناس
    27

    چرا دست رو دست گذاشتید چرا انتقام نمیگیرید

  • ناشناس
    4

    خدا به هواپیماها رحم کنه بازم انتقام

  • ناشناس
    5

    نقطه ای میزنه نامرد

  • علی
    4

    فقط حرف میزنید اگه راست میگید عمل کنید

  • ناشناس
    35

    فقط خط قرمز و رجز خوانی نتیجه اش شهادت دسته گلهاست

  • ناشناس
    4

    تاوانش رو اول مردم ما خواهند پرداخت نه کس دیگر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      انتقام هلاکتش رو از مردم میگیرن مثل ۷۵۲

  • چای دبش و بش
    5

    بابا من می‌خوام برم غزه شهید بشم کی شربت شهادت به من میدید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بیا خونه ما خودم بهت شربت ناب سکنجبیل میدم حال کنی.نیازی نیست بری وسط جنگ!

  • ناشناس
    4

    به آرزویش رسید و من هم همین طور.

  • ناشناس
    22

    دریغ ازدریغا ،دریغ اردریغ

  • ناشناس
    7

    انشالله همه هم قطاران و هم سنگران ایشان هم شهادت نصیبشان بشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      انشالله
      انشالله
      واقعا حقشان است.
      خدا زودتر حقشان را بدهد.

  • ناشناس
    4

    "اورشلیم‌ پست به نقل از مقام‌های اسرائیلی: اسرائیل انتظار پاسخ از جبهه شمالی را به کشته شدن سردار سپاه پاسداران ایران دارد."

    اما مطمئن است که ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند.

  • ناشناس
    3

    شربت شهادت، ساندیس و چای دبش
    سه نوشیدنی بهشتی هستند که در جوی های بهشت در جریان اند.
    لطفا با خوتان لیوان بیاورید، وگرنه برای نوشیدن باید خطر بعضی از عزیزان قاری قرآن و متولیان فرهنگ را بپذیرید.

  • ناشناس
    42

    خدایشان بیامرزد

  • علیرضاامینی
    32

    دولت باید انتقام خون این شهدا را بگیرد البته نه مثل انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی که از قبل به مقامات امریکایی خبر دادند پایگاه عین السعد را قرار است باموشک بزنیم بلکه تلافی نو وکهنه رابر سر اشغالگرمتجاوز صهیونیست دربیاوریم طوریکه امریکا حساب کار دستش بیاید

  • سید رضی
    43

    خداوند بیامرزه

  • مهدی
    79

    اسراییل بازی رو باخته میخاد درسش کنه هرچی بیشتر همش بزنی بیشتر بوش درمیاد بنیامین

    نظرات شما -
    • خخخ
      1

      متنتو خوندم یاد قماربازه افتادم که باخته بود

  • دکتر لکتر
    72

    یکی اینجوری با اتخار شهید میشه
    یکی اختلاس میکنه مثل دبش
    تفاپت و نمیشه درک کرد
    بقران رضایت 100درصد دارم سپاه کل کشورو دست بگیره

    نظرات شما -
    • کلاریس به دکتر لکتر
      4

      بشین بینیم با. حوصله نداریم
      تام هریس اگر میدونستم نام شخصیت داستانشو میدزدی اصلا سکوت بره ها رو نمی‌نوشت. اسکل

    • ناشناس
      7

      اول برو سواد و دیکته ات را درست کن ....!!!
      ساندیس خور....

  • ناشناس
    9

    باید جنیفر لوپز را واسطه کنیم تا آتش جنک را بخواباند.چون تمام مردم جهان پیرو این زن بزرگوار هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      من قول شرف میدهم که اگه روزی جنیفر لوپز این نماد انسانیت به ایران سفر کند بزرگترین استقبال تاریخ ایران به خاطر این بانوی بزرگوار توسط ملت شریف ایران از ایشان انجام میشود.

    • ناشناس
      0

      روح منی جنیفر بت شکنی جنیفر. ما اهل کوفه نیستیم جنیفر تنها بماند

  • ناشناس
    52

    روح مطهرشون شاد
    ان شاءالله ما رو هم دعا کنند
    انتقام سخخخخخخخخخخت

  • ایرانی آباد و آزاد
    9

    یاد انتقام سخت ترور قاسم سلیمانی افتادم !!!!!
    اکثریت مردم موافق حضور نظامی و دخالت ایران در خارج از وطن نیستند این را بفهمید لطفا ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اکثریت مردم موافق خیلی چیزها نیستند
      مگه موافقت اکثریت مردم شرطه؟

  • ناشناس
    2

    از بهشت که تو ایران برا خودش ساخته بود رفت به ...

  • ناشناس
    4

    ایشون هم مثل حماس که مردم و اماکن غیر نظامی را سپر خودشون کردند ، مقدسات خودشون یعنی حرم حضرت زینب را سپر خودشون کرده بودند و در آنجا سنگر گرفته بودند !

  • ناشناس
    34

    خدابیامرزه روحش شاد
    از مرگ هم وطنم یا مرگ هیچ کس دیگه ای خوشحال نمیشم

  • ایمان
    1

    نیرو داشتن در کشورهای دیگه هزینه خیلی زیادی داره..میشه منابع این هزینه ها شفاف سازی بشه

  • احمد
    16

    باید هر چه زودتر انتقام این شهید و بقيه شهدای مقاومت از دشمن صهیونیستی گرفت والا هر دفعه یک سرداری از دست می دهیم الان وقت مناسب برای جواب دادن

  • ممدقلی
    9

    مثل انتقام سخت حاج قاسم از قبل با اسرائیل هماهنگ میکنه چندتا پایگاه خالی میزنن
    ای بابا درست و حسابی بزنین نترسین ما مردم پشتتونیم

  • ناشناس
    40

    روحش شادبه خانواده این شهیدبزرگوارتسلیت عرض میکنم

  • ایثارگر
    4

    شهید وطن افتخار میهن گل پرپر لاله زار میهن

  • ناشناس
    4

    انتقام سخت!!!
    تاوان سخت!!!
    بیخیال بابا اینکاره نیستید
    کجایی حاج قاسم که به اینا یاد بدی انتقام چه از نوع سختش چه از نوع آسونش توکل و جیگر میخواد

  • ناشناس
    1

    در جواب فدایی رهبر!؟ بجای اعزام به سوریه چندتا از همکاران خودت رو که الکی عاشق شهادت هستید جمع کن و با اختلاسگر ها و مفسد ان ایران بجنگید که واجب تر از جنگ در سوریه و غیره است

  • ناشناس
    4

    ماملت شهادتیم......

  • ناشناس
    1

    مگه آسمان سوریه تحت پوشش نظامی روسیه نیست پس چطور اسرائیل راحت میاد میزنه و میره و یک تیر ضدهوایی هم شلیک نمیشه!

  • عدلی
    2

    حکومتی که ملتش را از دست داد باید منتظر از این بدتر باشد

  • ناشناس
    1

    پاسخی سخت مثل حمله با موشک کاغذی به پادگان خالی از آمریکائیها در عراق و تخریب یک خودکار آبی نگهبان دژبانی

  • عادل
    1

    مسخره بازی اش اینجاست که ۴۰ ساله ایران میگه انتقام سخت در راه هست اسراییل هم روز به روز بیشتر میزنه

  • امین
    1

    فعلا بلیط های پروازتون کنسل کنید تا ببنیم چی میشه

  • علی @@@
    1

    یکی بیاد بگه دستاورد این افراد از این همه هزینه و حضور در سوریه چی بوده در مشارکت ساختش هم روسیه ایران رو راه نداده و تمام منافع بعد از جنگ برای روسها شد و ایران هزینه و نیوری نگه داشتن اسد جنایت کار رو میلیاردی پرداخت کرد که چه بشود .الان که بهانه داعش وجود ندارد انجا چه میکنند

  • هیتلر
    1

    میخوان زمین خالی شخم بزنن

  • ناشناس
    1

    شکر انشالله ادامه دار باشد

  • ناشناس
    8

    لعنت بر اسرائیل و نتانیاهو، ایران تعهد داد که هیچ اقدامی علیه اسرائیل در جنگ غزه نکند و ده ها بار دولتمردان ما قسم خوردن که جنگ بما ربطی نداره ولی متاسفانه اسرائیل خلف وعد کرد و ما را زد ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ایول😁😁😁

  • ناشناس
    1

    برادران کفن پوش و طرفداران انتقام فورا به خط مقدم جبهه علیه اسرائیل بروند تا به مقام رفیع شهادت نائل شوند درنگ نکنید

  • ناشناس
    0

    لطفاً زود باشید دست رو دست هم نداریم فقط انتقام سخت این حماس مماس و جنبش منبش را ول کنید فقط با رگ ایرانی توسط ایران باید انتقام بگیریم یا یایایاعللللللییییییییییی

  • ناشناس
    7

    آفرین بر تمام مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمام دکتر سید سرداران

  • arad
    4

    چرا دولتمردان عرضه گرفتن خون شهیدانمان را ندارند هر رزو یکی از عزیزانمان را ازدست میدهیم و در مجلس آقایان شعار انتقام انتقام سر میدهند به راحتی دارن ترور میکنند و ما فقط نظاره گر شدیم

  • ناشناس
    3

    سلام مطمعن باشید اونهایی که صادقانه کار میکنن و شهید میشن جاشون هم تو این دنیا و هم اون دنیا بهشت اونی که از قدیم بوده حروم خورن خودشون و بچه هاشون عذاب شو میکشن حروم خوری تو این دنیا به بدترین عذاب ها دچار میشه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    اینها فقط بلدند ثروت و منابع مردم ایران را در سوریه و حلب و لبنان و غزه و یمن و عراق و....... به هدر دهند ... لعنت بر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها