ناآرامی در گرجستان؛ تصاویری از تلاش معترضان برای ورود به پارلمان گرجستان

فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده تلاش معترضان در گرجستان برای شکستن درب ورودی ساختمان پارلمان و ورود به آن را نشان می‌دهد.

ناآرامی در گرجستان؛ تصاویری از تلاش معترضان برای ورود به پارلمان گرجستان

معترضان در مرکز تفلیس، پایتخت گرجستان ساختمان پارلمان این کشور را احاطه و تلاش کردند با شکستن درب وارد ساختمان شوند.

تظاهرات‌های روز پنجشنبه دومین روز اعتراضات مردمی علیه پیش‌نویس قانونی است که منتقدان می‌گویند باعث محدود شدن آزادی‌های مدنی و مطبوعات می‌شوند.

پلیس روز گذشته از ماشین‌های آب‌پاش و اسپری فلفل برای برخورد با معترضانی که با مأموران درگیر شدند استفاده کرد. دولت گرجستان اعلام کرد ۵۰ مأمور زخمی شدند و تجهیزات آنها تخریب شد.

حدود ۶۶ نفر تا کنون در این اعتراض‌ها دستگیر شده‌اند. یکی از دستگیرشدگان، رهبر مخالفان دولت است که برخی گزارش‌ها می‌گویند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

وبگاه شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داده تصاویری از زمین خوردن و سرفه کردن معترضان منتشر شده است. این تصاویر همچنین گروهی از معترضان را در حال تکان دادن پرچم اتحادیه اروپا و گرجستان نشان می‌دهد.

پیش‌نویس این طرح خواستار آن است که سازمان‌های رسانه‌ای و غیردولتی که بیشتر از ۲۰ درصد از بودجه‌شان را از خارج از کشور تأمین می‌کنند خودشان را به عنوان «کارگزاران خارجی» معرفی کنند. در صورت امتناع از انجام این کار، این رسانه‌ها و سازمان‌ها با جریمه‌های سنگین و زندان روبرو خواهند شد.

مخالفان دولت می‌گویند این قانون کشور را به سمت استبداد سوق می‌دهد و شانس گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا را کاهش می‌دهد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر گرجستان را جزو کشورهای نامزد برای عضویت در این بلوک در نظر گرفته است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده که این قانون با ارزش‌ها و معیارهای اتحادیه اروپا مغایرت دارد و سازگار نیست.

حجم ویدیو: 594.68K | مدت زمان ویدیو: 00:00:09 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها