اعتراض خانواده شطرنج‌بازان به پرداخت هزینه‌های هنگفت/ ۱۳۰ میلیون برای سفر دونفره به گرجستان؟!

ولی یکی از شطرنج‌بازان رده‌های سنی نسبت به دریافت هزینه‌های هنگفت از سوی فدراسیون برای اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی اعتراض کرد.

اعتراض خانواده شطرنج‌بازان به پرداخت هزینه‌های هنگفت/ ۱۳۰ میلیون برای سفر دونفره به گرجستان؟!

ولی یکی از شطرنج‌بازان در خصوص هزینه‌های هنگفتی که فدراسیون برای هر اعزام از خانواده‌ها می‌گیرد، ادعا کرد: زمان اعزام به مسابقات جهانی در باتومی گرجستان خانواده‌ها حساب کردند که اگر دو نفر با هزینه خودشان به یک هتل خوب بروند و برگردند برای دو نفر ۴۰ میلیون تومان می‌شد ولی فدراسیون از خانواده‌های حدود ۱۳ یا ۱۴ بازیکن ۱۳۰ یا ۱۴۰ میلیون تومان گرفت.

او به دریافت این مبالغ هنگفت در دو قالب دلاری و ریالی اشاره کرد و مدعی شد: این مبلغ را فدراسیون به دو صورت از خانواده ها گرفت. در یکی از مسابقات حدود ۹۰ میلیون به حساب ریختیم و ۱۲۰۰ دلار هم در فرودگاه به سرپرست دادیم. البته اعلام شد این مبلغ علی‌الحساب است ولی بعد از گذشت چند ماه هیچ مبلغی به ما برگردانده نشد. فقط مسابقه آخر مبلغی را برگرداندند که البته متوجه شدیم این مبلغ برای یک نفر است و باید همان حدود دیگر هم به ما برگردانده شود. این پول برای هزینه بلیت هواپیمای گرجستان بود که ظاهرا برای هر نفر ۱۰ میلیون بوده اما از خانواده‌ها برای دو نفر ۴۵ میلیون گرفتند. البته می‌دانید که هزینه بلیت برای بچه زیر ۱۲ سال تقریبا نیم بهاست اما فدراسیون در همه اعزام‌ها از بچه‌ها هم پول کامل گرفته است.

ولی این شطرنج‌باز در پاسخ به این سوال که چرا هیچ اعتراضی نکردید؟ گفت: این بچه‌ها کم اعزام می‌شوند، مسابقات هم جهانی بود ما هم پول را دادیم ولی نرفتیم بپرسیم چرا این همه پول گرفتید. تا اینکه هفته قبل برای اعزام فرزندم به یک کشور اروپایی اقدام کردم جالب بود که چطور بلیت گرجستان را ۴۸ میلیون گرفتند اما بلیت این کشور اروپایی ۱۸ میلیون بود. برای سریلانکا هم ۴۰ میلیون گرفتند.

وی گفت: در یکی از مسابقاتی که رفتیم مربی تیم ملی به ما گفت به ایران برگردیم به فدراسیون می‌رود و از حق ما دفاع می‌کند تا ریال به ریالی که در همه مسابقات اضافه پرداخت شده را به ما برگردانند که البته تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

او در خصوص اینکه چرا خود خانواده‌ها شخصا پیگیر این موضوع نشدند؟ گفت: حقیقتا برخی از خانواده‌ها شهرستانی هستند و بعد از مسابقات به شهرهای خود بازگشتند. یک نفر دست تنها نمی‌شود برود حرفی بزند تهش می‌گفتند به صلاح خودت آمدی!

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود بودجه ۴.۵ میلیارد تومانی که فدراسیون از وزارت گرفته آیا کل اعزام‌های رده سنی با خانواده‌هاست؟ گفت: بله همه هزینه‌ها با خانواده‌هاست. البته نفراتی که قهرمان کشور بودند در مسابقات گرجستان ۱۰۰۰ دلار تخفیف گرفتند. البته آن هم مشخص شد که هتلی که در آن اقامت داشتیم رایگان بوده است و تخفیف حساب نمی‌شود.  همه هزینه‌ها هتل، حمل و نقل و خورد و خوراک در همه مسابقات با خانواده ها بوده است. فدراسیون هزینه بازیکن قهرمان در مسابقات آسیایی را حتی پرواز را پرداخت کرد. ولی کسانی که آزاد رفتند همه را از جیب هزینه کردند.

او در پایان گفت: در واقع هنوز خانواده‌ها نمی‌دانند که افتخارآفرینی مدال‌هایی که در مسابقات جهانی و آسیایی با هزینه شخصی به دست آمده را باید به حساب فدراسیون نوشت یا به حساب خانواده‌هایی که با هزینه شخصی برای  شطرنج مملکت زحمت کشیده‌اند؟ 

گفتنیست، هم‌چنین شادی پریدر، نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج با انتشار استوری‌هایی به مبالغ گرفته شده از خانواده‌های شطرنج‌بازان نونهال و نوجوانان اعتراض کرده و مبالغ هزینه‌ها را کمتر از مبلغ دریافتی از خانواده‌ها عنوان کرده است.

حال باید دید واکنش رئیس و بازرس فدراسیون شطرنج و همچنین بازرسی و نهادهای نظارتی وزارت ورزش به این موضوعات مطرح شده از سوی خانواده ها و نایب رئیس بانوان فدراسیون چیست.

1

استوری های شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون

2

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اینجا ایران است جایی که دولت و نظامش به مردم به چشم عابر برای برای رفع احتیاجات مالی نگاه می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها