بحران پیرامون دیپلماسی/ گزارش آژانس آخرین امیدها را از بین برد/ به عصر قطعنامه و تحریم باز می گردیم؟

ایران همزمان وارد دو تنش خارجی خواهد شد: تنش اول مربوط به رژیم صهیونیستی و مقابله با آن است و تنش دوم هم به سازمان ملل مربوط می شود؛ تیم دیپلماتیک ایران باید تلاش کند که مانع از صدور قطعنامه علیه ایران شود.

بحران پیرامون دیپلماسی/ گزارش آژانس آخرین امیدها را از بین برد/ به عصر قطعنامه و تحریم باز می گردیم؟

به گزارش خبر فوری، انتشار گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران وضعیت مذاکرات هسته ای را پیچیده کرده است. براساس گزارش‌های منتشر شده از محتوای جدیدترین گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی در رسانه‌های بین‌المللی، این نهاد  اعلام کرده‌ که اورانیوم غنی‌‌شده ایران به 18برابر حد مجاز در برجام رسیده ‌است. در این گزارش همچنین تصریح شده که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سؤال‌های آژانس درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در ایران طی 3سال گذشته ناکام بوده‌ است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین عنوان شده‌‌ است که «ایران در حال ‌حاضر   43.1کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده تا 60درصد دارد که تقریبا افزایشی 10کیلوگرمی داشته و مقدار اندکی از آن نیز به اورانیوم فلزی تبدیل شده ‌است.»

آژانس همچنین ضمن طرح ادعاهای تکراری ضد‌ایرانی، در گزارش خود مدعی شده ‌است که «تهران درباره مشاهده ذرات اورانیوم در 3 سایت اعلام نشده خود، توضیح‌های موثقی به این آژانس ارائه نکرده و مسائل پادمانی مربوط به این 3 مکان همچنان باقی مانده است.»

این گزارش در حالی منتشر شده که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که ایران اسنادی محرمانه را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «ربوده» و از آن‌ها برای «دور زدن» تحقیقات این نهاد بین‌المللی بر روی برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرده است!

شبکه آی 24 رژیم صهیونیستی در گزارشی در این باره نوشت، بنت با قرار دادن یک آدرس اینترنتی گوگل درایو در متن پیام توییتری اش مدعی شده اسناد موجود در این آدرس اتهامات علیه ایران مبنی بر جاسوسی آن از آژانس را برای «دور زدن تحقیقات هسته‌ای» اثبات می‌کند.

این اتفاقات نشان می دهد شرایط دیپلماتیک در حال سخت تر شدن است. ایران اسرائیل را به دروغ گویی متهم کرده و وزیر امور خارجه ایران هم گزارش آژانس را تحت تاثیر فشار اسرائیل دانسته است. در روزها و ماه های آتی احتمالا ایران همزمان وارد دو تنش خارجی می شود: تنش اول مربوط به رژیم صهیونیستی و مقابله با آن است و تنش دوم هم به سازمان ملل مربوط می شود؛ تیم دیپلماتیک ایران باید تلاش کند که مانع از صدور قطعنامه علیه ایران و به بن بست رسیدن مسیر بین المللی شود.

رسانه های داخلی و خارجی مخالف مذاکرات چه می گویند؟

بررسی پایگاه های خبری مختلف نشان می دهد دیگر هیچ کس به مسیر دیپلماسی امیدوار نیست و شرایط تیره تر از آن چیزی است که گمان می رفت. در ایران، بیشتر رسانه های موافق دولت از «پایان مذاکرات» سخن می گویند. در راس این رسانه ها «کیهان» قرار دارد. این روزنامه در مقاله ای حتی از پایان همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن گفته و نوشته است: «به‌نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید ضمن هشیاری نسبت به تله‌گذاری غربی‌ها، بر برجسته‌سازی روند همکاری صادقانه ایران با آژانس متمرکز شود و ضمن اعتبارزدایی از گزارش‌های جعلی مبتنی بر داده‌های غلط صهیونیست‌ها، در همکاری با آژانس که قرار است گزارش‌هایش دستمایه تصمیمات شورای حکام قرار گیرد، بازنگری کند.»

در بین رسانه های آمریکایی نیز دیگر کمتر رسانه ای از باز بودن باب مذاکرات وین و احیای برجام سخن می گوید. گزارش آژانس و اتهام زنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی کار را پیچیده تر هم کرده است. پایگاه خبری «هیل» یکی از آن رسانه هایی است که در این چند وقت با مقالات تند متعدد از سیاست بایدن در مورد باز بودن باب مذاکرات انتقاد کرده است. این پایگاه در مقاله اخیرش که به قلم «جان بولتون» سیاستمدار مشهور ضد ایرانی و مشاور ترامپ که یکی از طراحان کمپین «فشار حداکثری» بود با تمام توان به بایدن تاخت و از تیم دیپلماتیک او خواست که هر چه سریعتر میز مذاکره با ایران را ترک کند. بولتون در این مقاله مدعی شد که شواهد جدید نشان می دهند که برجام برای همیشه مرده است و بهتر است بایدن به سیاست جدی تری برای مقابله با ایران فکر کند.

مساله تنش با اسرائیل؛ عاملی که می تواند بحران را شدید تر کند

در این میان، یک عامل می تواند وضعیت را حساس تر از همیشه کند و آن درگیری ایران با رژیم صهیونیستی است. پایگاه المانیتور در گزارش خود از این نوشت که مقامات رژیم صهیونیستی از اسرائیلی های حاضر در ترکیه خواسته اند این کشور را ترک کنند چرا که ممکن است مورد هدف ایران قرار بگیرند. بر اساس گزارش المانیتور، مقامات اسرائیلی نگران «انتقام» خون شهید صیادخدایی هستند و در این مدت تیم های امنیتی آنان سخت در تلاشند که مانع از این انتقام شوند. از آن سو، نفتالی بنت با انتشار گزارش ضد ایرانی و اتهامات عجیبش شرایط را بدتر از همیشه کرده و وضعیت فیمابین را بحرانی تر نموده است.

اما رسانه های اسرائیلی در این شرایط دو دسته شده اند. گروهی موافق سیاست خصمانه بنت بوده و سخت در تلاشند که تقابل و تنش با ایران افزایش یابد تا فشار بین المللی بر ایران افزایش یافته و توافق هسته ای نیز برای همیشه از بین برود. در آن سو اما برخی رسانه ها معتقدند بهتر است تنها مسیر دیپلماتیک بین ایران و غرب از بین نرود چرا که اسرائیل به تنهایی قدرت تقابل با ایران را ندارد و اگر برجام و مسیر مذاکرات وین از بین برود ممکن است جنگ اسرائیل با ایران قطعی شود و چون اسرائیل در این جنگ تنها است، قطعا آسیب فراوان می بیند (اینجا بخوانید).

اندک اراده هایی که تلاش می کنند مسیر مذاکرات باز بماند

در این بین، به نظر می رسد اراده هایی در دو سمت مذاکرات (ایران و آمریکا) وجود دارند که تلاش می کنند مسیر مذاکرات باز بماند. بر اساس گزارش هیل، دولت بایدن همچنان علاقه دارد از طریق دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران حل شود و تمایل ندارد میز مذاکرات وین را ترک کند. در آن سو، بر اساس ادعای المانیتور، گروهی در داخل دولت ایران نیز همچنان تمایل دارند مسیر مذاکرات ادامه یابد چرا که افزایش تنش به نفع ایران نیست.

باید دید اراده گروه های سیاسی داخل آمریکا و ایران می تواند بر هیاهوی رسانه ای  و سیاسی مخالف مذاکره غلبه کند یا در نهایت آنچه گروه های مخالف اراده کرده اند اتفاق می افتد و ایران و غرب به مسیر پرتنش سابق باز می گردند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 118
  • ناشناس
    71

    هردوحالت برای ایران خوبه بالاترازسیاهی رنگی نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      توکه از سیاهی دم میزنی معلومه ازکاسبان تحریم بحرانی ،توافقی که درآستان امضا بود وباعث میشد وضعیت اندکی بهتر شود را نابود کردن فردا دیگه نون هم گیر نمیاد مردم سق بزنن.

    • ایمان
      77

      چرا شکمتو گره زدی به برجام و اامریکا؟
      کجای درآستانه امضا بود؟
      باوه میبافی؟توی هشت سال مذاکره کدوم تحریم برداشته شد که الان دم از تحریم میزنین؟؟
      تحریم ها در مذاکرات دولت قبل تا تهش اجرا شد دیگه چیزی مونده تحریم بشیم؟؟

    • م.ج
      18

      کاربر ۱۰:۱۱
      برجام داشت امضا میشد جناب ظریف توانی اینو داشت که زبون اینا رو بفهمه اما یه سری آدم بیسواد که از روابط بین الملل هیچ اطلاعی ندارند اومدن زدن زیر همه چیز.

    • ناشناس
      29

      امضا امیر کبیرتان چی شد قبلا آن ؟ خیانتی دوباره؟
      در ضمن کاسب تحریم هم شماها هستید که از 20 سال قبل به شکل غیر قانونی با چند کشور رفتید مذاکره کردیدو بتن و پلمپ کردید و به خیال خودتان حسن نیت نشان بدهید آن هم مقابل چه کشورهایی؟ کشورهای بمب اتم دار و به خاطر همان حرکت ناشیانه الان در تحریم فشار به سر می برید هرچند آنها خوب می‌دانند دنبال چی هستند و آن هم گرفتن تک تک نوامیس کشور تا اینجا را هم مانند عراق و لیبی و اوکراین کنند
      لطفا منتشر کنید

    • ایمان
      1

      نتیجه‌گیری مذاکرات لیبی و اوکراین و .... افغانستان و ...
      رو هم دیدیم

  • ناشناس
    117

    ماملت میخواهیم برجام راپاره کنیدمرگ برامریکا واسراییل نابودبایدگردد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      شما اگر جنگ دوست دارید خودتان و خانواده تان بدون استفاده از ثروت و امکانات کشور بروید عراق یا سوریه یا لبنان یا غزه و یا یمن و افغانستان بجنگبد.

    • عارف
      84

      شما هم اگر آمریکا وبرجام میخواهید بروید آمریکا
      ما زیر بار ذلت نمیرویم

    • به ناشناس
      17

      مرگ بر وطن فروش عرب پرست

    • ناشناس
      11

      يا خدا چقدر کله گچي زيا د داريم

    • 4

      ناشناس که از زیر بته آمده ای ، از طرف مردم نظر نده ، نظر خودت رو بگو .

    • م.ج
      4

      جناب عارف
      ما تعامل با جهان را می خواهیم مثل تمام کشورهای جهان حتی افغانستان که با دنیا در تعامل است.انزوا کشور را به نابودی می کشاند.

    • ناشناس
      5

      عرب پرست خخخه تکلیف خودت را مشخص کن آیا بااین اعراب مشکل داریم یا نه تا به عرب پرستی شما برسیم! در ضمن بی شرف به جنوبی های ایران هم توهین نکن چون عرب داریم در انجا

    • ناشناس
      3

      عارف .ایا یک جو عقل در کله پوچت هست/پس این همه فرزندان بی درد مقامات که در کشورهای غرب هستند به خاطر مخالفت با برجام رفته اند امریکا ودیکر بلاد غرب روی معده ات فکر نکن وبشناس ادمها را وبدان که از روی تعصب حرف نزنی..

    • ای بابا
      2

      از طرف خودت حرف بزن

    • ماهین
      21

      ما هم جزیی ازین ملتیم
      هرگز اجازه نمیدیم هر دروغگویی بااسم برجام حواس مردم رو پرت کنه اقتصاد رو فروپاشی کنه
      ما برای ارمان هایی که داریم جان میدیم
      شما چی؟!واسه روحانی و دار و دستش حاضرید دو سال صبرکنید و دست و پا بدید و گرسنگی بکشید؟؟هیهات

    • ناشناس
      3

      در بین نظرات یا کاسب تحریمند یا مغز فندقی چقدر بدبختیم که باید با یکسری بی عقل احساساتی یکجا زندگی کنیم

  • محمود
    1

    این وضع نه جنگ نه صلح باید تموم شه . بیشتر ناامنی و بلاتکلیفی اقتصادی و اجتماعی .. همه ناشی از تنشهای بین المللی و سواستفاده داخلی از اونه که فضای رانت و دزدی و قاچاق و ...را برای از ما بهتران داخلی و فقر وفساد و .. را برای جامعه همره اورده.

  • دهه شصتی
    4

    این دو دستاورد هم ،مبارک کاسبان تحریم باشه!!

    نظرات شما -
    • هووی امریکا
      51

      دولت قبلتان که این همه پاچه خواری غرب رو کرد چرا دلار رو۴۰برابر کرد

    • عرفان
      40

      ازین ادم های ساده لوح که فکرمیکنن اژانس استقلال کامل داره تعجب میکنم
      اژانس هرشکری که میخوره فقط با اجازه صهیونیست وامریکاست
      امانو هم استفاده صلح امیز ایران رو تایید کرد نتیجش چه شد؟؟ ترور رییس اژانس انرژی اتمی
      خدایا واقعا به همه ما بصیرت و دشمن شناسی بده

    • مسعود
      35

      انحصار خیلی از محصولات دراختیار سردمداران امثال دولت قبله
      بعد تو میای به ما میگی کاسب تحریم؟
      یکی یه جمله رو باب دهن مردم کرد شماهم هی پشتش تکرار کنین جمله کاسب تحریم رو
      بجای اینکه حرفای رییس جمهوری سابق رو نشخوار کنین باید توضیح بدین چرا ب کسی که دلار رو تحریم هارو به اوج خودش رسونده رای دادین؟حالا طلبکارم شدین واسه من

    • م.ج
      4

      جناب عرفان جناب بصیرت خیلی از کشورهای منطقه صاحب انرژی هسته و البته بمب اتم هستند نمونه اش پاکستان همسایه شرقی ما.چرا؟؟؟چون انگشت تو چشم کسی نکرد.مطمئنا اونها هم دانشمندان هسته ایی بسیاری دارند اما چرا اونا در امانند و دانشمندان ما در امان نیستتد.چرا؟؟؟لطفا جواب بدید.

    • عرفان
      26

      ایران انگشت توچشم کسی نمیکنه ولی خار چشم هرچی مستکبره
      چرا درک ندارین که ایران نوچه آمریکا نیست واسه همین دشمنه
      پاکستان؟! پاکستان که با یه فشار آمریکا نخست وزیری که از آمریکا بد گفته بود رو گذاشت کنار
      پاکستان اگر اتمی داره برای توازن مقابل هنده
      واین یعنی فتنه؛یعنی نگه داشتن دوکشور درتوازن قدرت برای کسب منفعت
      چرا نمی‌فهمید آمریکا با سیاست ایران مشکلات نداره
      بلکه با ژن ایرانی جماعت مشکل داره
      اگر یک درصد تحریم ها بخاطر سیاست مدار های ماست حداقل تحریم داروی سرطانی های بی گناه‌رو برداره

    • ناشناس
      7

      عرفان تو از بیماران سرطانی نمی خواهد دفاع کنی تو و امثال تو که مزدور هستید از سرطان بدتر هستید

    • ناشناس
      4

      عرفان جون امریکا با ژن ایرانی مشکل نداره اتفاقا خوباشو سوا کرده که راس رشته هاشونن تو امریکا. اتفاقا اونایی با ژن ایرانی مشکل دارن که چهل ساله افتادن به‌جون فرهنگ و اثار باستانی و تمد ن ایرانی‌ از سیزده بدر و‌چهارشنبه سوری و نوروز بگیر تا تخت جمشید وکوروش و .....

    • عرفان هستم
      1

      پس خبر نداری یا خودتو به خنگی زدی
      هرچی اونور ابیا با شانتاژ به خوردت میدن باور میکنی
      فعلا که وزیر وزرا وپسرای دولت قبل و برادر رییس جمهور سابقی که سنگشو به سینه میزنی و بهش رای دادی دارن جولان میدن اونور اب رقصاشون توی کازینو ها هم پخش شده
      خودتون به کسی که علاقه مندین بهش رای دادین وفاتحه مملکت روخوده باز همین خود شماها شاکی هستین از وضع مملکت؟
      ۸سال نوبت انتخاب شما بود که حضرات تار زدن در مملکت
      انتخاب ما اقای رییسی بود وهشت سال بهش فرصت بدین لااقل نه اینکه از روز اول حمله میکنین بهش
      اینم انصاف ومنطق شما
      اصلا به نظرم به شما نباید اجازه داد نفس بکشین که نفس کشیدنتون هم بوی نوکری آمریکا رو میده

    • عرفانی
      1

      پس خبر نداری یا خودتو به خنگی زدی
      هرچی اونور ابیا با شانتاژ به خوردت میدن باور میکنی
      فعلا که وزیر وزرا وپسرای دولت قبل و برادر رییس جمهور سابقی که سنگشو به سینه میزنی و بهش رای دادی دارن جولان میدن اونور اب رقصاشون توی کازینو ها هم پخش شده
      خودتون به کسی که علاقه مندین بهش رای دادین وفاتحه مملکت روخوده باز همین خود شماها شاکی هستین از وضع مملکت؟
      ۸سال نوبت انتخاب شما بود که حضرات تار زدن در مملکت
      انتخاب ما اقای رییسی بود وهشت سال بهش فرصت بدین لااقل نه اینکه از روز اول حمله میکنین بهش
      اینم انصاف ومنطق شما
      اصلا به نظرم به شما نباید اجازه داد نفس بکشین که نفس کشیدنتون هم بوی نوکری آمریکا رو میده

  • شیرتوشیر
    5

    کدام امید؟ از اول هم امیدی نبود اصلا بفرض اینکه برجام امضا می شد وضع ملت ایران بهتر می شد؟ چرا نمیخاین قبول کنید فقر در ایران عمدی و برنامه ریزی شده است

    نظرات شما -
    • هدایت
      8

      این دیگه چرندیات اونور ابیاست
      کل دنیارو فقر گرفته!
      اینم مسئولیتش با نظام ایرانه؟دنبال درامد باد اورده ای و از هوا طالب روزی خدایی چرا به کشور بدو بیراه میبافی

  • ناشناس
    6

    بالاتر از سیاهی که به سر مردم ایران اومده مگر رنگی هست!

    نظرات شما -
    • کاتیوشا
      4

      سیاهی ندیدی که ازین وضع مینالی
      وقتی جونت در خطر باشه شکم کجای دغدغه شماست

  • ناشناس
    1

    قطعنامه ها برای معیشت مردم خوب نیست و آنها را در تنگنای شدیدی قرار می دهد و الا همه مسئولان نظام برایشان قطعنامه کاغذ پاره ای بیش نیست.

  • حضوری
    15

    خطاب به مدیر مسئول "خبر فوری"
    حس غریبی به من میگوید که پایگاه خبری شما آگاهانه یا ناآگاهانه آب به آسیاب جریان حاکم بر بازارهای ارز و طلا میریزد.درج اخبار این چنینی آنهم با آب و تاب هرچه تمام تر و اصافه کردن مقادیر معتنابهی پیاز داغ به این
    گونه خبرهای التهاب زا در بازارهای بی در و پیکر ارز و طلا میتواند دلیل محکمی برای پیدایی این حس در فکر و ذهن اینجانب باشد.اگر اشتباه میکنم که پوزش میطلبم و در عیر این صورت به سما توصیه میکنم که تا دیر نشده فرصت حرکت در مسیر صواب و صراط مستقیم را از دست نداده و تغییر اساسی در روش و منشتان اعمال نمائید.والسلام

  • یاسر
    27

    یکی از مشکلات اساسی ما اینه که همیشه فقط به دیپلماسی نگاه کردیم،تحریم شدیم اما جواب تحریمها رو ندادیم اگا فقط یه بار یه کشتی آمریکایی تو خلیج فارس رو جای نفتی که مصادره کردن مث انگلیس و یونان توقیف میکردیم به خدا الان امریکا گزینه ی تحریم براش مطرح نبود ،آمریکا میدونه اگه از لحاظ نظامی با ما درگیر بشه حداقل دیگه تو آسیا پایگاهی براش نمیمونه مخصوصا که چین هم تو آسیا ازش دل خوشی نداره و ممکنه با حمله به تایوان بهترین پایگاه نزدیک به خودشو ازش بگیره ،و از همه مهمتر که برای آمریکا حکم تیر خلاص به قلبش رو داره این رژیم موقت صهیونیستیه ،کافیه جرقه ی جنگی زده بشه اونوقت فقط یه تل خاکستر از اسرائیل میمونه اونم ن توسط ایران بلکه توسط حزب الله ،ان شالله که به همین زودی بساط این جنایتکاران از رو زمین برداشته بشه که تموم اسیا و جهان رو به جان هم انداختن ،آمین

  • حمار بسیجی
    36

    جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان ، اسلام پیروز است کفار نابود است مرگ بر صدام یزید کافر درود بر رزمندگان اسلام سلام بر شهیدان

    نظرات شما -
    • به حمار بسیجی
      11

      مرگ بر بسیجی کاسب تحریم

    • 9

      چند سال تاخیر داری؟ببین کی صدام یزید کافر عمرش را به شما داده است!

    • 3

      اخوی لطفا تا حالا که خواب بودی بیدار نشو توهم مثال هم فکرهات خوابی که هیچ وقت بیدار نمیشین و با ایده هات کشور را به فلاکت وبدبختی میکشانی .

    • احسان
      12

      مرگ بر نوکر غرب پرست
      مرگ بر خائن ترسو

    • حالا...
      1

      اتفاقا خوب شد گفتی چون بیشتر شعارهای اول انقلاب به حقیقت پیوست، مرگ برشوروی مرگ برمنافقین مرگ برصدام

  • عابد
    1

    تو ملت نیستی تو از امت اونایی که ایران عزیز رو به ذلت بردن

  • ناشناس
    32

    آژانس سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی است.
    همکاری ایران هم با آژانس از سال 1392 تاکنون اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم بوده است.

  • شورای حکام نمی تواند بر اساس گزارش آژانس خیانتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی علیه ایران قطعنامه صادر کند
    30

    شورای حکام نمی تواند بر اساس گزارش آژانس خیانتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی علیه ایران قطعنامه صادر کند.
    و این در حالی است سه کشور اروپایی تعهدات برجامی خود را نقض کردند.

    نظرات شما -
    • 6

      این همه سال سازمان وملل وآمریکا را هیچ حساب کردین ونتیجش هم این گرانی وحشتناک برمردم هست کشوری که نمیتونه رفاه مردمش را درست بکنه وهیچی نداره نباید با دشمنی با بقیه کشورها زندگی خودش ومردمش را درخطر بیاندازه

  • ناشناس
    18

    شورای حکام آژانس خودش تاکنون شریک جرم اهانت ها و خیانت های آمریکا در توافق هسته ای و برجام بوده است.

  • ناشناس
    5

    فقط مردم ایران هستند که آسیب میبینند حاکمییت که سفرشون رنگی وغم نان ندارند مردم هستند که سفرشون ازبین میرود وقحطی فراگیر میشود.با این مجلس وریس جمهوری ورهبری اینده مردم خیلی خیلی سخت میشه

  • ناشناس
    3

    مشکل ایران رژیم خرد ستیز داخلی خودمان است...تا این مشکل حل نشود همیشه در بحران هستیم

  • ناشناس
    11


    دخالت و مداخله آژانس خیانتکار به همراه آمریکا جنایتکار و سه کشور اروپایی جنایتکار به درخواست رژیم کودک کش صهیونیستی در توافق هسته ای برجام، مذاکرات ویمن وغیره 100 درصد فقط اهانت ها، خیانت های، ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره غلط و اشتباه بوده است و هم به خاطر اهانت ها و خیانت های، سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی خیانتکار بوده است.

  • 13

    توقیف یک نفتکش ایرانی توسط دولت یونان و در اختیار دادن نفت آن به آمریکایی‌ها، برای پونان و آمریکا گران تمام می شود.

  • 9

    آمریکا جنایتکار با قتل‌ عام و بمباران در افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن حقوق بشر را نقض می‌کرد

  • ناشناس
    10

    4 بار ازدواج زن فرانسوی با تروریست های داعش برای جامعه بین المللی و برای مدعیان حقوق بشر شرم آور است.
    حضور فرانسه درسوریه، عراق، لیبی، افغانستان، یمن و منطقه خاورمیانه ازبتدا غیرقانونی بوده است.
    فرانسه ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی نیست وفقط به دنبال غارت نفت، قتل عام مردم خاورمیانه و منافع خودش درمنطقه خاورمیانه است.

  • ناشناس
    6

    اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید
    اگر سلاح هسته‌ای بد است آمریکا آن را کنار بگذارد.
    اگر سلاح هسته ای بد است، فرانسه هم آن را کنار بگذارد
    انگار همین دیروز بود که فرانسه با وجود مخالفت های سرسختانه آمریکا برای ساخت بمب هسته ای تلاش می کرد و آشکارا اعلام کرد فرانسه بدون داشتن سلاح هسته ای نمی تواند یک کشور دارای حاکمیت باشد.
    اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه آن را کنار نمی گذارد که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست.

  • 6

    دستگاه دیپلماسی خیانتکار کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • 7

    نظر اسرائیل جنایتکار از ابتدا درباره برنامه هسته‌ای ایران سیاسی و غیر قانونی بوده است.
    سرائیل از دسترسی نظام به بمب هراس دارد در حالی که خودش ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد.
    اسرائیل حق حرف زدن درباره برنامه هسته‌ای ایران ندارد و تاکنون نداشته است.
    اسرائیل خودش انواع سلاحهای ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب اتمی و سلاح شیمیایی دراختیار دارد.

  • ناشناس
    5

    اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید
    اگر سلاح هسته‌ای بد است آمریکا آن را کنار بگذارد.

  • ناشناس
    9

    چقدر این غربی های بی همه چیز چندش هستند .

  • 6

    امیدوارم تو جهنم علیه اونا قطعنامه تصویب بشه . واقعا انگل کره ی زمین هستند.

  • 9

    اینا زبان آدمیزاد نمی فهمند این همه امتیاز دادیم به کجا رسیدیم ؟

  • 11

    خاک بر سر این غربی ها و حامی های غرب پرست تو ایران

  • ناشناس
    9

    شرم آور است که ایران تاکنون در مورد دخالت و مداخله آمریکا و تروئیکا در شورای حکام کوتاهی کرده است و کوتاهی می کند.

  • 5

    گزینه دیپلماسی تاکنون در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره جواب نداده است و باید برجام و مذاکرات وین لغو شود.

  • ناشناس
    11


    دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی خیانتکار در خرداد ماه سال 1400 در رسانه های رسما اعلام کرده است که مشکل ایران با آمریکایی ها در مذاکرات وین حل وفصل شده است پس چی شد؟ و این در حالی است که مشکل ایران با آمریکایی ها در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین تاکنون هنوز هم حل وفصل نشده است چرا؟






  • ناشناس
    3

    مسخره است این سایت فقط پیام های، پیام نویسان بسیجیان حقوق بگیر رو میزاره

    نظرات شما -
    • بهرام
      6

      چرا تا کم میارین هاشا میکنین؟!
      چرا فکرکردی حالا که یکم فشار اقتصادی اومده همه مثل تو کافر شدن؟
      برای قطع کردن دست مفسدا اگه این طرح رییسی
      چاره سازه من حاضرم دوسال مشقت اقتصادی بکشم
      ادم ضعیف! تو وامثال تو بودن که روحانی از ترس گرسنگی کلی بتن ریخت توی راکتورهای هسته ای دانشمندانی که سالها تلاش کردن
      همه مثل تو فکر نمیکنن بااون رای دادنت ب دولت قبل

  • متين
    1

    با نابودي برجام اسراييل پيروز خواهذ شد ولي متاسفانه عده اي نفهم اين را نميفهمند

  • ناشناس
    7

    عربستان سعودی تاکنون هزاران بار ایران را در منطقه، برجام و غیره متهم کرده است ولی متاسفانه ایران همه جانبه با عربستان سعودی در عراق مذاکره و همکاری می کند شرم آور است.

  • 9

    مدعیان دروغین حقوق بشر و تروریست های داعش برای ما یکی هستند.

  • کورش
    0

    باز هم نقطه سرخط.باز هم یکی پیدا میشود که های بیاین رای بدین که من رابطه با غرب را بلدم.رابطه ایران با دنیای ازاد در گرو عده ای برای برده کشی از مردم گرفتار شده!!!از اول با همین نقشه برای سواری بر بیچارگان پیش رفتند.انهاییکه توان رفتن داشتن که در دامن غرب روزگار خوشی دارند و بقیه هم در صف های گوناگون به انتظار فرجی و طلوعی از تاریکی !! و باز هم نقطه سرخط....

  • ناشناس
    0

    ایران متاسفانه خودش هم در مذاکره و مذاکرات وین با خیانتکاران و جنایتکاران همکاری کرده است و هنوز هم همکاری می کند.

  • ناشناس
    2

    اگر انرژی هسته ای خوبه چرا ما نداشته باشیم اگه بده چرا شما بی همه چیزا باید داشته باشید؟

  • ناشناس
    2

    گفت لقمان صبر هم نیکو دمی یست هم پناه و دافع هرجا غمی یست
    در شرایط فعلی نباید هیچ امتیازی به اروپا وامریکا داد چرا که تحریم بیشتر از وضعیت فعلی خنده دار است وهیچ مفهومی جزبرای جنجال وایجاد تنش برای رسانه ها تحریم نقش دیگری ندارد ما برای دفاع از مردم غیور ایران اگر لازم باشد بمب اتم راهم می سازیم ولی فقط برای دفاع نه هجوم امریکا بداند ما سر به دار می دهیم تن به ذلت نمی دهیم ما از نسل سلطان جلالدین خوارزم هستیم

  • فرداد
    8

    حل گره ومشکل برجام با فشار واقعی به دوکشور همسایه حل شدنی است دوکشور که با رشوه دادن به امثال جان بولتون و .... ولابی گری قوی در پشت صحنه مانع اصلی حل برجام هستند انهایی که ۸ سال تمام قد در کنار صدام با ملت ما جنگیدند و در ریختن خون جوانان ما سهیم اند ولی هیچ مجازاتی نشدند اینک نیز غیر محسوس نقش اصلی را در ناکامی برجام دارند ، انها خیلی شکننده اند ، ایران باید یک بار برای همیشه کاخ های شیشه ای انها را بر سرشان خراب کند ، ملت ایران از این بلاتکلیفی ۳۰ ساله خسته اند به خدا جنگیدن به این وضع ترجیح دارد ، افغانستان چهل سال با دو ابرقدرت شوروی سابق وامریکا جنگید و اخر پیروز شد. گوشمالی عربستان و ارامکوی نفتی اش و اماراتی های لعین می تواند خیلی از معادلات را تغییر دهد ان هم در شرایط سیاسی کنونی وجنگ روسیه و اکراین وبحران انرژی و... .

  • محمد
    2

    دردنیای یک بام ودو هواکه سلاح هسته ای برای بعضی کشورها لازم وضروری وبرای بعضی دیگر کشنده ترازسم است به خاطر یک گزارش به جان همدیگرافتادن خواسته دشمنان ایران نیست؟

  • 2

    آینده‌ای برای اسرائیل متصور نیست

  • علی
    0

    بزار برجام و مذاکره منتفی بشه بعد ببینیم این امت حزب اللهی که مدعی بودن تحریم هیچ اثری نداره و مذاکره برجام خیانت و ... بعدش چکار میخوان بکنن. دیدن داره اون روز

  • اعتماد به آمریکا، کشورهای اروپایی، حمایت از این جنایتکاران است.
    1

    اعتماد به آمریکا، کشورهای اروپایی، حمایت از این جنایتکاران است.

  • ناشناس
    1


    آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل سرپوش بگذارد.

  • ناشناس
    2

    پارسال با انتخاب دستوری ریاست جمهوری و بعد چینش هیئت دولت ، کاملا مشخص بود که برجام و توافق فقط در حد حرف و شعار است .

    اگر هنوز کسانی هستند که تصور می کنند توافق صورت می گیره کاملا در اشتباه هستند .

    نظرات شما -
    • هپروت
      4

      توافق با امتیاز دادن مثل دولت قبلتون؟
      چطوره مملکت رو دو دستی تقدیم آمریکا بکنیم شما کمتر روی شکمت فشار بیاد

    • مردود
      1

      رفتم ماشین تعمیر کنم طرف بابت یه پیچ باز وبست کردن یه عالمه ازم پول گرفت
      خیلی اعصابم بهم ریخت چون قبلش طی نکردم و گفتم انصاف داره
      ولی بحث کردن باهاش فایده نداشت منم دل چرکی بودم از اینکه کمتر بگیره وناراحت باشه بهش دادم هرچی پول خواست
      رفتم تو فکر حقیقتش
      دیدم که فقط تعمیر کار بلکه هرحا میریم همینه .....فهمیدم پای اقتصاد که بیاد وسط هم وطن به هم وطن رحم نداره
      خداییش چطور توقع داریم اقتصاد مارو امریکا درست کنه
      درحالیکه از داخل همه نا امیدیم
      اونی که این پیام رو میخونی
      به هم رحم کنیم خواهشاً

  • ناشناس
    0

    خوش به حال دلال و پولدار چون چه بهانه ای برای سرکیسه کردن و خون مردم رو توی شیشه کردن بهتر از تحریم . قیمتها چند ده برابر میشوند و یه عده به جای جیب باید کیسه بدوزند . این وسط یه عده خس و خاشاک له میشن که فدای سر آقایون

  • رضا
    5

    آب که از سر گذشت دیگه چه یک وجب و چه ده وجب مملکت به فنا رفته

  • ناشناس
    2

    یکی دوربین رو بگیره ، افتاد

  • 6


    دولت روحانی 8 سال به مردم دروغ گفت
    متاسفانه حدود 8 سال است که این دولت با دروغگویی به مردم با شعار برجام تمام شد و حالا که نفس های آخر را می کشد

    نظرات شما -
    • الی
      3

      کاش اینو بفهمن همه حافظه مردم خیلی زود همه چیو فراموش میکنه.

    • ناشناس
      1

      حالا گذشته رافرموش کنن باز خوبه الی چون. شما که اون چیزی هم که توش هستید را هم فراموش می کنید. مکه اقا رییستون نگفت اقتصادو به برجام گره نمی زنیم پس چرا دلار تو چند ماه ده تومن رفت روش؟

    • الی
      1

      ده تومن؟؟؟؟؟؟
      وااای ازین همه دروغ
      دلار رو ۲۶تحویل گرفت شده ۳۰تومن یعنی ۴تومن رفت روش.بذار مثل دولت روحانی از۳هزارتومن بشه۲۶تومن بعد بیا درمورد دلار نظر بده بعدشم هنوز سال اوله بذار آخر سال نتیجشو بینیم
      درضمن اقای بی سواد دولت برجام رو داره پرتش میکنه اونور چسبیده به داخل چرا خزولات میبافی نمیبینی از خودرو سازی و ازاد سازی یارانه شروع کرده

    • الی
      1

      ده تومن؟؟؟؟؟؟
      وااای ازین همه دروغ
      دلار رو ۲۶تحویل گرفت شده ۳۰تومن یعنی ۴تومن رفت روش.بذار مثل دولت روحانی از۳هزارتومن بشه۲۶تومن بعد بیا درمورد دلار نظر بده بعدشم هنوز سال اوله بذار آخر سال نتیجشو بینیم
      درضمن اقای بی سواد دولت برجام رو داره پرتش میکنه اونور چسبیده به داخل چرا خزولات میبافی نمیبینی از خودرو سازی و ازاد سازی یارانه شروع کرده

    • 1

      الی خانوم وقتی میخوای آمار یک نفر رو اصلاح کنی، حداقل خودت آمار درست و دقیق بده. اگر هم نمیدونی سرچ کن

  • 0


    بالاترین خیانت به یک ملت آن است که کسی به مردم حرف دروغ بگوید

  • تهرانی
    5

    هشت سال هششششت سال درگیر برجام بودیم چه شد؟؟!
    هشت سال دیگه هم میخواهید دنبالش بروید,؟؟!
    یعنی معطل شدن برای سراب!
    بچسبیم به داخل
    داخل ایران داره از دست می‌ره مگه چقدر عمر داریم که هی بازیچه غرب وامید واهی بشیم
    نه آمریکا تحریم رو با وجود برجام برمی‌داره ونه ایران با برجام اباد میشه
    دست بکشیناز امید های واهی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چهار سال نخست روحانی پس از آنکه برجام به امضاء رسید اقتصاد آنقدر خوب بود که ایران خودرو و سایپا ناچار شدند خودروهایشان را قسطی بفروشند! یادت رفته مزدور سهمیه بگیر

    • تهرانی
      6

      چرادری وری میگی نوکر غرب پرست زدی خودتو بخواب
      ایران خودرو رو همون رییس جمهور قبلیتون بخاطر اینکه ورشکست نشه اومد به مردم وام داد همون وام وارد جیب ایران خودرو و سایپا شد بااون خودروهای لجنش مثل پراید و....اونم۲۵میلیون اون زمان!!!
      نذاشت سایپا به زمین گرم بخوره جمعش کنن این بازار سرای دلال هارو
      بعد واسه جوانی که میخواست وام بگیره وام۱۵میلیونی میداد
      کل اقتصاد رو پاشوند ازهم برای من از وام کزایی خودرو سازها میگی؟؟!اونم وامی که نمیشد خرج خودمون کنیم؟
      جمع کنین خودتو نو بااین حرفای صدمن یه غاز
      چقدرررر حافظه تاریخی ما مردم کمه دولت قبل رو میکوبیدین حالا از خوبی های نداشتنش میگین

  • ناشناس
    6

    مشکلات مردم و کشور همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بوده است.

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      3

      لعنت خدا بر کاسب تحریم بسیجی دشمن ملته مرگ بر دروغگو

    • ناشناس
      2

      تو حتما از جایی سرت توی اخوره وسیری. اگر شکمت ورقلمبیده نبود این اراجیف را نمی گفتی.

  • 2

    آمریکا از برجام خارج شد
    ترامپ آمریکا را از برجام خارج کرد و تحریم‌های ایران را باز می‌گرداند
    خروج از برجام نقض قانون و منشور سازمان ملل است.
    آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
    آمریکا باید برای ورود دوباره به برجام بلیط بگیرد.
    خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، نقض قوانین است.
    آمریکا با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرد.






  • ناشناس
    1

    برجام بود که قطعنامه های سازمان ملل رو لغو کرد
    برجام بود که توتال فرانسه و شل انگلیس رو برا سرمایه گزاری وارد ایران کرد
    برجام بود که پژو و رنو فرانسه رو به خط تولید ایران آورد
    برجام بود که یه هواپیما دلار اورد
    برجام باعث تعامل با تموم کشورهای دنیا شده بود

    خروج از برجام توسط ترامپ و با لابیگری اسرائیل باعث گرانی تورم و بدبختی ملت ایران شده. پول ایران از افغانستان و عراق و یمن هم بی ارزشتره

  • ناشناس
    0

    مگه تا الآن تحریم نبودیم!

  • ناشناس
    2

    حاکمان ما به امریکا ناخواسته خدمت کرده اند چون بدون شلیک یک گلوله دلار امریکا در ایران 30 هزار تومان دارد فروخته میشود انها دست رهبر انقلاب را هم میبوسند که این شرایط را بتواند همجنان حفظ کند امریکا به برکت مسئولین ما کلی تونسته سلاح بفروشه کلی نفت ارزون بخره کلی از کشور های منطقه باج سبیل بگیره همش و همش به برکت وجود مسئولان ماست که ناخواسته اب را به اسیاب امریکا ریخته اند و باز هم به خدمت خود به امریکا ادامه میدهند اگر ایران با امریکا تنش نداشت هم خودش رشد میکرد و هم امریکا اینقدر خوش به حالش نمیشد

  • رضا..
    3

    ظاهرا تقدیر ملت ایران هم اینه که چهار دهه گرفتار و تحریم و تهدید و و به تبع آن فقر و بیکاری و تورم و حسرت داشتن مسکن و خودرو شغل مناسب. چیزی که مشخصه این حکومت نمی‌تواند یا نمی‌خواهد ملت زندگی عادی در آرامش و رفاه داشته باشند. به قول ظریف ما خودمان انتخاب کردیم. خود کرده را تدبیر نیست.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      توجه. توجه. تا دزدها ونفوذی ها در ادارات بیرون نرند وضع همینه ،وقتی شش هزار کانتینر 12متری یک قلمش معلوم نیست کی با ارز 4200اورده وو غذای مرغ. کود. گندم. همه فساد شدند وبه مردم نفروختند. ،بهترازاین نمیشه، وقتی شبکه ایران کالا شبانه روزی چندبار. قیمت خودرو را گران اعلام میکند همینه مردم را بمب باران تبلیغاتی میکند ،بخدا پارسال. روز عاشورا که یک روز قبلش تعطیل است نگاه میکردم دیدم چند میلیون قیمتها را نسبت به روز قبل گران نوشت. ،اخه بیشرف نفوذی. در ایام تعطیل کی ادرس گران شدن را داد که تو زیرنویس میکنی. تلویزیون خودش یکی از عوامل گرانی شده. ببین جاسوسان همه جا. رخنه کردن بخاطر اینه دانشمندان مارا مثل اب خوردن ترور میکنند ووو

  • سردارسلیمانی گفت ازچیزی نمیترسم
    0

    اولا دنیاهمینه، وقتی چندتاتظاهرات در ایران اتفاق بیافته روی غربی ها هم بالا میره مثل۸۸ که باعث تحریم های سنگین۹۱ شد دوم اینکه این تمام تلاش برای نجنگیدن است مطمئن باشید اگر می توانستند با ایران وارد جنگ می شدند

  • ناشناس
    0

    برید گم شید یه مشت احمق نشستید با نامهای مختلف کامنتهای چرند میزارید
    وجود داشتید کامنت منو منتشر میکردید مثل برف سرتون کردید زیر برف فکر میکنید با این چرندیات افکار عمومی رو... با این چیزها خودتون راضی میکنید برید تو خیابون تا بفهمید مردم چی میگن
    ابله ها حناتون دیگه پیش مردم رنگ نداره یه فکر دیگه بکنید

  • سید حسن
    0

    ایرانی غیرت داره و معلومه هیچ عقل سلیمی این دیپلماسی که ته آن دبه درآوردن بی هزینه باشه رو قبول نمیکنه ولی عزیزان چرا خودمون باهم کینه و عناد داریم هرکسی نظری داره من میگم جنگ اکراین و توقیف کشتی های یونانی برهمه اروپا ثابت کرد آمریکا فقط آتش بیار هست حتی خود اروپا هم کمک اکراین نکرد حالا ایران علنا غنی سازی کرد کشتی توقیف کرد بنظرتون حق رو به اسرائیل بدبخت بدیم که فهمیده نه از آمریکا نه از اعراب منطقه آبی گرم نمیشه پس بهتره یه میز تمیز مذاکره بچینه با توسل به قطعنامه حکام آخه کی دیدین اسرائیل از طریق سازمان‌های به اصطلاح حقوقی پیگیر موضوعی باشه یا تا حالا کدوم رئیس آژانس رفته تل‌آویو که مرکز زرادخانه اتمی است پس سیاست واق واق کردن دیگه جواب نمیده برجام رو لف داد معطل گذاشت اعراب یکی اومد یکی نیومد ایران ما هم آخر گفت اگه از خاک شما اقدامی بشه همسایه میشه زمین شخم خورده موشک‌زار یکی درمیون اومدن غلط کردن افتادن بعضی هم مثل عربستان جنگ یمن رو تعطیل کرد بزرگ تر فرستاد یکی مثل عمان از خوبی مذاکره گفت یکی مثل قطر اومد خواهش کرد موقع جام جهانی هست ریش گرو گذاشت بخدا این سیاست ما و سپاه ماست برین دنبال زندگی خودتون اینقدر خبر الجزیره و تهدید و واق واق سگ رو دستمایه قرار ندین ما زیر میز زدیم خیلی وقته

  • حمید
    0

    کار ایران استخراج از معادن و تولید اورانیوم غنی شده و ارسال آن به کشورهای قدرتمند و دفن زباله های اتمی در ایران است ، مذاکره و جلسه و گزارش و اسلام و مظلومین جهان و ... فقط یک نمایش برای فریب است ، می بینید که اورانیوم غنی شده دوباره از ایران خارج میشود

  • حمید
    0

    نظرات را خوندم ، مردم ایران از نظر فکری ضعیف تر از آن هستند که بفهمند چه اتفاقی دور و بر آنها دارد میوفتد ، صد سال دیگه جنایاتی که علیه مردم ایران و خاک ایران شده نوشته خواهد شد ، فرزندان مسولین در آمریکا به همراه شعار مرگ بر آمریکا نشانه هایی است ، فروش نفت نصف قیمت نشانه هایی است ، تقدیم اورانیم مفت نشانه هایی است . فریب ظاهر مومن افراد را نخورید

  • ناشناس
    0

    اینها همه فشار رسانهایی برای ترساندن ایران است وهیچ ارزی ندارد می خکاهند باشلوغ کاری وترس از حمله ایران تسلیم انها بشهرولی کور خواندید

  • به ناشناس های ساندیسی
    0

    اینقدر توی فلان و بهمان ارگان توی حلقومتون ریختند که چشاتون سیاهی میره. نه میهن نه مردم نه آبرو نه حتی پدرومادر و خانواده می شناسید. اگه از آه می ترسیدین با همون چماق پوسیدتون میومدین جلو. الان معلومه چه ترسی دارین که با دوشکا و تانک وایستادین.

  • ناشناس
    0

    همچین نوشتید به عصر تحریم وقطعنامه باز می گردیم؟
    که انگار برجامتان شق القمر کرده بود
    بابا بعداز برجام امریکا صدها تحریم به تحزیم های قبلی اضافه کرده
    اصلا برجام جنازه ای بیش نیست
    ومسئول مزگ ان هم ارباب غرب گدایان یعنی امریکاست

  • ناشناس
    0

    بهتر

  • ناشناس
    0

    رئیسی جان همین فرمونو برو جلو که درسته تو بحث اختصادمخصوصاارد وگندم من چون خودم ازرانتی که تواین زمینه وجودداره اگاهم عمل کردش درسته حالاچراوسط صحبت های شمااینو گفتم اینکه برجام چیه تحریم کدومه دست دزدوقاچاقچی روازاین مملکت جدا کنیدهمه چیز درست میشه تمام

  • ناشناس
    0

    همتون سر كارين
    دولت روحاني يا دولن رئيسي هيچ فرقي با هم ندارن چون همه اينا رو كس ديگيري تاييد كرده و فقط مردم رو با حزب بازي سرگرم ميكنن.
    ما انقلاب كرديم كه استقلال داشته باشم شعار معروفمون هم نه شرقي نه غربي بود ولي حالا نوكر شرق شديم و ما رو دارن به تاراج ميبرن بخاطر دشمني با غرب
    اين يه سياست كثيفه كه هميشه ايران محور تنش باشه تا كشورهاي قدرتمند از اين مسئله سود ببرن شرق يجور و غرب هم يجور ديگه و فقط مردم بيچاره با احساساتشون بازي ميشه و بيشترين آسيب رو ميبينن.
    تو مملكت ما مردم ويترين كارهاشون مي خوان و بعد ار اتمام مانورشون كاري باهاشون ندارن

  • afshar124
    0

    با احترام و عرض ادب ، اینجانب با دقت و فراست کامل اخبار منعکسه شما عزیزان خبر فوری را مطالعه و معمولا در ستون نظرات ، غالبا نقد و نقطه نظرات خویش را با (حد ادب) پی نویسی مینمایم . اخیرا متوجه شدم که این :
    پی نویسها در ستون نظرات آورده نمیشود ... چرا؟ به هر حال این کلوم و یا همان ستون نظرات را شما برای برای مردم قائل شدید ... چرا ؟ موفق و پاینده باشید ./ با تشکر افشار

  • 0

    بابا اگر برجام به نتیجه برسه دولت مسئولیت گرانی و تورم و رکود و بیکاری و بدبختی مردم رو گردن چه کسی یا چه چیزی بیاندازه . والله تحریم در ذاتش برای یه عده مسئول بی مسئولیت و یه عده دزد و دلال یه نعمته چون خوب بهانه ای دارند برای کثافت کاریاشون . شب بخیر

  • عارف
    0

    امکانات امریکا و اروپا در زمستان دیدنیه
    ایران بااینکه هیچ مذاکره‌ای نکرده ولی ازهمه لحاظ تامینه
    صف های کیلومتری اروپا وامریکا رو نمیبینی؟!
    هرچی شبکه های اونور ابی با بودجه صهیونیست میچپونه به به مغزت باور میکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها