جزئیات برگزاری دادگاه مصطفی تاجزاده

با توجه به تفهیم اتهام تاجزاده و پاسخگو نبودن او در خصوص اتهامات، رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد تا در مهلت قانونی نسبت به صدور رای اقدام کند.

جزئیات برگزاری دادگاه مصطفی تاجزاده

صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده با سه عنوان اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد. در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شده بود، نماینده دادستان کیفرخواست متهم را که در ۳۶ صفحه تنظیم شده بود و حاوی قرائن و شواهد متعددی از اقدامات تاجزاده علیه امنیت ملی بود، قرائت کرد.

در کیفرخواست صادر شده علیه تاجزاده سه عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی با ذکر مصادیقی پیرامون هرکدام از این عناوین اتهامی ذکر شده است.

پس از قرائت کیفرخواست، رئیس دادگاه از متهم خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی که با ذکر مصادیق و مستندات به وی وارد گردیده توضیح دهد و از خود دفاع کند که تاجزاده پاسخگو نبود.

پس از این، قاضی صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و امتناع تاجزاده از پاسخگویی به سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که تاجزاده مجدداً سخن یا دفاعی را مطرح ننمود و در نتیجه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نمود تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رأی اقدام نماید.

قابل ذکر است، وکیلی به نام پوربابایی که پیش از این نیز وکالت تاجزاده را برعهده داشته برای قبول وکالت متهم به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده است که پس از ملاقات با تاجزاده با مخالفت وی برای انجام وکالتش مواجه شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • صلوات
    3

    با اتهام واهي ،،فقط ميخواهند از شكايتش عليه جنتي دست بردارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      اخی طفلک بی گناه
      خودتون شرم نمیکنید ازین حرفاتون

    • محسن
      0

      میدونی جناب ناشناس، گناه تاجزاده این بود که ماه ها بود یک تنه در فضای مجازی در مقابل براندازها ایستاده بود و آنها را یکی یکی در مناظرات شکست میداد و به موضع ضعف میکشید..وقتی شما هنوز نمیدانید که عملا چه کسی دوست و چه کسی دشمنتان است باید به حال این سیستم غصه خورد..یا به حال خودمان که هنوز پای این سیستم ایستادیم که اینقدر نمیفهمد که فردی که عملا برایش مفید است را به محکمه میکشد..و با یک نگاهی سطحی و تک بعدی در سیاست ، آدم را ناامید و مایوس میکند..

  • کلاغ پر
    2

    این صلواتی هنوز به نوایی نرسیده .......

  • ناشناس
    3

    وی را به زور به بی دادگاه برده اید،در ضمن طرف که صغیر نیست که وکیل تحمیلی شما را بپذیرد،این وکیل منتخب حکومت است تا منتخب متهم .معنی انقلاب و آزادی بیان را نابود کرده اید

  • محسن
    2

    خب اولا این که قاضی صلواتی رو انتخاب کردند ، این غیرعادلانه است..مگر ایشان چه کرده؟ درثانی تاجزاده بارها گفته که آقا بنده بیش از 20 سال است از آقای جنتی شکایت دارم..چرا به این شکایت رسیدگی نمیکنید؟ اگر این عدالت وجود ندارد پس من هم در دادگاه یا شرکت نمیکنم و بدانید مرا به زور برده اند و طبیعتا پاسخ اتهامات را (نه اینکه ندارم بلکه) نخواهم داد..و اگر از قبل، حکم مشخص شده خب بدهند و این انفرادی ها و کش دادن ها برای چیست؟ واقعا جای تاسف است واقعاااا جای تاسف است..این جماعت،، اصلاح طلب مرده میخواهند..کسی که حتی لب به انتقاد از عالی ترین مقام کشور فرو بندد که حق طبیعی هر شهروند است..چه رسد به یک فرد سیاسی..ایشان که فقط فعال سیاسی نبوده..سال ها برای انقلاب و این کشور در پست هایی مثل معاونت سیاسی وزارت کشور یا سرپرست انتخابات کشور دولت اصلاحات خدمت کرده است..و همان جا هم با پرونده سازی ایشان را منفصل از خدمات کردند..یک بار تعریف میکرد که در اون 7 سال انفرادی یکی از بازجو ها به من گفت ( ما چیزی در پرونده تو از فساد اخلاقی یا سیاسی پیدا نکردیم و مشکل ما با تو ((زبان)) توست)

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      تصحیح کنم..یک بار تعریف میکرد که در اون 7 سال انفرادی یکی از بازجو ها به من گفت ( ما چیزی در پرونده تو از فساد اخلاقی یا اقتصادی یا سیاسی پیدا نکردیم و مشکل ما با تو ((زبان)) توست)

  • کلونتر
    4

    زنده باد سکوت

    نظرات شما -
    • 0

      رنده باد ازادی،زنده باد تاج زاده زبان گویای ملت در بند

  • ناشناس
    5

    سلام.اقای تاجزاده خودش میدونه که چه کاری کرده ومجازاتش هم میدونه ،خودش خیلی ارزان فروخت

  • ناشناس
    1

    فقط با اعدام.درست میشه زبان منتقدین را باید برید اینم تز اسلام شما هست هر انتقادی حتی اگر درست باشه باید قطع بشه چون ما خوده قانون ونماینده خدا روی زمین هستیم

  • بزز
    0

    به دیکتاتورخانه خوش آمدید

  • مش جمعه
    0

    درود به شرفت این بزرگمرد وطن پرست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها