همسر مصطفی تاجزاده: نگران جان همسرم هستیم

همسر مصطفی تاجزاده گفت: او در طول این یک ماه، تنها دو تماس تلفنی با من و مادرش داشته است و با اینکه آقایان خواستند که دارو‌های همسرم را برایش ببرم، ولی من نمی دانم اینک در چه وضعیتی به سر میبرد.

همسر مصطفی تاجزاده: نگران جان همسرم هستیم

فخرالسادات محتشمی پور درباره بازداشت همسرش گفت: ما اینک در دوره‌ای خاص و حساس از تاریخ کشورمان به سر می‌بریم. زمانی که نیاز است تا همه دلسوزان و دغدغه‌مندان گردهم آمده و راهکار‌هایی برای حل مشکلات و برون رفت از بحران‌های پرمخاطره بیابند. به فرجام رساندن برجام برای رفع هرچه سریع‌تر تبعات آن ضروری است و حل مشکلات و چالش‌های متعدد داخلی و خارجی وجود دارد که امروز بیش از هر زمان دیگری به همفکری و همدلی نیاز داریم.

وی افزود: خیلی عجیب است که آقایان در چنین شرایطی به این نتیجه رسیده اند آقای تاجزاده را که منتقدی مصلح و مشفق است، و باید از نقطه نظراتش برای حل مشکلات موجود بهره ببرند، بازداشت کنند. این شیوه تصمیم گیری و اقدام پیام خوبی به جامعه منتقل نمی‌کند بلکه بیشتر نشانگر آشفتگی و اختلاف میان تصمیم گیران و نهاد‌های امنیتی است.

به دلیل بی خبری از وضعیت همسرم، به شدت نگران جانش هستیم

فخرالسادات محتشمی پور با ابراز امیدواری نسبت به آزادی هر چه زودتر سیدمصطفی تاجزاده گفت: ما به دلیل بی خبری از وضعیت همسرم، به شدت نگران جانشان هستیم؛ و انتظار می‌رود با تدبیری درست، آقای تاجزاده هرچه سریعتر آزاد شود. نیازی به عذرخواهی و دلجویی هم در این زمینه نیست و آقای تاجزاده همانطور که قبلاً هم چنین مطالبه‌ای نداشته، این بار نیز نخواهد داشت.

هیچ اطلاع دقیقی از محتویات پرونده تاجزاده و وضعیتش نداریم

وی همچنین درباره آخرین وضعیت سیدمصطفی تاجزاده در زندان گفت: متاسفانه از شامگاه ۱۷ تیرماه تا به امروز، هیچ اطلاع دقیقی از محتویات پرونده ایشان و وضعیتشان نداریم. در حالی که این حق بدیهی افراد است که خود و وکلایشان و همچنین اعضای خانواده، از وضعیت آن‌ها خبر داشته باشند.

او با بیان اینکه اطلاع رسانی درباره پرونده سیدمصطفی تاجزاده صرفا توسط برخی رسانه‌های خاص صورت می‌گیرد، گفت: روند کنونی بسیار نگران کننده است. چرا که احتمالا پرونده سازی‌هایی رخ می‌دهد و روند احضار‌ها و بازداشت‌ها نیز پس از دستگیری آقای تاجزاده موید مسیر اشتباهی بوده که در پیش گرفته شده است.

تاجزاده دو هفته است که معترضانه روزه دارد

او گفت: در بازپرسی شعبه دو دادسرای مقدس به من گفتند که کیفرخواست آقای تاجزاده صادر شده و پرونده در دادگاه است. همسرم پیشتر گفته بود اگر پرونده اش ظرف دوهفته به دادگاه ارسال نشود، روزه داری اعتراضی خود را شروع خواهد کرد. حالا با اینکه پرونده ارسال شده، اما هنوز دادگاهی برای ایشان تشکیل نشده است و با این وصف ایشان دو هفته است که معترضانه روزه دارند.

وی افزود: اتهامات اصلی آقای تاجزاده همان انتقادات صریحشان است و مواردی که از قبل مطرح بوده و اتهام تازه‌ای در کار نیست. همسرم تاکنون هیچ بازجویی پس نداده و اعلام کرده تا به شکایتش از دبیر شورای نگهبان رسیدگی نشود، در هیچ دادگاه شرکت نمی‌کند.

فخرالسادات محتشمی پور گفت: مسلما به دلیل شرایط سنی، و وضعیت بیماری‌های آقای تاجزاده و همچنین فصل تابستان، روزه داری مداوم حتما برای ایشان خطرآفرین است و آقایانی که چنین رفتار می‌کنند باید بدانند که نسبت به هرگونه خطر احتمالی درخصوص سلامت جسمانی همسرم مسئولند و باید پاسخگو‌باشند.

او در پاسخ به اینکه آیا به غیر از مکالمه کوتاه تلفنی در روز عید غدیر صحبتی با همسر خود داشته است، گفت: اصل نگهداری آقای تاجزاده در سلول انفرادی بی معناست؛ چرا که وقتی کسی از نظر آقایان پرونده داشته و اعلام کرده است که در دادگاه شرکت نمی‌کند، باید دادگاه اش را تشکیل می‌دادند و حکم خود را صادر می‌کردند و در نهایت ایشان را برای «اجرای حکم» به زندان عمومی منتقل می‌کردند.

تاجزاده گفت بازجویی پس نداده و نمی‌دهد

همسر سیدمصطفی تاجزاده ادامه داد: وقتی همسرم با من تماس گرفت، ده روز از بازداشتش گذشته بود. آقای تاجزاده در آن تماس گفت: «بازجویی پس نداده و نمی‌دهد. در هیچ دادگاهی هم شرکت نمی‌کند مگر این که او را به زور ببرند و به آقایان هم گفته که دادگاهش باید ظرف دو هفته تشکیل شود، در غیر اینصورت روزه داری اعتراضی خود را شروع می‌کند.»

به تاجزاده دو اتهام را تفهیم کرده اند

او بیان کرد: به آقای تاجزاده دو اتهام را تفهیم کرده اند، یکی امضای بیانیه‌ای اعتراضی مربوط به اقدامات خشونت آمیز نسبت به معترضین آبان ۹۸ و دوم اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت، این‌ها ادعا‌هایی هستند که تحت عنوان موارد اتهامی علیه آقای تاجزاده مطرح کرده اند.

محتشمی پور گفت: آقای تاجزاده از من درخواست چند کتاب از آثار شهید مطهری داشتند که وقتی به ایشان گفتم این کتاب‌ها را چندبار خوانده ای؛ گفت: «کتاب دیگری به ایشان نمی‌دهند.»، اما به هرحال ۲ کتاب دیگر هم برای همسرم تهیه کردم که نمی‌دانم آن‌ها را به ایشان داده اند یا خیر؟

او درباره بازداشت سیدمصطفی تاجزاده گفت: در صورت نگهداری آقای تاجزاده در سلول انفرادی خصوصا پس از ارسال پرونده به دادگاه، این کار کاملا غیرقانونی است.

از سوی دیگر، هنوز هیچ صحبتی مبنی بر تبدیل قرار ایشان نه با ما و نه وکلای مربوطه مطرح نشده است. وکلا را نپذیرفته اند و می‌گویند باید از وکلای تعیین شده توسط خودشان استفاده شود. موضوعی که به طور حتم از سوی آقای تاجزاده پذیرفته نخواهد شد.

دیگر نمی‌دانیم که تاجزاده کجاست

وی بیان کرد: آقای تاجزاده در طول این یک ماه، تنها دو تماس تلفنی با من و مادرشان داشته است؛ و با اینکه آقایان خواستند که دارو‌های همسرم را برایشان ببرم، ولی من نمیدانم اینک در چه وضعیتی به سر میبرند. آقای تاجزاده در آخرین مکالمه‌ای که با من داشت، گفت که در بند دوالف اوین محبوس است، ولی امروز دیگر نمی‌دانیم که ایشان کجاست؟ از این رو، نسبت به حفظ جان آقای تاجزاده احساس خطر می‌کنم و‌نسبت به حفظ سلامتشان هشدار می‌دهم.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ناشناس
    8

    انشاالله هرچه زودتر تاجزاده وتاجزاده ها از بند اسارت رهایی یابند

  • ناشناس
    4

    نگران شبیخون طوسی باش

  • ناشناس
    2

    خدا رحمتشون کنه و به خانواده محترمشان صبر عنایت فرماید.

  • ناشناس
    18

    بر پدر مادر دروغ گو و فتنه گر لعنت

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      موافقم..فقط تعریف دروغ گو و فتنه گر از نظر ما با شما تفاوت جدی داره..چه در مبانی و چه در مصداق..

  • علی
    26

    میگویند تاریخ تکرار میشه ، تاجزاده مصداق عینی خوارج است
    پسر مرادی هم روزه و نمازش قضا نمیشد اما تیغ بر فرق عدالت زد

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      این در مورد شما مصداق نداره؟ ببینید هم فکران شما با پیشانی های داغ شده از نفاق، چقدر از منتقدان سیاسی رو ترور کردند..بعد ببینید آیا این حرف های شما مصداق مثلا تاجزاده است یا دیگران..

  • بهرلم
    5

    حقوق بشر اسلامی . ؟؟؟؟ از یک طرف یکی را زندانی می کنند و اجازه ملاقات حتی به وکیل او هم نمی دهند واز طرف یک تتاتر درباره حقوق بشر اسلامی به نمایش می گذارند .۰ حقوق بشر در ولایت اسلامی فقط برای آخوندها است و دیگر هیچ .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خخخخه دادگاهی برگزار نشده که وکیل هم بخواهید پول وکیل هم نداشته باشد وکیل رایگان می‌دهند!

  • ناشناس
    2

    نگران نباش

  • ناشناس
    5

    بنده خدا تاجزاده حرف بدی نزده حرف ایشان اینه که نحوه اداره کشور تو ۴۳ سال اشتباه بوده باید در نحوه اداره کشور تجدید نظر اساسی کنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حرف که همه می زنند آن هم حرف های مفت مگر توهین ناسزا بگویند ولی جرمش چیز دیگری هست

    • تیمور
      3

      این حرفا رو که ننه بزرگا هم می زنن ،

  • دلسوز
    16

    خانم جان بروید کشکتان را بیابید درد مردم شما هستید باعث وبانی کشته های آبان شما هستید باز هم دم از برجام بی فرجام می زنید

    نظرات شما -
    • به دلسوز
      1

      جناب خودت برای بسیجی دلسوزی میکنی نه برای مردم

  • ناشناس
    7

    مزه نگران بودنو بچشین براتون خوبه،تا کمی بفهمین چه کردین

  • ناشناس
    4

    طبق قوانین جدید وضع شده در قوه قضاییه ، جای هبچ نگرانی نیست

  • ایلیا
    13

    حقشه نظام به اینها رو داده باید بزنند پدرشان را در بیارند مردک زیادی چرت می گفت

  • ناشناس
    1

    عامل تمام بدبختی مستاجرین اخوندی
    چرا باباشو در نمی ارید

  • رزط
    7

    اینها حقشونه که به دار آویخته شوند اون موقع که خاتمی وروحانی سر کار بودند هیچ غلطی نکردند

  • ناشناس
    0

    حق داری...
    لعنت بر کسانیکه تحمل شنیدن حرف حق و نقد و ایراد را ندارند....
    نظام و دولت منصوب ظلم و بی عدالتی را به حد اعلا رساندن‌ تحمل شنیدن حرف منطقی را ندارند... حقوق بازنشستگان را ببینید که ۵ ماهه چه طوری علاف کردند بندگان خدا را و هر روز یه و دروغ میگن !!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    چرا جوابش را منطقی و با اصول و دور از خشونت نمی دهید؟؟؟ حرکت مسلحانه که نکرده فقط چند تا سوال کرده و ایراد گرفته!!

    نظرات شما -
    • .
      12

      غلط کرده باتو

    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      ای .
      لعنتی تندرو مفت خور ساندیسی.....
      رهبران تو الدنگ هم اینگونه بی منطق جواب میدن
      یعنی جوابی برای خرابی های کشور و زندگی نکبت بار مردم ندارند..

  • ناشناس
    0

    درود بر تاجزاده قهرمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها