گزارش هاآرتص درباره برجام 2022

واکنش رسانه های صهیونیست به توافق قریب الوقوع ایران و آمریکا/ اسرائیل از دو بند برجام جدید وحشت کرده است

بر اساس گزارش هاارتص، رژیم صهیونیستی قبول کرده که به زودی برجام احیاء می شود و از توافق جدید اصلا راضی نیست.

واکنش رسانه های صهیونیست به توافق قریب الوقوع ایران و آمریکا/ اسرائیل از دو بند برجام جدید وحشت کرده است

به گزارش خبر فوری، با نزدیک شدن به توافق نهایی در وین، بسیاری از رسانه های صهیونیستی نسبت به نتایج برجام جدید واکنش نشان داده اند. غالب این رسانه ها نسبت به آینده توافق هسته ای نگرانند و معتقدند این توافق به ضرر اسرائیل خواهد بود. 

واکنش رسانه هایی همانند هاآرتص، اسرائیل هایوم، تایمز اسرائیل، اورشلیم پست، معاریو و... نشان می دهد که رژیم صهیونیستی توافق هسته ای با ایران و بازگشت آمریکا به آن را پذیرفته و معتقد است دیگر نمی توان مانع از انعقاد آن شد.

گزارش هاآرتص و ترس اسرائیل از برجام جدید

در این میان، هاآرتص به عنوان مهم ترین رسانه خبری اسرائیل در گزارشی ناامیدی خود و سران رژیم صهیونیستی را از احیاء برجام ابراز کرد.

بر اساس گزارش هاآرتص، مقامات اسرائیلی روز پنجشنبه گفتند که ایران و قدرت های جهانی "به احتمال بسیار زیاد" به زودی توافقی در مورد برنامه هسته ای تهران خواهند کرد. این منابع گفتند که این توافق نسخه ای آپدیت شده از توافق هسته ای اصلی (توافق سال 2015 که ایالات متحده در سال 2018 از آن خارج شد) با یک سری تغییرات و به روز رسانی های جزئی است.

هاآرتص در ادامه مدعی است که این توافق به هیچ وجه مورد رضایت اسرائیل نیست. هاارتص به نقل از برخی مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی می نویسد، اگرچه به‌ روزرسانی‌ها و بندهای این توافق جدید به طور کامل فاش نشده، اما انتظار می ‌رود اسرائیل به دو دلیل عمده با آن مخالفت کند. یکی به این دلیل که توافق جدید ایران و 5+1 برنامه هسته ای ایران را به طور کامل متوقف نمی کند و بیشتر بر محدود کردن غنی سازی اورانیوم تمرکز دارد و این بدان معناست که تهران می تواند به توسعه موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای ادامه دهد.

دلیل دوم این است که توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 شامل یک چارچوب زمانی مشخص در مورد محدودیت های هسته ای و غیر هسته ای ایران بود و این چارچوب زمانی و محدودیت هایش حدود 8 سال دیگر منقضی خواهد شد. هاآرتص می گوید، در صورتی که جدول زمانی به روز نشود (که قرار هم نیست بشود)، برخی از بندهای توافق به زودی و در طول چند سال آینده منقضی خواهند شد. این امر ایران را قادر می سازد تا غنی سازی خود را بدون محدودیت تجدید کند و این بدین معنی است که ایران برنده واقعی توافق هسته ای خواهد بود.

هاآرتص در ادامه مدعی می شود: «توانمندی علمی و فنی ایران پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، احتمالا این کشور را قادر ساخته تا به سرعت غنی سازی را پس از انقضای {دوره زمانی محدودیت های} هسته ای برجام افزایش دهد. علاوه بر این، اسرائیل تردید دارد که نظارت مؤثری برای جلوگیری از ادامه تلاش های هسته ای ایران وجود داشته باشد.»

ناامیدی اسرائیل و غر و لندهای رسانه ای

هاآرتص در ادامه تاکید دارد که اگر توافق با ایران شامل افزایش محدودیت ها شود شاید اسرائیل به آن رضایت دهد. این پایگاه مدعی است اسرائیل این احتمال را رد نکرده که از یک توافق موقت در صورتی که شامل بندهایی باشد که توانایی ایران برای تولید سلاح های هسته ای را برای مدت طولانی محدود کند، حمایت نماید.

با این حال، همان طور که هاآرتص به صورت تلویحی به آن اشاره کرده قرار نیست محدودیت های مورد نظر رژیم صهیونیستی وارد توافق جدید شود. این اتفاق البته به هیچ وجه منجر به واکنش اسرائیل نخواهد شد و تبلیغات و رویکردهای رسانه ای آنها هم چیزی بیش از یک سری غر و لندهای سیاسی نیست.

هاآرتص البته مدعی است منابع مورد نظر آنها در مورد توافق نهایی ایران و آمریکا، غربی است و بر اساس اعلام دولت ایران هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و نمی توان در مورد توافق نهایی اظهار نظر کرد اما مشخص است که اسرائیل تنها نظاره گر برجام و مذاکرات خواهد بود و نقشی در آینده آن (سلبا و ایجابا) نخواهد داشت.

گزارش های رسانه های خارجی، صرفا جهت اطلاع رسانی ترجمه می شوند و لزوما مورد تایید خبر فوری نیستند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    4

    اره دارم میلرزم چقدر هم وحشت کردم چقدر هم ترسیدم

  • ناشناس
    8

    43 ساله فقط مردم ایران و ترساندید مال مردم در بورس خوردید امیدها را نا امید کردیدو بس بس بس

  • ناشناس
    2

    خخخخخخخخخخخخخ.....

  • امید
    3

    این مطالب صرفا حدس و گمان است هیچی معلوم نیست

  • گرگلی
    6

    .مردم ایران کار و تولید و بیمه درمانی و ....همچون تمام جهان لازم و حق خود میدانند.با موشک با هسته ای یا بدون هسته ای.دیگر این خبرها هیچ اولویتی در زندگی مردم ندارد.

  • ناشناس
    13

    بمب هسته ای دردست تمام حکومت های دیکتاتوری و مذهبی خطرناک است،حال چه ایران باشد و چه اسراییل،چه روسیه باشد چه کره شمالی و یا چین

    نظرات شما -
    • بهنام
      4

      اسم اسرائیل را برای رد گم کنی آوردی .
      چرا اسم انگلیس و فرانسه و آمریکا را نیاوردی ؟

  • ناشناس
    6

    رسانه های اسرائیل با هماهنگی دولت صهیونی از سر شادمانی این نمایش ایران خرکن را راه انداخته اند.هیات ایرانی مهمترین برگ برنده اش را در مذاکرات جاری عمدا فراموش کرده است:شرط نخست مذاکره برای احیای برجام باید اقدام اژانس و حتی شورای امنیت سازمان ملل در جهت وادار کردن صهیونیستها به امحای سلاحهای اتمی و قراردادن فعالیتهای هسته ای ان در زیر نظارت اژانس می شد که متاسفانه حاکمیت ایران با یک خطای عامدانه شبه خائنانه ان را نادیده گرفته و راه را برای موش دوانیهای این رژیم حرامزاده باز گذاشته است.

  • ناشناس
    9

    یا اونها دارن فیلم بازی میکنند یا شماها دارین دروغ میگین که دومی صحیح تر است.. اسرائیل مگه چ میخواد غنی سازی پنج درصدی ترس داره ؟؟ اونها که صدها کلاهک هسته‌ای دارن

  • ناشناس
    3

    شما کی بازنده بودید عزیز دل که این دفعه باشید . شما همیشه ؛ همیشه پیروز هستید !

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      8

      اینها میگن زدن ماهم میگیم زدن!!! بذار ببینیم اینبار بهانه هاشون برای مشکلات چیه!...راستی چرا سپاه برای این سری مذاکرات دیگه نه موشک میفرسه هوا با شعارهای آنچنانی نه از شهرکها وچیزهای دیگه اش پرده برداری نمیکنه؟؟؟

    • 5

      جنابعالی خواب تشریف داشتید !!!سپاه مدتی پیش موشک آزمایش کرد و شهرک موشکی را نشان داد مانورهای سنگین نظامی بر گزار کرد آقای رئیسی رئیس جمهور شجاع و محبوب هم تشکر کرد چرا یک عده ای به دنبال طرح مسائل دیکته شده و تحقیق نکرده از رؤسای خود هستند

    • یکی از مردم
      1

      من خواب نبودم منظورم چیز جدیده...اینها که همون قبلیها بود و قبلا نشون داده بود هم موشکش هم شهرکش!!! هیچ شعاری هم روشون نبود

  • دونکیشت
    3

    فیلم جدید طرفین شروع شد دوباره..... اون میگه ما ضرر میکنیم و اینا میگن خوبه و ادامه ماجرا!!!!!!

  • یکی از مردم
    3

    چی شد؟ تا دیشب که میگفتید هیچ متنی از توافق به بیرون راه پیدا نکرده حالا دقیق میدونید از کدام قسمتها اسرائیل ترسیییییییییییده!!!

  • ناشناس
    7

    کی میخوان این بازی مسخره را با اسراییل تمام کنند اسراییل و عربها سالها تو سر هم می زدند و ایران استفاده اش را می برد تا اینکه جمهوری اسلامی قواعد بازی را تغییر داد و در دعوایی که ربطی به او نداشت وارد شد و باعث صلح طرفین دعوا و حمله آنها به ایران شد این غیر عاقلانه ترین کار ممکن بود که خسارات زیادی به کشور وارد کرد

  • Siovash
    3

    ایرانیان در مقابل آمریکا خیلی خود را فروتن می دانند. ده ها سال آمریکا ایران را تحریم می کنه به توافق رسیدند خوشحال شدند ترامپ آمده سیلی سنگین زده اما بازهم به اخلاق خوش واهی آمریکا امیدوار است. دولت ایران که کارش می کند این درست اما مردم نباید انتظارات واهی از آمریکا داشته باشند. مساله بایدن و اوباما یا ترامپ نیست، مساله کنگره آمریکا است. حتی اگر با بایدن به توافق برسد توافق مثل دوره اوباما، به هیچ وجه در کنگره آمریکا تصویب نمی شود و این به معنای آن است که آن به قانون تبدیل نمی شود و هر رئیس جمهور جدید در آمریکا که به کار می آید و از توافق راضی نیست می تواند مثل ترامپ آن را در یک شبانه روز باطل اعلام کند. این توافق چه معنی دارد؟ دولت ایران که کارش می کند این درسته چون جز مذاکره چه راه دیگری دارد. اما مردم نباید به خاطر پیشرفت و یا رکود روند خوشحال یا غمگین نشوند. احمق نشوند.

  • ناشناس
    6

    بعضی نظرها کاسب تحریم هستند و نمی خواهند توافق به نفع ملت ایران انجام شود بسیاری از کامنتها از سوی یک گروه سازماندهی شده در جهت تخریب است آمریکائیها نیاز به توافق دارند زیرا ایران با قانون مجلس ارتقا۶ هسته ای خود را ادامه می دهد و خیلی هم روی توافق مانور نمی دهد وبا اقدامات فعال خوبش به دنبال خنثی کردن تحریم است نتیجه آن در آیتده مشخص می شود

  • Ali
    2

    کار به جایی رسیده که اسراییل برای ما اظهار نظر میکنه که رضایت داشته یا نداشته به شما چی ربطی داره شما کار خودتان انجام بدهید

  • فواد ری
    1

    تازه باخواندن این خبر به مفهوم واقعی کاسبان تحریم پی بردم !؟ پس بی جهت نبود که برادر شمخانی طی دو دهه گذشته مخالف سرسخت تفاهم وحل برجام بود !؟چرا این حضرات که این همه زندکی اشرافی را نکوهش می کنند چشمان را بر روی امثال شمخانی می بندند ؟ این کشتی چند صد میلیاردی پولش از کجا امده ؟ مجتمع های غیر انتفاعی چند صد میلیاردی در زمین های ۵هزار متری و هکتاری در سعادت اباد و ولنجک متعلق به اقایان قالیباف و حداد عادل و احمد توکلی و... پولش از کجا امده است ؟ ایا این ها زندگی اشرافی نیست ؟

  • اصولگرایان و مداحان و آخوندها
    3

    به کوری چشم اسرائیلی ها و عربستان با آمریکا توافق میکنیم و انشاالله جشن ۱۵ شعبان امسال در سفارت دولت کبیره رئیس بایدن با حضور حاج حسین شریعتمداری و حاج محمود کریمی و میثم مطیعی برگزار میکنیم

  • ناشناس
    5

    بعضی کامنت ها خط دهی شده اند و ماموریت دارندشخصیت های فعال ودشمن ستیز مانند قالیباف ،شمخانی،توکلی، حداد عادل و...که خارچشم دشمنان و منافقین در آلبانی تیرانا و سران مفتخور وجاسوس و آلت دست پاریس نشینش مانند مریم رجوی و مسعود معدوم هستد را اتهام زنی کنند

  • 3

    اسرائیل رفیق بعضی از همکاران ایرانی صدام نابود شده هستند و واقعا نگران می شوند که اسرائیل از بستن توافق ناراحت شود بنابراین ممکن است به انحای مختلف فضای رسانه ای منفی ایجاد کنند تا توافق به نفع ملت ایران انجام نشودودل دوستشان اسرائیل را به دست آورند دوستان دیگر مراقب باشند اسیر این فضاسازی نشوند

  • 1

    خبر فوری لطف کند همه نظرها را منتشر کند

  • ایبابا سرکاریم تمرین خوردن گیاه کنید
    1

    تمرین گیاه خواری کنید

  • ناشناس
    1

    وحشت صهیونیستها .....جوک جالبیه خخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها