در توئیتر اعلام شد؛

«رابرت مالی» با نمایندگان کشورهای عربی درباره ایران گفتگو کرد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات با ایران گفتگو کرد.

«رابرت مالی» با نمایندگان کشورهای عربی درباره ایران گفتگو کرد

«رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر از گفتگو با نمایندگان کشورهای عربی درباره مذاکرات وین با ایران خبر داد.

مالی در پیام خود گفت: امروز گفتگویی خوبی با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات جاری ما برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام داشتم. همانطور که مذاکرات در هفته‌های آینده به نتیجه می‌رسد، ما به رایزنی نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

گفتگوی مالی با رهبران عربی درباره مذاکرات وین در حالی انجام شده که همزمان، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در یادداشتی مدعی شد که مقام‌های آمریکایی خواستار یک توافق متفاوت از برجام هستند.

همچنین ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره کوتاه شدن زمان گریز هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و در این باره مدعی شد: در زمان اجرای برجام، زمان گریز هسته‌ای یک سال بود به این معنی که یک سال طول می‌کشید تا ایران مواد شکافت‌پذیر لازم را برای یک سلاح هسته‌ای جمع آوری کند. اما همانطور که یکی از همکارانم چند روز پیش گفت زمان گریز به طور قابل توجهی کمتر شده و این دقیقاً به دلیل تصمیم ترامپ برای خروج از برجام است.

پرایس در ادامه ادعاهای خود افزود: در حال حاضر، خود را در مجموعه‌ای از شرایط نامساعد می‌بینیم مبنی بر اینکه پنجره‌ای که در مذاکرات وین باز شد، تا بسته شدن فاصله خیلی خیلی کمی دارد چراکه وقتی ایران به نقطه‌ای برسد که پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش مزایای منع اشاعه‌ای را که برجام در پی داشت، از بین ببرد، دیگر از بُعد منافع امنیت ملی آمریکا و شرکای جهانی اش، پیگیری برای بازگشت متقابل به الزامات برجامی معنا و مفهومی ندارد و باید مسیر دیگری را دنبال کنیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کمی فکر کن
    0

    روزی خواهیم فهمید که سبیل ایشون را هم ایران چرب میکرده تا این قضایا را کش بدهد و خفه خون بگیره و ملت ستم کشیده ایران را دست به سر کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها