آیا کوتاه کردن موهای خود اشکال دارد؟

کوتاه کردن مو یک هنر به حساب می آید، اما به دانستن هندسه زیادی نیز نیاز دارد.

آیا کوتاه کردن موهای خود اشکال دارد؟

وجود آرایشگران حرفه ای و آموزش و تربیت آن ها در حوزه کوتاهی مو قطعا دلایل بسیار زیادی خواهد داشت و مهم ترین آن این است که کوتاهی مو آقایان و کوتاهی مو خانم ها دارای تکنیک های بسیاری می باشد که هر یک از آن ها با یک دیگر متفاوت خواهند بود. همچنین کوتاهی مو کودکان و بچه ها نیز تکنیک های خاص خود را خواهد داشت. استفان ثونوت، آرایشگر ارشد در دیوید مالت در نیویورک، می گوید: "کوتاه کردن مو یک هنر به حساب می آید، اما به دانستن هندسه زیادی نیز نیاز دارد."  همچنین او می گوید که: "مهمترین چیز این است که بدانید چه چیزی را باید کاهش دهید و چه چیزی را می بایستی رها کنید، و این با آموزش و تجربه همراه است."

کامارا براون لوئیس، آرایشگر حرفه ای، می‌گوید: "اگر با یک حرفه‌ای همراه باشید، قطعاً آرایش موی بهتری خواهید داشت. به‌علاوه، اگر موهای خود را خراب کنید، در نهایت به یک متخصص نیاز خواهید داشت که بتوانید خرابکاری شما را به بهترین نحو ممکن جمع کند که به احتمال زیاد، موهای شما از چیزی که می خواستید کوتاه تر خواهد شد که این با خواسته شما در تضاد است.

 

شایان ذکر است که اگر نوک های دو شاخه شده دلیلی است که شما به دنبال کوتاه کردن موهای خود هستید، یک گزینه کم خطر تر، اصطلاح گردگیری مو است، یعنی جایی که شما موهای خود را بدون نگرانی در مورد از دست دادن قد موهای خود، تار به تار کوتاه کنید.

 

کوتاه کردن موها به صورت مرطوب بهتر است یا خشک؟

از نظر فنی هیچ پاسخ درستی در اینجا وجود ندارد، زیرا کوتاه کردن موهایتان خیس یا خشک به ترجیح شخصی بستگی دارد. از آنجایی که موهای خیس بلندتر از موهای خشک به نظر می‌رسند، توصیه می شود موهایتان را با خشکی کوتاه کنید، بنابراین می‌توانید تصور دقیق‌تری از طول کوتاه‌تان به دست آورید مخصوصا برای انواع موهای مجعد، که وقتی خشک می شوند کوتاه‌تر به نظر می‌رسند.

اما برخی از متخصصان توصیه می کنند موهای خود را خیس (یا مرطوب) کوتاه کنید تا تمیزترین لبه ممکن را داشته باشید. با این حال مراقب باشید کم تر از تصور ممکن خود کوتاه کنید. مری کیت اوکانر، آرایشگر مو، می‌گوید: "وقتی موها خیس هستند، کشیده می‌شوند، بنابراین همیشه کمتر از آنچه فکر می‌کنید، کوتاه کنید تا از کوتاه کردن بیش از حد خودداری کنید."

Screenshot_20220809_135703

 

چگونه می توانم موهایم را در خانه کوتاه کنم؟

قدم اول: یک آموزش پیدا کنید

قبل از اینکه شروع به کوتاه کردن موهای خود در خانه کنید، آموزشی بیابید که بیشتر با طول مو و نوع موی شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید دقیق ترین راهنما را دریافت کنید. و برای اطمینان از دریافت اطلاعات تخصصی، آموزشی را انتخاب کنید که توسط یک متخصص یا آرایشگر واقعی مو ایجاد شده است. بنابراین اگر می‌خواهید این مراحل را نادیده بگیرید (از آنجایی که برای هر نوع مو متفاوت است)، به دنبال بهترین آموزش‌های کوتاه کردن موهای خود باشید. اما اگر مشاوره تخصصی می‌خواهید می توانید با آرایشگران حرفه ای در پیرایه تماس حاصل نمایید.

 

قدم دوم: موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید

برای کوتاه کردن موهای خود در خانه، ابتدا موهای خود را به حداقل چهار قسمت تقسیم کنید. موهای خود را از گوش تا گوش به نصف تقسیم کنید، نیمه بالایی را به سمت بالا گره بزنید یا سنجاق بزنید و سپس نیمه بالا و نیمه پایین را با یک کش مو، اسکرانچی یا گیره به قسمت های خود تقسیم کنید. براون می‌گوید: "این به شما کمک می‌کند تمرکز کنید و به شما کمک می‌کند در هر بخش به همان اندازه کوتاه کنید. و اگر موهای شما واقعا بلند یا ضخیم است، براون می گوید که می توانید آن را یک قدم به جلو بردارید و هر یک از این چهار قسمت را نیز به نصف تقسیم کنید."

Screenshot_20220809_135726

 

قدم سوم: در هر زمان تنها یک قسمت را کوتاه کنید

یک قسمت را باز کنید و آن را کاملا شانه یا برس بزنید تا مطمئن شوید که کاملاً باز شده و در طول کامل است. ناحیه پایین آن بحش از مو را که قصد کوتاهی آن را دارید محکم بین دو انگشت خود نگه دارید. توجه کنید، فقط موهایی را که می خواهید کوتاه کنید بین انگشتان خود باقی بگذارید. براون می‌گوید: "قیچی‌تان را روی انگشتانتان نگه دارید تا مطمئن شوید که انگشتانتان صاف هستند، و سپس بخش مورد نظر را در یک خط مستقیم کوتاه کنید. من همیشه پیشنهاد می‌کنم مقدار کمی را برای کوتاهی انتخاب نمایید و هر چقدر این اندازه کوتاه تر باشد بهتر است.زیرا اگر به این نتیجه برسید که بیشتر از آنچه که باید موهای خود را کوتاه کرده اید درگی راه برگشتی وجود نخواهد داشت."

اگر موهای شما مجعد است، پس از اینکه قسمت بین انگشتان خود را در طول دلخواه خود قرار دادید، مطمئن شوید که مقداری از کشش را از بین ببرید تا فرهای شما شکل طبیعی خود را بگیرند. براون می‌گوید: "این کار کمک می‌کند تا طول طبیعی را کمی بیشتر ببینید و به شما کمک می‌کند تا ایده‌ای از اینکه موهایتان پس از کوتاه شدن چگونه به نظر می‌رسند، پیدا کنید." بخش تازه بریده شده را پایین بگذارید تا بتوانید از آن به عنوان راهنمای بخش بعدی استفاده کنید.

پیرایه با همکاری جمعی از آرایشگران حرفه ای و متبحر در تهران و شهرستان ها ارائه دهنده تمامی نیازهای شما از جمله خدمات زیبایی مو مثل بافت مو، کراتینه مو، رنگ مو و...، خدمات زیبایی چشم و ابرو همانند میکروپگمنتیشن، لمینت، کاشت و... همچنین انواع خدمات زیبایی برای آقایان و ماساژ توسط بهترین ماسورها می باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها