خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۰ فروردین ۱۳۷۷

روحیه کرباسچی در زندان خوب است/ اسناد هزینه ساخت منزلش را از او خواسته اند

«در مراجعت، یکى از کوه‌نوردان، خودش را تیمسار «عصرجدید» معرفى کرد که از بستگان مرحوم شهید [مهدی] عراقى است. گفت، پس از تحمل پنج سال زندان بعد از انقلاب، اکنون خمس اموالش را مى‌خواهند بگیرند و استمدادکرد.»

روحیه کرباسچی در زندان خوب است/ اسناد هزینه ساخت منزلش را از او خواسته اند

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۰ فروردین ۱۳۷۷ می خوانیم:

صبح زود همراه محافظان براى کوه‌نوردى رفتیم. در مسیر از رادیوی ماشین، بیانیه دفتر رهبرى را شنیدم که مطابق قرار جلسة دیشب به رسانه‌ها داده‌اند. تا کُلک‌چال رفتیم. بعضى جاها هنوز برف و رودخانه‌ها پُرآب بود. جمعیت زیادى هم در مسیر بودند. با تعدادی از آنها احوال‌پرسى کردم. در شرق کُلک‌چال، از مرکز دکل‌هاى مخابرات بازدیدکردیم.

در مراجعت، یکى از کوه‌نوردان، خودش را تیمسار «عصرجدید» معرفى کرد که از بستگان مرحوم شهید [مهدی] عراقى است. گفت، پس از تحمل پنج سال زندان بعد از انقلاب، اکنون خمس اموالش را مى‌خواهند بگیرند و استمدادکرد. در یکى ازکافه‌هاى بین راه، خرما و نوشابه صرف کردیم؛ هوا مساعد بود.

به خانه آمدم. استحمامى و صبحانه و نوشتن خاطرات دیروز و خواندن گزارش‌ها و مطالعه و اصلاح خاطرات سال 1360 انجام شد . عصر فاطى آمد و گفت، همسر کرباسچى، با پادرمیانى او به ملاقات شوهرش رفته، گفته است سؤالات همان سؤال‌هاى قبلى است‌ و چیز جدیدى نیست. روحیه‌اش خوب است. فقط روزنامه جمهورى اسلامى به او مى‌دهند. تلویزیون و رادیو ندارد. تنها هم نیست. اسناد هزینه ساخت منزلش را خواسته‌اند.

آقایان اخوى محمد، [محسن] نوربخش، [عطاءالله] مهاجرانى، [اسماعیل] شوشترى، [عبدالواحد] موسوى‌لارى و محسن آمدند. براى جلسه سران قوا در مورد پرونده شهردارى تهران، پیشنهادهایى داشتند؛ آزادى آقاى کرباسچى، نظارت بر تحقیقات پرونده‌ها براى اجراى قانون و حفظ حقوق متهمان. خواستند، جلسه زودتر تشکیل شود. به آقاى خاتمى گفتم، پیگیرى‌کرد. معلوم شد، آقاى [محمد] یزدى، [رییس قوه قضاییه] در قم است و زودتر از عصر شنبه، مقدور نیست.

شب بچه‌ها و نوه‌هاى خانواده مرحوم حاج قاسم اخوى آمدند. اکبرآقاى صفریان، مدیر بخشى از شرکت تعاونى پسته رفسنجان، از فروش پسته آینده، با توجه به مزاحمت‌هاى آمریکا و آثار باقى مانده از تحریم اروپا، اظهارنگرانى‌کرد؛ گرچه فعلاً تحریم برداشته شده، اما کار روان نیست. فرزانه [دختر برادرم، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری طاهر]، از کار نیمه تمام تهیه کتاب مُبلّغ سازندگى‌هاى شهردارى تهران گفت. در مورد تأثیری که پسته‌هاى قاچاق براى بازار به وجود مى‌آورد، در دوبى و سایر جاها هم بحث شد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کاش نظام یک ذره انصاف و مروت داشت، شهرداری قالیباف و احمدی نژاد را هم مثل کرباسجی، حسابرسی و در صورت نیاز محاکمه علنی می کرد.
    اما استانداردهای دوگانه، نمی گذارد. با ما باش هر گلابی که دوست داری بخور!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها