خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۰ آبان ۱۳۷۷:

پدر محسن رضایى آمد؛ نزدیک ۱۰۰ سال دارد، ولى سالم و بانشاط است

« آقای [محسن] رضایی، به طور خصوصى از جلسه مشترک مجلس و دولت گفت و از بى‌ثمرى جلسه و بى برنامگى دولت و رو به رشد بودن مشکلات اقتصادى و سیاسى‌کارى دولت، ناراحت بود.»

پدر محسن رضایى آمد؛ نزدیک ۱۰۰ سال دارد، ولى سالم و بانشاط است

خاطرات دست‌نویس آیت الله هاشمی در ۲۰ آبان ۱۳۷۷ به شرح زیر است:

بعد از نماز و خواندن گزارش‌ها، براى دیدن پل هفتم [کارون] رفتیم که شهردارى اهواز ساخته و نزدیک به تکمیل است؛ پل جالب و دیدنى است و ارزان تمام کرده‌اند. به سوى سد مارون در شمال بهبهان رفتیم؛ دو ساعت و نیم در راه بودیم. آقایان [احمد] خرم و [علی] فلاحیان که در ماشین من بودند، اطلاعات‌شان بیش از من نبود که در مسیر براى شناخت بیشتر استان استفاده کنم. از افراط نیروى انتظامى، در چیدن نیرو در مسیر خوشم نیامد و تذکر دادم؛ گرچه آنها براى احترام و محبت و امنیت، چنین مى‌کنند.

در محل سد، آقاى [رسول] زرگر، [معاون وزیر نیرو در امور آب] و مهندسان توضیح دادند. از اقدامات براى رفع عیب از سد، عیبى که باعث نشت آب زیاد بود. سد را خالى کردند و با هزینه چند میلیارد تومان، اشکالات را برطرف کرده‌اند و آماده آب‌گیرى مجدد شده‌اند. سه ساعتى از بخش‌هاى مختلف سد و تونل‌ها بازدیدکردیم و در مسیر برگشت، از کارگاه ساخت قطعات نیروگاه و دریچه‌هاى فلزى سد، بازدید کردیم. اطلاع دادند، آقاى [مهدی] سلامت - باجناق من - امروز در تهران فوت کرده است.

ساعت دو و نیم بعد از ظهر به رامهرمز رسیدیم. ناهار و استراحت را در میهمان‌سراى شهردارى شهر بودیم. بنا بود به محل سد کارون ۳ برویم. به خاطر تأخیر زیاد، منصرف شدیم و به‌سوى شهر مسجدسلیمان که مقصد بعدى بود، حرکت‌کردیم. در مسیر از کارخانه بزرگ سیمان سه هزار تُنى رامهرمز که اخیراً افتتاح شده، بازدید کردیم. مهندس [حسن] غضنفریان توضیح داد و از اقدام دولت سازندگی در توسعه صنایع سیمان تشکرکردند که این یکى از ده‌ها کارخانه است.

سپس از راه قدیمى احداثى شرکت نفت به مسجد سلیمان رفتیم. ساعت هفت بعد از ظهر رسیدیم. در میهمان‌سراى شرکت نفت اقامت کردیم. [آقای نجف رضایی میرقائد]، پدر آقاى محسن رضایى آمد. نزدیک صد سال دارد، ولى سالم و بانشاط است. درخواست کرد که به منزل ایشان بروم؛ مرد بامحبتى است و من را هم فرزند خود مى‌گوید، از روى محبت.

بعد از شام، جلسه‌اى با مسئولان شهر داشتیم. دکتر رضایى و فرماندار، خیرمقدم گفتند و آثار مثبت تصمیمات من در سفر گذشته، براى عمران شهر را گفتند. من هم صحبت‌کردم. خدمات ارزنده‌اى در جهت محرومیت‌زدایى در خصوص عمران‌شهرى و آب وکشاورزى و صنعت شده است.

سپس آقای [محسن] رضایی، به طور خصوصى از جلسه مشترک مجلس و دولت گفت و از بى‌ثمرى جلسه و بى برنامگى دولت و رو به رشد بودن مشکلات اقتصادى و سیاسى‌کارى دولت، ناراحت بود. در گزارش‌ها، شدت‌گرفتن بحران عراق و طبل جنگ زدن آمریکا مورد توجه است و بیرون رفتن کارکنان سازمان ملل، احتمال جنگ را بیشترکرده و در مسایل داخلى، سرعت رشد قیمت ارزهای خارجى و تنزل ریال، باعث ناراحتی است.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • 🙄🙄🙄
    2

    حالا که چی؟ خیلی مهم بود این؟؟؟؟

  • کوک
    3

    چه زشت !!!!!!!!!اینم شد خاطرات ی رجل سیاسی؟؟؟؟؟خب!! از wc چه گفته؟ بیسواد

  • رضا
    2

    همونجا می بایست بالا رفتن قیمت دلار را تو نوطفه خفه میکردی جناب قهرمان .

  • رضا 1400
    2

    کاری نداریم ولی ازگردن کلفت ومبلی که روش نشسته مشخص هست که کلا هاشمی
    هاچقدربه فکرمردم هستندبخصوص دارایی
    جیبشان؟

  • ناشناس
    1

    رفسنجانی هم چرت و پرت نوشته تو دولت خودش اوضاع گل و بلبله تو دولت بعدی همه نگرانن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها