شصت و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

۱۵ شهید در بمباران ۲ خانه در جنوب نوار غزه/ شروط حماس برای مذاکره با اسرائیل

جنگ اسرائیل و حماس وارد شصت و نهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

۱۵ شهید در بمباران ۲ خانه در جنوب نوار غزه/ شروط حماس برای مذاکره با اسرائیل

درگیری‌های شدید و انفجارهای متعدد در «جِنین»

نظامیان رژیم صهیونیستی حین یورش به شهر و اردوگاه جِنین در کرانه باختری و درگیری با رزمندگان و جوانان فلسطینی، منازل آنها را با موشک‌های دوش‌پرتاب هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از یورش دوباره نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جِنین در کرانه باختری و شروع درگیری‌های مسلحانه با رزمندگان و جوانان فلسطینی خبر دادند.

خبرنگار «الجزیره» گزارش داد که همزمان با پرواز پهپادهای صهیونیستی در منطقه، درگیری‌های شدید در محله شرقی شهر جنین ادامه دارد.

طبق این گزارش، اشغالگران ساکنان برخی از منازل در محله شرقی جنین را به ترک‌خانه های خود، تخلیه منازل و شکنجه آنها مجبور می‌کنند.

شبکه «المیادین» نیز خبر داد که نظامیان صهیونیست با بیش از ۵ موشک دوش‌پرتاب، خانه‌ای در شرق جنین را هدف قرار دادند.

بر این اساس، اشغالگران بدون هدف و کورکورانه به منازل شهروندان در محله شرقی جنین با موشک‌های دوش‌پرتاب حمله می‌کنند.

خبرگزاری «شهاب» هم نوشت که نظامیان صهیونیست در بحبوحه ادامه درگیری‌ها، گلوله‌های جدیدی به محله شرقی جنین شلیک کردند.

اشغالگران بامداد چهارشنبه نیز با یورش به اردوگاه جِنین، زیرساخت‌های آن را تخریب کرده و به سمت شهروندان حاضر در این شهر و اردوگاه آن تیراندازی کردند. 

۱۵ شهید و زخمی شدن چندین نفر در بمباران دو خانه

رسانه‌های عربی از شهادت ۱۵ نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر در بمباران دو خانه در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی در ادامه حملات علیه نوار غزه، دو خانه در استان رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن ۱۵ نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. 

بنابر گزارش شبکه المیادین، صدای درگیری بین مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه التوام در شمال غربی شهر غزه و منطقه الشرقیه در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به گوش می‌رسد. 

وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز چهارشنبه (۲۲ آذر) در شصت و هشتمین روز جنگ در غزه، تعداد شهدا را ۱۸۶۰۸ نفر اعلام کرد؛ طبق این اطلاعیه تعداد زخمی‌ها نیز ۵۰۵۹۴ نفر هستند.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، همچنین خبر داد که اشغالگران اسرائیلی طی ساعات گذشته دست به ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف غزه زده‌اند که این حملات ۱۹۶ شهید و ۴۹۹ زخمی در پی داشته است، هنوز تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار مانده‌اند.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: جنگ دوم برای بقا، بهای سنگین و دردناکی را بر ما تحمیل می‌کند

بنی گانتس خاطرنشان کرد: جنگ دوم بقا که اسرائیل به راه می‌اندازد، بهای سنگین، دردناک و سختی را بر ما تحمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمین مرگبار روز گذشته نیروهای گردان‌های القسام در محله شجاعیه در شرق نوار غزه که بیش از ۱۰ کشته در میان نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی برجای گذاشت، محافل این رژیم را دچار شوک کرده است تا جایی که عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را بر آن داشت تا آنچه را که در حال وقوع است به عنوان جنگ دوم برای بقا توصیف کند که بهای سنگین و دردناکی دارد.

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: «جنگ دوم بقا که اسرائیل به راه می‌اندازد، بهای سنگین، دردناک و سختی را بر ما تحمیل می‌کند و هر کس که کشته شود زخمی بر کل اسرائیل است و هر زخمی از این دست یادآور قهرمانی رزمندگان ماست. و نیاز ما به عنوان جامعه این است که شایسته فداکاری آنها باشیم.»

خبرگزاری سما نوشت که این دومین اظهارنظر گانتس در پی خسارت‌های سنگینی است که رژیم صهیونیستی در نبرد غزه متحمل شده است.

گانتس در روزهای نخست جنگ هم پس از حمله مقاومت به یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی و کشته شدن هفت نیروی ویژه داخل آن، بابت این کشته‌ها ابراز ناراحتی کرده بود.

این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود: «روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم و هدف تغییر ریشه‌ای واقعیت نوار غزه است.»

شروط حماس برای مذاکره با تل‌آویو/ هنیه: هرگونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس توهم و سراب است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در واکنش به اظهارات مکرر مقامات رژیم صهیونیستی درباره مرحله بعد از جنگ در غزه و توهم نابودی این جنبش، تاکید کرد که هرگونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس توهم و سرابی بیش نیست.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، گفته است که این گروه برای پایان دادن به جنگ با اسرائیل آماده مذاکره است، اما تاکید کرد که هرگونه توافق نهایی باید به تشکیل کشور مستقل فلسطین منجر شود.

در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که طی آن به ادامه جنگ در نوار غزه «تا پیروزی و نابودی حماس» متعهد شده بود، هنیه با بیان اینکه این جنبش از هر طرح و ایده‌ای برای پایان دادن به جنگ در غزه استقبال می‌کند، تاکید کرد: هر گونه طرحی برای آینده غزه بدون حماس ناموفق خواهد بود و یک توهم و سراب است.

طبق گزارش شبکه فلسطین الیوم، رئیس دفتر سیاسی حماس طی یک سخنرانی تلویزیونی از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد توقف جنگ در نوار غزه و تلاش‌های عربستان و کمیته وزارتی مشترک عربی- اسلامی برای متوقف کردن جنگ در این باریکه استقبال کرد.

هنیه همچنین از کشورهای عربی درخواست کرد که همه گزینه‌ها را برای متوقف کردن تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بکار گیرند.

هنیه همچنین تاکید کرد که نظم بخشیدن به «خانه فلسطینی»، روند سیاسی تضمین‌کننده حق فلسطینیان برای برپایی کشور مستقل‌شان را به‌دنبال خواهد داشت. او گفت: حماس برای گفت‌وگو با اسرائیل آماده است و امیدوار است که گفت‌وگوهای آینده بتواند «خانه فلسطین را هم در کرانه باختری و هم در نوار غزه» سامان دهد. ما آماده گفتگو در مورد هر ترتیب یا ابتکاری هستیم که می‌تواند به تجاوز پایان دهد» و به «مسیری سیاسی که حق مردم فلسطین را برای داشتن کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس تضمین می کند» منجر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نبرد طوفان الاقصی ضربه‌ای کاری به پیکره رژیم اشغالگر وارد کرد و این رژیم و رهبری نظامی و سیاسی آن را به لرزه درآورد. دلاوری‌های گردان‌های القسام و مقاومت در حال نمایش است و این دلاوری‌ها خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند.

او در ادامه هشدار داد که هرگونه تلاش برای حذف حماس و سایر گروه‌های مسلح از توافق پس از جنگ یک "توهم" است و گفت که «جناح‌های مقاومت» باید در این روند مشارکت داشته باشند.

اظهارات هنیه یک روز پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که کشور فلسطینی مورد بحث نیست، و قول داد که هرگز «اشتباه اسلو» را تکرار نخواهد کرد، توافق صلح 1993 که نقشه راهی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین ایجاد کرد. در حالی که تل آویو قبلاً این ایده را به طور اصولی پذیرفته، روند ایجاد شده توسط توافقنامه اسلو مدت‌هاست که شکسته شده و بیش از 30 سال بعد، نیروهای صهیونیستی به اشغال کرانه باختری ادامه می‌دهند، جایی که پایگاه‌های شهرک‌سازی یهودیان در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده‌اند.

انهدام ۴ تانک مرکاوا و ۴ نفربر دیگر اسرائیل در غزه

رزمندگان گردان های القسام ظهر امروز از انهدام ۴ دستگاه تانک مرکاوا و ۴ دستگاه نفربر زرهی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شیخ رضوان در شهر غزه با راکت های الیاسین  ۱۰۵ خبر دادند./ ایرنا

پیشنهاد رئیس موساد برای دور جدید مذاکرات با فلسطینی‌ها/نتانیاهو مخالف است

منابع رسانه‌ای امروز (پنج‌شنبه) از مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد رئیس سازمان اطلاعات خارجی این رژیم (موساد) برای آغاز دور جدید مذاکرات غیر مستقیم با مقاومت فلسطین در دوحه پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد، دیوید بارنیا، رئیس موساد پیشنهاد داد برای مذاکره در چارچوب دستیابی به یک توافق جدید با فلسطینی‌ها به قطر برود، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد وی را نپذیرفت.

طبق گزارش این رسانه عبری، رئیس موساد در جلسه‌ای که در روزهای اخیر برگزار شد، پیشنهاد کرد به منظور دستیابی به توافق جدید برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی به همراه نیتزان آلون، مسئول پرونده اسرای صهیونیست به قطر سفر کند، اما کابینه جنگ به رهبری نتانیاهو، تصمیم گرفتند اجازه چنین سفری را ندهند و نگذارند مقامات ارشد رژیم اشغالگر برای پیشبرد این روند به دوحه بروند.

در همین راستا، یک منبع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سفر برنامه‌ریزی‌شده رئیس موساد به قطر برای از سرگیری مذاکرات را لغو کرده است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات منجر به آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۶۰۸ تن رسیده است.  این وزارتخانه همچنین از افزایش شمار مجروحان به بیش از ۵۰ هزار تن خبر داد.ش

در حال تکمیل....

بیشتر بخوانید: 

شصت و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصت و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شصتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاه و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجاهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهل و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهلمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

 

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها