تولید محتوای متنی باکیفیت؛ راهی امن برای جذب مخاطبان بیشتر!

تولید محتوای متنی یک شیوه تبلیغاتی است که منجر به برندسازی، افزایش فروش و میزان شناس‌بودن یک کسب‌ و کار می‌شود.

تولید محتوای متنی باکیفیت؛ راهی امن برای جذب مخاطبان بیشتر!

به همین دلیل بیزینس‌های زیادی هستند که این خدمت را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهند. بنابراین، سوال اینجاست که از میان آن‌ها، باید کجا ثبت سفارش کرد؟ یک محتوای متنی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا ترفند خاصی برای نوشتن این دست از محتواها در دسترس است؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده‌ایم.

تولید محتوای متنی چیست؟

هر محتوایی که با استفاده از کلمات تهیه شود و مخاطب را تشویق به مطالعه کند، در دسته تولید محتوا به‌صورت متنی قرار می‌گیرد. چنین محتوایی به‌قدری عمومیت دارد که حتی در شبکه‌های اجتماعی و محتواهای ویدیویی از آن کمک گرفته می‌شود. ازاین‌رو می‌توان گفت که در دنیای تبلیغات، کسب‌وکاری برنده است که از کلماتی هدفمند و قدرتمند برای معرفی بیزینس خود استفاده می‌کند.

در واقع سفارش تولید محتوا یک خدمت دیجیتالی است که به موجب آن می‌توان کسب‌وکار را همراه با محصولاتی که دارد، به کاربران بیشتری معرفی کرد. دقت کنید که هرچه این خدمت اصولی‌تر اجرا شود، نتایج ثمربخش‌تری به‌همراه خواهد داشت. اما هر کلمه‌ای مجبور به فروش است؟ آیا کلماتی که قادر به فروش نیستند، جذابیت ندارند؟ برای پاسخ به این سوال، باید با مفهوم کپی رایتینگ آشنا شوید.

تفاوت تولید محتوای متنی و کپی رایتینگ چیست؟

یکی از سوالاتی که توسط صاحبان مشاغل پرسیده می‌شود، این است که آیا ازطریق خدمات تولید محتوای متنی با کیفیت، می‌توان از تکنیک‌های کپی رایتینگ نیز بهره برد؟ آیا این 2 مفهوم مشابه یکدیگر هستند؟ باید گفت خیر! بازاریابی به‌کمک تولید محتوا، تفاوت‌های زیادی با کپی رایتینگ دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها، اشاره کرده‌ایم:

  • نویسنده به‌دنبال جذب مخاطب است، اما کپی‌رایتر در پی مشتری و خریدار می‌گردد.
  • محتوا موجب افزایش آگاهی می‌شود. درحالی‌که کپی رایتینگ می‌فروشد.
  • متن کپی رایتینگ در یک تا چند سطر بیان می‌شود، درحالی‌که محتوای متنی محدودیت ندارد.
  • ساختار کپی رایتینگ تفاوت‌های زیادی با تولید محتوا به‌صورت متن دارد.
  • تخصص افراد فعال در حوزه کپی رایتینگ، با متخصصان زمینه محتوای متنی، متفاوت است.

علاوه‌بر موارد گفته ‌شده، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که یک کپی‌رایتر، نیاز به خلاقیت بیشتری دارد. چون نوشته‌های او برای درج روی بنرهای تبلیغاتی و بیلبوردهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به سخن دیگر، یک کپی‌رایتر، باید توانایی خیلی زیادی در بازی‌کردن با کلمات داشته باشد و بدون تسلط روی مهارت تشبیه، نمی‌تواند متن تبلیغاتی جذابی بنویسد.

مزایای تولید محتوای متنی باکیفیت چیست؟

تولید محتوای متنی باکیفیت؛ راهی امن برای جذب مخاطبان بیشتر! - تصویر 2

شما باید تولید محتوایی که به‌صورت متن باشد و در دسته نوشته‌های باکیفیت قرار بگیرد را در خدمات تولید محتوای سئو شده جستجو کنید. در واقع، محتوایی که قوانین سئو و گوگل را رعایت کند، همان مزیت‌هایی را دارا است که شما به‌دنبالش بودید! شاید بپرسید که یک محتوای متنی باکیفیت، چه سودآوری‌هایی برای کسب‌وکار دارد؟ در ادامه یک فهرست برای پاسخ به این سوال آماده کرده‌ایم:

  • با بهره‌مندی از محتوای سئو شده، نوشته شما در هر سایتی، به‌سرعت ایندکس می‌شود.
  • محتوای باکیفیت بهترین معرف برای کسب‌وکار شماست.
  • یک محتوای متنی خوب، کاربر را به خرید محصول و ثبت سفارش تشویق می‌کند.
  • محتوای باکیفیت هدفمند است و می‌داند که باید روی کدام نقطه از ذهنیت کاربر کار کند.
  • در یک محتوای خوب، اصول نوشتار و موتورهای جستجو رعایت می‌شود.
  • یک محتوای کاربردی، اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • محتوای باکیفیت، خوانایی بالایی دارد و روان است.

چگونه محتوای متنی جذاب و خواندنی بنویسیم؟

برای نوشتن یک محتوای متنی جذاب و خواندنی، باید مثل هر کار دیگری، ابتدا مهارت و بعداز آن، تجربه کسب کرد. در واقع این شغل بیشتر از آن‌که نیاز به دانش داشته باشد، مطالعه زیاد را از نویسنده طلب می‌کند. در ادامه چند نکته دیگر که موجب خلق یک محتوای متنی باارزش می‌شوند را آورده‌ایم:

  • قبل‌از نوشتن، تحقیقات خود را در مورد موضوع خواسته‌شده کامل کنید.
  • پیرامون مطلب درخواست‌شده، اطلاعاتی به‌دست بیاورید و حین نوشتن از آن‌ها کمک بگیرید.
  • به‌عنوان نویسنده، حتما نظرات و تجارب خود را هنگام خلق محصول ذهنی‌تان به‌کار ببرید.
  • توانایی استقرای خود را تقویت کنید تا بتوانید بینش عمیق‌تری نسبت به موضوع داشته باشید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر و به‌کارگیری کلمات خلاقانه‌تر، از تماشای محتواهای ویدیویی غافل نشوید.
  • برای تولید محتوای متنی باکیفیت، حتما از کلمات و جملات روان استفاده کنید.

دقت داشته باشید که هنگام ثبت سفارش تولید محتوا، تمام مواردی که دررابطه‌با نحوه نوشتن یک محتوای جذاب و خواندنی گفتیم، باید در فایلی که دریافت می‌کنید، موجود باشد. چون فقط به این ترتیب است که می‌توانید بودجه تبلیغاتی کسب‌وکار خود را، در جای درستی خرج کنید.

تولید محتوای متنی باکیفیت؛ راهی امن برای جذب مخاطبان بیشتر! - تصویر 3

اصل مطلب؛ بستری امن برای ثبت سفارش تولید محتوا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کسب‌وکارهای زیادی هستند که خدمات مربوط به محتوای متنی را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهند. اما سوال اینجاست که انتخاب کدام یک از آن‌ها توصیه می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که با بررسی نوع خدمات و مزیت‌های رقابتی که توسط این کسب‌وکارها ارائه می‌شود، خواهید توانست تا میزان کیفیتی که مد نظر دارید را تشخیص داده و سفارش‌تان را ثبت کنید.

برای مثال، اصل مطلب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ است که محتوای متنی خود را براساس قوانین موتورهای جستجو و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به زبان فارسی می‌نویسد. این شرکت همچنین شرایطی را فراهم کرده که شما بتوانید در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، محتوای تخصصی و خلاقانه سفارش دهید.

بنابراین، در نهایت این شما هستید که با توجه به نیاز بیزینس خود و خدماتی که توسط کسب‌وکارها در اختیارتان قرار می‌گیرد، تنها یکی از آن‌ها را برای همکاری انتخاب کنید.

جمع‌بندی

جذب مخاطب ازطریق تولید محتوای متنی، کار آسانی نیست! به همین دلیل جای تعجب ندارد که صاحبان مشاغل، همواره به‌دنبال نویسنده‌هایی باشند که قلم روان و خلاقی دارند. باید بگوییم که یک نوشته باکیفیت ویژگی‌های زیادی دارد که فقط یک نویسنده باتجربه می‌تواند از عهده تک‌تک آن‌ها بر بیاید. ازاین‌رو فراموش نکنید که ثبت سفارش تولید محتوا، تا چه اندازه می‌تواند در سرنوشت کسب‌وکارتان، موثر واقع شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها