همه چیز در مورد اخذ ویزا توریستی یا شینگن اروپا ۲۰۲۴

کشور‌های اروپایی دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متعددی هستند. به همین خاطر، بسیاری از افراد، رویای سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را دارند؛ اما شاید این سؤال شما هم باشد که چگونه می‌توان به کشور‌های عضو شینگن سفر کرد؟ شما جهت سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید ویزای توریستی شینگن را دریافت کنید.

همه چیز در مورد اخذ ویزا توریستی یا شینگن اروپا ۲۰۲۴

قبل از سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید اطلاعاتی را درباره این نوع روادید به دست‌آورید که در این مطلب ارائه شده است.

ویزای توریستی شینگن

ویزای توریستی با هدف جذب توریست و گردشگر‌های خارجی صادر می‌شود. در واقع، شما با این ویزا می‌توانید از کشور‌های عضو منطقه شینگن بازدید کنید. متقاضیان می‌توانند با داشتن این ویزا به ۲۷ کشور زیبا و پیشرفته عضو شینگن سفر کنند. این روادید به مدت ۹۰ الی ۱۸۰ روز دارای اعتبار است. بعد از به اِتمام رسیدن بازه زمانی ویزای توریستی باید کشور را ترک کنید.

از معروف‌ترین و پربازدیدترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا می‌توان به فرانسه، دانمارک، اتریش، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و سوئد اشاره کرد. این ویزا به صورت کوتاه‌مدت صادر می‌شود و فقط چند ماه اعتبار دارد. اتباع کشور‌های خارج از منطقه شینگن می‌توانند با داشتن ویزای توریستی به هر کدام از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. در واقع، جهت ورود و خروج به این کشور‌ها، ویزای دیگری نیاز نخواهید داشت. شما می‌توانید با داشتن ویزای توریستی شینگن، به هر یک از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا وارد شوید. در صورتی که قصد اقامت بیشتر در کشور‌های عضو اتحادیه را داشته باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای ملی اقدام کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی شینگن

به منظور دریافت ویزای توریستی شینگن، باید شرایط و الزاماتی را رعایت کنید. یکی از این الزامات، نداشتن سابقه کیفری است؛ در صورت داشتن سوء پیشینه، اجازه ورود به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را نخواهید داشت.

همچنین، شما باید از طریق ارائه صورت حساب بانکی نشان دهید که تمکن مالی لازم را دارید. تمکن مالی به افسر اداره مهاجرت نشان می‌دهد که متقاضی اخذ ویزای شینگن می‌تواند مخارج سفر خود را بدون کمک دیگران پرداخت کند. افسر اداره مهاجرت، صورت حساب بانکی ۶ ماهه متقاضیان را بررسی می‌کند. اگر از تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های خود در طول سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برخوردار نباشید، درخواست شما مورد تأیید قرار نخواهد گرفت.

جهت دریافت ویزای توریستی می‌توانید از تجربه مؤسسه‌های مهاجرتی استفاده کنید. ورود به یک کشور غریبه و انجام فرایند‌های اداری می‌تواند برای برخی افراد کار سختی باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از گروه النورا استفاده کنید تا علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره رایگان از دریافت خدمات در کشور مقصد استفاده کنید.

پروسه درخواست ویزای شینگن

شما برای دریافت ویزای شینگن باید از طریق کنسولگری اقدام کنید. از آنجایی که پروسه درخواست این نوع روادید ممکن است که زمان‌بر باشد، باید زودتر از موعد اقدام کنید. متقاضیان برای اخذ این نوع روادید باید مدارک لازم از قبیل فرم تکمیل ویزا، پاسپورت، عکس پرسنلی، بیمه درمانی، مدرک اقامت، صورت حساب بانکی، بلیط هواپیما و... را ارائه دهند. شما باید مدارک و اسناد لازم برای ویزای شینگن را به همراه ترجمه رسمی و با مهر دارالترجمه به سفارت ارائه دهید.

بعد از ارسال درخواست به سفارت، باید چند روز منتظر نتیجه بمانید. در این بازه زمانی ممکن است که سفارت از شما تقاضای انجام مصاحبه کند. در طول مصاحبه از متقاضی درباره جزئیات سفر سوال پرسیده می‌شود. شما باید به سوالات به صورت دقیق و واضح در جلسه مصاحبه پاسخ دهید. بازه زمانی مصاحبه ممکن است که ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد. بازه زمانی بررسی درخواست این روادید نیز  ۱۵ الی ۴۵ روز طول خواهد کشید. در صورتی که درخواست‌تان مورد تأیید قرار گرفت، ویزای شینگن به شما تعلق می‌گیرد.

هزینه دریافت ویزای توریستی شینگن

جهت اخذ ویزای توریستی شینگن باید هزینه ای را برای تکمیل مراحل اداری پرداخت کنید. در هنگام درخواست برای اخذ ویزای توریستی، این هزینه از متقاضی دریافت می‌شود. لازم به ذکر است که در صورت ریجکتی روادید، احتمال برگشت هزینه وجود ندارد. هزینه اخذ این نوع روادید می‌تواند بین ۸۰ الی ۱۰۰ دلار با توجه به بازه سنی متقاضیان متغیر باشد.

ریجکتی ویزای توریستی شینگن

همه چیز در مورد اخذ ویزا توریستی یا شینگن اروپا ۲۰۲۴ - تصویر 2

ویزای شینگن ممکن است که به دلایل مختلف ریجکت شود. در واقع، همه متقاضیان نمی‌توانند به صورت قطعی ویزای شینگن را دریافت کنند. از دلایل ریجکتی ویزای شینگن می‌توان به ارائه مدارک به صورت ناقص و نداشتن تمکن مالی اشاره کرد. یکی از مهمترین دلایل عدم پذیرش درخواست این نوع روادید، متقاعد نشدن افسر امور مهاجرت از بازگشت فرد به کشور مبدا است. عدم رعایت نکاتی قانونی مانند جعل اسناد نیز می‌تواند باعث ریجکتی روادید شود. در صورتی که به هر دلیلی با درخواست شما موافقت نشود، ‌ایمیلی دریافت خواهید کرد. در این ایمیل، علت ریجکتی روادید درج می‌شود و باید براساس آن برای درخواست دوباره ویزا اقدام کنید. در صورتی که این نوع روادید به هر دلیلی ریجکت شد، باید با کمک مشاوران حقوقی، برای رفع ریجکتی اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی

شما برای درخواست ویزای توریستی باید مدارک و اسنادی را تهیه کنید. از مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی
  • گذرنامه معتبر و دارای صفحه خالی
  • بلیط رفت و برگشت دارای تاریخ ورود و خروج
  • بیمه درمانی
  • سند تمکن مالی و گردش حساب بانکی
  • مدارک نشان‌دهنده محل اقامت

تسهیل پروسه دریافت ویزا با کمک مشاوران حقوقی النورا

اگر قصد تجربه سفر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را دارید، جهت ورود به این منطقه باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید. پروسه اخذ ویزای شینگن می‌تواند زمان‌بر و پیچیده باشد. همچنین، برای اخذ ویزای شینگن باید چندین مدرک را جمع‌آوری کنید. به همین خاطر، جهت پیگیری پروسه اخذ ویزای توریستی باید از مشاوران حقوقی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره جهت اخذ ویزای توریستی می‌توانید با مشاوران حقوقی النورا در ارتباط باشید. مشاوران حقوقی النورا می‌توانند راهنمایی‌های لازم را جهت تسهیل پروسه دریافت ویزای شینگن به شما ارائه دهند. جهت ارتباط با کارشناسان النورا کافی است به شماره ۰۲۱۲۵۹۱۷۴۵۴ تماس بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها