راهنمای ویزای تحصیلی فرانسه ، ویزای تحصیلی آمریکا و ویزای تحصیلی ایتالیا

اگر قصد دارید اقدام به ثبت نام و حضور در دانشگاه های خارجی بکنید و دنبال بهترین دانشگاه ها و رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور هستید و قصد مهاجرت تحصیلی به یکی از کشورهای خارجی و ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشورها را دارید، به طور حتم به مدرک پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی نیاز پیدا می کنید.

راهنمای ویزای تحصیلی فرانسه ، ویزای تحصیلی آمریکا و ویزای تحصیلی ایتالیا

 پذیرش تحصیلی یک نامه موافقت با ورود دانشجو به دانشگاه و ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در خارج از کشور است. برای این مهم، باید پیش از هر چیز کشور مقصد تحصیل و دانشگاه دلخواه خود را براساس فاکتورهایی نظیر رتبه دانشگاه، اعتبار مدارک آن دانشگاه، شهریه تحصیلی، تنوع رشته های تحصیلی، تجهیزات دانشگاهی و موارد این چنینی انتخاب کنید.

فثقفثقفپ

ویزای تحصیلی فرانسه

زبان مورد استفاده در این کشور فرانسوی است و مردم آن چندان علاقه ای به انگلیسی صحبت کردن ندارند. افراد بسیاری در فرانسه به دین مسیحیت معتقد هستند. معروف ترین و مهم ترین شهر کشور فرانسه، شهر پاریس است. این شهر نه تنها به عنوان پایتخت فرانسه بلکه به عنوان یک شهر مهم و بین المللی در سراسر دنیا شناخته می شود. بعد از پاریس شهرهای مارسی، لیون، استراسبورگ، مونت پلیه، بوردو،  تولوز، نیس، نانت، لیل و… در فرانسه به عنوان شهرهای محبوب و معروف برای مهاجرت تحصیلی شناخته شده اند. شهروندان کشورهای اروپایی برای تحصیل در فرانسه نیازی به دریافت ویزای تحصیلی این کشور ندارند. اما شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل در فرانسه باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند تا بتوانند به تحصیل در هر یک از موسسات آموزشی واقع شده در کشور فرانسه بپردازند.

انواع ویزای تحصیلی فرانسه

همانطورکه در بالا ذکر شده، شهروندان کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا برای تحصیل در فرانسه ملزم به دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند. فرانسه سه نوع ویزای تحصیلی به متقاضیان تحصیل در این کشور ارائه می کند.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت فرانسه

ویزای تحصیلی بلند مدت فرانسه

ویزای تحصیلی بلند مدت موقتی فرانسه (VLS-T)

ویزای تحصیلی بلند مدت فرانسه به عنوان مجوز سکونت (VLS-TS)

 

مانند هر کشور دیگری در اولین قدم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه شما باید نامه پذیرش یا قبولی از یک موسسه آموزشی یا دانشگاه مستقر در فرانسه کسب نمایید. با کسب چنین نامه ای شما می توانید اقدامات مربوط به دریافت فرم درخواست ویزای تحصیلی و آماده سازی سایر مدارک را آغاز نمایید.

لبیبلیب

ویزای تحصیلی ایتالیا

کشور ایتالیا با برخورداری از دانشگاه های قدیمی و معتبر، شهرت جهانی در زمینه مد و پوشاک، معماری غنی، آب و هوا مدیترانه ای، غذاهای مطلوب و لذیذ هر ساله متقاضیان تحصیلی بسیاری را به خود جذب می کند. برای تحصیل در کشور زیبا و اروپایی ایتالیا، شما نیاز به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا دارید. مهم ترین شهر ایتالیا شهر رم است که پایتخت این کشور نیز محسوب می شود. شهرهای میلان، بولونیا، فلورانس، پیزا، ونیز، سیه نا و… در کنار شهر رم از محبوب ترین شهرها برای تحصیل در این کشور می باشند.ایتالیایی ها غالبا مردم پرشور و حرارت و خونگرمی هستند. زبان رایج در این کشور زبان ایتالیایی و دین غالب در آن مسیحیت شاخه کاتولیک می باشد.

حدود 30 دانشگاه این کشور در لیست 900 دانشگاه برتر در جهان قرار دارند. شما از امکان تحصیل به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در این کشور برخوردار خواهید بود. همچنین شما شانس گرفتن بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه مالی در طول دوره تحصیلی خود نیز خواهید داشت. اگر شما به عنوان یک شهروند اروپایی به کشور ایتالیا مهاجرت تحصیلی کنید، نیازی به دریافت ویزای تحصیلی نخواهید داشت. اما در صورتی که شما به عنوان شهروند یکی از کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور اقدام می کنید، باید ویزای تحصیلی این کشور را کسب نمایید. ویزای تحصیلی این کشور در واقه به شهروندان غیر اروپایی امکان ورود به خاک ایتالیا، همچنین تحصیل، کار و زندگی در این کشور را می دهد.

از آنجایی که هر ساله متقاضیان بسیاری از کشور های غیر اروپایی برای تحصیل در این کشور درخواست می دهند، دولت ایتالیا، انواع مختلفی از ویزاهای تحصیلی را ارائه می دهد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی کوتاه مدت یا نوع C ایتالیا

ویزای تحصیلی بلند مدت  یا نوع D ایتالیا

همانطور که در قسمت شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کشور ایتالیا نیز ذکر شد، شما برای تحصیل در این کشور نیازمند داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی هستید. در واقع برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 یا تافل با حداقل نمره 87 الزامی می باشد. همچنین در صورتی که خواهان تحصیل به زبان ایتالیایی هستید باید مدرک زبان ایتالیایی سطح B2 ارائه دهید.

اولین قدم برای کسب ویزای تحصیلی کشور ایتالیا، دریافت نامه قبولی یا پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی ایتالیایی است. با اخذ چنین نامه ای شما می توانید قدم بعدی را بردارید. یعنی آماده سازی فرم ویزای تحصیلی مورد نظر خود و کلیه مدارک ضروری. با انجام این کارها نوبت به گرفتن وقت مصاحبه از طریق سایت CKgsir می رسد. این سایت از جمله سایت های VFS Global است که به کمک آن می توانید وقت مصاحبه گرفته و به یکی از شعب حضوری آن مراجعه نمایید تا کارهای مربوط به دریافت ویزای خود را پیگیری کنید.

با فرا رسیدن نوبت مصاحبه، شما مراجعه حضوری کرده و مدارک و فرم های خود را به مسئولین تحویل خواهد داد. مسئولین مربوطه پس از انجام بررسی های دقیق به مدت 1 تا 3 ماه نتیجه نهایی درخواست شما را اعلام خواهند کرد.

صثصث

ویزای تحصیلی آمریکا

کشور آمریکا دارای بهترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا  با محیطی کاملا مولتی فرهنگی می باشد. این کشور پهناور که از ابر قدرت های اقتصادی دنیا است، هر ساله دانشجویان بسیاری را برای تحصیل به این کشور جذب می نماید.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی F آمریکا

این نوع ویزای تحصیلی خود به دو دسته ویزای تحصیلی F1 و F2 تقسیم می شود.

 ویزای تحصیلی M آمریکا

ویزای تحصیلی  J1

ویزای تحصیلی  J2

اولین قدم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا گرفتن نامه قبولی یا پذیرش از یک دانشگاه یا کالج یا موسسه آموزشی آمریکایی است. در واقع با گرفتن پذیرش، آن دانشگاه یا کالج یا موسسه آموزشی مورد نظر فرمی با عنوان I-20 برای شما ارسال می کند. پس از دریافت این فرم شما می توانید به صورت آنلاین فرم تقاضای ویزای تحصیلی آمریکا یعنی DS-160 را دریافت و تکمیل نمایید. شما باید کلیه شرایط و مدارک قید شده در فرم را مهیا سازید. سپس برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا شما باید نوع ویزای تحصیلی مورد نظر را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی کلیه مدارک و فرم های مربوط به آن نوع ویزای تحصیلی را آماده نمایید. بعد شما باید از یکی از سفارت های آمریکا مستقر در کشورهای همسایه وقت مصاحبه بگیرید. چرا که کشور آمریکا در ایران سفارت ندارد. در روز مصاحبه شما باید کلیه مدارک و فرم های مربوطه را به مصاحبه کننده تحویل داده و سوالات را پاسخ دهید. شما می توانید به هر دو زبان انگلیسی یا فارسی صحبت نمایید. در آخر باید منتظر اعلام نتیجه نهایی از سوی سفارت آمریکایی که برای مصاحبه مراجعه کرده بودید بمانید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها