قیمت دندان مصنوعی چقدر است؟

دغدغه افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و دچار بی دندانی شده‌اند این است که قیمت بهترین دندان مصنوعی چقدر است و اگر افرادی در سنین کمتر برای دندان مصنوعی اقدام می‌کنند، قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان چقدر است و چه تفاوتی دارد؟ آیا قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک متفاوت است؟ همه این‌ها سوالاتی است که نیاز به پاسخ کامل دارد برای این منظور این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

قیمت دندان مصنوعی چقدر است؟

مروارید‌های گرانبهای دهان شما نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند؛ اگر از دست دادن کامل یا جزئی دندان‌ها درمان نشود، نه تنها بر شکل ظاهری فرد تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث جابجایی دندان‌های باقیمانده، ناتوانی در گاز گرفتن و جویدن صحیح، خطرات مشکلات تغذیه‌ای و سایر اختلالات سلامت وی می‌شود. حال یک روش قابل اعتماد و شناخته شده برای درمان وجود دارد که استفاده از دندان مصنوعی است.

در ادامه در مورد قیمت دندان مصنوعی ثابت و قیمت بهترین دندان مصنوعی صحبت خواهیم کرد.

انواع پروتز‌های دندانی چیست؟

انواع پروتز‌ها شامل دو نوع متحرک و ثابت هستند. در ادامه به طور خلاصه در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

پروتز ثابت

نوع پروتز ثابت که خود شامل دو نوع بریج و اوردنچر است؛ زمانی انجام می‌شود که پروتز به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت متصل شود.

پروتز متحرک یا دندان مصنوعی

پروتز متحرک یا همان دندان مصنوعی روی لثه بیمار قرار می‌گیرد، به این معنی که بیمار می‌تواند آن را حرکت دهد.

نوآوری‌های بیشتر مربوط به ترکیب مواد است که باعث می‌شود پروتز بیشتر و بیشتر به دندان‌ها و لثه‌های طبیعی (دی سیلیکات، زیرکونیوم، آلومینیوم) شبیه باشد.

نکات مهم پیرامون استفاده از دندان مصنوعی

بیمار باید به طور طبیعی بتواند بجود و عملکرد‌های مفصلی منظمی داشته باشد وبه حفره دهان آسیبی نرساند.

  • دندان‌های مصنوعی باید مانند دندان‌های طبیعی بیمار باشد تا تغییری در نیمرخ ایجاد نکند و تا حد امکان شبیه دندان‌های طبیعی بیمار جلوه کند.
  • اگر بهداشت نامناسب دندان باعث تحریک دهان شود، خطر ابتلا به یک وضعیت بیماری جدی‌تر افزایش می‌یابد. این شرایط شامل بیماری پریودنتال، لکوپلاکیا و عفونت‌های قارچی می‌شود.
  • شما باید لثه‌ها، زبان و کام خود را با یک مسواک نرم هر شب پس از کشیدن دندان مصنوعی و هر روز قبل از قرار دادن دوباره آن‌ها برای تحریک لثه‌ها و از بین بردن تجمع پلاک، مسواک بزنید.
  • پروتز جدید ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی در دهان داشته باشد. گونه‌ها، لب‌ها و زبان نواحی بسیار حساسی هستند که تنظیم آن‌ها زمان می‌برد. گاز گرفتن گونه‌ها یا زبان در هنگام تطبیق با ترمیم جدید معمول است. با این حال، در صورت درد یا سوزش مداوم، باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
  • علاوه بر عادت کردن به حس دندان مصنوعی جدید، یادگیری نحوه جویدن با آن‌ها نیز نیازمند تمرین است. با جویدن آرام تکه‌های کوچک غذای نرم شروع کنید و همزمان از هر دو طرف دهان خود استفاده کنید و سپس به سراغ غذا‌های سفت بروید.
  • صحبت کردن نیز ممکن است نیاز به تمرین داشته باشد. ممکن است تلفظ برخی کلمات دشوار باشد. معمولاً این مشکل در عرض دو هفته برطرف می‌شود. افرادی که دندان مصنوعی جدید دارند می‌توانند با تمرین خواندن با صدای بلند سریعتر با دندان مصنوعی جدید خود سازگار شوند.
  • با استفاده از دندان مصنوعی مناسب و کاربردی، چسب ممکن است لازم نباشد. بیماران باید انتظار داشته باشند که پروتز تحتانی کمی شل شود. آن‌ها ممکن است نیاز داشته باشند یاد بگیرند که از عضلات گونه و زبان خود برای نگه داشتن آن در جای خود استفاده کنند. اگرچه این کار آزاردهنده به نظر می‌رسد، اما با تمرین به صورت خودکار تبدیل می‌شود.

فثقفثقف

هزینه دندان مصنوعی چقدر است؟

بررسی قیمت بهترین دندان مصنوعی یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد. حال با مطالعه موارد بالا به بررسی هزینه دندان مصنوعی ثابت و متحرک می‌پردازیم.

به طور کلی قیمت دندان مصنوعی ثابت، دندان مصنوعی تکه ای و هزینه دندان مصنوعی متحرک به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد.

  • جنس مواد و پایه
  • کشیدن دندان
  • هزینه لابراتوار
  • جنس پروتز متحرک و ثابت
  • هزینه دندانپزشک
  • موقعیت جغرافیای مطب

حداقل هزینه دندان مصنوعی(ثابت یا متحرک) در سال ۱۴۰۱ با توجه به اطلاعات بالا، متفاوت خواهد بود.

هزینه دندان مصنوعی در دندانپزشکی میخک

قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک در تمام شعب میخک دارای تعرفه یکسانی است. اما در مورد قیمت دندان مصنوعی ثابت باید به این نکته توجه کنید که قیمت نهایی پس از معاینه و شرایط فک بیمار مشخص می‌شود. جدول زیر قیمت بهترین دندان مصنوعی میخک را نمایش می‌دهد.

جدول قیمت دندان مصنوعی متحرک میخک

دندان مصنوعی 

هزینه دندان مصنوعی متحرک (تومان)

پروتز پارسیل آکریلی هر فک

۴,۵۰۰,۰۰۰

پروتز پارسیل کروم کبالت هر فک

۶,۰۰۰,۰۰۰

پروتز پارسیل فلکسی هر فک

۶,۵۰۰,۰۰۰

نیم دست دندان – پروتز کامل هر فک

۶,۰۰۰,۰۰۰

فلیپر هر دندان تا ۴ عدد

۱,۱۰۰,۰۰۰

فلیپر هر دندان اضافه

۳۰۰,۰۰۰

 

آنچه که اهمیت دارد این است که قیمت دندان مصنوعی ثابت(قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان) که مناسب برای افراد جوان است، بسیار بالاست و هیچ کدام از بیمه‌های پایه و تکمیلی اعم از بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح آن را پوشش نمی‌دهند. اما برای دندان مصنوعی متحرک یا همان دست دندان شرایط متفاوت است. در مورد هزینه دندان مصنوعی با بیمه تکمیلی  در ادامه صحبت خواهیم کرد.

آیا هزینه دندان مصنوعی توسط بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟

اینکه هزینه دندان مصنوعی به وسیله بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود یا خیر به نوع بیمه بستگی دارد. اکثر بیمه‌های پایه اعم از تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح هزینه دندان مصنوعی را تا سقف معینی پوشش می‌دهند.

GHJGJGHJ

افرادی که به هر دلیلی دندان‌های خود را از دست داده‌اند برای جبران آن می‌توانند از دندان مصنوعی تکه ای، ثابت و متحرک استفاده کنند اما همیشه دغدغه قیمت و هزینه دندان مصنوعی موضوع مهمی است بنابراین افراد برای هزینه دندان مصنوعی به دنبال کسب اطلاعات هستند این مطلب توضیحات کاملی پیرامون انواع دندان مصنوعی و قیمت آن‌ها ارائه داده است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت دندان مصنوعی و انواع دندان مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ابرمرد
    0

    اونی نون نداره بخوره پول دندون هم نداره اصلا دندون نیاز نداره چون چی میخواد بخوره ؟؟

  • 🐜
    0

    بااین قیمت های گران کسی قدرت چنین هزینه های را ندارند شما دندانپزشکان قصدخالی کردن جیب مردم را دارید نه کمک وخدمت ب مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها