معرفی بهترین داکت اسپلیت صنعت تهویه مطبوع

داکت اسپلیت آرتانسیم یا اسپلیت کانالی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که با توجه به قابلیت‌های زیادی که دارد در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود.

معرفی بهترین داکت اسپلیت صنعت تهویه مطبوع

استقلال دمایی در هر فضا، تعمیر و نگهداری آسان داکت اسپلیت آرتانسیم باعث گردیده تا از آن در پروژه‌های ساختمانی مختلفی مثل؛ محیط‌های تجاری، اداری و مسکونی استفاده کنند. گروه صنعتی آرتانسیم در زمینه طراحی و ساخت انواع سیستم‌های تهویه چون داکت اسپلیت فعالیت می‌کند، در ادامه با سه مدل از پرفروش‌ترین و بهترین داکت اسپلیت‌‌ آرتانسیم آشنا می‌شوید.

 

معرفی داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از دو بخش یونیت داخلی و یونیت خارجی ساخته شده که فعالیت این دو یونیت در کنار یکدیگر سیکل تبرید تراکمی را تشکیل می‌دهد. یونیت داخلی در فضای داخل ساختمان و یونیت خارجی در محیط خارج از ساختمان(پشت‌بام یا تراس) نصب می‌شود و به وسیله لوله‌های مسی به یکدیگر متصل می‌شوند.

داکت اسپلیت مدل 30ANT

یکی از بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم با ظرفیت 37 هزار، مدل 30ANT است که ولتاژ برق مصرفی آن بین 220 تا 240 ولت است. این مدل سیستم تهویه مطبوع آرتانسیم که به صورت تک فاز عرضه گردیده برای افزایش بهره‌وری به فرکانس 50 هرتز نیاز دارد.

میزان صدای این دستگاه در زمان روشن بودن 39 دسی‌بل است در حالی که متوسط میزان تولید صدا در داکت اسپلیت باید 42 دسی‌بل باشد، به همین دلیل می‌توان آن را از جمله دستگاه‌های کم صدا معرفی کرد. در این مدل از دو نوع کمپرسور روتاری و اسکرال استفاده شده که منجر به مصرف انرژی و صدای کمتر در زمان فعالیت می‌شود. جریان مصرف یونیت داخلی یا اواپراتور در این تهویه مطبوع 6.1 آمپر و یونیت خارجی یا کندانسور 11 آمپر است.

داکت اسپلیت مدل 18ANT

یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین داکت اسپلیت‌های آرتانسیم، مدل 18ANT است که با ظرفیتی برابر با 26 هزار موجب سرمایش و گرمایش محیط داخلی می‌شود. ظرفیت گرمایشی داکت به همان اندازه، توان مصرفی تهویه مطبوع  را افزایش می‌دهد. برق مصرفی این مدل داکت اسپلیت آرتانسیم بین 220 تا 240 ولت است و برای نصب آن در محیط مسکونی و محل کار نیاز به برق تک فاز دارید، علاوه بر این موضوع یونیت داخلی صدای بسیار کمی دارد به طوری که صدای آن در زمان روشن بودن از صدای یخچال کمتر است.

توان مصرفی تهویه مطبوع  در کمترین حالت 0.32 کیلو وات و در حالت سرمایش برابر با 0.68 کیلو وات است. کمپرسور استفاده گردیده در این دستگاه از نوع روتاری است. این کمپرسور از دو بخش تشکیل گردیده، فعالیت بخش داخلی باعث فشرده‌سازی و مکش در بخش دیگری از کمپرسور می‌شود.

لیبلیبلیبل

داکت اسپلیت مدل 48ANT

تهویه مطبوع دیگری که در کنار دو مدل بالا به عنوان پرفروش‌ترین و بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم معرفی می‌شود، مدل 48ANT است که با مصرف برق 380 تا 420 ولت کار می‌کند و فرکانس مورد نیاز آن برای افزایش بهره‌وری 50هرتز است. میزان صدای تهویه مطبوع 48ANT در زمان روشن بودن حدود 40 دسی‌بل است که در مقایسه با دو داکت دیگر صدای بسیار بیشتری دارد.   

کمپرسور این تهویه مطبوع از نوع اسکرال یا حلزونی است که مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، بدین ترتیب جریان مصرفی یونیت داخلی این تهویه مطبوع  8 آمپر و جریان یونیت خارجی آن 7 آمپر است.

خرید داکت اسپلیت

 در زمان خرید داکت اسپلیت آرتانسیم باید به نکات مهمی توجه کنید که عدم توجه به آن‌ها باعث انتخاب اشتباه و کاهش راندمان و بازده دستگاه می‌شود.

انتخاب ظرفیت

در زمان خرید تهویه مطبوع آرتانسیم به ظرفیت دستگاه توجه کنید، دستگاه مورد نظر باید با توجه به فضایی که نصب انتخاب شود. برای مثال؛ بهترین ظرفیت داکت اسپلیت یک واحد مسکونی 70 متری با یک واحد 120 متری تجاری ظرفیت یکسانی ندارند.

99666

نوع گاز مبرد دستگاه

 گاز مبرد استفاده گردیده در بیشتر داکت‌ها 410 Rو22R است که از این دو نوع گاز 22R بسیار مخرب و آسیب‌زننده است. کسانی که دوست‌دار محیط زیست هستند قطعا گاز 410R را انتخاب می‌کنند که هم به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و هم مصرف برق بسیار کم و راندمان بسیار زیادی دارد.

اینورتر یا معمولی

تهویه مطبوع آرتانسیم مدل اینورتر در مقایسه با مدل معمولی، مصرف برق بسیار پایین و قیمت بالایی دارد. دستگاه‌ اینورتر در زمان روشن بودن صدای بسیار کمی دارد از این رو برای محیط‌های مسکونی انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. بهترین مدل داکت اسپلیت اینورتر دار است.

میزان صدا

یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید تهویه مطبوع، توجه به صدای تهویه مطبوع در زمان روشن بودن است. به منظور کاهش میزان صدا، یونیت داخلی را درون سقف کاذب نصب می‌کنند. اگر برای محیط مسکونی به دنبال خرید تهویه مطبوع آرتانسیم هستید، بهتر است یک نوع کم صدا را انتخاب کنید. بهترین داکت اسپلیت صدای بسیار کمی نسبت به سایر مدل ها دارد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

این نکته بسیار مهم است که تهویه مطبوع خریداری گردیده گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشد. گارانتی و خدمات پس از فروش بهترین داکت اسپلیت آرتانسیم شامل تعویض کمپرسور و سایر قطعات فنی دستگاه است.

ابعاد و اندازه

 قبل از خرید باید ابعاد فضایی که یونیت داخلی در آن قرار می‌گیرد را مشخص کنید و یکی ازبهترین انواع داکت اسپلیت را با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب کنید.

قصثقثصق

آرتانسیم

عملکرد داکت اسپلیت آرتانسیم بسیار شبیه به کولرگازی است. این سیستم تهویه مطبوع در ظرفیت‌های 18 هزار تا 60 هزار ساخته می‌شود. هوای گرم یا سرد تولید گردیده از طریق کانال‌هایی که از جنس فلکسی‌بل یا پلی یورتان است به محیط داخلی منتقل می‌شود. توزیع هوای سرد و گرم توسط بهترین تهویه مطبوع بسیار متوازن و متعادل انجام می‌شود و همین موضوع به یکی از دلایل افزایش تقاضا تهویه مطبوع تبدیل گردیده است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها