راهنمای خرید تجهیزات دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور در بسیاری از مراکز درمانی، ساختمان ها، کارخانجات و غیره به عنوان برق پشتیبان استفاده می گردد.

راهنمای خرید تجهیزات دیزل ژنراتور

انتخاب این دستگاه و متعلقات آن شاید امرمهمی در بهره برداری آن باشد. به طور کلی دستگاه دیزل ژنراتوراز یک موتور دیزلی به همراه ژنراتور تشکیل شده است که در حال حاضر برندهای دیزل ژنراتور ولوو، کامینز، پرکینز، بادوین، تلک، لوول در قدرت های 35 الی 1400 کاوا در بازار قابل تهیه می باشند؛ که پس از انتخاب صحیح قدرت دستگاه و متعلقات آن میتوان اقدامات لازم را در جهت خرید دیزل ژنراتورانجام نمود. حال در ادامه به متعلقات مهم این دستگاه می پردازیم.

 

قبل از آنکه به بررسی تجهیزات و متعلقات دیزل ژنراتور بپردازیم دسته بندی ژنراتور را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

ژنراتورها به دو دسته شفت دار و صفحه ای تقسیم می گردد؛ که معمولا" ژنراتورهای صفحه ای برای کوپله با موتور دیزل انتخاب می شوند زیرا کوپله آن به صورت مستقیم بدون واسطه و با سرعت بالاتری انجام میگردد. ژنراتورها بهتر است از هم قدرت یا در بهترین شرایط یک قدرت از توان موتور دیزل بالاتر انتخاب و کوپله گردند.

شاسی دستگاه دیزل ژنراتور

شاسی دیزل ژنراتور باید تراز و تحمل وزن دستگاه را داشته باشد؛ شاسی های دستگاه به دو صورت متحرک (چرخدار) و ثابت طراحی و ساخته می شوند که با در نظر گرفتن نوع استفاده، آن را انتخاب خواهیم کرد. در زمان ساخت شاسی باید توجه نمود لرزه گیرمابین شاسی و زیر شاسی به درستی قرار گیرند، حداقل 4 سوراخ جهت قرارگیری دستگاه روی فونداسیون تعبیه شود، نوع ورق و رنگ آن باید مقاوم در برابر رطوبت و سرما باشد، در زیر شاسی بهتر است یک مخزن ذخیره برای 8 ساعت کارکرد دیزل ژنراتور در نظر گرفته شود و درجه نشانگر سوخت روی شاسی قرار گیرد و در نهایت پس از انتخاب یک شاسی مناسب باید موتور دیزل و ژنراتور کوپله شوند و روی دستگاه به درستی قرار گیرند سپس سیم کشی موتور و ژنراتور صورت پذیرد.

کانوپی سوپر سایلنت

21

کانوپی دیزل ژنراتور صدا را تا حد قابل توجه ای کاهش می دهد؛ در واقع جهت کاهش صدا، دستگاه درون اتاقک مخصوصی قرار می گیرد که به آن کانوپی گفته میشود تا صدا دستگاه دیزل را تا حد امکان کاهش دهد با در نظر گرفتن این اتاقک صدا به 75 دسی بل خواهد رسید، کانوپی های سوپر سایلنت دیزل ژنراتور باید امکاناتی را دارا باشند که به مهم ترین آنها اشاره میشود: قبل از هر چیزی کانوپی ها میتوانند به صورت چرخ دار و متحرک، طراحی و ساخته شوند، در کانوپی ها 4 درب دسترسی به دستگاه جهت راه اندازی و تعمیرات وجود دارد و یکی از درب ها دارای دریچه دید صفحه نمایشگر تابلو برق می باشد.

 کانوپی ها باید به صورتی طراحی و ساخته شوند که باعث حبس هوا درون اتاقک نشوند و با طراحی خاص آن تنها صدا کاهش می یابد و باید فضای مناسب جهت خروج گرمای رادیاتور و چرخش هوا مناسب در اتاقک به صورت کاملا مهندسی تعبیه شود. در حال حاضر برندهای دیزل ژنراتور بادوین، ولوو، لوول، کامینز، تلک، پرکینز در قدرت های مختلف در شرکت بینش ابتکار خاورمیانه  قابل تهیه و خرید می باشد شما میتوانید به همراه دستگاه برق اضطراری مورد نظر خود کانوپی سوپر سایلنت سفارشی نیز تهیه فرمایید.

گرمکن آب دیزل ژنراتور

گرمکن های آب باعث استارت نرم دستگاه در فصل های سرد سال خواهند شد؛ که عموما" در مناطق سردسیر و در شهرهایی که دمای زیر صفر درجه  را تجربه می کنند پیشنهاد می گردد.

تابلو برق دیزل ژنراتور

تابلو برق ها به سه دسته اصلی: دستی، اتوماتیک و سنکرون تقسیم می گردند.

  • تابلو برق های دستی با کمک اپراتور به هنگام نبود برق شبکه فرمان وصل را می گیرد.
  • تابلو برق های اتوماتیک پس از قطع برق به صورت اتوماتیک فرمان وصل و سپس به هنگام برقراری برق شبکه دستور قطع را دریافت می کنند.
  • تابو برق های سنکرون اصولا برای پارالل کردن چند دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

کلید قطع کن اضطراری

در صورتیکه تابلو برق، روی شاسی قرار گیرد و یا در نزدیکی دستگاه نصب شود؛ الزامی به استفاده از کلید قطع کن اضطراری نمی باشد. اما در صورتیکه تابلو برق با دستگاه برق اضطراری فاصله قابل توجه ای داشته باشد، بهتر است از کلید قطع کن اضطراری روی دستگاه دیزل ژنراتور استفاده شود.

برد کنترل دستگاه تابلو برق

22

برد کنترلی دیزل ژنراتور به ما این امکان را می دهد تا به بهترین نحوه ممکن دستگاه خود را کنترل نماییم بردها توانایی نمایش پارامترهای مختلف همچون فشارروغن، توان دیزل ژنراتور، نحوه کارکرد، تنظیمات استارت، ساعت کارکرد و گزارش های مختلف را در اختیار ما می گذارند که در نهایت با توجه به نیاز ما نوع برد انتخاب خواهد شد. همچنین شایان ذکر است برد به نوعی باید انتخاب گردد که همخوانی لازم را با موتور داشته باشد. صرفا" انتخاب برد با قیمت بالاتر و امکانات بیشتر مناسب ما نخواهد بود زیرا موتور دیزل ما شاید توانایی نمایش کلیه دستورات و پارمترهای مورد نیاز را ندارد.ECU  یا گاورنر میتواند نقش موثری در نمایش پارامترهای مورد نیاز ما داشته باشد.

باتری راه انداز دستگاه به همراه کابل باتری

باتری دستگاه دیزل ژنراتور به دو نوع 24 و 12 ولت ساخته شده اند که با در نظر گرفتن نوع دیزل ژنراتور و توان آن 1 الی 2 باتری برای دستگاه در نظر گرفته میشود و توان آن براساس قدرت و توان موتور در جهت استارت اولیه خواهد بود.

شارژر باتری

عموما" در دستگاه هایی که تابلو برق آن اتوماتیک می باشند استفاده از شارژر باتری الزامی می باشد.

منبع اگزوز

منابع اگزوز دستگاه توسط تامین کننده باید ساخته و به همراه دستگاه ارائه شود. قابل توجه است که در دستگاه هایی که به همراه کانوپی می باشند. اگزوز به صورت دو جداره نصب می شوند.

شارژ ضد یخ و روغن موتور

این مورد به صورت جداگانه میتواند سفارش گذاری شود.

23

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه یکی از مجموعه های معتبر فروش دیزل ژنراتور در کشور به شمار می‌آید از جمله خدمات این شرکت مشاوره رایگان در انتخاب مدل و توان دستگاه، پشتیبانی آنلاین، راه اندازی و حمل رایگان دستگاه و خدمات پس از فروش و سرویس دوره ای  می باشد . محصولات برق اضطراری این مجموعه در قدرت ها و توان های مختلف و از برندهای روز و معتبر دنیا از جمله دیزل ژنراتور ولوو ، بادوین، کامینز و.. می باشد؛ بنابراین اگر مایل به دریافت مشخصات فنی و لیست قیمت دیزل ژنراتور هستید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش دیزل ژنراتور از طریق شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شرکت بینش ابتکار خاورمیانه | 09014100215 | 02188261760 | 02188288374  |www.bineshebtekar.com

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها