اخذ ویزای کار کانادا با سه روش تضمینی

مهاجرت کاری به کانادا یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است که معمولاً سالانه افراد بسیار زیادی با استفاده از آن در کانادا مشغول کار می‌شوند.

اخذ ویزای کار کانادا با سه روش تضمینی

اخذ ویزای کار کانادا روش‌های مختلفی دارد که هرکدام از آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا، باید این روش‌ها را شناخته و بر اساس توانایی و شرایط خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. در ادامه این مطلب سه روش تضمینی مهاجرت کاری به کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید.

بازار کار و مشاغل موردنیاز کانادا

نکته بسیار مهمی که باید در هنگام اخذ ویزای کار کانادا به آن توجه کنید این است که قبل از هر کاری مطمئن شوید شغل شما در طبقه‌بندی مشاغل کانادا یا لیست ناک وجود دارد.

کانادا مشاغل موجود در بازار کار را تحت عنوان طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (National Occupational Classification) یا به‌اختصار ناک NOC منتشر می‌کند. این شغل‌ها بر اساس وظایف کاری، ماهیت کار و اهدافی مانند مهاجرت و … در 5 رده دسته‌بندی می‌شوند.

وضعیت بازار کار در کانادا به‌گونه‌ای است که یا هر مهارت و تخصصی، می‌توانید کار بسیار خوبی پیدا کنید. در ادامه سه روش تضمینی برای مهاجرت کاری به کانادا را معرفی خواهیم کرد.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه فدرال

مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه فدرال یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا است که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید؛ باید از دو روش اسکیل ورکر (Skilled Worker) و اسکیل ترید (Skilled Trade) از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید.

اسکیل ورکر (Skilled Worker)

برنامه اسکیل ورکر یکی از بهترین روش‌های مهاجرت برای افراد متخصص و ماهر است. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی اسکیل ورکر این است که افراد می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به خود به کانادا برده و در نهایت اقامت دائم این کشور را بگیرند.

لازم به ذکر است که مهارت‌های اسکیل ورکر امتیازبندی شده‌اند و برای اخذ این ویزا، باید امتیازات لازم را کسب کنید. معمولاً امتیازات اسکیل ورکر بر اساس مهارت‌هایی مانند زبان، تحصیلات، سابقه کار، سن، پیشنهاد شغلی از کانادا و انطباق‌پذیری تعیین می‌شوند که شما باید از مجموع 100 امتیاز، حداقل 67 امتیاز لازم را کسب کنید.

اسکیل ترید (Skilled Trade)

اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال (FSTP)، یکی دیگر از روش‌های مهاجرت کاری به کانادا است. متقاضیانی که شغل آنها در گروه B مشاغل موردنیاز کانادا است و دو سال سابقه کار دارند؛ می‌توانند برای اخذ این ویزا درخواست خود را ارائه کنند.

لازم است بدانید که برنامه اسکیل ترید هم دارای شرایط خاصی است که باید حتماً آنها را داشته باشید. تخصص و مهارت کافی، سابقه کار، تجربه، صلاحیت، تمکن مالی، مدرک زبان و... از جمله این شرایط مهم است که قبل از هرگونه اقدامی باید به طور کامل آنها را بررسی کنید.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق ویزای جاب آفر

جاب آفر همان پیشنهاد شغلی است که از طرف یک کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید. با داشتن این پیشنهاد، علاوه بر رفع دغدغه پیداکردن کار در کانادا، می‌توانید اقامت این کشور را هم برای خانواده خود اخذ کنید.

البته برای اینکه امتیاز خود را برای مهاجرت به کانادا بالاتر ببرید؛ می‌توانید دعوت‌نامه کار در کانادا را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کنید. اخذ جاب آفر با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که برای تمامی آنها باید یک سری شرایط خاص را داشته باشید. این شرایط خاص عبارت‌اند از:

  • باید مهارت شما در لیست ناک باشد.
  • شغل شما باید تمام‌وقت باشد.
  • جزو مشاغل فصلی نباشد.
  • حداقل یک‌ساله باشد.
  • LMIA داشته باشد یا از آن معاف باشد.
  • تخصص شما مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا باشد.

1

مهاجرت کاری به کانادا از طریق ویزای کار استانی

کشور کانادا از استان‌های مختلفی مانند بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک و... تشکیل شده است که هرکدام بازار کسب‌وکار بسیار خوبی دارند. دولت کانادا به این استان‌ها اجازه داده تا نیروی متخصص و موردنیاز خود را باتوجه‌به نیازهای خود در زمینه‌های مختلف از طریق پذیرش مهاجر تأمین کنند.

معمولاً هرکدام از استان‌های کانادا یک سیستم امتیازدهی دارند که بر اساس آن، متقاضیان مهاجرت را ارزیابی کرده و به آنها ویزای کار اعطا می‌کنند. جاب آفر استانی و مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری هم می‌توانند در این روش قرار بگیرند. اگر قصد اخذ ویزای کار استانی کانادا را دارید؛ باید بر اساس شرایط و توانایی خود آن را انتخاب کنید.

البته لازم است بدانید که به‌غیراز این روش‌ها، روش‌های دیگری مانند ویزای خوداشتغالی، ویزای کار بعد از تحصیل و برنامه انتقال درون شرکتی هم وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها، مهاجرت کاری به کانادا را آغاز کنید. هرکدام از این روش‌ها هم خصوصیات خاص خود را دارند که باید بر اساس شرایط و توانایی‌های خود آنها را انتخاب کنید.

بهترین روش برای مهاجرت کاری به کانادا

همان‌طور که گفتیم؛ روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کار متنوع هستند و هرکدام شرایط و مراحل خاص خود را دارند. برای اینکه بهترین روش را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید و خیلی زود مراحل اخذ ویزا را انجام دهید؛ به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

مؤسسه پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که بیش از 200 وکیل و مشاور حرفه‌ای را دور هم جمع کرده تا به افراد در زمینه مهاجرت کمک کنند. سابقه و دانش بالای این مشاوران می‌تواند بهترین روش مهاجرت کاری به کانادا را به متقاضیان معرفی کند و در کمترین زمان ممکن ویزا را برای آنها اخذ کند.

اخذ ویزای کار کانادا یکی از بهترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. انجام این کار با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که هرکدام شرایط و خصوصیات خاص خود را دارند. در این مطلب سه روش تضمینی مهاجرت کار به کانادا را مرد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با آنها آشنا شوید.    

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها