سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و ادامه زندگی است.

سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

روش‌های مختلفی برای اخذ ویزای کانادا و پس از آن اقامت کانادا وجود دارد. اما سریعترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ در این مقاله به بررسی مدت زمان راه‌های مهاجرت به کانادا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ابتدا شرایط لازم را فراهم کنید
هر یک از روش‌های مهاجرت به کانادا نیازمند شرایط خاصی است. برای مثال شما باید تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید. تمکن مالی داشته باشید. مدارکتان کامل باشد و ... پس اگر می‌خواهید هرچه سریعتر مهاجرت کنید تمام شرایط و مدارک را فراهم کنید. در صورت نقص در مدارک یا نبود یکی از شرایط ممکن است مهاجرت شما به تعویق بیفتد.

انواع روش های مهاجرت و بررسی سریعترین راه مهاجرت به کانادا

در ادامه مقاله تمامی روش‌های مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کنیم.

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری
اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین مبتنی بر امتیازدهی برای مهاجرت است. در این روش عواملی مثل سطح زبان، تحصیلات، سن، سابقه کاری و ... موثر است. داشتن پیشنهاد کار از کانادا نیز می‌تواند موثر واقع شود. بر اساس مطلبی از سایت canada.ca برای اخذ اکسپرس اینتری باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 1

بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر

مرحله 2: مدارک خود را آماده کنید
برای اثبات واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری، به مدارکی مانند نتایج آزمون زبان نیاز دارید. دریافت برخی مدارک زمان زیادی می برد، بنابراین باید آنها را هرچه سریعتر تهیه کنید.

مرحله 3: مشخصات خود را ارسال کنید
پروفایل اکسپرس اینتری شما جایی است که اطلاعات شخصی خود را به ما می دهید. اگر واجد شرایط هستید ، ما شما را در گروه نامزدهای خود می‌پذیریم. شما با استفاده از یک سیستم مبتنی بر امتیاز، رتبه بندی خواهید شد. نمره شما بر اساس اطلاعات موجود در پروفایل شما است.

مرحله 4: دریافت دعوتنامه و درخواست اقامت دائم
ما دعوت نامه‌هایی را برای درخواست برای داوطلبانی با بالاترین نمرات در گروه ارسال می کنیم. اگر از شما برای درخواست دعوت کنیم، 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کنید.

مهاجرت کاری
ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، سریع صادر می‌شود پس اگر در کانادا تحصیل می‌کنید، قبل از پایان تحصیل به دنبال شغل مناسب باشید و پس از پایان تحصیل به سرعت برای دریافت ویزای کار اقدام کنید. اخذ ویزای کار در این حالت حدود 38 روز طول خواهد کشید.

اما اگر در این هستید و از کانادا جاب آفر دارید، اخذ ویزای کاری حدود 15 هفته طول می‌کشد. برای اخذ ویزای کاری باید دعوتنامه کاری از کارفرما داشته باشید و مهارت‌های کاری شما بالا یا در کانادا کمیاب باشد. داشتن تمکن مالی، مدارک کامل، رزومه کاری، گواهی نامه سلامت و ... نیز ضروری است.

مهاجرت تحصیلی
در مقاله‌ای از کن اپلای درباره مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا می‌خوانیم: مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان ایرانی حدود 11 هفته است که در این میان شرایطی چون انگشت نگاری و… می‌تواند روی این مدت زمان تاثیر داشته باشد.

انگشت نگاری معمولا در یکی از سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ کانادا انجام می‌شود. اگر تمامی مدارک مورد نیازتان چون پذیرش تحصیلی، نامه استادی پریمیت، گواهی میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا و… آماده باشند، تنها با انگشت نگاری کار پذیرشتان تمام خواهد شد. در حال حاضر هم می‌توانید به صورت آنلاین مدارک را برای سفارت ارسال کنید و هم می‌توانید به صورت حضوری به سفارتخانه کانادا در یکی از کشورهای همسایه بروید. چراکه سفارت کانادا از سال ۲۰۱۲ در تهران فعالیت ندارد. البته اگر به صورت آنلاین اقدام کنید، قطعا پاسخ سریع‌تری دریافت خواهید کرد.

با توجه به تمام شرایط‌، اخذ ویزای تحصیلی حداکثر تا 15 هفته ممکن است طول بکشد. در برخی مواقع ویزای فرد با توجه به کامل بودن مدارک، در عرض دو هفته صادر می‌شود.

مهاجرت از طریق سایر روش‌ها
در صورتی که همسر فرد یا یکی از اعضای خانواده مقیم کانادا باشد یا فردی قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارد، بهترین روش اخذ ویزای اسپانسرشیپ است. اخذ ویزای اسپانسرشیپ همسر و خانواده حدود 12 هفته طول می‌کشد.

اخذ ویزای ویزیتوری در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 247 روز طول می‌کشد.

ویزای سرمایه‌گذاری نیز در استان کبک قابل اخذ است اما در سایر استان‌ها باید ویزای کارآفرینی یا استارتاپ بگیرید. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری فرد باید حداقل 2 میلیون دلار سرمایه، سابقه کار مدیریتی داشته باشد. اخذ این ویزا بین 15 تا 18 ماه زمان می‌برد.

کلام آخر
سریعترین روش مهاجرت تحصیلی به کانادا برای هر فرد متفاوت است. در واقع هر فرد با توجه به شرایطی که دارد باید بهترین روش را انتخاب کند. برای مثال روش مهاجرت تحصیلی برای افرادی که مدرک زبان بانمره بالا و تمکن مالی داشته و رزومه تحصیلی خوبی دارند، سریعترین روش خواهد بود. یا روش اکسپرس اینتری در صورتی که تمامی شرایط لازم را داشته باشید برای شما بهترین روش خواهد بود. موسسه کن اپلای برای مهاجرت به کانادا به‌خصوص مهاجرت تحصیلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در سریعترین زمان ممکن و بدون بروز مشکل به کانادا مهاجرت کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نسل سوخته
    0

    خواهرزاده نابغه من که در شرکت مپنا تو کرج ۴ میلیون قراردادی به او پول میدادند فوق مکانیک شریف ونقره المپیاد ریاضی رفت مک مستر تورنتو حقوق ماهیانه ۲۵۰۰ دلار حقوق یک سال معلم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها