آشنایی با مراقبت‌ های بعد از بوتاکس زیربغل

یکی از محبوب ‌‌ترین، پرطرفدارترین و بهترین راه ‌های جوانسازی پوست که طرفدار بسیاری دارد تزریق بوتاکس است.

آشنایی با مراقبت‌ های بعد از بوتاکس زیربغل

بوتاکس در واقع سم بوتولینیوم بوده که پزشکان آن را به عنوان یک پروتئین طبیعی می ‎شناسند. این سم در بدن کاربردهای بسیاری دارد، پزشک با توجه به نیاز فرد ناحیه تزریق را مشخص می‌ کند. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با توجه به کاربرد آن در نواحی مختلف، بوتاکس انواع مختلفی دارد؟

در پاسخ به این سوالتان بهتر است به مقاله‌ ی انواع بوتاکس در وب سایت کلینیک صدف مراجعه کنیم: هر یک از انواع بوتاکس معمولا کاربرد خاص خود را دارند و برای بخش ‌های مختلف صورت و بدن استفاده می ‌شوند. برندهای مختلف بوتاکس از نظر ماندگاری، کیفیت، اثرگذاری و عوارض با هم متفاوت هستند. طبیعی است که هرچه کیفیت بوتاکس بهتر باشد، عوارض آن هم کمتر خواهد بود.

اما از نظر ماندگاری نمی ‌توان گفت لزوما بوتاکس ‌هایی که ماندگاری بالایی دارند، بهترین مارک بوتاکس هستند. چرا که اگر شما از ظاهر جدید خود راضی نباشید، ماندگاری بالا به ضررتان خواهد بود. هرکدام از انواع بوتاکس مزایای مختص به خود را دارد، اما از نظر کارایی تمام انواع بوتاکس یکسان هستند. شما بهتر است با توجه به سطح انتظاراتتان از انجام تزریق، مارک بوتاکس متناسب با خود را انتخاب کنید.

البته این راه درمانی تنها منتهی به پوست صورت نخواهد شد، امروزه از آن برای درمان بسیاری از عارضه‌ ها استفاده می‌ شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با بوتاکس زیربغل و مراقبت ‌های بعد از آن آشنا شوید.

کاربرد بوتاکس زیر بغل
شاید عبارت بوتاکس زیر بغل برای شما کمی سوال برانگیز باشد، که چرا در ناحیه زیر بغل بوتاکس انجام می ‌شود؟ چه کاربردی می ‌تواند داشته باشد؟ آیا برای سلامتی مضر است؟ باید بگوییم که دمای بدن انسان ثابت نیست و با توجه شرایط ممکن است تغییر کند، زمانی که دمای بدن افزایش پیدا می‌ کند سیستم عصبی بدن وظیفه دارد تا این پیام را به غدد بفرستد. غدد تعریق زمانی که پیام را دریافت می‌ کنند فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، در واقع بدن به دنبال راهی می‌ گردد تا از این افزایش دما و حرارت بالا خلاص شود. تعریق یکی از راه ‌هایی است که بدن با آن دمای خود را کاهش می ‌دهد.

با توجه به مطالب منتشر شده در وب سایت medicalnewstoday : در افرادی که به عارضه هایپر هیدروزیس مبتلا هستند این میزان تعریق به شدت افزایش پیدا می ‌کند. این تعریق زیاد برای افراد کمی زجرآور است و همواره به دنبال راهی هستند تا بتوانند آن را درمان کنند. یکی از راه ‌‌ها، تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل است. با تزریق بوتاکس اعصاب و غدد بدن که وظیفه ‌ی تعریق را به عهده دارند برای مدتی فلج می ‌شوند و از کار می ‌افتند. در واقع یکی از مهم ‌ترین کاربردهای تزریق بوتاکس جلوگیری از تعریق زیاد است، متوقف کردن غدد تعریق هیچ خطری برای بدن نخواهد داشت.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیربغل

بعد از انجام بوتاکس زیربغل به دلیل تزریق انجام شده در 12 ساعت اول شما احساس درد و سوزش بسیاری در ناحیه تزریق می‌ کنید. این درد و سوزش که با خستگی و سنگینی همراه خواهد بود، معمولا بعد از گذشت چند روز بهبود پیدا می‌ کند. اما بعد از تزریق بوتاکس چه مراقبت‌ هایی را باید انجام داد؟

· بعد از گذشت یک هفته مجددا به مطب پزشک مراجعه کنید.

· زیر بغل خود را تمیز نگه دارید.

· بعد از 12 ساعت می‌ توانید از محصولات مراقبتی و زیبایی چون دئودورانت ‌ها استفاده کنید.

· تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن در معرض هوای گرم خودداری کنید.

· تا 48 ساعت پس از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت‌ های سنگین و بلند کردن وزنه‌های سنگین به شدت خودداری کنید.

· اگر با هرگونه علائم ناخوشایند و دردناک مواجه شدید بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

· بعد از تزریق از داروهای ایبوپروفن به هیچ عنوان استفاده نکنید. این داروها تنها کبودی و خونریزی شما را افزایش می‌ دهند.

· به ناحیه تزریق دست نزنید و با آن بازی نکنید، امکان جا به ‌جایی مواد در آن ناحیه وجود دارد.

دوران نقاهت بعد از تزریق بوتاکس زیربغل چگونه است؟
تزریق بوتاکس در زیر بغل با دوران نقاهت طولانی همراه نخواهد بود. دوران نقاهت در این تزریق بسیار کوتاه و تنها چند روز است. بهتر است تا 24 ساعت پس از تزریق فرد استراحت کند، سپس می ‌تواند بعد از گذشت یک روز به زندگی روزمره و عادی خود بازگردد. اما در این دوران نقاهت باید به چند نکته توجه داشت:

1. ممکن است بعد از تزریق، ناحیه مورد نظر دچار التهاب، تورم و قرمزی شود که این امر برای تزریق بوتاکس در این ناحیه بسیار طبیعی است. تنها با چند روز استراحت و انجام نکات بهداشتی که پزشک به شما می ‌گوید این عارضه برطرف خواهد شد.

2. مدت زمان ریکاوری و بهبود ناحیه تزریق بستگی به خود فرد دارد. هرچه نکات مراقبتی و بهداشتی را بهتر رعایت کرده باشد، دوران ریکاوری فرد کوتاه‌ تر خواهد بود.

3. بعد از انجام بوتاکس در دوران نقاهت از ورزش سنگین دوری کنید، اگر نیاز به ورزش داشتید می ‌توانید پیاده روی کنید.

جمع بندی
با توجه به محتوای منتشر شده در کلینیک صدف، در رابطه با بوتاکس زیربغل : یکی از مکانیزم‌ های طبیعی بدن برای دفاع از خود، مکانیزم تعریق است. گرمای هوا، ورزش و حتی استرس و اضطراب می ‌تواند باعث فعال شدن این مکانیزم شود. اما وقتی تعریق بدن بیشتر از حد عادی و لزوما به دلیل گرما یا جنب و جوش نباشد هایپرهیدروزیس نامیده می ‌شود. پنج درصد یا به عبارتی ۳۶۵ میلیون نفر از کل جمعیت دنیا از مشکل هایپر هیدروزیس رنج می ‌‌برند. هایپر هیدروزیس یا تعریق غیر عادی بدن باعث خیس شدن لباس ‌ها می ‌شود که برای بسیاری با اضطراب و خجالت همراه است. اما امروزه نشانه ‌های آن به سادگی قابل شناسایی و درمان است.

خوشبختانه بوتاکس زیربغل می‌ تواند یک راه درمان موفق برای این عارضه باشد. تا به امروز افرادی که از این راه درمانی استفاده کرده ‌اند از نتیجه کار بسیار راضی بودند. پس اگر مبتلا به این عارضه هستید و به دنبال راهی برای درمان آن هستید، می ‌توانید با مشورت با پزشک بوتاکس زیربغل را انجام دهید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها