چاپ کتاب ارزان و با بهترین کیفیت

چاپ کتاب در مراحل مختلفی انجام می شود. افرادی که قصد چاپ کردن کتاب خودشان را دارند، می بایست که حتما از طریق یکی از انتشارات اقدام به چاپ کتاب خودشان با قیمت مناسب کنند.

چاپ کتاب ارزان و با بهترین کیفیت

کتاب یکی از ارزشمندترین کالاهایی است که در میان ما انسان ها وجود دارد؛ اما متاسفانه با توجه به افزایش قیمت چاپ کتاب ، رونق صنعت چاپ کردن کتاب بسیار کاهش پیدا کرده است و باعث شده است که افراد دیگر به فکر چاپ کردن کتاب های نوشته شده خودشان نباشند. خوشبختانه، انتشارات مختلفی در کشور ایران مانند انتشارات صالحیان وجود دارند که اقدام به چاپ کتاب ارزان می کنند تا دغدغه نویسنده ها و مولفین کتاب را برای چاپ کردن نوشته های خودشان برطرف کنند.

چرا باید کتاب خودم را چاپ کنم؟

بسیاری از افراد با لزوم چاپ کردن کتاب خودشان آشنا نیستند. بعضی از افراد نیز بعد از نوشتن دست نوشته کتاب خودشان، به دلیل قیمت بالای چاپ کردن کتاب، دیگر به فکر چاپ کتاب نمی باشند.

کتاب یکی از ارزشمندترین کالاهایی است که برای ما انسان ها وجود دارد. فرقی نمی کند که شما قصد چاپ چه نوع کتابی دارید. می خواهید کتاب شما از نوع رمان باشد و یا جزء کتاب های علمی. به هر حال هر نوع کتابی علاقه مندان و طرفداران خاص خودش را دارد.

کتاب برای مردم علم دوست و علاقه مند به ادبیات در کشور ایران بسیار اهمیت دارد. شما با انتشار کتاب خودتان، در واقع، باورها، علم، نگرش و ... خود را منتشر می کنید. از طرفی چاپ کردن کتاب جنبه تجاری هم دارد. بسیاری از افراد می توانند با چاپ کردن کتاب ارزشمند خودشان، کسب درآمد کنند و گامی موثر برای چاپ کردن جلدهای بعدی کتاب خود بردارند.

آشنایی با مراحل مختلف چاپ کتاب

چاپ کتاب در انتشارات مختلف با روش های متنوعی انجام می شود؛ اما به طور کلی مراحل چاپ کتاب یکسان است. افرادی که قصد چاپ کردن کتاب خودشان را دارند، می بایست که ابتدا با مراحل مختلف چاپ کردن کتاب در انتشارات آشنایی داشته باشند و سپس با اطلاع از این مراحل، اقدام به چاپ کتاب کنند.

· نگارش کتاب توسط نویسنده به صورت دست نوشته

هیچ کتابی بدون اینکه نوشته شود، به چاپ نمی رسد! اولین مرحله برای چاپ کردن کتاب این است که نویسنده کتاب خود را به صورت دست نوشته بنویسد. نیازی به نوشتن کتاب در یک فایل word نیست؛ اما به هر حال می توان کتاب را به صورت دست نویس و یا با فایل های دیجیتالی نوشت و به انتشارات تحویل داد. انتشارات می بایست که نوشته نویسنده را بررسی کند و پیشنهادهایی که می تواند برای بهتر شدن کتاب کمک کننده باشد به نویسنده ارائه کند.

· ویراستاری کتاب و رفع مشکلات

به هر حال نویسنده، می تواند مشکلات نگارشی و املایی خاصی در نوشته خودش داشته باشد. در این زمان است که اهمیت ویراستاری کتاب مشخص می شود. مرحله دوم از چاپ کتاب این است که یک ویراستار خبره و با تجربه، کتاب را بررسی کند و ایرادات نگارشی و املایی متن را به نویسنده ارجاع دهد و یا خودش آن را برطرف کند.

· صفحه بندی کتاب

سومین مرحله از چاپ کتاب، صفحه بندی کتاب می باشد. افرادی که قصد چاپ کردن کتاب خودشان را دارند، می بایست که به صفحه بندی کتاب خودشان توجه ویژه ای داشته باشند؛ چرا که صفحه بندی کتاب در جذب خواننده اهمیت بسیار زیادی دارد.

کتاب می تواند با روش ها و در انواع مختلفی به چاپ برسد. لازم است که با یک انتشارات برای صفحه بندی درست کتاب خودتان مشورت کنید و از آن ها کمک بگیرید. پس از آماده شدن کتاب، مرحله چهارم چاپ کردن کتاب آغاز می شود.

· دریافت مجوز چاپ کتاب

چهارمین مرحله برای چاپ کردن کتاب این است که انتشارات، کتاب صفحه بندی شده را برای دریافت مجوز آماده کند. معمولا انتشارات اقدام به دریافت مجوز می کنند. بدون دریافت مجوز امکان چاپ کردن کتاب در تیراژهای مختلف وجود نخواهد داشت.

· چاپ کتاب در تیراژ مورد درخواست نویسنده

پس از دریافت مجوز برای چاپ کردن کتاب، انتشارات می تواند کتاب نوشته شده توسط نویسنده را تیراژ مورد درخواست نویسنده چاپ کند و به نویسنده تحویل دهد.

قیمت چاپ کتاب و عوامل موثر بر آن

بسیاری از افرادی که قصد چاپ کتاب را دارند، این سوال برایشان پیش می آید که هزینه چاپ کتاب چقدر است؟ برای تعیین قیمت چاپ کردن کتاب می بایست که عوامل مختلفی را در نظر بگیریم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

· تیراژ کتاب: تیراژ کتاب نقش موثری در قیمت چاپ کردن کتاب دارد. معمولا قیمت چاپ کتاب با تیراژ پایین کمی بالاتر از تیراژهای بالا است.

· تعداد صفحات کتاب: به هر حال هر چه تعداد صفحات کتاب زیادتر باشد، قیمت چاپ کردن کتاب هم بیشتر می شود. بنابراین، یکی از مهم ترین عواملی که می تواند برای قیمت چاپ کردن کتاب تاثیرگذار باشد، تعداد صفحات کتاب می باشد.

· نوع جلد کتاب: با توجه به تنوعی که برای جلدهای کتاب ها وجود دارد، قیمت چاپ کردن کتاب نیز بر اساس نوع جلد انتخابی نویسنده متفاوت خواهد بود.

تبدیل پایان نامه به کتاب؛ دانشجویان علم خودشان را با کمترین قیمت ثبت کنند!

بعضی از دانشجویان کارشناسی ارشد برای دریافت بهترین نمره از استاد خودشان، نیاز به تبدیل پایان نامه به کتاب دارند. البته بعضی از دانشجویان به درخواست خودشان و یا اساتید تمایل به تبدیل پایان نامه خود به کتاب را دارند؛ اما به علت قیمت بالای چاپ کتاب، از چاپ کردن کتاب و تبدیل پایان نامه خودشان به کتاب منصرف می شوند.

اما در حال حاضر بسیاری از انتشارات اقدام به ارائه خدمات تبدیل پایان نامه به کتاب با کمترین قیمت ممکن می کنند و دغدغه دانشجویان را برای چاپ کردن کتاب برطرف می کنند. به هر حال پایان نامه حاصل تلاش چند ماهه و حتی چند ساله دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می باشد و مقاله های زیادی پشت این پایان نامه ها وجود دارند. به همین خاطر و با توجه به ارزش علمی پایان نامه ها، بهتر است که دانشجویان اثر علمی خودشان را در قالب کتاب در کشور ثبت کنند.

نتیجه گیری ...

چاپ کتاب یکی از بهترین کارهایی است که می توان برای منتقل کردن علم، دانش، نگرش و ... به مردم کل جهان انجام داد. در حال حاضر انتشارت مختلف اقدام به چاپ کتاب با قیمت بسیار مناسب می کنند و در کنار بالا رفتن قیمت کاغذ، دغدغه نویسنده ها را برای چاپ کتاب برطرف می کنند.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها