مقایسه شرایط مهاجرت به کانادا در روش های کاری و تحصیلی

کانادا کشوری پهناور، زیبا، مدرن، پیشرفته، خوش آب و هوا، با فرهنگی غنی و جامعه‌ای آزاد است.

مقایسه شرایط مهاجرت به کانادا در روش های کاری و تحصیلی

با توجه به سیاست های مهاجرتی این کشور، هر ساله هزاران نفر درخواست مهاجرت به کانادا، تحصیل در این کشور و کار و زندگی و فعالیت در آن می دهند.

در طی یک دهه اخیر کانادا هزاران نیروی متخصص، دانشجو و سرمایه گذار جذب کرده و اصلا یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت اقتصادی آن، همین جذب نیروهای مهاجر است.

کانادا در سال های آینده هم برنامه های گسترده جذب مهاجر و نیروهای متخصص را به دقت طراحی و از پیش تعیین کرده است.

در مقاله پیش رو دو روش مهاجرت کاری به کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا که جزء محبوب ترین روش های مهاجرت به کانادا هستند را با هم مقایسه و بررسی می کنیم. ضمن مشاهده کامل شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2021 از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب همراهمان باشید...

راه اول؛ اقامت دائم کانادا از روش مهاجرت تحصیلی
یکی از بهترین مسیرهای مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی به کاناداست.

دلیل مهم استقبال زیاد از این روش، این است که بعد از پایان تحصیلات یا حتی در حین تحصیل هم امکان تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم وجود دارد و خیلی ها ترجیح می دهند از همین راه کم هزینه و با ارزش، اقامت دائم کانادا بگیرند.

این روش برای افراد زیر 35 سال مناسب است که هنوز سابقه کاری زیاد و منسجمی ندارند و دوست دارند در مدارج بالای تحصیلی، مدارک معتبر بگیرند.

کشور کانادا دارای دانشگاه ها و مراکز تحصیلی معتبر است و این فرصت، یک فرصت فوق العاده برای افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

خوشبختانه هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان (مثل استرالیا، آمریکا و انگلیس) کمتر است و فرصت های استخدامی بعد از فارغ التحصیلی به مراتب بیشتر!

در بین ایرانیان، تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا بسیار محبوب شده است و این از استقبال بالای آنها مشخص است!

یادگیری مهارت‌های عملی در کنار تحصیل آکادمیک کمک می کند تا متقاضیان مهاجرت، به سرعت جذب بازار کار شوند. از سوی دیگر، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اغلب درآمد بالاتری دارند و در مشاغل تخصصی‌تری کار پیدا می کنند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تحصیل در کانادا، امکان اخذ ویزا بعد از فارغ التحصیل شدن است.البته این امر به فاکتورهایی بستگی دارد. از جمله به مدت زمان دوران تحصیل فرد.

این افراد از طریق فارغ التحصیلی آن می‌توانند سابقه کاری مورد نظر برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری (ورود سریع به کانادا) را به دست بیاورند.

می توان گفت برای برای اخذ اقامت دائم کانادا دستکم باید سه سال زندگی در کانادا را تجربه کرده باشید و این جزو شرایط مهاجرت به کانادا است.

به بیان دیگر شما هم می توانید بعد از دو سال تحصیل و یک سال کار از طریق سیستم اکسپرس اینتری و یا برنامه‌های مهاجرتی استانی، امتیاز لازم را برای اخذ اقامت دائم کانادا به دست آورید.

راه دوم؛ شرایط اقامت در کانادا از روش مهاجرت کاری
اگر بخواهیم به صورت کلی در زمینه مهاجرت کاری به کانادا و اخذ اقامت صحبت کنیم، باید بگوییم اخذ ویزای کاری کانادا از دو راه امکان پذیر است:

اول: یک نامه پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید

دوم: یک تخصص ویژه داشته باشید!

در روش اول:
لازم است یک نامه پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کانادا جفت و جور کنید!

در کنار آن باید مدارک دیگر را هم گردآوری و ارائه کنید. در این حالت حتی این امکان وجود دارد تا همراهانی مثل همسر و فرزندان خود را هم با خود به کانادا ببرید و برایشان اقامت بگیرید.

تازه این روش مزایای دیگری هم دارد. مثلاً تحصیل و بیمه درمانی برای اعضای خانواده تان رایگان خواهد بود!

در روش دوم:
در روش بعدی، از طریق اسکیل ورکر (skilled worker) و تحت سیستم اکسپرس اینتری (ورود سریع)موفق به اخذ اقامت دائم کانادا خواهید شد.

البته این سیستم، امتیازبندی خاصی دارد و اگر بتوانید امتیازات لازم را کسب کنید، به سرعت موفق به ایجاد شرایط رفتن به کانادا و گرفتن اقامت دائم این کشور خواهید شد.

این سیستم امتیاز بندی است از 3 مرحله تشکیل شده است.

در مرحله 1: حداقل ها را داشته باشید تا وارد استخر رقابت شوید! حداقل هایی مثل داشتن مدرک پیش دانشگاهی، داشتن مدرک زبان معادل آیلتس 6 و داشتن تمکن کافی مالی.

همچنین شغل و تخصصتان باید در لیست شغل های مورد نیازی که تعیین شده است قرار داشته باشد.

در مرحله 2: که بازهم به صورت امتیازبندی است، اگر بتوانید 67 امتیاز از 100 امتیاز ممکن این مرحله را بگیرید، به مرحله سوم راه پیدا می کنید. مهارت فرانسه یا انگلیسی، تحصیلات و همچنین تجربه کاری از فاکتورهای گرفتن امتیاز در این مرحله است.

در مرحله 3: اینجا دیگر با غول مرحله آخر طرف هستید!

هر ساله یک حداقل امتیاز توسط دولت کانادا ارائه می شود و متقاضیانی که بالاتر از امتیاز تعیین شده کسب کنند، اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده شان دریافت می کنند.

حداکثر امتیاز در این مرحله 1200 امتیاز (شامل دو بخش 600 امتیازی) است.

از جمله فاکتورهای امتیازگیری در این مرحله هم می توانیم به سن، فاکتورهای مربوط به همسر، عوامل مربوط به تطبیق مهارت و امتیازات اضافی ای مثل برادر یا خواهری که در کانادا زندگی کنند، اشاره کنیم.

نکته مهم این است که اگر فرد متقاضی پس از یک سال ماندن در استخر رقابتی موفق به دریافت دعوت نامه از دولت کانادا نشد باید از اول برای این سیستم اقدام کند.

سخن پایانی...
نکته مهمی که اغلب افراد نمی دانند این است که مهاجرت تحصیلی به کانادا، کارتان را برای دریافت اقامت دائم کانادا بسیار راحت می کند.

در حقیقت شما با تحصیل در کانادا شانس بالایی برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم خواهید داشت. پس در درجه اول، اگر شرایط لازم را دارید، تلاش کنید بتوانید در یکی از دانشگاه ها و کالج های این کشور تحصیل کنید.

البته ویزای کاری هم شرایط نسبتا مشابهی دارد. در واقع می توانید با ویزای کاری کانادا، شانستان را برای دریافت اقامت دائم این کشور بالاتر ببرید.

این دو روش، یعنی تحصیلی و کاری، به طور کلی روش های خوب و سریعی برای اقامت در کشور زیبا و منحصر به فرد کاناداست...

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها