مهاجرت برای افراد بالای 40 سال چه شرایطی دارد؟

آیا شما نیز به‌دلیل سن بالا، نگران ریجکت شدن درخواست ویزای مهاجرت خود هستید؟ شاید شما هم در سن بالای 40 سال، زمانی‌که از نظر ذهنی و عملی به دوران تثبیت رسیده‌اید و هم‌چنین در زمینه شغلی خود وضعیت مستقری پیدا کرده‌اید، به فکر مهاجرت باشید.

مهاجرت برای افراد بالای 40 سال چه شرایطی دارد؟

قطعا هر چه سن شما بالاتر باشد، امتیاز کمتری برای پذیرش ویزای مهاجرت خواهید داشت. در این مقاله به شما خواهیم گفت که مهاجرت برای افراد بالای 40 سال چه شرایطی دارد و کدام کشورها بهترین مقصد برای این افراد هستند. اگر در چهارمین دهه از زندگی خود نگران آینده‌تان هستید، این محتوا برای شما نوشته شده است.

امکان مهاجرت برای افراد بالای 40 سال در شرایط مناسب و خاص

در پاسخ به این سوال که آیا مهاجرت با سن بالای 40 سال امکان پذیر است، باید گفت که بله! در شرایطی امکان مهاجرت در 40 سالگی برای افراد وجود دارد. اما توجه داشته باشید که شرایط اخذ ویزا برای افرادی که سن پایین‌تری دارند، آسان‌تر خواهد بود.

متقاضیانی که سن آ‌ن‌ها بین 20 تا 30 سال است، شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهند داشت. اما افراد بالای 40 سال، اغلب در روش‌های سرمایه‌گذاری شانس بیشتری برای پذیرش ویزا دارند. هم‌چنین این افراد می‌توانند برای کشورهایی مانند استرالیا نیز درخواست مهاجرت از طریق کارآفرینی دهند. ناگفته نماند که شرایط ویزای کارآفرینی استرالیا برای افراد بالای 40 سال نسبت به برخی کشورها آسان‌تر خواهد بود.

فغقفغقفغ

شرایط اخذ ویزا برای مهاجرت بالای ۴۰ سال

افراد برای مهاجرت ۴۰ سالگی، باید در ابتدا هدف خود از مهاجرت را تعیین کنند. در واقع شما در این سن باید بدانید که از کدام لحاظ (شغلی، مالی، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری) پتانسیل کافی برای مهاجرت دارید. با‌توجه‌به‌این موارد، می‌توان گفت برای مهاجرت، سن مهم است، اما در کنار سایر معیارها!

به‌‌عنوان مثال، وقتی یک پزشک متخصص بالای 40 سال قصد مهاجرت دارد، برای بررسی درخواست او، در کنار سن، سابقه‌کار قوی، تخصص و ماهیت حرفه پزشکی او نیز اهمیت خواهد داشت. همه این موارد امتیازاتی را برای این فرد، به‌همراه دارد. این‌ فقط یک مثال ساده بود که متوجه شوید معیار سن، به‌تنهایی تعیین‌کننده شانس گرفتن ویزا نیست و در کنار معیارهای زیر معنا پیدا می‌کند:

  • مدرک تحصیلی
  • سابقه‌کار
  • رزومه
  • روش مهاجرتی
  • ماهیت و حوزه تخصص
  • سوابق مهاجرتی
  • تمکن مالی

با در نظر گرفتن این موارد و داشتن شرایط مناسب، مهاجرت در 40 سالگی و بالاتر هم ممکن است. مثال دیگری که می‌توان در مورد اخذ ویزا به آن اشاره کرد، استفاده از ویزای استارتاپ خواهد بود. در واقع یکی از انواع ویزا‌های مناسب برای سنین میانسالی، استارتاپ ویزا کانادا است که برای مهاجرت می‌توانید به‌ آن فکر کنید.

مهاجرت بالای ۴۰ سال؛ انتخاب بهترین روش برای اخذ پذیرش

انتخاب بهترین روش برای مهاجرت به هر کشوری کاملا بستگی به هدف شما از مهاجرت دارد. در واقع شما در هر روشی، حتی با سن بالا اما به‌شرط داشتن سایر شرایط، شانس مهاجرت را خواهید داشت. معمولا روش‌های سرمایه‌گذاری و کاری-سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین مسیرها برای مهاجرت افراد بالای 40 سال و 50 سال است.

اما برخی از افراد برای حضور موقت در کشوری، می‌توانند از ویزای توریستی یا ویزیتوری نیز استفاده کنند. به‌عنوان مثال ویزای ویزیتوری انگلیس این امکان را می‌دهد تا افراد برای حضور در سمینارها، میتینگ‌ها و همایش‌های کاری، در این کشور حضور داشته باشند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری؛ روشی فوق‌العاده برای مهاجرت بعد از 40 سالگی

بعضی کشورها هم ویزای بازنشستگی و هم ویزای طلایی صادر می‌کنند. این نوع ویزاها گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت با سن 45 سالگی و بالاتر هستند. از آن‌جایی‌که ماهیت روش‌های سرمایه‌گذاری انتقال سرمایه است، شرایط چندان سختی در مورد سن متقاضیان وجود ندارد. به همین دلیل مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت در سن‌های بالا محسوب می‌شود. کشورهای کانادا، پرتغال، یونان، اسپانیا و فرانسه شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند؛ از این گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌روند.

دئذدئذد

مهاجرت کاری-سرمایه‌گذاری؛ بهترین روش مهاجرت برای افراد بالای 40

برای مهاجرت کاری‌-سرمیه‌گذاری باید شرایط خودتان را در کنار قوانین مهاجرتی کشور مدنظر قرارداده و وضعیت را بررسی کنید. سپس برای مهاجرت به سراغ روش‌هایی بروید که در دسته کاری-سرمایه‌گذاری قرار دارند. راه‌اندازی استارتاپ، خرید بیزنس و ثبت شرکت انواعی از این روش‌ها هستند.

در روش‌ کاری-سرمایه‌گذاری، سن معیار چندان مهمی نیست و شانس مهاجرت در 40 سالگی و بالاتر نیز برای شما وجود دارد. با مهاجرت از طریق این روش، هم می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و هم بخشی از کار در یک کشور جدید، مثل مدیریت کسب‌وکار را بر عهده بگیرید.

بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا و 40 سالگی

مهاجرت بالای ۴۰ سال نیاز به شناخت و بررسی شرایط کشورهای مختلف دارد. در واقع برای مهاجرت در سن میانسالی باید بدانید که کدام کشورها شرایط سازگا‌رتر و مناسب‌تری به‌منظور مهاجرت بالای ۴۰ سال دارند. برای مهاجرت افراد بالای 40 سال معمولا کشورهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، شرایط بهتر و آسان‌تری دارند:

  • آلمان
  • اتریش
  • کانادا
  • فرانسه
  • آمریکا

شناخت بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا کمک بسزایی به شما عزیزان می‌کند تا از این طریق بتوانید مسیری هموار برای آینده خود انتخاب کنید.

برای مهاجرت در ۴۰ سالگی از یک موسسه مهاجرتی معتبر کمک بگیرید

در این مقاله به شرح شرایط مهاجرت برای افراد بالای 40 سال پرداختیم. مهاجرت در 40 سالگی و بالاتر، برخلاف تصور عموم، غیرممکن نیست! رزومه، روش مهاجرتی، کشور مقصد، تمکن مالی، مدرک تحصیلی و موارد متعدد دیگر، در تعیین شانس شما برای مهاجرت دخیل هستند. یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت این افراد، روش سرمایه‌گذاری است. توصیه می‌کنیم به‌جای نگرانی بابت سن بالایتان، با یک موسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنید.

ایران کانادا یکی از رسمی‌ترین و معتبرین موسسه‌های مهاجرتی است که در زمینه اخذ ویزا خدمات مختلفی را به متقاضیان ارائه می‌کند. گرچه این موسسه خدماتی مربوط به مهاجرت در سنین بالا را ندارد. اما می‌توانید برای مشاوره رایگان و کوتاه از کارشناسان این مجموعه با شماره ۰۲۱۸۶۰۴۳۰۹۸ تماس بگیرید و از اطلاعات آن‌ها بهره‌مند شوید. هم‌چنین در‌صورتی‌که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، با مراجعه به سایت irancanada.cc می‌توانید مطالب مختلفی را در این زمینه مطالعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها