معرفی انواع یونیت هیدرولیک برقی برای سیستم‌های مختلف صنعتی

یونیت‌ها مجموعه‌های هیدرولیک واحدی شامل مخزن، الکتروموتور (یا موتور احتراقی)، پمپ و شیرآلات کنترلی هستند؛ پاورپک‌ها با استفاده از فشار سیال، حرکت هیدروموتورها (موتور هیدرولیکی)، سیلندرها و سایر قسمت‌های مکمل سیستم‌های هیدرولیکی را ممکن می‌سازند.

معرفی انواع یونیت هیدرولیک برقی برای سیستم‌های مختلف صنعتی

در بازار انواع مختلف یونیت هیدرولیک با قطعات و لوازم متنوع وجود دارد که هر کدام با توجه به نیاز سیستم موردنظر باید خریداری شوند؛‌ زیرا مستقیما در طرز کار یونیت هیدرولیک تاثیرگذار هستند. در این مقاله با انواع یونیت هیدرولیک برقی براساس توان الکتروموتور آشنا خواهید شد.

یونیت هیدرولیک تک فاز؛ پاورپک هیدرولیک مناسب دستگاه‌های نیمه صنعتی

یکی از پرکاربردترین انواع یونیت هیدرولیک برقی، یونیت‌های تک فاز است. در واقع در این نوع یونیت‌ها، یک الکتروموتور تک فاز نیروی الکتریسیته را به چرخشی تبدیل می‌کند. قیمت یونیت هیدرولیک متاثر از نوع قطعات مختلفی است که در ساخت آن به کار می‌رود؛ نوع و توان الکتروموتور نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت یونیت هیدرولیک است. مواردی مانند نوع پمپ، حجم مخزن یا تانک هیدرولیک، حجم دبی خروجی و سایز و تعداد شیرآلات نوع یونیت هیدرولیک برقی تک فاز و قیمت نهایی آن را تعیین می‌کنند.

یونیت هیدرولیک تک فاز بیشتر در سیستم‌های هیدرولیکی که به توان کمتری نیاز دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند. بر این اساس، معمولا این یونیت‌ها در دستگاه‌های نیمه صنعتی که دائما سیکل کامل کاری را طی نمی‌کنند، تعبیه می‌شوند. از جمله دستگاه‌هایی که می‌توان روی آن‌ها یونیت برقی تک فاز نصب کرد، عبارت‌اند از:

  • یونیت هیدرولیک بالابر در محیط‌های کارگاهی
  • پرس‌های کوچک و کم فشار
  • لیفتراک‌های کارگاهی
  • همزن‌های کوچک هیدرولیکی
  • دستگاه‌های شهربازی و تفریحی کوچک
  • دستگاه‌های پانچ فلزات
  • پر کن‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی
  • سیستم‌های خنک‌کاری

یونیت‌های هیدرولیک برقی تک فاز بر اساس نوع پمپ، حجم مخزن یا تانک هیدرولیک، حجم دبی خروجی و سایز و تعداد شیرآلات انواع مختلفی دارند. البته هر نوع پمپی را نمی‌توانید روی یونیت‌های هیدرولیک تک فاز نصب کنید. با توجه به محدودیت توان این یونیت‌ها، صرفا پمپ‌هایی با دبی پایین از جمله پمپ‌های هیدرولیک دنده‌ای روی یونیت هیدرولیک تک فاز قابل نصب هستند.

فغعفغع

یونیت هیدرولیک برقی سه فاز؛ یکی از پرکاربردترین انواع یونیت هیدرولیک

برخلاف یونیت‌های تک فاز، یونیت‌های سه فاز به راحتی می‌توانند نیروی موردنیاز با توان بالا را تامین کنند و بنابراین در دستگاه‌های پیچیده صنایع بزرگ قابل استفاده هستند. یونیت‌های هیدرولیک برقی سه فاز بر اساس نوع و تعداد شیرآلات کنترل جهت، فشار و دبی و همچنین سایز تانک در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که ویژگی مشترک همه، سیستم‌های فیلترینگ با سایز بالاست. یونیت‌های هیدرولیک برقی در موارد زیر کاربرد دارند:

  • صنایع فولاد و سرامیک
  • صنایع خودروسازی و پلاستیک
  • دستگاه‌های پرس‌های سنگین،‌ نورد و فرم‌دهی فلزات
  • خطوط انتقال تجهیزات سنگین‌وزن، اکستروژن و دایکاست

همان طور که انتظار می‌رود، یونیت‌های هیدرولیک برقی سه فاز با پمپ‌های با دبی بالا کار می‌کنند. برحسب نیاز دستگاه می‌توان پمپ‌های یک تا سه طبقه را روی یونیت‌های سه فاز نصب کرد و محدودیتی از نظر نوع پمپ (پیستونی، پره‌ای یا دنده‌ای) و دبی ثابت یا متغیر بودن برای نصب روی این یونیت‌ها وجود ندارد. با این حال برای کسب بالاترین بازدهی توصیه می‌شود پمپ هیدرولیک پیستونی رکسروت در ساخت یونیت مورداستفاده قرار گیرد.

دئودئو

یونیت هیدرولیک برقی DC؛ پرکاربردترین نوع پاورپک هیدرولیک در صنایع سنگین

آخرین نوع یونیت‌های هیدرولیک برقی، یونیت‌هایی هستند که الکتروموتور به کار رفته در آن‌ها، جریان مستقیم تولید می‌کند. جریان مستقیم یا DC، جریانی است که جهت آن ثابت است اما مقدار لحظه‌ای آن تغییر می‌کند. یونیت هیدرولیک برقی DC براساس نوع دی سی انواع مختلفی دارند و با توجه به مقدار ولتاژ دستگاه باید بهترین گزینه را انتخاب کرد. برای مثال پاورپک‌های 12 ولت DC، توان خروجی 2 کیلووات و پاورپک‌های 24 ولت DC توانی برابر با 2 الی 3 کیلووات ارائه می‌دهند.

کاربرد یونیت‌های هیدرولیک برقی بسیار گسترده است و همه خطوط فرم‌دهی، شکل‌دهی و پرس فلزات با این نوع یونیت‌های برقی انجام می‌شود. در واقع یونیت‌های هیدرولیک DC قلب حرکتی کارخانجات و صنایع بزرگ و مادر هستند. صنایع زیر، تنها مشتی از خروار کاربردهایی است که یونیت‌های برقی دی سی دارند:

  • صنایع فلزی و فولادی
  • استخراج معادن
  • کارخانجات تولید سیمان، شیشه، چوب و ام‌دی‌اف و سرامیک
  • قسمت حرکتی و تحقیقاتی کشتی و لنج
  • در کلیه بالابرهای صنعتی و کارگاهی و آسانسورهای ساده

زمانی که موتور DC در یونیت‌های برقی روشن می‌شود، سیال توسط پمپ در سیستم به جریان می‌افتد و سپس با شیر کنترل به بخش‌های مختلف هدایت می‌شود؛ بنابراین نوع پمپ نصب شده روی یونیت نیز در بازدهی آن بسیار اثرگذار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب پمپ، با متخصصان فروشگاه پمپ هیدرولیک هیدشاپ مشورت کنید و بعد از استعلام قیمت پمپ هیدرولیک صنعتی تصمیم بگیرید.

نکته مهم در استفاده از یونیت‌های هیدرولیک DC این است که این یونیت‌ها بعد از مدتی کارکرد گرم می‌شوند و نیاز است که خنک‌کاری شوند. از طرف دیگر، موتورهای DC فاقد قطعات خنک‌کاری هستند و بنابراین نمی‌توانید به صورت دائم از این یونیت‌ها در سیستم‌های هیدرولیک استفاده کنید.

منکمنکنمک

انواع یونیت هیدرولیک برقی را با بالاترین کیفیت از هیدشاپ بخرید

در این مقاله با انواع یونیت هیدرولیک برقی از نظر الکتروموتور نصب شده و همچنین کاربرد هر کدام آشنا شدید. از آنجایی که راه‎‌اندازی و حرکت عملگرها و اکچویتور‌ها در سیستم‌های هیدرولیک به یونیت‌ها وابسته است، باید در انتخاب قطعات یونیت دقت کنید. با این حال، همه افراد و مدیران ناظر بر سیستم‌های هیدرولیک به اندازه کافی دانش و تخصص موردنیاز در این زمینه را ندارند و چه بسا با انتخاب اجزای یونیت اشتباه، ضررهای جبران‌ناپذیری به بار می‌آید؛ بنابراین در این شرایط بهترین راه، مشورت با متخصصان حرفه‌ای و کارآزموده‌ای است که تجربه ارزشمندی در زمینه طراحی و ساخت یونیت‌ها داشته باشند.

فروشگاه هیدرولیک هیدشاپ با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه تعمیر، طراحی و ساخت یونیت آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز و صاحبان صنایع سنگین، مراکز صنعتی و واحدهای تولیدی است. در این مجموعه افراد باسابقه‌ای در زمینه طراحی و ساخت یونیت‌ها فعالیت دارند و کیفیت بالای قطعات مورد استفاده در هیدشاپ طول عمر بالا، کارکرد بدون توقف و بازدهی بالای سیستم‌های هیدرولیک را تضمین می‌کنند. شما می‌توانید برای مشاوره و ثبت سفارش همین الان به وب‌سایت این فروشگاه به نشانی hydshop.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 02177737189 و 09333263829 تماس بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها