۵ نکته که قبل خرید تور خارجی باید به آن توجه کنید

خرید تور خارجی همواره یکی از پرمتقاضی‌ترین تورها در صنعت گردشگری است که در میان ایرانیان رواج دارد. اما دانستن نکات خرید تور خارجی برای هر مسافری ضروری است که قصد داریم در این مقاله از سفرمارکت به آن بپردازیم.

۵ نکته که قبل خرید تور خارجی باید به آن توجه کنید

اگر قصد خرید تور دارید پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

 

مواظب بار بیش از حد خود باشید

اگر در هنگام برگشت به ایران بار زیاد همراه داشته باشید مامور گمرک این اجازه را دارد تا این مورد را بر روی پاسپورت شما یادداشت کند. به تبع آن اگر در آینده این امر تکرار شد و ماموران بعدی این نوشته را ببینند بابت بار اضافه شما را جریمه کرده و تعرفه گمرکی از شما دریافت می‌کنند. لذا همواره به گردشگران توصیه می‌کنیم که سعی کنید از خرید وسایل غیرضروری بپرهیزید و بدون بار اضافه به ایران برگردید.

 

چند نکته درباره بار هواپیما

  • میزان بار مجاز به شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز و مسیر پروازی بستگی دارد.
  • توصیه می‌کنیم که قبل از رزرو بلیط هواپیما درباره میزان بار اطلاعات کسب کنید.

 

کیفیت و امکانات هتل در هر کشور فرق دارد

در نظر داشته باشید که استاندارد هتل‌ها در شهرها و کشورهای گوناگون فرق دارد. مثلا یک هتل ۵ ستاره در یک شهر با هتل ۳ ستاره در کشوری دیگر متفاوت است. مثلا استاندارد هتل در شهرهای مختلف ترکیه با هم فرق دارد و قبل از رزرو تور خارجی باید از آن مطمئن شوید. همچنین در امارات متحده عربی هم درجه هتل‌ها با کشور ترکیه متفاوت است. لذا توصیه ما به افراد این است که پیش از رزرو درجه و امکانات هتل را از وب سایت‌هایی مانند تریپ ادوایزر و یا بوکینگ چک کنید.

 

ویزای ترانزیت را فراموش نکنید

همواره به یاد داشته باشید که برای رفتن به مقاصد دورتر نیازمند ترانزیت در یکی از کشورها هستید. مثلا اگر قصد سفر به کشور مکزیک را دارید لازم است در یکی از کشورهای اروپایی پیاده شده و سوار یکی دیگر از هواپیماها شوید. برای این کار باید اقدام به دریافت ویزای ترانزیت کنید که در واقع مجوز شما برای ورود به محدوده فرودگاه و ادامه سفر است. اگر از قبل ویزای ترانزیت دریافت نکرده باشید اجازه ورود به فرودگاه به شما داده نمی‌شود و احتمالا به ایران برگشت داده می‌شوید.

 

ویزای ترانزیت چیست؟

برای اینکه بتوانید با پرواز غیر مستقیم به مقصد برسید لازم است تا ویزای ترانزیت دریافت کرده و خود را به یک کشور ثالث برسانید. سپس از آنجا راهی مقصد نهایی خود می‌شوید و به صورت قانونی تردد خود را به اتمام می‌رسانید. ویزاهای ترانزیت معمولا برای حضور چند ساعته در فرودگاه و انتظار برای پرواز بعدی صادر می‌شوند و اعتبار آن تا ۲۴ ساعت است. دارندگان ویزای ترانزیت تنها مجاز به تردد در محوطه فرودگاه هستند و اجازه ورود به شهر و تردد در سطح کشور را ندارند. البته انواع دیگر ویزاهای ترانزیت وجود دارد که به مدت چند روز صادر می‌شوند و به مسافر اجازه می‌دهند تا برای مدت کوتاهی در شهر گردش کنند و سپس با حضور به موقع در فرودگاه راهی مقصد دوم شوند.

 

عوارض خروج از کشور

یکی از مواردی که در خرید تور خارجی باید به آن توجه کنید عوارض خروج از کشور است. این کار به سادگی قبل از پرواز و از طریق دستگاه‌های خودپرداز انجام می‌شود و انجام ان چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد. همچنین یکی از توصیه‌های ما به افراد این است که چند روز قبل از سفر و به صورت آنلاین انجام دهند تا دچار استرس و یا کارهای غرمترقبه نشوند. در نظر داشته باشید که مبلغ عوارض خروج از کشور بسته تعداد دفعات شما فرق دارد. اگر دفعه اول است که از ایران خارج می‌شوید مبلغی کمتر نسبت به دفعه سوم پرداخت می‌کنید؛ لذا باید پیش از عزیمت از هزینه عوارض خروج از کشور مطلع شوید.

 

چند نکته درباره عوارض خروج از کشور

  • با استفاده از سامانه سداد و یا اپلیکیشن ایوا می‌توانید به صورت آنلاین عوارض خود را پرداخت نمایید.
  • وب سایت بانک ملی و پیام رسان بله نیز از دیگر ابزار پرداخت عوارض خروج از کشور است.
  • خدمه پرواز و افرادی که گذرنامه سیاسی دارند از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف‌اند.
  • بیمارانی که برای درمان راهی خارج از کشور هستند و جانبازان جنگ تحمیلی نیز از پرداخت عوارض معاف هستند.

ثقصثقثص

صندلیتان را در خانه انتخاب کنید

اکثر ایرلاین‌های خارجی این امکان را ایجاد کرده‌اند تا مسافر بتواند به صورت اینترنتی صندلی مورد نظرش را انتخاب کند. این کار باعث می‌شود تا وقت شما کمتر در فرودگاه تلف شود و بدون دغدغه راهی سفر شوید. برای این کار در هنگام رزرو بلیط لازم است شماره صندلی خود را هم تعیین نمایید و در نهایت به راحتی به سفر بروید. از آنجایی که رزرو بلیط‌های خارجی توسط آژانس‌های مسافرتی انجام می‌شود درخواست تعیین صندلی خود را باید به مسول رزرو بلیط اعلام کنید. در غیر اینصورت ممکن است محل نشستن شما ایده آل نباشد.

 

نکات کوچک خرید تور خارجی

  • به یاد داشته باشید که تخت سوم در اتاق معمولا از نوع سفری یا کاناپه است که قیمت متغیری دارد.
  • قیمت تور برای کودکان زیر ۲ سال و یا بالای ۲ سال متغیر است.
  • اگر حیوان خانگی همراه دارید باید آن را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید.
  • اگر قصد استفاده از صندلی چرخ دار دارید جهت دریافت آن زودتر از موعد به فرودگاه بروید.
  • برخی از ایرلاین‌ها امکان انتخاب غذای مورد علاقه‌تان را نیز فراهم کرده‌اند.
  • همواره مقداری ریال همراه داشته باشید تا در صورت لزوم تبدیل کنید.
  • اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید از معتبر بودن وب سایت عرضه کننده مطمئن شوید.

 

رزرو اینترنتی تور از سفرمارکت

اگر قصد سفر به یکی از مقاصد خارجی را دارید می‌توانید روی کمک سفرمارکت حساب کنید. بخش رزرو تورهای خارجی ما به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تورهای مختلف را بررسی کرده و رزرو خود را نهایی کنید. در سفرمارکت آژانس‌های عرضه کننده مختلفی وجود دارند که خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. به همین دلیل تنوع امکانات سفر در این وب سایت بالا است و حق انتخاب زیادی به مسافر داده می‌شود. فراموش نکنید که برای رزرو بلیط هواپیما و یا هتل خود نیز می‌توانید از سفرمارکت کمک بگیرید و با خیالی آسوده راهی سفر شوید.

عتفغعغفع

 

کلام آخر

از دیگر خدمات سفر که توسط سفرمارکت عرضه می‌شود می‌توان به رزرو بلیط قطار، رزرو ویلا و تورهای داخلی اشاره کرد که تنوع خوبی دارند و به شما حق انتخاب فراوانی می‌دهند. قیمت‌های قابل قبول، درگاه پرداخت امن، تنوع در خدمات و سادگی در رزرو از جمله اصلی‌ترین مزایای خرید از سفرمارکت است که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین به یاد داشته باشید که در صورت بروز مشکل می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها