قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد ؟ + لیست قیمت آذر 1401

قلم نوری یک ابزار الکترونیکی جدید است که در دو مدل ساده و مجهز به مانیتور طراحی،تولید می شود. قبل از خرید قلم نوری بهتر است از قیمت قلم نوری نوری اطلاع داشته باشیم که در مدل های ساده در بازه قیمتی600 هزار تومان تا 10 میلیون و مانیتور دار از 10 میلیون تا 60 میلیون می باشد .

قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد ؟ + لیست قیمت آذر 1401

مهمترین کاربرد قلم نوری برای طراحی دیجیتال است اما کاربردهای دیگری مثل آموزش مجازی و ورود اطلاعات در سیستم‌های اتوماسیون نیز دارد.بهترین  مدل های قلم نوری شامل هویون، وکام، ایکس پی پن  می باشند.

قلم نوری چیست؟

وقتی صحبت از برقراری ارتباط بین انسان و یک سیستم کامپیوتری است، باید از تجهیزات واسطه استفاده کرد. ساده‌ترین این تجهیزات شامل موس و صفحه کلید می شود که با آن آشنایی دارید. قلم نوری نیز یک ابزار جدید است که با همین هدف مورد استفاده قرار می گیرد. قلم های نوری را ممکن است با اسم های دیگری مثل تبلت طراحی، تبلت گرافیکی، پد طراحی، دیجیتالایزر و غیره هم بشناسید.

در تمامی این دسته ها با دو جزء اصلی روبرو خواهید بود. یک قلم لمسی که شباهت زیادی به قلم های معمولی دارد و یک صفحه تبلت مانند که اطلاعات ورودی را برای کامپیوتر ترجمه می کند. قلم لمسی دستگاه نسبت به فشار دست حساس بوده و وقتی آن را با فشار بیشتری روی صفحه تبلت می کشید، خطوطی که رسم می کند، پررنگتر و ضخیم‌تر خواهد بود.

 

لیست قیمت قلم نوری هویون

برند هویون در سال های گذشته جایگاه ویژه‌ای در بین خریداران قلم نوری پیدا کرده است. این برند توانسته با تولید مدل های متنوع و ورود به بازار مانیتورهای طراحی اعتماد کاربران را جلب کند. نکته مهم در مورد برند هویون، قیمت مناسب قلم های نوری آن است. با هر کاربرد و نیازی که قصد خرید قلم نوری را داشته باشید، می توانید مدل ایدئال خود را در بین محصولات هویون پیدا کنید.

در خرید این قلم نوری حواستان به برندهای تقلبی و گارانتی محصول هم باشد. بهتر است از جایی خرید کنید که محصولات متنوعی دارد و پشتیبانی و گارانتی خوبی به کاربران خود ارائه می دهد. با خرید از فروشگاه کمکس وان می توانید مطمئن‌تر و ارزان‌تر خرید کنید.

قفصثقصثق

کاربرد قلم نوری در گرافیک

چند ویژگی مهم قلم نوری باعث شده تا این گجت جزء ابزارهای مهم در کارهای گرافیکی محسوب شود. از این بین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک: حساسیت به میزان فشار

مهمترین تفاوت قلم نوری با موس، حساسیت قلم نسبت به فشار دست است. وقتی با موس کار می کنید، برای اجرای جزئیات طرح های گرافیکی با مشکلات متعددی روبرو هستید. این مشکل در قلم نوری با حساسیت قلم نسبت به فشار بیرونی حل شده است. به زبان ساده وقتی با قلم خطی را ترسیم می کنید، ضخامت و پررنگی خط وابسته به میزان فشاری است که روی صفحه وارد می کنید. درست مثل یک قلم معمولی.

دو: طراحی ارگونومیک قلم لمسی

ویژگی دیگر قلم لمسی طراحی ارگونومیک آن است. وقتی از موس برای طراحی استفاده می کنید، خیلی زود خسته خواهید شد. اما قلم های لمسی درست شبیه یک قلم عادی هستند و از یک طراحی ارگونومیک بهره می برند. این ویژگی باعث شده تا کاربرد قلم نوری برای طراحان گرافیک بیشتر شود.

سه: دقت بالای قلم نوری

وقتی از موس استفاده می کنید، به خاطر دقت پایین، ممکن است در اجرای طراحی های پیچیده به مشکل بخورید. اما قلم نوری دقت بالایی دارد و برای اجرای جزئیات و خلق طرح های پیچیده کاملاً مناسب است. با خرید قلم نوری می توانید خلاقیت خود را بهتر نشان دهید.

کاربرد قلم نوری در معماری

از بخش های مهم پروژه های معماری، نقشه کشی و کار با نرم افزارهای طراحی است. وقتی صحبت از کار کردن با این نرم افزارها باشد، پای کاربرد قلم نوری هم به میان می آید. کار با نرم افزارهای معماری به خودی خود پیچیده و خسته کننده است.

اگر از موس استفاده کنید، این پیچیدگی با خستگی مچ دست، چشم، گردن و همچنین ناتوانی در اجرای جزئیات نیز همراه می شود؛ که چارۀ کار استفاده از قلم نوری به جای موس خواهد بود. کافی است قلم نوری را به لپتاپ خود متصل کنید و وارد محیط نرم افزار شوید.

کاربرد قلم نوری در موبایل

یکی از ایراد هایی که به جایگزینی تجهیزات الکترونیکی با روش های سنتی گرفته می شود، وابسته بودن همیشگی کاربران به لپتاپ و کامپیوتر است. این مشکل باعث ایجاد محدودیت های دسترسی در محیط های غیرکاری می شود. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید، به کاربرد قلم نوری در گوشی های هوشمند فکر کنید.

بثیبسیبسیب

پارامترهای مهم در خرید قلم نوری

قلم های نوری در مدل های متنوعی تولید می شوند. کاربردهای متعدد قلم نوری، از کارهای گرافیکی گرفته تا کاربردش در آموزش مجازی باعث شده تا قلم های نوری متنوعی تولید شوند. این قلم ها متناسب با کارایی موردنظرشان طراحی شده و درنتیجه امکانات متفاوت و قیمت متفاوتی دارند.

 

برای خرید قلم نوری در قدم اول باید کاربردی که از آن انتظار دارید را درک کنید و سپس به سراغ بررسی ویژگی ها و پارامترهای مهم در مدل های متنوع بروید. اگر به دنبال بهترین قیمت خرید قلم نوری هستید، سری به فروشگاه کمکس وان بزنید. در ادامه از پارامترهای مهم خرید قلم نوری صحبت خواهیم کرد.

دسته بندی قلم های نوری

متداول ترین دسته بندی، دسته بندی قلم های نوری براساس نوع طراحی است. قلم های نوری ساده همراه یک صفحه تبلت مانند به فروش می رسند. اما دسته دیگری از قلم های نوری هستند که به جای صفحه تبلت از مانیتور طراحی بهره می برند. مانیتور طراحی نمونه پیشرفته‌تری از صفحه پد یا همان تبلت قلم نوری است.

مانیتورهای طراحی برای کارهای گرافیکی و معماری گزینۀ بهتری است. تجهیز شدن قلم نوری به یک مانیتور چند لمسی و عدم نیاز به یک مانیتور یا دستگاه جانبی تمام چیزی است که طراحان حرفه ای به آن نیاز دارند. برای کاربردهای دیگر قلم نوری مثل آموزش الکترونیک یا اتوماسیون اداری بهتر است به سراغ قلم های معمولی رفت.

قبل از خرید مانیتور طراحی بررسی تخصصی آن  با ما کمک می کنید که  تصمیم درستی برای انتخاب یک مانیتور طراحی خوب بگیریم، و دانستن از قیمت مانیتور طراحی  ما در انتخاب مناسب ترین آنها راهنمایی می کند.

قصثقصثق

میزان حساسیت به فشار قلم

هرچقدر میزان حساسیت به فشار [ Pressure Sensivity ]دست در قلم های نوری بیشتر باشد، کاربرد قلم نوری برای طراحان گرافیکی بیشتر خواهد بود. این درحالی است که برای آموزش مجازی، پروژه های معماری و غیره ممکن است میزان حساسیت به فشار دست ملاک خوبی برای خرید قلم نوری نباشد.

اندازه سایز صفحه

صفحه تبلت قلم های نوری نیز در اندازه های متفاوتی تولید می شود. صفحه پدهای مدل Small و Medium بیشتر برای کارهای عادی کاربرد دارند. اما اگر برای طراحی گرافیکی یا استفاده از نرم افزارهای معماری به دنبال قلم نوری هستید، خرید قلم نوری هایی با صفحه تبلت بزرگتر، گزینۀ بهتری است.

جمع‌بندی

کاربرد قلم نوری  منحصر کارهای گرافیکی نیست، بلکه در آموزش مجازی جایگاه ،.مهندسان معماری و در اتوماسیون های اداری قلم نوری کاربرد کسترده ای دارد اگر به دنبال خرید یک قلم نوری با قیمت مناسب هستید، سری به  کمکس وان بزنید.

منبع: kemex.one

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها