چرا باید به شارژ کپسول آتش نشانی اهمیت داد؟

شارژ کپسول آتش نشانی در بازه های زمانی مشخص، باید صورت گیرد تا برای مقابله با مشکلات و خطرات آتش سوزی در زمان مناسب بتوان از این ابزار استفاده نمود.

چرا باید به شارژ کپسول آتش نشانی اهمیت داد؟

برای کاهش تمام خطرات حوادث ناشی از آتش‌ سوزی باید شارژ کپسول آتش نشانی را انجام داد تا در زمان بروز خطر بتوان با کمک این ابزار خطرات به وجود آمده را رفع نمود. تمام کپسول های آتش نشانی تاریخ انقضا دارند و باید در زمان مقرر آن را شارژ نمایید. به خاطر اهمیت این موضوع در ادامه راجع به آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

چرا شارژ کپسول آتش نشانی؟

همانطور که می دانید شارژ کپسول آتش نشانی آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در زمان های مقرر آن را بررسی نمود تا از نظر کارکرد این دستگاه اطمینان لازم را به دست آوریم. همانطور که می دانید، بروز خطرات آتش سوزی به قدری ناگهانی می باشد که ممکن است ما آمادگی لازم را برای مواجهه با این مشکلات نداشته باشیم. به همین خاطر است که در دست داشتن تمام ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است. از ملزومات مواجهه با این مشکلات در دست داشتن کپسول سالم آتش نشانی می باشد. به هرحال تنها در اختیار داشتن این تجهیزات شرط کافی نیست، زیرا باید از عملکرد مناسب این ابزار اطمینان لازم را داشته باشیم تا در جهت مثبت به توان از آن استفاده نمود.

Screenshot_20220812_220128

 

چه زمانی باید کپسول آتش نشانی را شارژ کنیم؟

حال ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که چه زمانی شارژ کپسول آتش نشانی باید صورت گیرد. در این خصوص باید به شما بگوییم که هر کپسول آتش نشانی در بازه زمانی خاصی کارکرد خاص خود را دارد و باید برای اطمینان از کارکرد مناسب آن در بازه های زمانی کوتاه، آن را دوباره شارژ نمایید. به همین منظور لازم است که کارت کپسول آتش نشانی خود را همیشه در دست داشته باشید تا نگاهی به آن بیندازید و مشخصات مورد نیاز کپسول آتش نشانی را مطالعه نمایید.

 با مطالعه کارت کپسول آتش نشانی خود متوجه خواهید شد که در چه بازه زمانی باید شارژ کپسول آتش نشانی صورت گیرد. به طور کلی می‌ توان گفت که شارژ هر کپسول آتش نشانی هر دو سال یکبار صورت می گیرد اما به طور میانگین می‌ توان گفت که این اقدام باید سالی یک بار انجام شود. اگر شما سالانه به شارژ کپسول آتش نشانی خود بپردازید، آنگاه از کارکرد مناسب آن اطمینان لازم را خواهید داشت.

چه زمانی باید کپسول را عوض کنیم؟

مهم نیست که شما پیش از به پایان رسیدن تاریخ انقضای کپسول آتش نشانی خود چه تعداد دفعه از آن استفاده کرده باشید. حتی اگر تاریخ انقضای کپسول آتش نشانی شما به پایان رسیده باشد، شما نیاز به شارژ مجدد آن خواهید داشت. به عبارت دیگر می توان گفت که حتی اگر یک بار از محتویات داخل کپسول آتش نشانی استفاده کنید، بعد از آن خوب است که حتماً آن را شارژ کنید. اگر به شارژ کپسول آتش نشانی خود اقدام نکنید، آنگاه دیگر نمی توانید در زمان بروز حادثه، از کارکرد مناسب آن اطمینان لازم را داشته باشید.

خوب است بدانید که هر کپسول آتش نشانی دارای مواد مختلفی است. هر کپسول آتش نشانی که دارای گاز کربن دی اکسید باشد، نیاز به بررسی شش ماهه دارد زیرا باید بررسی شود که آیا محتویات داخل کپسول در دمای مناسبی قرار داشته و یا باید در دمای دیگری نگهداری شود. پس حتماً پیش از  خرید کپسول آتش نشا نی محتویات داخل آن را بررسی کنید تا از شرایط نگهداری دستگاه اطلاعات لازم را به دست آورید.

یکی از اقدامات ضروری برای دارندگان کپسول های آتش نشانی بررسی های ماهیانه این ابزار می باشد. وضعیت ظاهری و وضعیت محتویات کپسول آتش نشانی باید در بررسی های ماهیانه مورد توجه قرار گیرد. شیر کپسول و دسته آن نیاز به بررسی دارد تا از بروز شکستگی و خوردگی یا زنگ زدگی و خراب شدن آن اطمینان لازم را به دست آوریم و اگر مشکلی در قسمت‌ های مختلف این دستگاه مشاهده شد، به سرعت به برطرف نمودن آن بپردازیم.

ممکن است زمانی که کپسول های آتش نشانی در اماکن عمومی نصب شوند، چندان مورد توجه قرار نگیرند. از این رو زمانی که مجبوریم از این ابزار برای مقابله با خطرات آتش سوزی استفاده کنیم، نمی توانیم کارکرد مناسبی را مشاهده کنیم. به عبارت دیگر اگر به شارژ کپسول آتش نشانی در زمان مناسب نپردازیم، آنگاه در زمان آتش سوزی خطرات و مشکلات به وجود آمده تشدید خواهد شد و دیگر نمی توان خسارت های به وجود آمده را بر طرف نمود.

Screenshot_20220812_220027

 

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی چگونه است؟

خوب است بدانید، بسته به آنکه چه نوع ماده ای درون کپسول آتش نشانی به کار رفته باشد، هزینه متفاوتی برای شارژ آن مورد نیاز خواهد بود. شارژ کپسول آتش نشانی در بازه های زمانی متفاوت صورت می گیرد؛ بنابراین میزان هزینه ای که شارژ این ابزار نیاز خواهد داشت، به دو فاکتور بازه زمانی و مواد به کار رفته در آن بستگی دارد. به طور کلی یک بار در سال یا هر دو سال، نیاز به شارژ کپسول آتشنشانی داریم. پس اگر تاریخ دقیق شارژ کپسول های آتش نشانی خود را بدانید، خواهید توانست که از کارکرد مناسب این دستگاه اطمینان لازم را داشته باشید. به هر حال هر چه اندازه مخزن آتش نشانی شما بزرگتر باشد‌، آنگاه مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای شارژ کپسول آتش نشانی خواهید شد.

نتیجه گیری

تمام تجهیزات مخصوص خاموش کردن آتش، همانند کپسول های آتش نشانی که در انواع گازی و مایع و پودری وجود دارند، از ویژگی های مشترک و مشابهی برخوردار می باشند. مواد داخل کپسول باید از آن چنان فشاری برخوردار باشند که بین دو و هفت متر پرتاب شوند و حتی با فاصله داشتن از آتش، مواد داخل کپسول را بتوان آزاد نمود. بنابراین باید راندمان کپسول مورد بررسی قرار گیرد تا در صورتی که مواد درون محفظه از فشار مناسب و ایده‌آل برخوردار نباشد، آنگاه شارژ کپسول آتش نشانی صورت گیرد تا راندمان استاندارد دستگاه به دست آید. مؤسسه ایمنی و آتش ‌نشانی ناجی ارائه‌دهنده انواع خدمات و فروش کپسول آتش نشانی، ارسال به تمام نقاط تهران و شهرستان‌ها جهت دریافت اطلاعات بیشتر، مشاوره، سفارش و خرید با ما در تماس باشید 02133868565

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهرلم
    0

    شارز کسپول اهمیت زیادی دارد بشرطی شرکتها واقعآ انها را دو باره شارژ کنند نه اینکه تحول بگیرند و در باره همان کپسول ها بدون هیچ کاری تحویل دهند و عملا دزدی کنند . اتفاقی که بکرات برای کپسولهای ساختمانها افتاده است و در موقع اضطرار و استفاده کسپولها کارایی لازم را نداشته اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها