برکناری همراه با بی‌احترامی‌اسکوچیچ؛ مربی تیم امید بشو!

یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال دیروز جلسه‌ای را با «دراگان اسکوچیچ» برگزار کرده و به این مربی کروات پایان همکاری‌اش با تیم ملی را اعلام کرده است.

برکناری همراه با بی‌احترامی‌اسکوچیچ؛ مربی تیم امید بشو!

صبح دیروز اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در محل ساختمان فدراسیون، نخستین جلسه هیات‌رئیسه با حضور اعضای جدید را برگزار کردند. هر چند که احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال مدعی شد که جلسه امروز صرفاً با محوریت بررسی چند مصوبه باقی‌مانده از جلسات قبلی هیات‌رئیسه بوده اما محوریت اصلی جلسه امروز، موضوع کادرفنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران بوده است.

اصولی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اسم کارلوس کی‌روش در جلسه امروز مطرح نشده اما گویا برخلاف گفته سخنگوی فدراسیون فوتبال، جمع‌بندی نهایی درباره انتخاب سرمربی پرتغالی به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ نهایی شده است و حتی یکی از مدیران فدراسیون فوتبال بعد از جلسه هیات‌رئیسه به دیدار اسکوچیچ رفته تا خروجی جلسه را به او اعلام کند.

خداحافظ «دراگان»

مدیر ارشد فدراسیون فوتبال که امروز به دیدار اسکوچیچ رفت، در جلسه خود با سرمربی (می‌توان گفت برکنار شده تیم ملی) به او اعلام کرد که دیگر امکان ادامه همکاری وجود ندارد و قرار است به زودی سرمربی جدید تیم ملی هم معرفی شود.

دراگان اسکوچیچ که روز گذشته در ورزشگاه پاس‌قوامین حضور پیدا کرده بود، بعد از جلسه با یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال و باتوجه به اینکه اعلام شد، دیگر سمتی در تیم ملی ندارد و این مسئله به‌زودی رسماً اعلام می‌شود، به ورزشگاه آزادی نرفت تا تقابل استقلال و پیکان را تماشا کند.

مدیر ارشد فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی خود با اسکوچیچ، به سرمربی کروات اطمینان‌خاطر داده که تمامی مطالبات و غرامت مدنظر او پرداخت خواهد شد و دراگان اسکوچیچ معوقات خود از فدراسیون فوتبال را دریافت می‌کند.

اردوی اتریش بدون مربی کروات

دراگان اسکوچیچ مشغول برنامه‌ریزی اردوی تیم ملی فوتبال در کشور اتریش بود که با خبر برکناری‌اش مواجه شد و حالا احتمالاً سرمربی کروات بار سفر خواهد بست تا بعد از یک دوره 2 ساله در تیم ملی فوتبال ایران، به دنبال فرصتی جدید برای ادامه ماجراجویی‌های فوتبالی خود باشد.

اسکوچیچ هنوز البته به صورت رسمی از سمتش برکنار نشده، اما گویا مدیران فدراسیون فوتبال در حال تدارک آخرین مراحل پیش از امضای قرارداد با کی‌روش هستند و گفته می‌شود سرمربی پرتغالی تا پایان هفته قرار است به تهران سفر کند و قراردادش با فدراسیون فوتبال نهایی کند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ساعتی پیش در گفت‌وگویی رادیویی تلویحاً برکناری اسکوچیچ را تایید کرد و توضیح داد که شاید فردا و نهایتاً طی 3-2 روز آینده، تکلیف سکان‌دار تیم ملی فوتبال ایران مشخص خواهد شد.

پیشنهاد جنجالی به «اسکوچیچ»

تیم ملی امید ایران که پیشتر هدایت آن برعهده مهدی مهدوی‌کیا بود، حالا با چالش تغییر سرمربی مواجه شده است. مهدوی‌کیا قرارداد همکاری‌اش با فدراسیون به پایان رسیده و با توجه به تغییر و تحولات مدیریتی رخ داده در فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک، گویا او دیگر حاضر به ادامه همکاری نیست تا مسئولان فدراسیون در تلاش برای انتخاب جانشین او در تیم امید باشند.

مدیر ارشد فدراسیون فوتبال که امروز در جلسه با دراگان اسکوچیچ حاضر شد، پیشنهاد عجیبی را به او ارائه کرد و از اسکوچیچ خواسته بود تا بعد از تحویل نیمکت تیم ملی بزرگسالان، سکان هدایت تیم ملی امید را بپذیرد! آن‌هم در شرایطی که سرمربی کروات موفق شده بود تیم ملی ایران را به جام جهانی 2022 قطر برساند و بعد از این موفقیت، بی‌شک او چنین تغییر درجه‌ای را در حوزه کاری خود را نمی‌پذیرد و در جلسه امروز پیشنهاد فدراسیون فوتبال که می‌توان گفت توأمان با بی‌احترامی بوده را هم رد کرده است. 

منبع: فوتبال 360
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • عشق منی رئیسی
    5

    کار خوبی کردن برکنارش کردین ایشان با مربی گری مجوز صعود بدون باخت برای تیم ملی ایران بدست آورد و این بدترین عملکرد هر مربی حرفه ای در جهان که بدون باخت تیمش را اول گروه میکند پیروزی بدون باخت هیج لذتی نداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پس فاتحه جام جهانی رو باید خواند، چه قدرتی داره این مرد بیمار جناب تاج

  • ناشناس
    0

    در گوشه گوشه ایران وضعیت همینه ، وقتی کسی تازه استخدام می شه می خواد با کار کردن خودشو نشون بده ، با تجربه ها می کشوننش گوشه ای بهش می گن اگر می خوای کارت ارزش داشته باشه و به چشم بیاد در انجام دادن کشش بده ، شده داستان تیم ملی ایران سرمربی های قبلی که میزان خ..ت ایرانیان رو سنجیدن با دق مرگ دادن مردم و اما و اگر به جام جهانی می رسیدن رو کول سوارشون می کردن و بعد هشت سال که مصر قبولش نکرد اینجا با سلام و صلوات برش گردوندن و سرمربی با اخلاق که لقمه رو دور سر نچرخوند با بدترین حالات ممکن برکنارش کردن ، اونم یه دلیل داره با بودن انسان شریف بعضی ها مشکل داشتن

  • ناشناس
    1

    کی روش با این سیستم دفاعی فقط آبرو ایران رو میبره اسکوچیچ باشه 5تا گل بخوریم بهتره که همه بریزن فقط دفاع کنن

  • رامین
    1

    اینم از معرفت ایرانی
    نبی و تاج بازنشست بشید مردم یک نفس راحت بکشند
    خسته نشدید برید بزارید هوای تازه بیاد

  • ناشناس
    2

    آقا به نظر من باید آقای چمنیان سرنربی تیم نوجوان رو میاوردن که ایران رو جزو ۱۶ تین برتر نوجوانان جهان کرد مربی ایرانی مخصوصا آقای چمنیان دلسوز و با تعصب بودند حتی آقای محمد حسن انصاریفرد هم میتوانستند هدایت ایران رو به عهده بگیرن

  • یالی
    1

    قبول کنید ما ایرانی ها خیلی نامرد و زیرآب زن و پدر سوخته ایم

    نظرات شما -
    • M
      4

      قبول دارم همینه اینهایی که گفتی خاص خودت.اصلا خود خودشی

  • کبک
    8

    کیروش کبیر خوش اومدی

  • ناشناس
    0

    این تحقیر و بی احترامی به سرمربی که این تیم را به جام جهانی رساند ؛ به نمایش مفتضحانه تیم ملی در مسابقات جام جهانی منجر خواهد شد .
    این تحقیر اصلا در شان فوتبال نیست و دامن تیم ملی را خواهد گرفت . من امیدی به عملکرد درخشان و تیم ملی در جام جهانی ندارم .

    نظرات شما -
    • 0

      فوتبال بی اخلاق بدرد نمیخوره همان بهتر که ببازند

  • محمد
    0

    مملکت بی صاحب که هیچ احوالپرسی نیست دزدخانه علنی

  • ناشناس
    0

    من به عنوان یه ایرانی از آقای اسکوچیچ بخاطر خدمات و نجابتش تشکر میکنم ،
    با تو نامردی کردند و شخصیتت را خرد کردند ولی این را به حساب اکثریت ایرانیان نگذارید.
    موفق باشید

  • احمد
    0

    بهترین مربی ایران درطول تاریخ اسکوچیچ که بدون باخت وبدون اما واگر به راحتی به جام جهانی برد با این اوصاف ایران با صفر امتیاز از قطر برمیگردد چون نصف بازیکنان تیم ملی اورا دوست دارن وروحیه ای ندارن برای بازی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها