فرمانده کل سپاه: به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم، آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم در می‌نوردید. از ابن سینا با 18 جلد کتاب قانون که صدها سال در معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد بن هیثم که برای اولین بار شکست نور را تشخیص داد.

فرمانده کل سپاه: به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم

 سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در همایش روایت چهل سالگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت‌: روز گذشته بعد از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که بعد از رویت گزارش‌ها صورت گرفت، شاهد بودیم معظم له فرمودند «که کار بزرگی صورت گرفته است و نباید متوقف شود، آفت کارهای بزرگ فراغت است و آنچه را هم که بدست آمده به تدریج نابود می‌کند سعی کنید ضعف‌ها بر طرف شود و این میوه شیرین کار جهادی و علمی کام کشور و انقلاب را شیرین‌تر کند.»

وی افزود: این قضاوت بسیار ارزشمند برای دانشگاه طبیعتاً حاصل تلاش‌های مستمر همه فرماندهان و اساتید گرانقدر است که در یک نقطه به این شکل ظهور و تجلی پیدا کرده است.

سردارسلامی تصریح کرد:‌ همچنین این موفقیت‌ها متکی بر اعتماد به نفس و روح الهام یافته از کلام امام و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر ذهن و قلب اساتید نفوذ کرده است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم، آن زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم در می‌نوردید از ابن سینا با 18 جلد کتاب قانون که صدها سال در معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد بن هیثم که برای اولین بار شکست نور را تشخیص داد.

وی گفت: بن هیثم پیش از کپلر که قوانین سه گانه درمورد حرکت ذرات در میدان مرکزی و توصیف و تحلیل حرکت سیارات به دور خورشید را وضع کرد، این قوانین را کشف کرد.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز حتی آمریکایی ها و اروپایی ها آن دوران های پنجم و ششم هجری را که مقدمه ای است برای جهش و تحول علمی در اروپا به نام رنسانس را عصر طلایی اسلام می نامند.

وی ادامه داد: دوباره به فضل الهی اراده کرده ایم، تا آن شکوه فراموش شده را احیا کنیم و دوباره مجد و عظمت علمی و هنری و فرهنگی جهان اسلام که عناصر شکل دهنده به تمدن اسلام هستند را مجدد بازگردانیم و این اراده انقلاب ماست.

سردار سلامی اظهار داشت: دشمنان امروزی اسلام و ایران با اراده ایران سر ستیز دارند، نبرد دشمنان با ما بر سر ارائه یا عدم ارائه مدل است، اگر الگوی ظهور یک تمدن جدید در پرتوی اسلام مستقل از جاذبه سیاسی قدرت ها شکل بگیرد این جاذبه جدید حتماً غلبه خواهد کرد و آن تمدن شکل خواهد گرفت.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اینکه دانشمندان ما را در خیابان ها ترور می کنند پدیده شگفت انگیزی است، تصور نا به جا درمورد اینکه می توان با گلوله یک ملت را از پیشرفت بازداشت.

وی با بیان اینکه علم در هر کشوری مظهر سیادت و جمال و جلال آن است،گفت: علم نشانه شکوه است، و ما باید این مظهر قدرت را از انحصار دشمنان دربیاوریم، زیرا آنان علم را با جهت گیری های ویرانگر شیطانی در جهان به فناوری و قدرت تبدیل می کند، و از علم قدرت ویرانگر می سازند.

سردار سلامی عنوان کرد: ما دانش را برای آزادی انسان و بشریت همانطور که قرآن فرمود هستیم، فسفه انقلاب ما باز کردن قل و زنجیر اسارت و بردگی مدرن از دست و پای بشریت است و این جزء با علم و صنعت و فناوری ممکن نیست.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمن ما با علم بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را رقم می زند، مدرن ترین دستگاه های شکنجه در عالم در سرزمین عالمان امروزی ساخته می شود.

دانشگاه امام حسین (ع) برای رفع خلاها در حوزه‌های مختلف ورود کند

از سوی دیگر، سردار محسن رضایی نیز در این همایش اظهار داشت: سپاه برای حفظ انقلاب متولد شد از یک طرف باید آموزش می‌دید و همزمان باید درگیر می شد آن هم جوانانی که اصلا در چنین محیط هایی قرار نگرفته بودند چراکه یا از دانشگاه و یا دبیرستان آمده بودند و خود را در جنگ و بحران‌های کردستان دیدند.

وی ادامه داد: حضور در این بحران‌ها نیازمند آموزش بود، تخصص و حرفه‌ای شدن می‌خواست درحالی که زمانی هم وجود نداشت و یک فاصله صفر بین آموزش و عمل وجود داشت.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه در آن شرایط کار سختی فرماندهان سپاه داشتند، افزود: باید از یک طرف برای عملیات آماده می‌شدیم و از یک طرف برای آموزش در حالی که در عملیات بودیم، که البته به هر دو توجه می‌کردیم و این امر محقق شد. در آموزش مکان نداشتیم، مربی و معلم نظامی گری نداشتیم. در عملیات هم اصلا سلاح، امکانات، توپ، تانک، تیپ و لشکر نداشتیم اما باید با سرعت از زمان جلو می‌افتادیم.

رضایی بیان کرد: آموزش سطوح پایین و رزم را در زمان محدود ۴۵ روزه یاد می‌گرفتیم اما توپ خانه یا آموزش تانک نهایتاً سه ماهه و چند ماهه تمام می شد، اما آموزش فرماندهی تیپ یا لشکر سال ها طول می‌کشد و ما در دفاع مقدس نمی‌توانستیم این مدت زمان را برای فرماندهان خود در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایط برخی نکات به ما خیلی کمک کرد، یکی از آنها این بود که موسسان و فرماندهان سپاه عموما فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ما بودند مانند سردار رحیم صفوی، شمخانی، مهدی باکری، وحیدی. دیگر این بود که برخی از فرماندهان ما در مبارزات انقلابی آموزش هایی را دیده بودند، مثلا در حوزه تعقیب، ضد تعقیب و مراقبت در مقابل ساواک هرکس که آموزش می دید به دیگری هم آموزش می دید. عملا فرماندهان سپاه هم معلم و مربی و هم فرمانده بودند که موجب شد یک الگوی رفتاری از رده بالا تا رده پایین سپاه سرایت کند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در ادامه درباره دانشگاه امام حسین (ع) گفت: امروز این دانشگاه اهداف بلندی را در پیش گرفته و به آن سمت حرکت می کند، نکته مهم این است که در کنار پیشرفت علمی باید پیشرفت و تعالی معنوی در نظر گرفته شود.

سردار رضایی افزود: تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت نکته دیگری است که باید در نظر گرفته شود، این گسست ها در تبدیل علم تا ثروت باعث شده است که نتوانیم به خوبی از ظرفیت خود استفاده کنیم.

وی گفت: ما فقط توانسته ایم در حوزه دفاعی به خوبی صنعتی شویم که باید تلاش زیادی برای حوزه های دیگر نیز انجام دهیم بنابراین دانشگاه امام حسین(ع) می تواند در حوزه های مختلف ورود پیدا کند و خلاهای موجود را مرتفع کند.

در ادامه این مراسم سردار رفیق دوست از پیشکسوتان و فرماندهان ارشد گفت: شاید تاریخ دانشگاه امام حسین را کمتر کسی بداند، انقلاب اسلامی بدون شک رهبرش معجزه بود و اقداماتی که در جریان آن صورت گرفت معجزه بود.

وی افزود: یکی از جاهایی که قبل از ۲۲ بهمن ما در اختیار گرفتیم دانشگاه امام حسین بود، و در سال ۶۲ تصمیم گرفتیم به دانشگاه امام حسین سپاه مبدل شود.

رفیق دوست بیان کرد: در زمان شاه قرار بود این دانشگاه کارکردش این باشد که گلادیاتور تربیت کند و جوانانی که به لحاظ فیزیکی قدرتمند هستند گزینش و آموزش داده شوند. اما امروز اینجا دانشگاه جامع امام حسین است، در یکی از بیانات رهبری مشاهده کردم که دانشگاه معبد است و محل عبادت دانشجویان تلقی می شود.

وی گفت: من بزرگ نمایی نمی کنم و معتقدم که محصولات و خروجی‌های دانشگاه امام حسین در آینده ای نه چندان دور جهان را در بر می گیرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • 🐜
    1

    طلا گرمی ۳میلیون تومان! زمان آریامهر با این پول ۱۵ تا خانه حیاط دار توی بهترین نقطه تهران می‌شد بخریم!!! هرکس یک میلیون داشت می‌گفتند فلانی میلیونره!!! در کل عصر طلایی زمان آریامهر بود!

  • ناشناس
    0

    خنخخخخهههه

  • ابوالفضل
    0

    شما ما را به عهد بوق نبرید، دوران طلایی پیش کش

  • ناشناس
    0

    از اقتصاد اسلامیتان، از مدیران زبردست دولت مورد وثوقتان!!، از سیاست خارجه سردرگمتان و... پیداست!!!

  • ناشناس
    0

    دوران سیاه، عصر تاریکی، لکه ننگ تاریخ

  • ناشناس
    0

    برمی گردیم به ۱۴۰۰ سال پیش دوران طلایی توحش

  • ناشناس
    0

    مگر‌دینی‌برای‌مردم‌ماند‌که‌طلایش‌کنید...تمام‌شد‌

  • ناشناس
    0

    دلار ۶۱۰۰۰ تومن شده عصر طلایی خخخخ

  • تلخند
    0

    سردارفعلا بر دلار۶۱۰۰۰هزار تومانی سلام کن بقیه اش پیشکش!!!!!

  • ناشناس
    0

    برا شما که از طلاییم گذشته الماسی زبرجدی برلیانیه .

  • غیر قابل نشر
    0

    فعلا که عصر وصبح وظهر وشبمونا خلایی کردید .

  • ناشناس
    0

    با نوابغی مثل تو الانمون طلاییه .!

  • ناشناس
    0

    شما به پا از اونطرف پشت بام نیفتی بقیش پیشکش

  • ناشناس
    0

    همون عصر آهن بودیم بهتر بود! عصر طلایی برای خودتون!! باشه! ها باریکلا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها