چهارشنبه 16 اسفند ماه 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از موضوع حکم صادره برای «شروین حاجی‌پور» تا بحث تامین بنزین شب عید

از موضوع حکم صادره برای «شروین حاجی‌پور» تا بحث تامین بنزین شب عید، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 16 اسفند ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از موضوع حکم صادره برای «شروین حاجی‌پور» تا بحث تامین بنزین شب عید

قاضی‌زاده: راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ایجاد سامانه سوت‌زنی در این بنیاد خبر داد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای توسعه شفافیت و به دنیال برنامه‌هایی که دولت دارد، مشابه سامانه سوت‌زنی دولت در بنیاد شهید هم راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در بخش‌های مختلف بنیاد چه موسسات وابسته به بنیاد و چه خدمات، اگر شهروندی خطایی یا فسادی دید، می‌تواند در آن سامانه گزارش بدهد و اسناد و مدارکش را بارگذاری کند تا رسیدگی سریع‌تر باشد.

قاضی‌زاده هاشمی درباره شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: همه احراز شده‌اند و خدماتشان هم شروع شده است. الان هم جانبازان و هم شهدای کرمان همه تشکیل پرونده شده‌اند و خدمات بنیاد هم برایشان شروع شده است. اخیرا هم یک نفر از عزیزانی که مجروح و دچار ضایعه نخاعی شده بود به خیل شهدا پیوسته است.

وی همچنین درباره خدمات به شهدای جمعه خونین زاهدان یادآور شد: چون در آنجا ابتدا کمیته‌ای در استانداری و مسئولین ذیربط تشکیل شده است، هر کسی که استانداری زاهدان به ما معرفی کرده خدمات ارائه خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان بیان کرد: ۲۲ اسفند روز شهید نامگذاری شده و از شنبه هفته آینده هفته شهید است و به همین مناسبت نمایشگاهی از خدمات خادمان شهدا و خانواده شهدا در بنیاد شهید برگزار می‌شود و از اصحاب رسانه دعوت می‌کنم. با تنوع خدمات و فعالیت‌هایی که بنیاد شهید به خصوص در این دو سال و نیم گذشته دارد، آنجا بیشتر می‌توان صحبت کرد.

اوجی: کسب رتبه اول جمع‌آوری گازهای مشعل بین ۷۰ کشور برای ایران

وزیر نفت گفت: صنعت نفت و گاز ایران در بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز موفق به کسب رتبه اول در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها شد.

جواد اوجی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز که در الجزایر برگزار شد، گزارشی از وضعیت ذخائر و تولیدات کشورهای عضو که ۷۰ درصد گاز جهان را تامین می‌کنند، داده شد.

وی با ابراز خشنودی نسبت به دستاورد بزرگ در صنعت گاز کشور، اظهار کرد: صنعت  نفت و گاز ایران در بین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز موفق به کسب رتبه اول  در بخش جمع‌آوری گازهای مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها شد. همچنین در حالی که میانگین رشد تولید گاز طبیعی طبق اعلام دبیرخانه اجلاس سران ۲.۵ درصد است اما جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رشد تولید ۵ درصدی گاز شده است.

وزیر نفت از برگزاری اجلاس وزرای نفت کشورهای صادرکننده گاز در آبان ۱۴۰۳ در ایران خبر داد و افزود: در اجلاس الجزایر توانمندی‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز را عرضه کردیم همچنین از فرمت قراردادهای جدید توسعه میادین گازی کشورمان برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رونمایی کردیم.

وی ادامه داد: توافق‌های خوبی در بخش‌های صدور خدمات فنی و مهندسی، فروش فرآورده‌های گازی، توسعه میادین گازی و توسعه ایستگاه‌های تقویت فشار، خطوط انتقال و ذخیره‌سازی با کشورهای عضو داشتیم.

وزیر نفت بیان کرد: زیرساخت خطوط نفت و گاز ایران برای ترانزیت و انتقال انرژی از شمال به جنوب و شرق و غرب کاملا آماده است که توسط رییس‌جمهور به این مجمع جهانی پیشنهادات خوبی داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اسفند ۱۴۰۲ سرمای شدیدی داشتیم ولی خوشبختانه در هیچ جای کشور قطعی یا افت فشار گاز نداشتیم همچنین در سیلاب جنوب شرق کشور نیز مشکلی برای قطع گاز نداشتیم. توانمندی پیمانکاران و سازندگان کشور در بحث توسعه و تجهیز پالایشگاه ها و خطوط انتقال و مجتمع های پتروشیمی به کشورهای منطقه، آمریکای لاتین و آفریقایی به شکل صادرات خدمات فنی مهندسی عرضه می شود.

وزیر نفت ادامه داد: در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت.

اوجی خبر داد: بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر به زودی با افزایش ۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.

اسماعیلی: حکم صادره برای«شروین حاجی‌پور» بازتاب خوبی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حکم شروین حاجی‌پور گفت: خواندن کتاب از یک طرف خوب است که ما بتوانیم افراد را ملزم به خواندن کتاب کنیم ولی در یک موضوع خاصی مثل چنین چیزی شاید تاثیرات و بازتاب‌های خوبی نداشته باشد.

محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولین روز فروردین نمایشگاه بین‌المللی قرآن را آغاز خواهیم کرد. همه تمهیدات را فراهم کردیم که این نمایشگاه به بهترین نحو با حضور همه اقشار مردم به ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بخش‌های جانبی را برای حفظ سوره‌های کوتاه و سوره‌هایی که خانواده‌ها با آنها انس دارند آماده کرده‌ایم و یک پویش میلیونی برای آن راه خواهد افتاد. در طول ماه مبارک رمضان در همه استان‌ها تلاش می‌کنیم این موضوع را داشته باشیم.

اسماعیلی در ادامه یادآور شد: دیروز سند موسیقی از طرف آقای رئیس جمهور ابلاغ شد که این اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است. ۴۵ سال بود این حوزه قانون بالادستی نداشت. این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و بسیار مترقی است. الان آن را منتشر کرده‌ایم و همه عزیزان می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند.

وی همچنین بیان کرد: آقای رئیس جمهور دیروز هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بنیاد پویانمایی را ابلاغ کردند و این بنیاد زیر نظر وزیر فرهنگ تشکیل خواهد شد. شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی هم با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی جلو خواهد رفت.

وزیر ارشاد درباره نظارت بر اجرای کامل کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان تاکید کرد: اول باید از مردم عزیز و شهیدپرور اصفهان تشکر کنم. مردم اصفهان همیشه پیشتاز صحنه‌های بزرگ در انقلاب اسلامی بودند. سال گذشته، بعد از سالیان سال مطالبه، روز ۲۵ آبان را به دلیل همین ماهیت مکتب شهادت‌طلبانه‌ای که آنجا حاکم است، به عنوان روز حماسه ایثار اصفهان نامگذاری کردیم.

وی افزود: در اصفهان دوستانمان درخواست اجرا داشتند که مجوز داده شده بود اما در اجرا یک ناهماهنگی پیش آمد که ما با دوستان خوبمان در وزارت کشور و مدیران استان تعامل کردیم و از دیشب اجرای آقای قربانی آغاز شده است. حضور همکاران من هم در آنجا برای عرض خداقوت به همکاران فرهنگی در استان و همینطور به خاطر اینکه اجرا یک شب به تاخیر افتاده بود برای عذرخواهی از مردم و انجام هماهنگی‌های لازم بود تا آن موضوع هم جبران شود. علاوه بر تشکر از مردم هنرپرور اصفهان باید از گروه اجرا هم تشکر کنم که رفتار خوب و منطقی داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حکم شروین حاجی‌پور عنوان کرد: این کار به نظرم قابل حل است و من با مسئولان محترم قضایی هم صحبت کردم که ان‌شاءالله ما این موضوع را بتوانیم مشکلش را به زودی حل کنیم و امکان استفاده فضای هنری کشور از این دوستان بیشتر فراهم شود.

اسماعیلی ادامه داد: جوان خوبمان هم ان‌شاءالله بتوانند فعالیت‌هایشان را ادامه دهند. حالا خواندن کتاب از یک طرف خوب است که ما بتوانیم افراد را ملزم به خواندن کتاب کنیم ولی در یک موضوع خاصی مثل چنین چیزی شاید تاثیرات و بازتاب‌های خوبی نداشته باشد.

تشریح جزئیات برنامه‌های نوروزی تلویزیون از سوی جبلی

رئیس سازمان صداوسیما جزئیات برنامه‌های نوروزی تلویزیون را تشریح کرد.

 پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه های نوروزی صدا و سیما گفت:‌ ما در شبکه یک سریال «زیرخاکی» را خواهیم داشت. همچنین از شبکه ۲ سریال مناسبتی ماه رمضان تحت عنوان «رستگاری» پخش می‌شود.

وی افزود: از شبکه سه سریال «هفت سر اژدها» پخش خواهد شد. همچنین برنامه‌های تلویزیونی «محفل» و «زندگی پس از زندگی» که سال گذشته استقبال خوبی از آنها شد، ادامه خواهد داشت.

جبلی ادامه داد: درباره برنامه سال تحویل هم مثل سال گذشته تنوع و انطباق همزمانی سال تحویل و ماه مبارک رمضان را مدنظر خواهیم داشت.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به اینکه برنامه ای برای اضافه شدن یا تعطیلی شبکه ها ندارید؟ توضیح داد: از ابتدای دوره جدید با نگاه کارآمدی، شبکه های مختلف ملی و استانی را بررسی کردیم و رویکردمان این است که شبکه‌های کارآمد حفظ و تقویت شود اما شبکه هایی که وظایفشان می تواند در حوزه های دیگر سیما انجام شود، متوقف شوند، مثل شبکه ایران، کالا، شما.

روایت خلجی از امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: این حرف‌ها که مردم سیل‌زده رها شده‌اند به این دولت مردمی نمی‌چسبد.

 سپهر خلجی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امدادرسانی با محوریت وزارت کشور و هلال احمر از لحظات اولیه شروع شده است با این‌که وزارت کشور درگیر مساله انتخابات بود اما کار با بسیج همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و نیرو دنبال می‌شود. وزیر کشور در منطقه حضور یافت. استاندار، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران در منطقه حضور دارد. همه کارهای لازم انجام شد ولی امدادرسانی ادامه دارد.

وی افزود:  پیش‌بینی می‌شود که ممکن است بارش‌هایی را داشته باشیم و اعلام آمادگی به دستگاه‌ها شده است. همه اقدامات لازم انجام شده وهر اقدامی لازم باشد انجام خواهد شد.

خلجی ادامه داد:  در کنار خسارات سیل، سدهای استان پر شد. مردم رها نشده بودند. رئیس‌جمهور این دولت از سفر خارجی بلافاصله به صحنه یک رویداد سیل و زلزله می‌رود. خوی را یادتان نیست که همان اول رئیس‌جمهور به آنجا رفت. این حرف‌ها که مردم سیل‌زده رها شده‌اند به این دولت مردمی نمی‌چسبد.

 به محض ثبت‌نام پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک ، مراحل به صورت خودکار طی شده و ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ منظور می‌شود

خاندوزی: اختصاص ۱.۵ میلیون تومان سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد گفت: به محض ثبت‌نام پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک ، مراحل به صورت خودکار طی شده و ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ منظور می‌شود.

 سید احسان خاندوزی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: با واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه ، سازمان بورس و اوراق بهادار کاملا آماده است از این رو از کلیه والدین این نوزادان درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ به والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۲ فرصت داده می‌شود تا با مراجعه و ثبت‌نام به سامانه پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک اقدام کنند. به محض ثبت‌نام، مراحل به صورت خودکار انجام شده و ۱.۵ میلیون تومان سهام برای نوزادان سال ۱۴۰۱ منظور می‌شود.

وزیر اقتصاد درباره نحوه تامین مالی  کشورهای اسلامی گفت: همه ساله براساس آخرین اطلاعات بین‌المللی، رتبه‌بندی نظام تامین مالی کشورهای اسلامی انجام و اعلام می‌شود و ایران بین کشورهای اسلامی به طور متوسط رتبه سوم را از جهت نظام تامین مالی کسب کرده است، در پاره‌ای شاخص‌ها رتبه دوم و در پاره‌ای دیگر چهارم و پنجم را کسب کرده‌ایم اما به طور متوسط رتبه سوم را کسب کرده‌ایم.

خاندوزی ادامه داد: امیدوارم با توجه به دستورات رییس‌جمهور در سال آینده با توجه به دستورات و مصوبات بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار بتوانیم رتبه تامین مالی ایران بین کشورهای اسلامی را ارتقاء دهیم.

وی گفت: منتظر مصوبه قطعی بخش اول بودجه ۱۴۰۳ و ابلاغ رسمی آن توسط مجلس به دولت هستیم. به محض این اتفاق با قید فوریت مرحله دوم بودجه سال ۱۴۰۳ را به مجلس ارسال می‌کنیم.

مرتضوی: از هفته آینده جلسات شورای عالی کار برگزار می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گفت: ان شاءالله از هفته آینده جلسات شورای عالی کار برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری خواهد شد.

 سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسات شورای عالی کار و تعیین حداقل دستمزد کارگران، گفت: ان شاءالله از هفته آینده جلسات شورای عالی کار برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری خواهد شد. عصر دیروز جلسه داشتیم که دستورهای مختلفی داشت و مصوب شد اما جلسه روز گذشته درخصوص حداقل دستمزد نبود.

وی در رابطه با اجرای مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی تصریح کرد: در مرحله اول تقریبا ۸۵ درصد از این طرح استقبال به عمل آمد و اکنون با همت همکاران عزیز ما تمهیدات لازم برای اجرای مرحله دوم آن به عمل آمده که امیدواریم بتوانیم آن را با موفقیت اجرا کنیم.سازوکار و جزئیات اجرای مرحله دوم هیچ تفاوتی با مرحله نخست ندارد.

جهرمی: رئیس‌جمهور عازم سیستان و بلوچستان شد

سخنگوی دولت خبر داد که رئیس‌جمهور عازم بازدید از شرایط سیل زدگان سیستان و بلوچستان شد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار کرد: رئیس جمهور به منظور سرکشی میدانی از وضعیت سیستان و بلوچستان عازم این استان شد.

زارع‌پور: با بیش از ۲۰ مورد خرابکاری ارتباطی در روز انتخابات برخورد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خنثی کردن بیش از ۲۰ مورد خرابکاری ارتباطی در روز انتخابات خبر داد.

عیسی زارع صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز رای‌گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود اما تمامی اینها کشف و برخورد شد حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند ولی کشف و خنثی شد.

وی اضافه کرد: ۹۹ درصد استعلامات رای‌گیری برخط بود و تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور ثبت شد و یک قدم به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم. انتخابات در ۴ حوزه تمام الکترونیکی انجام شد که مردم با کمترین معطلی توانستند رای دهند. ۸۶ درصد رای‌دهندگان هم با کارت ملی مراجعه کردند.

زارع‌پور درباره پرتاب ماهواره پارس ۱ هم یادآور شد: ماهواره پارس ۱ هفته گذشته با ماهواره‌بر سایوز از روسیه پرتاب شد. ماهواره سنجش آن ۱۰۰ درصد ساخت داخل است. همچنین آزمون‌های مداری آن در حال انجام است و زیرسامانه های ماهواره به خوبی کار می کنند که ظرف یکی دو ماه آینده از تصاویر این ماهواره استفاده می‌شود. ماهواره پارس ۱ پیچیده ترین ماهواره ما محسوب می‌شود و دوربین‌های خیلی پیشرفته‌ای در آن به کار رفته است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فضایی است ما چند روز گذشته بزرگ ترین قرارداد تاریخ کشور را با بخش خصوصی منعقد کردیم.

وزیر ارتباطات همچنین درباره سرعت اینترنت بیان کرد: ما شبانه‌روز درگیر هستیم که سرعت اینترنت را افزایش دهیم و اگر این امکان باشد قطعاً یک دقیقه هم صبر نخواهیم کرد. به زودی ۷ میلیون خانوار را با فیبر نوری پوشش خواهیم داد که می تواند سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

ضرغامی: خسارت ۵ تا ۷ میلیارد تومانی ابنیه تاریخی سیستان و بلوچستان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برآورد ۵ تا ۷ میلیارد تومانی خسارت‌های وارده به ابنیه تاریخی استان سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر جنوب شرق کشور خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی صبح چهارشنبه -  ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان به برخی از ابنیه‌های تاریخی کشور بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان خسارت وارد شد که با تامین بودجه‌، بازسازی خواهند شد.

وی با اشاره به سفرهای نوروزی مردم و تصمیم دولت هم گفت: ۲۷ دستگاه مرتبط با سفرهای نوروزی هماهنگی خوبی با هم داشته‌اند. رئیس جمهور و معاون اول تذکرهای جدی به همه دستگاه‌ها دادند تا با دبیرخانه و ستاد سفرهای نوروزی همکاری خوبی انجام شود. امیدوارم با توجه به تقارن عید ۱۴۰۳ و ماه رمضان، ان‌شاءالله هم برای دنیا و هم برای آخرت مردم خوب باشد به خصوص با توجه به برنامه‌هایی که  در این ایام از لحاظ معنوی و مادی تدارک دیده شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به سفر ۲۰ اینفلوئنسر معروف چینی به کشورمان، گفت: این ۲۰ اینفلوئنسر فعال چینی با مجموع ۶۰ میلیون دنبال کننده به چهار گروه فرهنگی، اکوتوریسم، طبیعت و جاده ابریشم تقسیم شدند و مطمئنم در ایجاد انگیزه برای گردشگران چینی در سفر به ایران نقش بسیار موثری می‌توانند داشته باشند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    خلاصه سخنان وزرای دانشمند دولت:
    دنیا در حال نابودی و فروپاشی هستند و فقط ایران در حال پیشرفت می باشد !!!!!!

  • ناشناس
    0

    توو حیاط گل کوچک بازی میکردن!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      الان هم همونه کلاس گذاشتنش فرق میکنه

  • السیت
    0

    وزیر ارتباطات ، پیرمردانت سال بعد هم ماندنی شدند ؟!؟!؟!

  • عليرضا
    0

    حرف مفت

  • ناشناس
    0

    کاش واقعا حرفی برای گفتن داشتند کاش واقعا کاری می کردند کاش لااقل می گفتند تصمیم گرفتند مدیرانی را که خلاف قانون عمی می کنند و متخلف هستند و نارضایتی ایجاد نمودند را برکنار می کنند
    کاش سوت زنی در دانشگاهها را نهادینه می کردید و مشاهده می نمودیدچه مدیران گندی تو دانشگاهها هستند و هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
    کاش

  • ناشناس
    0

    خاندوزی میخواد بچه دار بشه یا نوه دار داره پاداش میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها