سی و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه/ ۶ نفر در بمباران بیمارستان شفا شهید شدند/ العربیه: موافقت حماس و اسرائیل برای مبادله زندانیان/ ویدئو

جنگ اسرائیل و حماس وارد سی و پنجمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه/ ۶ نفر در بمباران بیمارستان شفا شهید شدند/ العربیه: موافقت حماس و اسرائیل برای مبادله زندانیان/ ویدئو

محمد ابو سلمیه رئیس بیمارستان شفا در گفت وگو با این شبکه، گفت: در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به این بیمارستان ۶ فلسطینی شهید شدند.

سی‌ و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سی‌امین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هشتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و ششمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و چهارمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیست و دومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین و یکمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

بیستمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

شانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پانزدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

یازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

نهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

هفتمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

پنجمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل

سومین روز عملیات طوفان الاقصی

دومین روز عملیات طوفان الاقصی

وی افزود: همه دنیا می‌داند و می‌گوید غزه به گورستانی برای کودکان تبدیل شده است اما با این حال کسی به ما کمک نمی‌کند.

رئیس بیمارستان شفا اضافه کرد، دشمن صهیونیستی تمامی بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار می‌دهد و همه خواستار حمایت از بیمارستان‌ها هستند اما دشمن اعتنایی نمی‌دهد.

ابو سلمیه همچنین، گفت: ۲ روز قبل قرار بود ۲ کاروان کمک بشردوستانه به بیمارستان شفا برسد اما رژیم صهیونیستی آنها را بمباران کرد. ما از جهانیان و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم به غزه بیایند تا از نزدیک پیگیر وضعیت این بیمارستان باشند.

همچنین در بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی مسکونی در خیابان العجارمه اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه ۳ نفر شهید و شماری زخمی شدند.

از سوی دیگر مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات شهرک‌های مجاور نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار داد و صدای آژیر حمله موشکی در این شهرک‌ها به صدا درآمد.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

 

درخواست بیش از ۵۰۰ عضو کمپین سابق بایدن از او برای حمایت از آتش بس در غزه

در این نامه آمده است: "همه افراد با وجدان باید اکنون با صدای بلند خواستار آتش بس شود. شما به عنوان یک فرد با وجدان و با نفوذ عظیم، مسئولیت ویژه ای برای رهبری این خواسته دارید."

در این نامه از بایدن خواسته شده است که از کاهش تنش در منطقه و همچنین پایان دادن به کمک های نظامی بی قید و شرط به اسرائیل حمایت کند.

در این نامه همچنین از بایدن خواسته شده است برای پایان دادن به شرایط «آپارتاید، اشغال و پاکسازی قومی» در اسرائیل اقداماتی را انجام دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا کنون با ایده آتش‌بس مخالفت کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش درباره احتمال آتش بس چیست؟ گفت: «هیچ امکانی وجود ندارد.»

دموکرات‌ های مترقی در آمریکا، مقامات عرب و حتی بعضی از دیپلمات‌های آمریکایی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را برای کمک به پایان جنگ اسرائیل و حماس تحت فشار قرار داده اند اما کاخ سفید حداقل تاکنون خواستار توقف این جنگ نبوده و از سوی دیگر احتمالا تل آویو نیز از این خواسته واشنگتن پیروی نخواهد کرد.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در تحلیلی با بررسی اینکه ایالات متحده آمریکا به دلایل مختلف اسرائیل را برای قبول آتش‌بس در جنگ با حماس تحت فشار نمی‌گذارد، نوشت: مقامات آمریکایی در موضع‌گیری‌های خود در قبال جنگ حماس و اسرائیل چهار هدف را مشخص کرده‌اند که شامل حمایت صریح آمریکا از اسرائیل، جلوگیری از گسترش این درگیری به خارج از نوار غزه، آزادی بیش از ۲۰۰ زندانی در اسارت حماس و کمک به کاهش سطح بحران انسانی در غزه است.

توقف جنگ میان حماس و اسرائیل در این فهرست نیست.نبود توقف جنگ در اهداف آمریکا به این دلیل است که واشنگتن با هدف ادعایی اسرائیل یعنی نابودی حماس، موافق است.

آمریکا حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته در پاسخ به سوال شبکه خبری سی‌بی‌اس مبنی بر آن که آیا معتقد است «حماس باید کاملا نابود شود»، گفت: بله، معتقدم حماس باید نابود شود.

دولت بایدن اگرچه اسرائیل را برای پذیرفتن توقف (وقفه) موقت حملات و همچنین دقت بیشتر در حملات خود در غزه تحت فشار قرار داده است، اما از آتش‌بس طولانی مدت پشتیبانی نمی‌کند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت: «ما معتقدیم که هنوز زمان مناسب برای آتش‌بس کلی نرسیده است. آتش‌بس کلی به معنای توقف کامل درگیری‌ها در سراسر غزه است که به عقیده ما این موضوع در حال حاضر به سود حماس است.»

گروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به تل آویو برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

 

جولیا دختر کوچک فلسطینی مادر و پدرش را از دست داده؛ آنها در بمباران غزه توسط اسراییلی‌ها شهید شدند.

تانک‌های اسرائیل به بیمارستان الرنتیسی غزه رسیدند

 

تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الرنتیسی در حی النصر و العیون نوار غزه رسیدند.

غزه با خطر شیوع قریب‌الوقوع وبا و حصبه روبرو است

ریختن ۳۵ هزار تن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی غزه/ حمله القسام به مقر نظامی اشغالگران

خبرنگار المیادین اعلام کرد، بیمارستان الرنتیسی به دلیل محاصره‌اش کاملا فعالیتش متوقف شده است. رسانه‌های فلسطینی پیشتر هم گزارش دادند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طور مستقیم بیمارستان تخصصی کودکان الرنتیسی را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی در داخل ساختمان شد.

خبرگزاری شهاب نیز اعلام کرد، پس از بمباران‌های شبانه و به رغم درخواست‌ها از نهادهای بین‌المللی برای محافظت از بیماران، کودکان و آوارگان تانک‌های رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان‌های الرنتیسی، النصر و العیون مستقر شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در بمباران رژیم صهیونیستی در بامداد جمعه که زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا در غرب غزه را هدف قرار داد، یک فلسطینی شهید و یک کودک زخمی شد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که حمله جدید رژیم صهیونیستی به زایشگاه مجتمع پزشکی الشفا با گلوله‌های توپخانه‌ای انجام گرفت که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن یک کودک شد.

خبرنگار المیادین در غزه گزارش داد: اشغالگران میدان مجتمع پزشکی الشفا را هدف قرار دادند و علاوه بر هدف قرار دادن یک آپارتمان در مجاورت آن، دست‌کم شش تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه به الجزیره گفت: بیش از شش نفر در بمباران مجتمع الشفا شهید شدند و اشغالگران تمام بیمارستان‌ها را بمباران می‌کنند. همه خواستار حفاظت از بیمارستان‌ها هستند و اشغالگران به هیچ درخواستی اهمیت نمی‌دهند.

وی افزود: قرار بود دو روز پیش کاروان پزشکی وارد مجتمع شود، اما بمباران اسرائیل آن را هدف قرار داد. بیمارستان‌های کودکان در نوار غزه همگی از کار افتاده‌اند. همه دنیا دارند وضعیت را می‌بینند و می‌گویند غزه گورستان کودکان شده است، اما هیچ کمکی به ما نرسیده است.

بیمارستان الشفا حدود ۵۰ هزار آواره را در خود جای داده که در نتیجه بمباران مداوم اشغالگران در مناطق مختلف در شمال نوار غزه و شرق شهر غزه به آنجا پناه برده‌اند.

ادامه حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌های غزه/ اشغالگران برای گسترش عملیات شبانه آماده می‌شوند

هچنین اشغالگران بامداد جمعه اطراف بیمارستان «اصدقاء المرضی» (دوستان بیمار) در غزه را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سحرگاه روز جمعه، نزدیکی بیمارستان القدس که بیش از ۱۴۰۰۰ آواره را در خود جای داده است، هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، بمباران‌های صبح امروز باعث آسیب جدی به برخی از مراکز بیمارستانی و همچنین وحشت زدگی شهروندانی شد که برای پناه گرفتن از بمباران به آنجا رفته بودند.

این خبرگزاری به نقل از جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان العوده منجر به مجروح شدن یک امدادگر داوطلب و از کار افتادن دو آمبولانس جمعیت هلال احمر شد.

 

«وفا» افزود که مدیران بیمارستان‌های شهر غزه و شمال نوار غزه اعلام کردند که تنها چند ساعت دیگر بیمارستان‌ها از کار می‌افتدند زیرا تلاش‌ها برای تمدید خدمات آنها به پایان رسیده است.

در این زمینه روز پنجشنبه، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی سه روز گذشته هشت بیمارستان را بمباران کرده و از زمان آغاز «تجاوز» به نوار غزه در هفتم اکتبر، ۱۸ بیمارستان را از کار انداخته است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه افزود: آنچه علیه بیمارستان‌ها روی می‌دهد نتیجه شکست جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی آن است.

ریختن ۳۵ هزار تن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی نوار غزه

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه امروز، جمعه نیز تاکید کرد: ویرانی در غزه بی‌سابقه است و بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در نتیجه بمباران اشغالگران آسیب دیده است.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه گفت: ۴۰ هزار واحد مسکونی در غزه در نتیجه بمباران اسرائیل به طور کامل تخریب شده است

این دفتر افزود: اشغالگران تاکنون حدود ۳۲ هزار تُن مواد منفجره و بیش از ۱۳ هزار بمب روی نوار غزه ریخته‌اند. میزان اولیه خسارات وارده به ساختمان‌ها و برج‌های مسکونی دو میلیارد دلار برآورد شده و میزان خسارات وارده به زیرساخت‌های نوار غزه به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد.

خبرنگار الجزیره درباره ادامه تجاوزات امروز گفت: ارتش اشغالگر خانه‌ای در جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن پنج تن شهید و تعدادی مجروح شدند.

واکنش دیده بان حقوق بشر به بمباران بیمارستان‌های غزه

دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: ادامه بمباران و جنگ در اطراف بیمارستان الشفا نگرانی‌های جدی را در مورد امنیت هزاران غیرنظامی ایجاد می‌کند. دیده بان حقوق بشر افزود: چیزی برای تایید ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر قرار گرفتن مقر رهبری حماس در زیر بیمارستان الشفا نیافتیم.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که ارتش اشغالگر چندین نقطه در شهر غزه، حومه غربی آن و منطقه تل الهوا را هدف قرار داد. المیادین گزارش داد، درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت و اشغالگران در اطراف تل الهوا در غرب شهر غزه ادامه دارد.

حمله القسام به پایگاه نظامی «رعیم»

خبرنگار الجزیره گزارش داد که یک گلوله موشکی از غزه به سمت اماکن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند که پایگاه نظامی «رعیم» را با یک گلوله موشکی بمباران کرد.

پایگاه «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک نیروی نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی صهیونیستی و نزدیک به پایگاه زرهی است و مأموریت اصلی آن تامین امنیت تمامی مرزها با مصر از شرق رفح تا سودانی تا شهرک «زیکیم» در داخل اراضی اشغالی است.

ارتش اشغالگر در حال آماده شدن برای گسترش حملات خود به غزه

سازمان رسمی پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اشغالگر خود را برای گسترش حملات شبانه در نوار غزه آماده می‌کند. ارتش اشغالگر اعلام روز گذشته کرده بود که بمباران‌هایش را برای حمایت از تهاجم زمینی تشدید کرده است.

درگیری شدید در جنوب غربی شهر غزه

رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر در جنوب غربی شهر غزه خبر دادند.

اشغالگران از کشته شدن یکی از سربازان خود در نوار غزه خبر دادند

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن سرباز گلعاد روزنبلیت (۲۱ ساله) در جریان درگیری‌های شب گذشته در شمال نوار غزه خبر داد. ارتش اشغالگر خاطرنشان کرد که تعداد کشته‌شدگان از آغاز عملیات زمینی به ۳۷ نفر رسیده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: نزدیک به ۲۵۰ سرباز در جریان مانور زمینی در غزه مجروح شدند که بیش از ۱۰۰ نفر از آنها در وضعیت وخیم قرار دارند یا نیاز فوری به خروج از جنگ دارند.

گردان‌های القسام نیز از کشته شدن یک سرباز صهیونیست در میان اسرا و زخمی شدن یک سرباز دیگر در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه نوار غزه را هدف قرار داد، خبر داد.

قالت الکتائب فی بیان نشرته عبر تلغرام: “تعلن القسام عن مقتل الأسیرة المجندة فاؤول أزای مارک أسیانی ۱۹ عاما، من (مستوطنة) مودیعین، وإصابة جندی أسیر إصابة متوسطة فی قصف صهیونی استهدف قطاع غزة الیوم”.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شده، کشته شدن سرباز وظیفه زندانی فائول أزای مارک آسیانی ۱۹ ساله اهل شهرک مودیعین و زخمی شدن ​​یک سرباز اسیر صهیونیست دیگر در جریان بمباران رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه را تایید کرد.

لحظاتی پیش؛ حمله جنایتکاران جنگی به بیمارستان شفا در غزه

تعداد فلسطینی‌های کشته شده در جریان جنگ اسرائیل با حماس احتمالا بیشتر از موارد اعلام شده است

باربارا لیف، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در نشست کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان گفت: در این برحه از درگیری و شرایط جنگ، برای همه ما ارزیابی دقیق تعداد تلفات امری دشوار است.

طبق گزارش پایگاه هیل، لیف افزود:‌ صریحا باید اعلام کنم که ما فکر می‌کنیم آمار تلفات از آنچه گزارش شده، بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: ما از افراد مختلفی که در غزه حضور دارند، پرس و جو کردیم.‌ من نمی‌توانم تنها به یکی از آمارها استناد کنم. بسیار محتمل است که آمار تلفات از آنچه گزارش شده، بیشتر باشد.

وزارت بهداشت در غزه گزارش داده که تا روز چهارشنبه تعداد کل کشته شدگان در حملات رژیم صهیونیستی ۱۰ هزار و ۵۶۹ تن از جمله ۴۳۲۴ کودک و تعداد زخمی شدگان ۲۶ هزار و ۴۷۵ تن و تعداد مفقود شدگان نیز دست‌کم ۲۵۵۰ تن بوده است.

این اظهارات لیف ظاهرا با اظهارات ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود به گزارشات و آمار فلسطینی اعتماد ندارد، در تضاد است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ادعا کرده بود که وزارت بهداشت غزه "تنها جبهه‌ای برای حماس" است.

باربارا لیف همچنین عذاب و رنج غیرنظامیان در غزه را "از نظر عاطفی آزاردهنده" توصیف کرد اما گفت، توقف حملات رژیم صهیونیستی درست نیست.

به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه گوش دان و تل آویو

الجزیره: در حمله راکتی دقایق پیش که تل‌آویو را هدف گرفت، حداقل دو صهیونیست زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی برای پنجمین جمعه متوالی اجازه برگزاری نماز در مسجدالاقصی را نداد

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، به دلیل محدودیت‌های رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی برای پنجمین جمعه متوالی خالی از نمازگزار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، پلیس رژیم صهیونیستی محدودیت‌های شدیدی برای ورود نمازگزاران به این مسجد اعمال کرده است.

نیروهای اشغالگر پس از اینکه از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی ممانعت کردند به سمت آنها که تلاش داشتند برای اقامه نماز وارد محله «وادی الجوز» در قدس شوند، گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

در پی این امر، فلسطینی‌ها نماز جمعه را در میدان الشهدا واقع در مرکز نابلس اقامه کردند و برای راهپیمایی در حمایت از نوار غزه آماده شدند.

العربیه به نقل از منابعی از موافقت حماس و اسرائیل برای مبادله زندانیان خبر داد

شبکه سعودی «العربیه»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، مدعی شد توافقی بر سر تبادل اسرا میان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و اسرائیل صورت گرفته است. این شبکه سعودی نوشت: «بر سر آزادی اسرای زن و کودک از سوی اسرائیل به‌ازای آزادی ۱۰۰ نفر از اسرای زن در نزد حماس توافق شده است».

 فارس: شبکه سعودی «العربیه»، شامگاه امروز (چهارشنبه)، مدعی شد توافقی بر سر تبادل اسرا میان مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

این شبکه سعودی نوشت: «بر سر آزادی اسرای زن و کودک از سوی اسرائیل به‌ازای آزادی ۱۰۰ نفر از اسرای زن در نزد حماس توافق شده است».

شهدای غزه از ۱۱ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای جنگ صهیونیستی علیه نوار غزه به ۱۱۰۷۸ نفر افزایش یافته است که ۴۵۰۶ نفر از آن‌ها کودک و نوزاد هستند./تسنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: آماده تحویل گرفتن مدیریت غزه هستیم

حمله حزب الله لبنان به دو مرکز نظامی اسرائیلی

خبرنگار الجزیره گفت که حزب الله لبنان دو مرکز نظامی اسرائیلی در شمال سرزمین های اشغالی با موشک هدف حمله قرار داد.

روز گذشته مناطق وسیعی از جنوب لبنان شاهد بمباران و گلوله باران توسط اشغالگر بود.

پیش از این نیز منابع خبری از تبادل آتش بین جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی و هدف قرار گرفته شدن چند موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

مواضع نظامی شتولا، المطله، مسکاف عام و رامیم ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با موشک های هدایت شونده از سمت لبنان هدف قرار گرفته است.

در پی این حملات، آژیر خطر در دو شهرک صهیونیست نشین شتولا و ایفن مناحیم در نزدیک مرز شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به صدا درآمد.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک به سمت یک پهپاد ارتش این رژیم در منطقه اشغالی کشتزارهای شبعا در منطقه مرزی جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی خبر دادند./ جماران

نوه «اسماعیل هنیه» به شهادت رسید

حمله مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک کفرشوبا در بخش شرقی جنوب لبنان را بمباران کردند./تسنیم

منابع اسرائیلی: رؤسای سیا و موساد برای مذاکره درباره تبادل زندانیان به دوحه می‌روند

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که مذاکرات برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه دارد و اسرائیل آماده است تا بهای آن را بپردازد./ نور نیوز

مقامات صهیونیستی: توافقی درباره تبادل اسیران صورت نگرفته است/شرط حماس برای تبادل اسرا

مقامات صهیونیستی اعلام کردند، هنوز توافقی درباره تبادل اسرا صورت نگرفته است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ۱۳ اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند، تل‌آویو خواهان انجام یک معامله گسترده در مورد اسیران است و آمادگی دارد تا بهای آن را بپردازد.

این در حالی است که مشیر المصری، از رهبران حماس، اعلام کرد، توافق مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی قریب‌الوقوع است اما این به یک شرط بستگی دارد که تل‌آویو هنوز آن را نپذیرفته است. او گفت، رژیم صهیونیستی با شرط حماس مبنی بر خروج بدون آسیب از نوار غزه مخالفت می‌کند و همین امر موجب شده تاکنون توافقی درباره تبادل اسرا صورت نگیرد.

روز پنجشنبه ایالات متحده اعلام کرد، رژیم صهیونیستی هر روز به مدت چهار ساعت آتش‌بس خواهد کرد و سه ساعت قبل از اجرا، آن را اعلام خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا،هم به نوبه خود به خبرنگاران گفت که به دنبال توقف درگیری‌ها به مدت سه روز در غزه و برای مدت طولانی‌تر است تا اسیران در نزد جنبش حماس آزاد شوند.

در مقابل دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، جنگ ادامه دارد و بدون آزادی اسیران صهیونیست، آتش‌بسی در کار نخواهد بود.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هم اعلام کرد تا زمانی که اسیران در نوار غزه آزاد نشده‌اند و رژیم صهیونیستی ماموریت خود را درباره «نابودی حماس» به اتمام نرساند، جنگ ادامه خواهد داشت.

درحال تکمیل است.....

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • جواد
    3

    چرا تو ایران هیچ کسی دیگه حرفی نمیزنه 🤣🤣🤣 عجب نامردایی هستیم بابا 😅😅ساکته ساکت شدن 😆😆

    نظرات شما -
    • ناشناس
      20

      چشم و گوشت رو باز کنی می بینی

  • فاطمه
    8

    خدایا به حق فاطمه ی زهرا انتقام خون طفل معصوم های اسراییلی رو از جنایتکاران حماس بگیر. آمین. خون بر شمشیر پیروز است. درود بر اسراییل .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خدا اگه میخواست کاری کنه جنایتکاران حماس را قبل از انجام جنایاتشان سنگ میکرد
      فرق شما با اسرائیلیها دقیقا همینه:
      در تمام تاریخ نکبت‌بار این مملکت هر بار که بلایی به سرتان آمد (اسکندر عرب مغول و ..) دست به دامن خدا شدید ولی اسرائیلیها آستین بالا زدند و کشورشان را از اشغالگران عرب تازی پس گرفتند و در برابر آنها ایستادند و از موجودیت میهن و ملتشان دفاع کردند

    • ناشناس
      7

      در جواب ناشناس
      این قدر چرت و پرت نگو!
      نکبت هم تاریخ اسرائیله نه جای دیگه

  • ناشناس
    17

    خدا خودش رحم کنه

    نظرات شما -
    • 1

      رحم کرده که حماس را داره از زمین حذف میکند

  • علی
    3

    خوب اگه مردم غزه از این وضع ناراضی هستن علیه حماس تظاهرات کنن. خوب حماس به نمایندگی از اونها عملیات کرده دیگه باید عواقبش هم بچشن. اونها خودشون انتخاب کردنداینطوری زندگی کنن.

  • محمد
    3

    اسرائیل به بهانه ی تلافی حملاتی را به غزه آغاز کرده؟ یعنی چه؟ زدی ضربتی ضربتی نوش کن حماس حمله را آغاز کرده حالا باید تاوانش را هم بدهد چرا ننه من غریبم در میارید روز اول که خوب جشن گرفته بودید حالا هم باش وایسید چرا مظلوم نمایی میکنید هرکس خربزه خورد بای لرز‌‌ش هم وای میسه

    نظرات شما -
    • 7

      الان تاوانش دقیقا چند نفر کشته ست ؟
      صد هزار نفر خوبه ؟
      دویست هزار نفر چی ؟
      میگم بعضی موقع ها یه نگاهی تو آینه بنداز!

    • 0

      داره اعضای حماس را شکار میکنه و میکشه
      از همون ابتدا هم‌ راه فرار را برای مردم عادی باز گذاشت تا از صحنه درگیری خارج بشن و آسیب نبینن
      کسانی هم که سپر حماس شده باشند خونشون گردن حماس هست و بس
      چه صدهزار، چه دویست‌هزار، چه بیشتر
      جنگ همینه

  • ناشناس
    5

    این ۸۰ سال جنگ و بدبختی برای چی است؟؟چرا دو ملت نمی توانند کنار هم زندگی کنند؟؟؟چرا هر دو به دفاع از خدا و خانه آن به جان هم افتاده اند؟؟؟ایا خدا خودش ضعیف است و برای دفاع از خودش به کمک بشر نیاز دارد؟؟؟ای کاش بشر دیگه از خواب غفلت و جهل بیدار شود،ای کاش ای کاش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این دو ملت می‌خواهند باهم صلح کنند و با آرامش
      کنار هم زندگی کنند اما یک عده‌ای مانع صلح
      میان دو ملت هستند که هدف اینها از کارشان چیست
      خدا میداند

  • ناشناس
    4

    یه احمق یه سنگ میندازه تو چاه صدتا عاقل نمیتونه دربیاره حالا حکایت حماسه که صدتا عاقل نمیتونه صلح رو برقرار کنه

    نظرات شما -
    • به بی وجدان ها.....
      41

      به حماس میگی بی‌عقل!؟
      چرا به اسراییل نمیگی غاصب و جنایتکار ؟؟؟
      به چه حقی سرزمینی رو گرفت و صاحبانش رو کشت؟؟؟
      به چه حقی؟؟؟؟
      چطور به خودش اجازه میده این همه انسان بیگناه رو بکشه و آواره کنه
      طرفداری از ابلیس می‌کنی؟؟؟
      از حرام خوار ؟؟
      از جانی ؟؟
      از آدمکش؟؟
      این نجس ها با آب و تورات پاک نمیشن
      این‌ها همان قومی هستن که موسی ع نفرینشان کرد
      این‌ها همان قومی هستن که وقتی هیچ بهانه ای برای پیوستن به دین خدا پیدا نکردن گفتند ای موسی اگر خدا وجود دارد آن را به ما نشان بده تا ایمان بیاوریم!!؟!!

    • ناشناس
      6

      به بی وجدان ها....
      انقد جوش نزن رو به قبله میشی
      هیشکی این متن بلند رو نمیخونه، زحمت تایپ نکش

    • ناشناس
      1

      حماس پول میگیره تا با حکومت خودگردان فلسطین و اسراییل در جنگ باشه

    • حقگو
      1

      به بی وجدان ها چطور نود و شش درصد مردم ایران بی وجدان هستن و چهاردرصد وجدان دارن یعنی دنیا اشتباه میکنه غیر حوثی ها و حزب اللهی ها و البته جدیدا کمونیستها

    • 2

      لطفا کسی از جانب ملت ایران کامنت نزاره هر کی حرف میزنه از جانب خودش صحبت کنه.
      ممنون

  • ناشناس
    3

    به درک که مردند ، چندبار به آدم باید یک حرف را بگویند ، چند بار اسرائیل گفته بیمارستان را تخلیه کنید

  • ناشناس
    4

    به جهنم

  • ناشناس
    43

    خبر فوری ازت بدم میاد شدی پاتوق یه عده بهایی و صهیونیست و وطن فروش ابله
    اونایی که پیشنهاد تهاجم به کشور عزیزمونو به آمریکایی‌ها میدن لیاقت زنده بودن رو هم ندارن چه رسد که نظراتشونو منعکس کنی.
    خاک بر سر بی لیاقتتون کنن
    منفی بدین خوشحال میشم.
    احمقها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      روزاول گفتم یک روز حمله بقیه برای آتش بس فکرکردن مثل سری قبل تو ۲۰۰۷و۲۰۱۹اسراییل کوتاه میاد حالافهمیدید چراکشورهای عربی کاری نمی کنند

    • 0

      به ناشناس ۱۷:۱۵ اینها نه میفهمندونه میخواهندبفهمندوکارشون رامیخواهندباتوهین وفحاشی پیش ببرند

    • اوس اسمال
      5

      آفرین بر تو زدی تو خال .ولی آیا لحظه ای از خودت پرسیدی چرا؟ فکر نمیکنی دلیلش 44سال همین تفکر الان خودت واربابانت باشه ؟کسانی که روششون فقط حذف تفکرات مخالف سلیقه مورد علاقشون هرچند درست یا اشتباه بوده و در مغز امثال چون تویی نهادینه شده؟

  • عادل
    1

    تا نابودی تروریست جنگ باید ادامه بدن وگرنه باز حماس حمله می‌کنه به راستی مگه تو غزه چنتا بچه هست همش میگن. کودکان کشته شده مگه غزه فقط شهر بچه ها هست ما که هرچه جسد دیدیم مال آدم بزرگ. بود

    نظرات شما -
    • 0

      استفاده ابزاری از کلمات و کور خود و بینای مردم بودن خصلتشونه

  • ناشناس
    8

    آقای ظریف اخیراً در سخنانی گفته است: «مردم ایران از اینکه دولت ایران تلاش می‌کند از فلسطینی‌ها هم داغ‌تر باشد خسته‌اند.»

    این سخن جدیدی نیست و افراد زیادی آن را سال‌هاست مطرح می‌کنند. ازجمله سیاستمداران مشهوری که سال‌ها قبل، یعنی در دولت اصلاحات، این را گفت آقای عبدالله نوری وزیر کشور آقای خاتمی بود، اما تأثیری بر تغییر سیاست جمهوری اسلامی نگذاشت.

    امروز اما روز دیگری‌ست. اکنون که دقیقاً همان روزی‌ست که همهٔ فلسطینیان التماس می‌کنند اقدامی مؤثر در حمایت از آنها انجام شود، معلوم شده آن سیاستِ داغ‌ترازآش به‌کار نیامده است.

    حتی آنها که روزهای اول جنگْ جشن پیروزی گرفتند و تابلوی شمارش داوطلبانِ اعزامْ تأسیس کردند و نمایش دادند، تمام تلاش‌شان این است که بگویند عملیات حماس ربطی به اینها ندارد. رئیسِ مهم‌ترین عضو محور مقاومت نیز پس‌از یک ماه سکوت، به‌صراحت اعلام کرد که حماس کار خودش را انجام داده و مستقل از دیگران تصمیم گرفته است.

    اینها همه نشان از درستی همان سیاستی است که افرادی مثل آقای ظریف اعلام می‌کنند؛ اینکه ایران مانند همهٔ کشورهای جهان از حق حاکمیت فلسطینی‌ها حمایت کند و کشتار آنها را محکوم نماید معقول و پسندیده است. اما نمی‌توان نابودی کشوری را شعار داد و نامش را بر روی بدنهٔ موشک‌ها نوشت و در پی رویارویی مستقیم با ارتشی بود که هزار کیلومتر آن طرف‌تر قرار دارد.

    امروز تمام واقعیت‌های سیاسی، نظامی، جغرافیایی و اقتصادی این نظریه را که سال‌هاست فریاد زده می‌شود به‌درستی و آشکارا ثابت کرده است.

    «اقتصادی» را از آن باب نوشتم که دیدم آقای رحیم صفوی، فرماندهٔ سابق سپاه و مشاور نظامی رهبری هم گفته است: «از طلب‌های چند میلیارد دلاری که وصول می‌کنیم، یک میلیارد دلارش را هم به سفره‌ها و یخچال‌های مردم برسانیم.» این سخنان در واقع وجه حداقلی اقتصادی همان سخن آقای ظریف است.

    وجه مناسبِ آن این است که اولویتِ اصلی توسعهٔ اقتصادی کشور به‌دور از شعارزدگی و اتخاذ راهبردهایی است که پس‌از سال‌ها معلوم می‌شود در جهت منافع ملی نبوده است؛ زیرا به‌قول آقای ظریف «ضرر تحریم‌ها را مردم بیچاره می‌کشند نه آنکه روزی دو میلیون دلار درآمد دارد!»

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      دقیقا با همین تفکر حسین بن علی ع را تنها گذاشتند و بعد شدند توابین

  • ناشناس
    30

    آماده باشید برای بازسازی غزه!

  • تلمبه
    2

    هر چه را که ساختم عاقبت شکست شکست شکسسسست من همیشه باختم باختم باختتتتم مننن نه جویباررر نه چشمههه سارررر

  • Gggggg
    2

    سپیده دم اومد و وقت رفتن حرفی نداریم برای گفتن هر چی که بود ز بین ما تموم شد اینجا برام نیست دیگه جای موندن

    نظرات شما -
    • 6

      عشق است جوادیساری

  • ناشناس
    3

    اسرائیل شهر غزه (مرکز غزه ) را تصرف کرده و اطراف بیمارستانها را محاصره کرده تا شبه نظامیان حماس که در آنجا سنگر گرفته اند مجبور به تسلیم بشوند ، حماس نباید از مراکز درمانی و غیرنظامی به عنوان سنگر و سپر برای خودش استفاده کند ، حماس باید تسلیم بشه تا بیشتر از این مردم آسیب نبینند .

  • مهدیار
    1

    این درگیری ،یک واقعیت تلخ و البته یک درس خیلی مهم رو به همه‌ی ما یاد میده و یاد آوری میکنه، و اون اینکه ببینید روی دیوار چه کسی یادگاری می نویسید؟!
    تعداد دوستان شما اصلا مهم نیست ، مهم سطح حمایت شون از شما در شرایط سخت هست!.
    که الان نتیجه شو در هر دو جبهه دارین میبینیم!!.

  • یلدا
    4

    درود بر اسرائیل.

  • جوک سال
    2

    علیرضا پناهیان در برنامه جریان تلویزیون گفت: سید حسن نصرالله و رهبری ما در حال فرسایشی کردن جنگ غزه هستند، تا تمدن غرب در جنگی فرسایشی در منطقه نابود شود.
    تمدن غرب🤔😀😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

    نظرات شما -
    • 0

      کمک به روس‌های که همیشه ازپشت به ایران خنجرزدن

    • ناشناس
      0

      روسها هم به پشت ایران خنجر زدند و هم به جلوش

  • عادل
    2

    پول ایران حماس مست کرده بود باید توان پول ملت گرسنه ایران بدهند

  • ناشناس
    2

    از تعداد کشته ها اصلا راضی نیستم

  • ناشناس
    0

    آن کسانی که مردم فلسطین را فریب دادند تا به اسرائیل حمله کند پاسخ گو باشند!!!پاسخگوی جنایات اسراییل،، در کدام سوراخ پنهان شده اید! پز موشکهایتان را می دادید!! پس چرا موشک به اسرائیل نمی زنید؟ چرا مردم مظلوم به کشتن دادید!! و خود با فرزندانتان در خانه های به شفافیت شیشه نشسته اید..






    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مشخص نیست،این موشک ها به چه دردی می خورند؟کی به کار می ایند؟؟؟مطمعن باشید حتی اگه اسراییل و آمریکا مستقیم هم به ایران حمله کنند،کاری از دست این موشک ها بر نمی آید.در طول این ۳۵ سال چه تبلیغات پر طمطراقی در خصوص این موشک ها شده تا هرچه بیشتر،بودجه بیشتری بگیرند و بخور بخور راه بندازند به اسم صنایع دفاعی و....ولی در جنگ هیچ کاربرد موثری ندارند.

  • امیر
    1

    واقعا جای بسی سوال است چرا دیگه به مناسبت عملیات غافلگیر کننده‌ «طوفان الاقصی» و حمله حماس و نیروهای مقاومت به اسرائیل توی خیابانها شیرینی پخش نمی کنند ؟ ؟ ؟

    نظرات شما -
    • 2

      این طوفان،بانی انرا با خودش برد و غرق کرد،خدا را شکر بعد از این جنگ،مطمعنا،منطقه وضع بهتری خواهد داشت،هرچه ملت ها با هم دوست باشن،زندگی بهتر جریان خواهد یافت،منطقه باید با اسرائیل صلح کنند و دوست بشن،تا غرب آسیا بعد ۸۰ سال از این مصیبت رهایی یابد و روی خوش توسعه ،پیشرفت و آبادانی را ببیند

    • 4

      فعلا که مقامات نظام آویزون کشورهای عربی روسیه وجین شدن خدایا خودت کمک کن خاورمیانه ازدست کمونیست نجات بده مافقط خدای بزرگ درعمل ستایش می‌کنیم کردارنیک پندارنیک مرگ برین پرستان قرن ۲۱که اشخاص را جای خدا به یک مشت احمق قالب کردن

  • مهناز
    2

    علیرضا پناهیان و حسن نصرالله و یوگی و دوستان تمدن غرب را در منطقه نابود کردند .
    ای وای حالا چکار کنیم تمدن غرب نابود شد .
    حالا تمدن جدید از کجا بیاریم .
    خدایا از دست علیرضا پناهیان و حسن نصرالله و سایر دوستان همش فقط تمدن نابود می کنند

  • ناشناس
    2

    خوب جنگه دیگه ما چیکار کنیم الان من پول ندارم قسط معوقه بانک را بدم فردا بانک (دشمن قسم خورده مردم عادی) با مأمور میاد خونه منو ازم میگیره مصادره می‌کنه آیا یکی از داخل یا خارج به دادمن و زن و بچه ام میرسه بسم الله ......من بشم واسه اونا کاسه داغ تر از آش ....برو بابا

  • ناشناس
    2

    هفته قبل از علمای قم و نمایندگان مجلس گفته بودن تا دو روز دیگه طبق امر الهی غزه پیروز میشه الان یک هفته تمام شد یعنی ۷روز ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!¡!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خدا رفته گل بچینه

    • 0

      چراغ جادو وقابلمه برگردان نشدحزب الله میفرستیم بعدافغانها وبعدحوتی ها ما با فرزندانمان پشت صحنه مواظبیم

    • 6

      چرا این قدر مزخرف میگید؟
      الان فکر می کنی بامزه ای ؟

  • ناشناس
    1

    یک:هرکی خیلی دلش برا مردم غزه میسوزد سران اتش افروز را وادار به تسلیم کند تا اتش جنگ بخوابد .دو :چرا یکطرفه قاضی میری خب یک جا یه اشاره هم بکن که جماس از مردم عادی وبیمارستان ومدرسه ومسجد وامبولانس برا خودش سپر درست کرده وحتی مانع خروج مردم به مناطق امن میشه .یکم انصاف داشته باشید ریشه خود کامگی ها یواش یواش می خشکد .

    نظرات شما -
    • 16

      این چیزهایی که گفتی دقیقا از ارتش نژاد پرست و دروغگو و فتنه گر رژیم صهیونیستی بر میاد شما حتی می ترسیدآمار کشته شده ها ی صهیونیست را به مردم اسراییل بگید

  • فا طمه
    19

    خوونت خراب و ویرون ای دشمن بی ایمون تا در نفس داروم جون میرونمت از ایرون تنو کوت مریک

  • ناشناس
    1

    نه غزه نه لبنان جانمان فقط فدای ایران و ایرانی

    نظرات شما -
    • 23

      به خدا اگر برای ایران یک قدم برداری
      جز اینکه دشمن مردم و ایران هستی و آرزوی ابدبختی مردم را داری البته خدا به نهان همگان آگاه هست ولی نهان تو بر همگان آشکار هست
      چون تفکر شیطانی داری

  • ناشناس
    1

    پول ملت ایران را که حرام بود فرستادن غزه نتیجش ویرانی غزه شد خخخخ

    نظرات شما -
    • 1

      چون ملت راضی نیستند وضعیت چین وروسیه ببینید

    • 5

      پول تو حرامه !
      کافر همه را به کیش خود پندارد

  • موری
    2

    بزودی انتقام ظلم به ملت ایران را خواهند گرفت

  • عادل
    2

    این جنگ از نظر سیاست بین ایران آمریکا بود حالا حماس پیروز بشه انگار ایران پیروز شده اگر اسراییل پیروز بشه آمریکا اما ربطی به ملت دو کشور ندارند فقط حکومت ها

    نظرات شما -
    • 16

      سطح درک و اگاهیت کاملا مشخصه !!

    • 6

      ایران هیچ کاره است پوتین منزوی

  • جلیل
    20

    یا امام زمان به داد غزه برس وا مصیبتا وامصیبتا یاامام زمان ابروی مرابخر خدایااین چه بساطیست یک معجزه نشون بده

    نظرات شما -
    • 0

      آشی مشی بخوردرست میشه خمی وزکان یادت نره رو به مسجدالاقصی نمازبخون

  • حسن
    1

    کارغزه تمام شده

    نظرات شما -
    • 8

      کور خواندی!

  • ناشناس
    11

    دوستان آمریکا با ناوهاش پشت اسراعیله ولی تنها شعارهای مرگ بر اسراعیل و باد هوا پشت فلسطینه . تو ایران هم هر چند سال یکبار یک عده بچه فقیر را جلو می‌اندازند و بعد همه میرن قایم می‌شن . این سیاست خیلی کثیفه .دیگه از این به بعد گروههای مقاومت نباید از دیگر گروهها انتظار کمک داشته باشند . نصرالله تو هم تنها می مانی ... ضمنا یادمون نره به امام حسین هم وعده بیعت و کمک دادند ولی تنهایش گذاشتند و مظلومش کردند .‌ غزه را هم مظلوم کردید .مسلمان نماها ...حالا برای امام حسین چطوری می‌خواهید گریه کنید . یزید زمان داره شمشیر میزنم .و مسلمان نماها از ترس رفتن تو سوراخ موش .

  • ناشناس
    0

    به فرض مثال همین الان کلا اتش بس بشه ولی یک سوال ایا چیزی از غزه باقی مونده؟؟؟

  • ناشناس
    0

    این عکسها و فیلم‌ها را گذاشتید دل ما رو اذرده کنید دلمان از گرانی و بدبختی و فلاکت خیلی وقته اذرده است نیازی به این چیزها نیست

  • شیخ ممدوح
    0

    راستی چرا دیگه توی خیابون شربت و شیرینی نمیدن ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها