شیرین ابوعاقله، سندی دیگر از جنایات اسراییل/ ویدئو

شیرین ابوعاقله در بیت المقدس در یک خانواده عرب مسیحی فسلطینی اهل بیت‌لحم زاده شد. او از خانواده مادری خود که ساکن نیوجرسی بودند تابعیت آمریکا داشت.

شیرین ابوعاقله، سندی دیگر از جنایات اسراییل/ ویدئو

 شیرین ابوعاقله در بیت المقدس در یک خانواده عرب مسیحی فسلطینی اهل بیت‌لحم زاده شد. او از خانواده مادری خود که ساکن نیوجرسی بودند تابعیت آمریکا داشت. علاوه بر شبکه خبری الجزیره و وزارت بهداشت فلسطین، یک عکاس خبرگزاری فرانسه (AFP) حاضر در صحنه نیز قتل او به دست نظامیان اسرائیلی را تأیید کرد. 

عمر بدار (Omar Baddar)، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در این باره می‌گوید:" هیچ تردیدی درباره قتل شیرین وجود ندارد. دولت جو بایدن در آمریکا نیز به صورت شرم آوری هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کند.

یعنی با این که یک شهروند و یک خبرنگار سرشناس آمریکایی را ارتش یک کشور دیگر به قتل رسانده است، دولت آمریکا در برابر این جنایت، کاملا ساکت است همچون خاشقچی. مقایسه کنید آمریکایی‌ها درباره بازداشت اوان گیرچویچ، خبرنگار، خبرنگار وال استریت ژورنال که در روسیه بازداشت شد، چگونه با خشم و جدیت واکنش نشان دادند، اما درباره شیرین، چون اسرائیلی‌ها او را کشتند، آمریکایی‌ها خفقان گرفته اند. " 
خانواده شیرین ابوعاقله در یک سال گذشته برای درخواست دادرسی درباره شهادت فرزندشان به کاخ سفید آمریکا، سازمان ملل، دادگاه کیفری بین المللی، پارلمان اروپایی، واتیکان و مجمع عمومی سازمان ملل رفته اند، اما می‌گویندهیچ نتیجه‌ای نگرفته اند. 
آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌گویند شیرین در یک تیراندازی تصادفی کشته شده است و پیگیری لازم نیست در حالی که چندین بررسی مستقل نشان داده است یک تک تیرانداز اسرائیلی، عمدا او را به قتل رساند. 
در یک تحقیق که ۱۱ ویدئو در آن بازبینی و با شاهدان حاضر و یک متخصص مهمات مصاحبه شد معلوم شده است که ابوعاقله در یک حمله هدفمند از بدست نظامیان اسرائیلی به قتل رسید.
یک شهروند انگلیسی که گفته برای گرامیداشت یاد و نام شیرین ابوعاقله لباس منقش به عکس شیرین ابوعاقله بر تن دارد می‌گوید: شیرین ابو عاقله یک خبر نگار بود، او یک مسیحی کاتولیک و شهروند امریکا بود، اسراییلی‌ها حتی به به تشییع کنندگان پیکر او نیز حمله کردند و این‌ها نشان می‌دهد اسراییل نه تنها ضد مسلمانان بلکه علیه همه ازادی خواهان و عدالت طلبان از هر دین، قوم و نژاد است.
مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله در ۱۳ مه ۲۰۲۲ برابر با ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شرق بیت المقدس از بیمارستان سن جوزف به سمت باب الخلیل با حضور هزاران نفر که عده‌ای از آن‌ها پرچم فلسطین را در دست داشتند برگزار شد. پلیس اسرائیل با حمله به این مراسم و سرکوب عزاداران با استفاده از باتوم و نارنجک‌های صوتی، موجب برهم زدن این مراسم و مجروح شدن ده‌ها تن از شرکت کنندگان در این مراسم شد.
همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی خشم مردم نسبت به این رژیم و آگاهی مردم جهان از ماهیت این رژیم نیز بیشتر می‌شود، هر سال بزرگترین راهپیمایی روز جهانی قدس در غرب، در لندن، زادگاه رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود. 
یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: مردم فلسطین باید اجازه زندگی داشته باشند. اسراییل رژیم نژاد پرست و سرکوبگراست که مردم را شکنجه می‌کند و انان را از حقوق مدنی و حقوق اولیه انسانی محروم کرده است. 
این خانم انگلیسی می‌افزاید: اسراییل رژیمی است که می‌خواهد حق حیات را از هر فردی که می‌خواهد در مقابل ظلم او بایستد یا رسانه‌ای که بخواهد واقعیت‌های این رژیم را بر ملا کند بگیرد. 
ازادی خواهان، عدالت طلبان و حامیان مردم فلسطین در انگلیس اعلام کردند همزمان با هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی، روزی که نکبت لقب گرفته، روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در لندن از همه قربانیان صهیونیسم، جنگ‌های آمریکا و انگلیس، شهدای مقاومت و ده‌ها خبرنگاری که به دست رژیم اسرائیل به قتل رسیده اند، یاد می‌کنند.

حجم ویدیو: 10.59M | مدت زمان ویدیو: 00:02:43 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها