روایت ارتش اسرائیل از «قتل عام» زنان و کودکان در کیبوتص‌ها توسط شبه‌نظامیان حماس

چند روز پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل، اجساد ساکنان اسرائیلی و نیروهای فلسطینی در بیرون خانه‌های سوخته شده در کیبوتص اسرائیلی «کفار عزه» پیدا شدند. به نظر می‌رسد شدت جنگ و تعداد تلفات در روزهای آتی بیشتر خواهد شد.

روایت ارتش اسرائیل از «قتل عام» زنان و کودکان در کیبوتص‌ها توسط شبه‌نظامیان حماس

نیروهای دفاعی اسرائیل، یک تیم از سی‌ان‌ان و رویترز و دیگر رسانه‌های خارجی در حالی که خانه به خانه می‌گشتند، مرده‌ها را در کیسه‌های جسد جمع‌آوری کرده و در یک کامیون بار می‌زدند. 

ارتش اسرائیل می‌گوید که در میان کشته شدگان در «کفار عزه» کودکان، زنان و افراد مسن دیده شده‌اند. ارتش اسرائیل همچنین مدعی است که شبه‌نظامیان حماس در جریان حملات اخیر «قتل عام» کرده‌اند و زنان، کودکان، نوزادان و افراد مسن «به طرز وحشیانه‌ای به شیوه داعش قصابی شده‌اند». 

خبرنگار رویترز نیز از گهوارۀ له شده نوزادی در بیرون خانه‌ای که سوخته شده و اجساد پراکنده در خیابان‌ها و جمع آوری کیسه‌های بدن در یک زمین بسکتبال در فضای باز نوشته و اضافه می‌کند که «همه جا بوی مرگ می‌آید».

جزئیات حملات به مناطق مرزی، تازه در حال آشکار شدن است. کیبوتص اسرائیلی «کفار عزه» با حدود ۷۵۰ نفر جمعیت، یکی از چندین کیبوتص یا همان مناطق کوچک کشاورزی است که بیشترین آسیب را از حملات حماس در روز شنبه گذشته متحمل شده است.

ژنرال ایتای وروف، از ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه گفت زمانی که سربازان این کشور برای جمع‌آوری اجساد ساکنان کشته شدۀ این مناطق خانه به خانه رفتند، از آنچه به چشم دیدند بشدت تکان خورده‌اند.

او گفت: «این یک جنگ نیست، این یک میدان جنگ نیست. این یک قتل عام است.» به گفتۀ او «سر برخی از قربانیان قطع شده» و افزود: «من ۴۰ سال است که خدمت می‌کنم و هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.»

حمله هوایی و زمینی غافلگیرانه حماس از غزه

اوایل روز شنبه هفتم اکتبر، شبه‌نظامیان حماس حملات راکتی شدیدی به جنوب اسرائیل داشتند و ارتش اسرائیل تا روز سه‌شنبه دهم اکتبر کنترل تمامی مناطق اطراف غزه را دوباره به دست گرفت.

کیبوتص‌ها به زمان تاسیس اسرائیل برمی‌گردند، زمانی که گروه‌های کوچکی از مردم، جوامعی را بر اساس ایده زندگی جمعی به وجود آوردند. به گفته آژانس «یهود برای اسرائیل» حدود ۱۲۵ هزار نفر در حدود ۲۵۰ کیبوتص در اسرائیل زندگی می‌کنند. برای بسیاری از آنها، این جوامع نماد زندگی خوب و ایمن است. 

در موج اول حملات حماس، تعدادی از کیبوتص‌ها و شهرک‌ها از جمله کفار عزه، بئری، اوفاغیم، سدروت، یاد مردخای، یتد، کیسوفیم و اوریم مورد هدف قرار گرفتند. 

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • رحیم آب منگل
    26

    قبلا فقط فلسطینی مرده می‌دیدید یواش یواش باید عادت کنید چون اسرائیلی مرده زیاد می بینید.هزار تا هزار تا

  • ناشناس
    5

    داعش رارو سفید کردند .

  • مهدی مهدی
    27

    اسرائیلی ها مردم متجاوز هستند اونها به زور وارد این کشور شده اند و غاصب هستند. اونها همه مردم رو به جز خودشون غیر انسان میدونند(تفکر یهود).
    اونها برای اینکه فلسطین رو بگیرند هزاران هزار زن و بچه و پیر و جون رو کشتند.
    پس نه حماس داعش هست و نه اسرائیل مردمانی بیگناه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اون سرزمین متعلق به اسرائیله زمانی که حضرت موسی پیامبر قوم بنی اسرائیل اونجا ظهور کرد ،اسلام و مسلمون کجا بوده

  • ناشناس
    2

    آیا کشتن انسانهای بیگناه اسمش مقاومته!؟

  • محسن
    10

    قساوت و بی‌رحمی علیه فلسطینی‌ها باعث ایجاد این کینه شده ا ست.
    کسانی که انتقاد می‌کنند راه حل برای نجات فلسطینی ها ارائه کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کمی صبر کن
      در روزهای آینده راه نجاتشون رو می‌بینی
      (وقتی غزه کاملا با خاک یکسان شد)

    • ناشناس
      1

      شما ها که اسرائیل ها گفت که کودک کوشه شما ها که بدتر هستی

  • ناشناس
    3

    تنها راحش اینه که امریکا و چین مرزهای فلسطین و اسراعیل رو مشخص کنن و سازمان ملل تائید کنه . اگرم کشوری تجاوز کرد همه کشورها تحریمش کنن .

  • هوخشتره
    1

    نویسنده این اخبار دروغ فاجعه بار در خون هزاران زن و کودک فلسطینی غزاوی شریک است . ابن مقاله سراسر تحریک به کشتار مردم بی گناه را حذف کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها