خبرفوری آینده تحولات فلسطین را بررسی می‌کند

عملیات زمینی در غزه و امکان انفجار منطقه/ خاورمیانه آماده جنگ بزرگ می شود/ ایران یا روسیه از حمله حماس به اسرائیل حمایت می کنند؟

برخی تحلیلگران معتقدند ایران یا روسیه از حماس حمایت کرده و برخی نیز بر آنند که اطمینان حماس از عدم توانایی اسرائیل جهت اشغال غزه به این گروه جرات حمله ای به این وسعت را داده است.

عملیات زمینی در غزه و امکان انفجار منطقه/ خاورمیانه آماده جنگ بزرگ می شود/ ایران یا روسیه از حمله حماس به اسرائیل حمایت می کنند؟

حسین صیقلانی- حمله عظیم و گسترده شاخه نظامی حماس به اسرائیل تعجب همگان را در پی داشت. هیچ کس باور نمی کرد حماس جرات حمله ای با چنین وسعت را به خاک رژیم صهیونیستی داشته باشد.

در حالی‌که برخی این اقدام حماس را نوعی انتحار می دانند، گروهی دیگر معتقدند حماس توسط گروه یا کشور دیگری حمایت می شود و بعید است به تنهایی تصمیم به حمله و آغاز جنگی با چنین وسعت گرفته باشد.

ایران یا روسیه؛ کدام یک پشت حماس هستند؟

تحلیلگران نام دو کشور را بیش از سایرین برده و معتقدند حماس توسط یکی از این دو کشور حمایت می شود. یکی از این دو کشور ایران و دیگری روسیه است.

ایران انگیزه زیادی برای حمایت از غزه دارد. در این چند سال، اسرائیل تمام تلاش خود را کرد تا به ایران آسیب بزند. ترورها و اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی خشم ایران را برانگیخت. بعد از روی کار آمدن دولت تندروی نتانیاهو  تنش های تل آویو وارد فاز جدیدی شد و حتی اسرائیل ایران را به جنگ تهدید کرد. عملیات طوفان الاقصی چنان اسرائیل را درگیر جنگ می کند که بعید است فعلا به فکر درگیری و تهدید استراتژیک ایران بیفتد.

عده ای دیگر معتقدند بر اساس شواهد موجود، روسیه از جهادگران غزه حمایت کرده است. موشک ها و پهپادهای روسی به کار گرفته شده در حملات اخیر این حدس را تقویت می کند که مسکو پشتیبان اصلی حماس در آغاز عملیات طوفان الاقصی بوده است.

روسیه تحت فشار زیادی است. غرب با تمام قوا از اوکراین حمایت می کند و سلاح های آمریکایی و اروپایی فراوانی راهی کی‌یف می گردد. در این شرایط، وقوع یک جنگ در خاورمیانه و درگیری غرب در آن، می تواند از فشار موجود بر مسکو و جبهه شرقی بکاهد و تمرکز آمریکا را به اسرائیل و غزه معطوف کند.

اگرچه هم ایران و هم روسیه تاکید کرده‌اند که نقش مستقیمی در عملیات طوفان الاقصی نداشته اند اما تحلیلگران معتقدند بعید است حماس بدون حمایت، عزم حمله تمام جانبه به اسرائیل را کرده باشد.

تصرف غزه و انفجار در منطقه/ خاورمیانه آماده برای جنگ بزرگ

گروهی دیگر از تحلیلگران نظر متفاوتی دارند. آنها معتقدند حتی با وجود حمایت روسیه و ایران، بعید است حماس جنگی به این بزرگی را آغاز کند، چرا که می داند حمله ای به این وسعت ممکن است سراسر فلسطین را درگیر کرده و حتی به جنگی چندین ساله منجر شود و با توجه به وضعیت فعلی جهان، بسیار بعید است در صورت طولانی شدن جنگ، کشور دیگری مستقیما از غزه و حماس حمایت کرده و وارد جنگ با اسرائیل شود.

گزارش لحظه به لحظه روز اول جنگ غزه

گزارش لحظه به لحظه روز دوم جنگ غزه

گزارش لحظه به لحظه روز سوم جنگ غزه

این تحلیلگران معتقدند آنچه به حماس جرات داده آسوده خاطر بودن از عکس العمل اسرائیل است. شکی نیست که عملیات طوفان الاقصی مزایای استراتژیک زیادی برای حماس و غزه خواهد داشت (در این باره اینجا بخوانید). حماس احتمال بمباران غزه را می داده و آن را هزینه عملیات بزرگش می دانسته است. اما حمله زمینی و اشغال کامل غزه چه؟ طبق اعلام نتانیاهو رژیم صهیونیستی قصد اشغال کامل غزه را دارد. آیا حماس پیش از عملیات بزرگ خود، چنین احتمالی را در نظر گرفته بود؟ آنچه حماس را دلگرم و امیدوار کرده واکنش کشورهای اسلامی منطقه است.

در حال حاضر، تمام کشورهای مسلمان منطقه به عملیات طوفان الاقصی واکنش نشان داده اند. گروهی از کشورها نیز قاطعانه از این عملیات حمایت کرده اند. شکی نیست که اشغال کامل غزه با واکنش تند این کشورها مواجه خواهد شد.

در حال حاضر، کشورهای اسلامی منطقه به ۴ دسته تقسیم می شوند:

الف. کشورهایی مانند ایران، لبنان و سوریه که قاطعانه از عملیات طوفان الاقصی حمایت کرده اند.

ب. کشورهایی مانند قطر، ترکیه، کویت، عمان و ... که اعلام کرده اند در صورت حمله زمینی به غزه آرام نخواهند نشست و اشغال زمینی غزه را محکوم کرده اند.

ج. کشورهایی مانند عربستان و بحرین که مرددند و اگرچه در کنار حماس نایستاده اند اما اعلام کرده اند طرح عادی سازی روابط با اسرائیل را کنار خواهند گذاشت.

د. کشوری مانند امارات که به نحو تلویحی از اسرائیل حمایت کرد. طبق اعلام رسانه‌ های عبری زبان، عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در تماسی با یائیر لاپید از رهبران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اسرائیل ابراز همدردی کرده است.

IMG_20231009_231103_602

این تقسیم بندی نشان می دهد اشغال کامل غزه توسط اسرائیل تبعات بدی برای این رژیم خواهد داشت و بسیار محتمل است که باعث درگیری کل خاورمیانه با این رژیم شود. شکی نیست که جنگ زمینی اسرائیل و غزه تمام گروه های جهادی، حزب الله و گروه های مقاومت منطقه را علیه اسرائیل وار جنگ می کند.

همچنین، هنوز مشخص نیست آمریکا این مساله یعنی حمله گسترده زمینی رژیم صهیونیستی به خاک غزه را تایید کند. در نتیجه، حماس با این منطق، عملیات گسترده طوفان الاقصی را شروع کرده و مطمئن است در پایان این عملیات برنده خواهد بود. 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • ناشناس
    39

    هر‌گز،حماس،داعش مسلک،پیروز نخواهد شد

    نظرات شما -
    • منطقی باشید
      73

      کسانی که مدعی هستند حماس مثل داعش هست باید این نکته رو در نظر بگیرند که اگر کسی کشور خودشان را برای 70سال اشغال کند و زن و بچه های آنها را بکشد شما با آنها و با زن و بچه های آنها که در سرزمین شما زندگی میکنند چه میکنید؟
      زن و بچه هایی که میدانند اشغالگرند و حاضر به رفتن نیستند

    • رابی
      28

      به ساندیس خور بی منطق
      تو اگر منطق و انسانیت داشتی از تجاوز تروریست های حماس به زنان و کودکان اسرائیلی و قتل و عام مردم عادی و کودکان بی دفاع خوشحال نمی شدی.فقط یک تروریست و آدم جنایتکار می تواند اینگونه افکار و طرز تفکر پلیدی داشته باشد.

    • ناشناس
      50

      تو حال به هم زن وقتی ازچندین دهه قبل تا الان به غزه حمله می شد و داشتی نفرت پراکنی می کردی علیه ایران و فلسطین الان شدی برای ما مدعی حقوق بشر؟ یا سرزمین غصب کردید و آمدید از عمد زندگی می کنید برای ما از چی حرف می زنی؟ فرار کن تا به دریا ریخته نشدی با این که بارها هشدار داده شده که بروید

    • ناشناس
      12

      ازدیدیک انسان بی دین (خداناباور)شایدکشتن زن و بچه به نام انتقام قابل توجیه باشد ولی با آموزه های دینی مخصوصا اسلام دیگر قابل توجیه نیست ای کاش نه اسرائیل ونه حماس داعیه دین نداشتند(مخصوصا حماس)

    • 18

      آقای محترم،هیچ کس هم جنایت های اسرائیل را تایید نمی کند،آیا کشتن کودک را با کشتن کودک جواب می دهند،پس دیگه طرفداری از دین کنید،و این جنایت ها هیچ ربطی به اسلام و یهود ندارد.

    • ناشناس
      16

      غصب کننده خوب و بد ندارد همه شریک هستند

    • ناشناس
      0

      حمای سرزنوبچه رو توایراییل بریده اجسادشون روسوزونده چقدر وقیحید امثال تو و توها..ب شماهم میرسه

    • 0

      این جنایتها هیچ ربطی به اسلام و یهود ندارد؟!!
      خدا شفات بده. ریشه همه اینها در اسلام و یهوده

    • فرشید
      13

      این کارها هیچ ربطی به دیندار بودن یا بدون دین بودن نداره
      خود من نماز نمیخونم و به اون‌صورت آدم چندان مذهبی هم نیستم
      چندین بار زیباترین زنان اسرائیل و فلسطین و سایر کشورها سعی کردند با حرکات اغواگرانه خودشون من رو اغفال کنند ولی من هیچوقت بهشون اعتنا نکردم چون یک نفر را دوست داشتم و به اون زنها خیلی مودبانه توضیح دادم و درخواست اونها رو رد کردم. خبر فوری داستان زندگی منو میدونه

    • 9

      ای مسلمانان بیدار شوید
      صهیونیستها دارند علنا برای مردم مظلوم و بیگناه غزه خط و نشان می‌کشند
      سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: ما نیروی نظامی غزه را نابود می‌کنیم
      یوآو گالانت‌ وزیر دفاع اسرائیل گفت: ما حمله به غزه را از طریق هوا شروع کردیم و با حملات زمینی به آن شدت خواهیم بخشید.
      او افزود: حماس تغییر می‌خواست و به آن خواهد رسید. غزه هرگز به آنچه که بود باز نمی گردد.

      چرا کسی به داد مردم مظلوم غزه نمیرسه؟😥 اونا هیچ گناهی ندارند. اسرائیل بود که این جنگ را آغاز کرد. کجا هستند مدعیان دروغین حقوق بشر؟

  • من ایرانیم
    12

    خدا کنه که آخر نتیجه گیری درست باشه اما بیشتر به این شبیه که حماس به امیدهایی جنگ رو شروع کرد و از همون روز سوم خودش و مردم غزه رو یکه و تنها وسط یه کارزار بزرگ و خطیر داره میبینه،انشاالله که اینطور نباشه.

  • ناشناس
    30

    دلار شد 54000 تومان ....خدا فلسطین و لبنان و اسرائیل رو از روی زمین محو کنه که هر چی ملت ایران می کشند از اینهاست

  • ناشناس
    80

    یعنی ملت های مسلمان نشسته اند ونظاره گر اشغال غزه اند!!!!!؟؟؟؟هرگز ،به یاری خداصهیونیستها در سراشیبی نابودی اند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فعلا که کدخداتون هم با همه ی لجاجت و خیره سری دستانش رو پشت مبارکش پنهان کرد.

    • ناشناس
      3

      این ۸۰۰امین نفر ازین فلسطینی‌ها که کشته میشن حالا کسی حاضره گردن بگیره؟ بازی با خون آدم ‌ها شوخی برداره؟

    • 2

      توپاسوبروحنگ پاشوکامنت نذار د پاشودیگه عه

  • ناشناس
    11

    حسین صیقلانی
    برو و ببین چگونه غزه زیر آماج بمب ها دارد با خاک یکسان میشود ، کشتار مردم شاهکار نیست که حماس انجام داده و گاه شرم آور است مخصوصاً برای مسلمانان

  • ناشناس
    57

    دیگر زمان راهپیمایی وشعار در دفاع از فلسطین تمام شده حالا نیاز به کمک همه جانبه وجانانه از طرف مسلمانان جهان است،باید همه سلاح به دست حمایت کنند،تنها گذاشتن مردم غزه از طرف کسانی که شعار مرگ بر صهیونیست میدادند گناه بزرگی است،آنها روی کمک ملت های مسلمان حساب کرده اند، یادمان نرود بیت المقدس به همه مسلمانان تعلق داردودفاع برای همه واجب است.

    نظرات شما -
    • 11

      شما در یک دنیای خیالی زندگی می کنی! چشم هایت را باز کن واقعیت را از تلویزیون ببین

    • ناشناس
      4

      اولا راه باز جاده دراز تشریف ببر بهشون کمک کن
      دوم اینکه مسجدالاقصی توی قران هم اومده متعلق به یهودیها بود نه مسلمانان

  • فرهنگی
    2

    کشتن زنان وکودکان وافتخار به اینکار با گرداندن جنازه زنها در خیابان از هرطرفی چه اسراییل چه حماس بیشرفی محض واوج حقارت است

    نظرات شما -
    • مرگ بر حقه باز
      20

      شما مردان ایرانی زنان ایرانی رو در ایران سلاخی می‌کنید چطور شده از زن یهودی دفاع می‌کنید

  • ناشناس
    3

    غزه و حماس را به فنا دادن خود کشیدن پایین

  • فرهنگی
    5

    درضمن اون برادرانی که درخیابانهای ایران حیدر حیدر میکردند وهلمن مبارز برای همه می خونند جنگ شروع شده اگرنمی ترسید یا علی برید کمک غزه بنده چند سال برای مملکت خودم جنگیدم

    نظرات شما -
    • علی رضا
      12

      جنگیدن برای مملکت هیچ ارزشی نداره
      جنگیدن در راه خدا و دین اسلام ارزش داره
      والله همین که اذن بدهند میریم جبهه

  • قرانی
    7

    رهبران ایران که باعث بانی تحریک جنگ در منطقه هستند باید پاسخگو و جواب خونهای ریخته شده را بدهند

  • ناشناس
    3

    توبرو خدا پشت پناهت شهادتم پیشاپیش تبریک میگم ما هم ازدور دعای خیرمان پشت سرت هست برو جلو دلاور

  • ناشناس
    47

    چنگ نامتقارن همین حماس انجام دهد که اسرائیلی باقی نمی ماند

  • سرباز
    5

    حماس مردم را برای خودش سپر کرده و برای نابودی اسراییل بایستی لبنان و سوریه وارد عمل شود . ضمنا ایران به اعراب و روسیه امید نداشته باشد در این شرایط خودشان را کنار خواهند کشید .

  • رابی
    8

    تا ۴۸ ساعت آینده تمام غزه برای همیشه تحت اشغال اسرائیل درخواهد آمد که بشود درسی برای سایر تروریست های منطقه مثل حسن مفت خور که دیگر به وعده‌های آخوندها اطمینان نکنند‌.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      39

      متوهم خیلی پرتی ، بلایی سرتان آوردن که سرعت محو شدن بالا گرفته

  • غزه
    6

    تاریخ فراموش نخواهد کرد کسانی که غزه ، کودک جوان و پیر مرد و زن رو زیر شدیدترین بمباران ها بردن و در تهران برای کشتار بیرحمانه مردم در یک فستیوال شربت و شیرینی پخش کردن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      38

      در جبهه حق باشی خدا حلال کرده جنگ

  • ناشناس
    40

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران حاضرند برای به ثمر نشستن آرمان های دکتر سید اسماعیل هنیه و جناب آقای دکتر سید بشار اسد جان خود را فدا کنند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بشار اسد از کی سید شد ؟! آقای سید چرا زنش لخت میگرده ؟!

    • ناشناس
      2

      به شما چه ربطی داره؟
      دکتر سید بشار اسد سید اولاد پیغمبره
      زنش حق داره هرجور که دلش میخواد بگرده
      چونکه شوهرش از طرف خداست
      مگه شما نعوذ بالله از خدا هم بیشتر میدونی؟
      شما برو بیشتر مطالعه کن

    • 0

      تو از طرف خودت حرف یزن نه ملت ایران. ایران ما با ایران شما فرق داره. در ایران ما از کشتن انسانها بیزار هستیم. چه مسلمان چه یهود همه انسان هستیم

  • ناشناس
    32

    دست حماس درد نکنه .همه اش ملت های خاورمیانه باید تاوان بدهند .بهتره فکر کنیم که اگر همین آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی عراق را حمایت نمی کردند جنگ تحمیلی علیه ایران اتفاق نمی افتاد . بعد از اون هم که واسه ایران تحریم و پناهجو و... هزاران مشکلات اجتماعی و اقتصادی همه اش از گور این جماعت هست .کشورهای عربی هم حساب دست اشون اومد کجای کارند صلح ابراهیمی اشون لااقل برای مدتی پر میشه.در ضمن اینکه الان جنگ رسانه ایی در دو طرف هم شکل گرفته که قدرت زیادی در همراهی ملت ها داره .

  • ناشناس
    27

    رابی تو همیشه در نظرات خود یک انسان متفی هستی،لطفاً خودت را به روان پزشک نشان بده،فقط منفی بافی بلدی ودیگر هیچ به عقل خودت کمی شک کن،در آخر به کوری چشم دشمنان غزه مظلوم پیروز است

    نظرات شما -
    • 1

      روانکاو مشاور فرویدی اسرائیلی مشاور صهیونیستی با قرصهای روانگردان همه حرفاشون دزدی از احادیثه آدم را روانی میکنن تمام خاک دهاتت را اسفالت کردند امامزاده ها را تخریب کردند بلوک سیمانی نرده صفوی کشیدند دیگه نه باغی ماند و نه قورباغه ای ماند تو چه میفهمی عقلت به چی میرسه روانکاو فرویدی تو را با قرصهاش نابود کرده زامبی شدی خودت خبر نداری

  • ناشناس
    14

    تحلیل بیخودی جنگ بیجنگ درایران حماس کجان جواب صحیونوبدن سوراخ موش انسان راخداافریده خودشم جانشومیگیردنه جنگطلبان روزمین

  • ناشناس
    1

    دیدن منطقه آرام است و کشور ها در صدد مراوده با اسراییل را دارند برنامه ریزی کزدن که یک جنگ در منطقه راه بیندازند تا باز جلوی صلح با اسراییل را بگیرند بد بخت جان انسانهای بی گناه

  • مجتبی
    28

    چقدر اینجا منافق و معاند و مزدور اجنبی پرست جمع شده و بر علیه عملیات طوفان الاقصی چرت و پرت میگه...خدا لعنت کنه کسانی رو که بر ضد رزمندگان فلسطینی حررافی می‌کنند..افرادی که دهان گشاد خود را بر علیه رزمندگان فلسطینی باز می‌کنند مطمئن باشند با همون تروریست های صهیونیست مشهور خواهند شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ساندیس خورهای مفت خور با کی مشهور میشین احتمالا داعش یا یزید ومعاویه

    • ناشناس
      0

      عجب منطق خوب و محکمی دارید،همه مخالفان را خم به موافق تبدیل کردی؟؟؟مرد حسابی مردم میگن کودکان و زنان و پیران و غیر نطامیان نباید کشته بشن،اگه اسراییل جنایت کرد،حماس هم باید جنایت کند،پس فرقشان با هم چیست؟؟؟کاش کمی عقل و جهان داشتی و از کشتن اسانها خوشحال نمی شدی،برو ببین سایت تسنیم و فارس یک نطر مخالف را منتشر نمی کند،برو به جان خبر فوری دعا کن که عقده دلت را منتشر کرده

    • مجتبی
      0

      به ناشناس عصبی
      برم کجا ؟ برم سایت تسنیم و فارس ؟ مگه من مغز خر خوردم که برم سایت تسنیم و فارس ؟ من اینجا عقده دلم را وا کردم وگرنه من تف هم خرج تسنیم و فارس نمیکنم لعنت بهشون مرده شورشون ببره

    • ناشناس
      14

      شما که قبلا با یزید هم دست بودی ساندیس خور اسراییلی آمریکایی

  • م
    0

    چطور در اسلام اگه در جنگ پیروز شدی زنان مال طرف مقابل را مال خودت می کنی ولی نمی تونی زمینش رو مال خودت کنی حال اگه یک طرف در جنگ شکست خورد باید شرایط طرف مقابل را بپذیرد و صلح کند و همه چی تموم بشه یا در حال جنگ باشد

  • حسن
    0

    تهدید کشورهای لبنان عراق سوریه یمن طالبان توسط وزیردفاع امریکا گفته ازانحا حمله به اسراییل انجام شود مراکز سیاسی ونظامی وپالایشگاههای ایران میزند ایران درتمام خبرگزاری‌ها دنیا به عنوان حامی حمله تیتریک خبرهاست ترکیه وقطر هم هست حتی عضو ارشد حماس نام ایران فقط برده به عنوان حامی این حمله مقامات ایران زدن زیرهمه چیز مردم آماده باشند

  • حسن
    5

    مردم ایران اسراییل وغرب وامریکا آماده هستندبه موشک از هرکجابزنندانجاروبمباران هوایی زمینی می کنندبعدنوبت ایران به گفته مقامات اسراییل اعلان جنگ بعدتر ۵۰سال به ایران مردم بایداماده باشند

  • آملی معاک
    1

    به امید نابودی کامل غزه و تروریست‌های داخلش

  • ناشناس
    1

    خلاصه ننگ بر جفتتون

  • راسو
    1

    اسراییل باید غزه رو با خاک یکسان کنه نسل حماس وحشی باید از بین بره این حق فلسطینی عای احمقه داشتند مسالمت امیز زندگی می کردند

  • امیر
    8

    دو سه روز دیگه همه میرن خونه هاشون فقط بجز آنهایی که کشته شدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      خوشا به سعادت آنهایی که کشته شدند
      چون اکنون آنها در نزد پروردگارشان‌ منزل دارند و نزد او روزی میخورند
      البته منظورم فقط کشتگان فلسطینی است چون آنها شهید هستند
      اما کشتگان اسرائیلی به هلاکت رسیدند و اکنون در جهنم هستند

  • یا علی
    13

    عقده از کامنتا میباره،چقدر بدخته کسی ک حماس رو با داعش یکی میدونه! اتفاقا داعش مسلک همین شماها هستین ک طاقت دیدن محو شدن کثافت و پلیدی رو از دنیا ندارید،میدونید چرا چون محو مسائل دنیا شدی

  • ناشناس
    6

    جنگ تو هر آیینی زشت است چه مسلمان چه یهودی مثلا رهبر حماس خارج از فلسطین نشسته و فلسطین را به فنا داد آیا حاضر است بیاد بچنگه یا فقط داره زرزر می کنه کسی حسن نصرالله را در لبنان یا فلسطین دیده این احمق ها فقط جنگ افروزی کردند تاوانش را مردم فلسطین می دهند

    نظرات شما -
    • 2

      جنگ تو هر آیینی زشت است چه مسلمان چه یهودی؟؟؟
      اینو واسه شوخی نوشتی؟ یا واقعا در این حد متوهم هستی؟

  • من ایرانیم
    0

    فقط خدا و تاریخ گواه که از هر مهلکه جنگ و صلحی در این جهان چه اهداف و منافعی صرفا برای طیفی خاص دنبال میشه، و طرفین جنگ اونهایی که قربانی میشن تنها بازنده های صد در صد مهلکه اند.

  • انسانیت
    0

    من یک سوال دارم. چرا سه دین الهی که سرمنشاء یهودی داره بر سر مالکیت سرزمین اینقدر تلاش و جنگ میکنند.
    کلا سه دین الهی داریم که از یهود برخاسته با سه پیامبر =موسی.عیسی.محمد
    خدایا خودت طرفداران این سه دین را صلح بده که سازمان ملل ناتوان است.

  • انسانیت
    0

    اسرائیل چرا مردانه جنگ نمیکنه
    چرا برروی انسان های بیگناه بمب میرزه
    حزب‌الله لبنان بیاد وسط کارش تمامه

  • علی من نمیدونم
    0

    من نمیدونم چرادرشعاروحرف اسرائیل همیشه اسرائیل باخاک یکسان میشه وازنقشه پاک میشه ولی درعمل مردم مظلوم غزه شهیدمیشه .وباخاک یکسان میشه درزبان اونیکه همیشه پیروز مردم غزه است ولی درعمل اسرائیل اینهمه شهید اواره بخداحرف زدن بسه بدادمردم مظلوم غزه برسین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها