خبرفوری بررسی می‌کند

طوفان الاقصی و نابودی رویای بن سلمان/ جنگی که ممکن است کل منطقه را درگیر می کند/ حماس چگونه استراتژی بایدن را نابود کرد؟

دولت‌های عربیِ وابسته به رژیم صهیونیستی درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای محکومیت جنبش حماس را رد کردند. این نشان می دهد که طرح عادی سازی روابط با اسرائیل از بین رفته است.

طوفان الاقصی و نابودی رویای بن سلمان/ جنگی که ممکن است کل منطقه را درگیر می کند/ حماس چگونه استراتژی بایدن را نابود کرد؟

به‌ گزارش خبر فوری، عملیات طوفان الاقصی در حساس ترین برهه تاریخی به وقوع پیوست. در حالیکه تندروترین دولت اسرائیل با تمام قوا در حال ساخت شهرک در مناطق مرزی بود، دولت های عربی سکوت گروه های مقاومت را نشانه رضایت آنها دانسته و یک به یک عادی سازی روابط خود با اسرائیل را اعلام کردند. آمریکا نیز سخت به دنبال اعلام رسمی موجودیت اسرائیل توسط عربستان سعودی بود.

عربستان از مدتی پیش برای رسمی کردن روابط خود با اسرائیل زمینه سازی می کرد و طبق اعلام رسانه ها قرار بود تا چند ماه آینده رسما این مساله را اعلام کند. اگر این اتفاق می افتاد، کار مقاومت فلسطین تمام بود.

دولت تندرو نتانیاهو مدت ها است به دنبال گسترش شهرک سازی ها و مسلح ساختن افراد عادی اسرائیلی جهت مقابله با فلسطینیان و مناطق اطراف شهرک ها است. تنها ترس از کشورهای مسلمان منطقه مانع از تاخیر در اجرای این سیاست بوده است. اما عادی سازی روابط با اسرائیل این امر را هم ممکن می کرد.

لازم به یادآوری نیست که در یک سال اخیر، مقاومت سخت ترین روزهای خود را سپری کرد. محاصره نوار غزه تنگ تر و تنگ تر می شد. راست های افراطی صهیونیست هر روز بیشتر از دیروز با سلاح های گرم به مناطق مسکونی و مساجد فلسطین حمله می کردند، حماس زیر فشار انتقادات داخلی بود و افراد بسیاری نیز در زندان های صهیونیست ها بودند. در این شرایط محکوم کردن رژیم صهیونیستی به حداقل رسیده بود، هیچ دولتی به مقاومت در فلسطین توجه نداشت و این آرمان روز به روز بیشتر به فراموشی سپرده می شد. عادی سازی روابط با اسرائیل آخرین میخ را بر تابوت فلسطین می زد اما عملیات طوفان الاقصی مانع از این اتفاق شد و تمام معادلات را به هم زد.

طوفانی که رویای بن سلمان را از بین برد

عملیات طوفان الاقصی چنان بزرگ بود که بار دیگر توجهات را به مساله فلسطین جلب کرد. مقامات کشورهای عربی طرح عادی سازی روابط با اسرائیل را کنار گذاشته و بار دیگر، مقاومت در محور قرار گرفت.

عملیات طوفان الاقصی بیش از همه بر عربستان تاثیر گذاشته است. بن سلمان که مشتاق عادی سازی روابط با تل آویو بود حالا در یک دوراهی سخت قرار گرفته است. جو عمومی در کشورهای اسلامی و عربی چنان تغییر یافته که عربستان و سایر کشورهای عربی خلیج فارس حاضر نشدند عملیات طوفان الاقصی را محکوم کنند.

در همین رابطه، پایگاه آمریکایی «اکسیوس» تأیید کرد که دولت‌های عربی وابسته به رژیم صهیونیستی درخواست آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای محکومیت جنبش حماس را رد کردند. این پایگاه تاکید کرد که آنتونی بلینکن با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره این حملات صحبت کرده و پس از این تماس، بن فرحان در بیانیه ای گفت که عربستان سعودی با حماس و گروه های مقاومت همکاری ندارد اما حمله حماس را هم محکوم نکرد.

این پایگاه گزارش داد که کمپین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای دستیابی به "توافقنامه صلح تاریخی بین عربستان سعودی و اسرائیل" با نبرد ناگهانی طوفان الاقصی ضربه سختی خورد و بعید است به این زودی ها اجرایی شود.

آکسیوس همچنین مدعی شد که در حال حاضر، کاخ سفید و غرب منتظر پاسخ اسرائیل به حملات حماس هستند و از جنگ طولانی و گسترده در خاورمیانه بیم دارند.

جنگی که ممکن است کل منطقه را درگیر کند

آکسیوس با اشاره به اینکه تهاجم زمینی اسرائیل به غزه، که ممکن است در پاسخ به حمله روز ۷ اکتبر صورت گیرد، احتمالا منجر به "تشدید تنش در سایر نقاط منطقه" هم بشود، خاطرنشان کرد که اگر چنین شود، اعلام عادی سازی روابط بین ریاض و اسرائیل دشوارتر از همیشه شده و به بیان بهتر، غیرممکن خواهد بود.

گزارش خبرفوری درباره تبعات جنگ غزه برای ایران را بخوانید

این پایگاه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «نگرانی در هفته‌های اخیر مربوط به اطلاعاتی است که نشان می‌ دهد حزب‌الله ممکن است به مرزهای اسرائیل حمله کند.» این مقام خاطرنشان کرد که حزب‌الله روز یکشنبه به «اسرائیل» موشک شلیک کرد، در حالی که «ارتش اسرائیل» توپخانه خود را آماده نبرد کرده است.

این گزارش نشان می دهد که احتمال فراگیر شدن جنگ اسرائیل و مقاومت زیاد است و در صورت وقوع چنین حادثه ای، تمام کشورهای منطقه درگیر خواهند شد و امکان برقراری ارتباط عربستان و امارات و بحرین و ... با رژیم صهیونیستی از بین می رود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • ناشناس
    83

    نتانیاهوروکه توسوراخ موش قایم شده روبکشین تاکم واق واق کنه .باغربگداهارو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      39

      احسن به ملت،حسن نصرالله و هنیه تو کدام سوراخ قایم شده اند؟؟؟

    • ناشناس
      75

      حسن وهنیه قایم نشدن دارن واضح وروشن زجروذلالت های ارباب هاتونگاه میکنن ومیخندن شماغربگداهاواون نتانیاهوسگیونیست بایدتاوان بدین هنوزمونده بایدخیلی غافلگیربشین بشین وفقط نگاه کن

    • ناشناس
      40

      خبرفوری چراحذف میکنی بزارغربگداهاجوابشون روبگیرن

    • خ موسوی
      17

      تو سوراخ موش نیست تو کاخش تو قطر هم نیست تو کشور خودش کنار هم وطن هاش هست از تو کاخهای قطر دستور حمله نمیده وایستاده کنار ملتش

    • 17

      ناشناس ۷:۴۰دقیقه جوابتودادم منتهاچون ازنظرشرعی ایرادداشت سانسورشد😂😂😂😂😂😂😉

    • ایرانی مظلوم
      31

      زمستان سخت را دیدیم ، ترقه بازی حماس را هم دیدیم . شما ساندیس خوران مجری دستورات ارباب ااتون هستید ، توان فکر کردن ندارید . ۳ ماه دیگه که فشار اقتصادی مردم ایران رو کلافه کرد ، قیافه هاتون دیدنیه .

    • بدبخت
      9

      حالا واقعا من کاری به حزب الله و اینها ندارم و اصلا طرفدار جنگ و خونریزی نیستم . ولی این نتانیاهو خیلی بدبخت و ذلیله که اینجور خورد فقط ادعا دارن نتانیاهو و پوتین ذلیل و بدبخت که فقط ادعای قلدری دارن طبلهای تو خالی از کشورهای به اصطلاح خودشان مستضعف دارن میخورن

    • ناشناس
      12

      تا حالا کسی حسن نصرالله رو جای عمومی دیده؟

    • ناشناس
      26

      فرشته هاروبایدباچشم بصیرت دیدکه شماندارین درجواب۹:۳۵

    • ناشناس
      17

      درجواب ایرانی مظلوم خوداسرائیل هنوزتوشوک هست که ازکجاخورده داره میخوره بعدتوومفلوک جیره خورغربی هاداری میگی ترقه بسوزکه خوب داری میسوزی بچه بروبه درس ومشقت برس مدرست دیرنشه

    • ناشناس
      16

      بدیهی است امریکا نمیخواهد اسرائیل با کشور های عربی حوزه خلیج فارس ارتباط سیاسی برقرار کند هم اینک اسرائیل با توجه به اطاق فکر و موضع گیری های غیر قابل قبول امریکا و تمرد هایش مشکل ساز امریکا شده ؟ فکر کنید الان اسرائیل با تمام کشور های حوزه بخصوص عربستان ارتباط سیاسی و مراودات برقرار کند دیگر امریکا در منطقه میشود پشمک حاج عبدالله و امریکا از این به بعد هیچ کاره است و هیمنه امریکا متلاشی میشود ! عربستان و اسرائیل تخطی از دستور اقای بایدن کردند همین الان عربستان اعلام کند با اسرائیل هیچگونه توافقی نمیکنیم و اسرائیل دشمن اسلام و ما میباشد بلافاصله جنگ تمام میشود . ضمنا اگر اسرائیل و عربستان پافشاری به سیاست های خودشان داشته باشند مطمئنا جنگ به کل منطقه به ویژه ایران کشانده خواهد شد و با مرگ ناتانیاهو و یا تغییر موضع ان دو کشور جنگ نیز به پایان میرسد ؟ اسرائیل بعنوان فرزند ناخلف امریکا باید گوشمالی بشود ؟ عربستان هم در دام اسرائیل گرفتار شد و ضربه های هولناکی از بی تجربیگی های سیاسی اش نوش جان خواهد کرد ! کشور ایران مانند گذشته به عنوان ژاندارم منطقه ادامه حیات میدهند و این ایران است که در اینده نه چندان دور حرف اول و اخر در منطقه را میزند .///

    • ایران پیما
      9

      درود، اینکه فکر کنیم اسرائیل از این حمله بسیار سطحی از طریق انفجار دیوار حائل و ورود با موتورسیکلت و چتر نجات و غیره،آگاه نبوده با توجه به دوربین های مداربسته و گشت های آنلاین مرزی اسرائیل بیشتر شبیه جوک و فکاهی هست، شکی نیست که صهیونیست ها کاملا در جریان بوده اند و با فدا کردن چند سرباز مرزی و تعدادی شهرک نشین بدنبال اجماع جهانی بر علیه حماس بودند که موفق هم شدند و آمریکا و اروپا چین و حتی روسیه و پاپ و مرتاض و بودا همگی این حمله را محکوم کرده اند و برخلاف نظر نگارنده محترم اکنون رژیم صهیونیستی نه گیج است و نه پریشان، و صددرصد استراتژی و برنامه خودشان را فارغ از درست یا غلط اجرا خواهند کرد

    • ناشناس
      16

      ایران مظلوم، جهت اطلاع تو، تو علیه ایران هستی

    • ناشناس
      18

      چی میزنی ایران پیما؟

    • ناشناس
      7

      همونی که توالان زدی

    • ناشناس
      3

      خوبه میگی یه چیزی زدی!!
      در ضمن خطاب به حسن کجاست بیاید تا ترور کنید و به شکل دیگر خوشحالی شیطانی کنی؟

    • مصطفی
      3

      متاسفم برای خودمون (هم وطنانم) که سر فلسطین و لبنان و اسراییل اینجوری داریم توی توی سر و کله ی هم می زنیم و با هم دشمنی می کنیم کامنتا. هر اتفاقی توی دنیا می افته ما ایرانی ها دو دسته و جناح میشیم و در مورد اون جریان به هم می پریم(قبلا اوکراین و روسیه الانم....). انگار مثلا اگه به خاطر دفاع از فلسطین اسراییل اوکرایل یا روسیه به هم وطنمون بپریم این کشورها هزار تمن بهمون میدن!
      به نظرم اگر وطنمون ایران و هموطنمون ایرانی رو دوست داریم و با هم متحد هستیم باید ارزش یه تار موی هموطنمون رو از کل این کشورها بالاتر ببینیم.

  • تملی معاک
    23

    خدا کنه جنگ بشه و ایران هم درگیرش بشه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      36

      ماهی را از اب میترسونی؟

    • ناشناس
      24

      خداونددشمنان ایران روازاحمق هاآفریده

    • 1

      سلام علیکم و رحمت الله
      آحاد ارتش اسرائیل در آستانه هجوم به غزه باید به این نکته توجه داشته باشند که دین مبین اسلام اختصاص به یک گروه خاص ندارد بلکه دین مبین اسلام از جانب الله متعال برای هدایت کل بشر نازل شده است و مشعل هدایت الهی برای همه انسانها است
      از همه انسانها انتظار میرود که به قوانین دین مبین اسلام عمل کنند
      از ارتش اسرائیل در آستانه هجومشان به غزه انتظار دارم برای یک بار هم که شده قوانین الهی و انسان‌ساز دین مبین اسلام درباره اسیران جنگی را سرلوحه اعمالشان قرار دهند و با زنان و دختران و پسران نابالغ فلسطینی دقیقا طبق قوانین شریعت اسلامی عمل کنند و باعث رضایت الله متعال شوند
      توفیق آنها در عمل به قوانین مترقی دین مبین اسلام را از درگاه الله متعال مسئلت دارم
      و من الله التوفیق

  • حسن سلیمی
    5

    خسته نباشن که محکوم نکردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      ولی اسناد نشون میده بن سلمان و باباجونش در یه لحظه غفلت دوستان صهیونیستشون، پاشون را از اون دایره ای که دورشون رسم کرده بودند بیرون گذاشتند. میگی نه، درخواست ودیو چک بده!

  • ناشناس
    25

    سلام ایران چرا به اسراییل حمله نمیکند. واین که حقوق من کارگر خیلی کم است ومادرم حقوق مرحوم پدرم را که میگیرد . ماهی 4میلیون تومان سازمان تامین اجتماعی به مادرم میدهد و اینکه قیمت بنزین باید گران شود تا عدالت برقرار شود

    نظرات شما -
    • شهروند
      10

      اون ساندیس خور که دنبال امتیازات هستند ، گرفتاری مردم ، بیکاری و فساد را نمی بینند یا ندیده می گیرند

    • ایمن
      0

      پسر جون شبا زودتر بخواب

  • ناشناس
    11

    امان از دست ایران ،،،،،،،آخر یک بلایی سر خودمان می آوریم که آن سرش نا پیدا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      17

      بی سواد

  • علی
    5

    رویای بن سلمان ساخت یک کشور پیشرفته و سرشار از آرامش برای ساکنینش بود که موفق شد اون عادی سازی روابط با اسراییل هم یک مسأله جانبی بود پس مثل بیماران سادیسمی ما نباید خوشحال باشیم که الان دو تا کشور دارن همو نابود می کنن و مردمانشون رو می کشن چون نتیجه این کارها کشور خودمون رو نابود کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      20

      از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر تا بهتر و با واقعیت بیشتری نظر بدهی نه با تبلیغات!

  • ناشناس
    25

    حملات حماس اصلا توجیه پذیر نیست به کدامین حکم و از طرف چه کسی به اسرئیل حمله شد پیامبر آغاز گر هیچ جنگی نبوده بر خلاف ادعاها حماس غرق می شود سوریه را با خود غرق میکند مسلمانان با زجر زندگی خواهند کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      33

      یهودی بی سواد واسه دفاع از خاک و ناموس مگه حکم نیاز اصلا کلمه ی بنام جهاد شنیده ی در ضمن موقع شکست تون از پیامبر اکرم (ص) دم نزن

    • ناشناس
      19

      پیامبر صلوات الله علیه آغازگر جنگ نبود منتهی یهودیان وقتی نقشه قتل پیامبر رو کشیدن دست رو دست نزاشت تماشا کنه به خیبر حمله ور شد و یهودیان رو از خاک حجاز اخراج کرد .
      بر اساس آیات قرآن هر قومی که با مسلمین سر جنگ نداشته باشه در امانه مسلمین می‌توانند با آنان تعامل و تجارت کنند .
      آیا از دید حضرتعالی وقتی شهرک نشینان زراعت فلسطینیان رو به آتش میکشند و فرزندانشان رو به قتل می‌رسانند باید بنشینند تماشا کنند؟

    • ناشناس
      4

      همیشه خودش آغازگر بوده
      اول میکشته بعدش برای توجیه میگفته اونا میخواستن منو بکشن
      اینا هم دقیقا ادامه و بقایای اون هستن

  • ناشناس
    4

    به مردم ایران هیچ ربطی نداره که هزینه جنگ عربا رو بده هر گس عشق جنگ و اعرابه بره فلسطین.ما با هیچ کس سر جنگ نداریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      چه بخواهی و چه نخواهی، هزینه این جنگ هم مثل خیلی جنگهای دیگه (افغانستان، عراق، سوریه، یمن، ..) به حساب ایرانه

  • ناشناس
    3

    اگر اسرائیل جنگ را شروع میکرد حق با شما بود و رویا ها بر باد می‌رفت ولی حالا که حماس شروع کننده جنگ است قضیه تفاوت دارد

  • ناشناس
    13

    خدا عاقبت این جنگ را بخیر کند بهتر بود جواب اسرائیل را بعد از هر جنایت فورا می دادند نه اینطوری

  • Ali
    15

    وَمَن يَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَٰلِبُونَ
    و هر كس كه خدا و رسول و اهل ايمان را ولىّ و فرمانرواى خود داند (فيروز است) كه تنها لشكر خدا فاتح و غالب خواهد بود
    این آیه‌ی قرآن پاسخی است به غربگدایانی که از ظالم دفاع می کنند

  • وحید
    7

    شب دراز است و قلندر بیدار ، چندروز دیگه معلوم میشه حلا هی جشن شادی بگیرید

  • حسن
    7

    مهلت تخلیه غزه داردتمام می‌شود رویای انقلابیون دست نشانده به پایان رسید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      جنگ نامتقارن رخ بده که اسرائیلی باقی نمی ماند

  • حسن
    8

    بخاطرصلح عربستان با اسراییل جنگ حماس علیه اسراییل تبعات آن اعلان جنگ بعداز۵۰سالبه ایران بعدازغزه ولبنان نوبت نظام ایرانه

  • ناشناس
    5

    اعلان جنگ علیه ایران توسط اسراییل وحمایت انریکاوغرب مراکزنظامی ‌سیاسی هدف حملات متحدین اسراییل خواهدبودتا دیرنشده ارتش کودتا کنه وکنارمردم بایسته

  • Ali
    12

    یه پیامی دارم به دوستانی که دارند از اسقاطیل حمایت می کنند
    آقا اینا شما رو اصلاً آدم حساب نمی کنند😂
    اینا میگن غیر یهود حیوان های دوپا هستند حالا حمایت کنید از کسانی شما رو حیوون می دونند تا ببینیم چی میشه🤣🤣🤣🤣🤣

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      جالبتر اینکه آرزو میکنند حامیان سگیونیستها به ایران هم حمله کنه و بدتر اینکه خبر فوری به تریبون این افراد تبدیل شده

  • ناشناس
    0

    خاک بر سر هر کسی که جنگ طلب باشه!!!

  • ناشناس
    3

    اسراییلم حرومزادهست بچهای بی گناه میکشه بچه چه گناهی داره لعنت به کسی که جنگ طلب جنگ راه میندازه

  • ناشناس
    1

    اونا که تیر اول رو انداختن که نمیمیرن مردم عادی و بدبخت و بیگناه غزه و اسراییل میمیرن.

    نظرات شما -
    • حسن
      1

      تهدیدآمریکا ایران دست اروپا خطانکند

  • به ایرانی مظلوم
    4

    ترقه بازی حماس؟؟؟شما که با ترقه بازی بیش از هزار نفر تلفات میدید اگه با موشک های ایرانی درگیر بشید فکر کنم نسلتون منقرض شه🤣🤣🤣🤣

  • حسین
    1

    یک عده اندک از این جنگ و خونریزی توی کشورمان خوشحالند که اسرائیل در حال نابودی هستش ؟ در جواب این دوستان باید گفت تمام کشورهای پیشرفته جهان با اسرائیل روابط دوستی دارند و این چند روز جنگ تمام می شود و آنوقت باید پول های کشورمان به سمت غزه برای بازسازی سرازیر شود و ما باید تاوان این جنگ را بدهیم که شکی نیست ؟ هرکجای دنیا جنگی بر پا می شود ما هستیم ؟ تورم - گرانی بیکاری وو.... توی کشور ما بیداد می کند ما کم مشکل نداریم با ارسال امکانات میلیاردی به غزه آخرش چه چیزی عاید ما می شود ؟ چرا ما باید توی این کشورها دخالت کنیم که همین کشورها از ما حمایت نمی کنند ؟ بخدا گرانی و مشکلات کشور ما از غزه بیشتره ؟ آنها از امکانات ما استفاده می کنند و هیچ کشوری از ما حمایت نمی کنند ؟ آخرش این جنگ های عربی که ربطی به ما ندارد دامن ما را خواهد گرفت ؟؟؟؟؟

  • علی
    3

    جنگ خوب نیست برای هر دو طرف ، آرزوی نابودی باعث و بانی این جنگ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها